Předem díky
E: Na silnici mám Metzeler M9RR, na enduro MCE 6 days extreme.
Bavíme se o teplotách - 10°C až + 10°C.
Naposledy editováno 31.10.2022 07:05:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Naposledy editováno 01.11.2022 20:21:42
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
Nepsal jsem, že na zimu jsou M+S gumy? Že se hustí normálně, to tady taky padlo.
Offroad v zimě má svoje limity - když je zmrzlo a na tom sníh, to už je za limitem. Když je zmrzlo, tak spadnout se dá hned a sakra to bolí. Spadnout na zmrzlou ruku bolí 10x tolik. Optimální teplota je tak kolem 5 - 10°C, tam, kde se já motám. Nepotím se, není mi zima, nejsou tam lidi.
Na silnici v zimě nemám potřebu, ale když už bych musel k severnímu pólu nebo na Matternhorn, tak s těmito ze země, kde mají spoustu motorek, spoustu horských silnic, a kde smíšené podmínky jsou jenom o něco míň časté, než když furt chčije:
Zimní gumy dělá třeba Turek .
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
Jen Tě upozorním, že M+S nejsou/nemusí být zimní pneu. Ty mají označení 3PMSF.
M+S mám na offroadu (autě) a jsou to letní bláťáky
Naposledy editováno 01.11.2022 22:09:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Šógun_ píše: Dobře, děkuji.
Jen Tě upozorním, že M+S nejsou/nemusí být zimní pneu. Ty mají označení 3PMSF.
M+S mám na offroadu (autě) a jsou to letní bláťáky
Pneumatiky pro motorku s označením M+S by měly být celoroční. Čistě zimní se skoro nevyráběj, ale nabízí je taky třeba Anlas, viz odkaz s fotkama výše. S podhušťováním pneumatik na silnici úplně nechápu, co se zas řeší. V zimě ani v létě. Výrobce motorky to má myslím docela dobře vošéfovaný, držel bych se toho, co píšou v manuálu. V zimě jezdím na Mitaskách, jsou označený M+S, mám nafoukáno podle výrobce a pneumatiky normálně drží. Samozřejmě se pozdějc zahřejou, ale neni to nic drastickýho. Jel jsem s nima i na sněhu a ani to nebyl problém (mimo mýho sevřenýho zadku).
Naposledy editováno 01.11.2022 22:12:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
FaktNeníCoŘešit píše: S podhušťováním pneumatik na silnici úplně nechápu, co se zas řeší.
Jde o styčnou plochu. Podhuštěné jí mají větší.2 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
vetsina znamych co jezdi enduro jezdi mousse a tam se nastavuje tlak blbe ... tam si muzes max podle preferenci vybrat jakej mousse chces, kdo to resi extremne hodne, tak ruzne mousse vyrezavaji a skladaji ruzne tuhosti do sebe.. ale to muze byt beznemu smrtelnikovi ukradene...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
MartasUS píše: Jde o styčnou plochu. Podhuštěné jí mají větší.
Teorii znám. Nerozumím snaze bejt chytřejší, než výrobce motorky. Podle mě tyhle experimenty nepatřej do běžnýho provozu. Taky tam jezdím a nechci bejt tím sestřeleným. Úplně stačí chyby, který všichni děláme.
FaktNeníCoŘešit píše: Teorii znám. Nerozumím snaze bejt chytřejší, než výrobce motorky. Podle mě tyhle experimenty nepatřej do běžnýho provozu. Taky tam jezdím a nechci bejt tím sestřeleným. Úplně stačí chyby, který všichni děláme.
Většinou se ufukuje na offroadu a né na silnici.FaktNeníCoŘešit píše: Teorii znám. Nerozumím snaze bejt chytřejší, než výrobce motorky. Podle mě tyhle experimenty nepatřej do běžnýho provozu. Taky tam jezdím a nechci bejt tím sestřeleným. Úplně stačí chyby, který všichni děláme.
Pokud znáš teorii, nechápu zbytek. Fyziku prostě neokecáš.
O tom, jak je výrobce nejchytřejší něco málo vím. Sice z jiného oboru, ale bude to stejné. Výrobce dělá něco, co odpovídá středu Gaussovy křivky. Oba extrémy musí doladit uživatel.
A neboj, my dva se v zimě nepotkáme, pokud Ti neselže navigace
Naposledy editováno 02.11.2022 17:00:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
MartasUS píše: Jde o styčnou plochu. Podhuštěné jí mají větší.
Tohle pořekadlo platí na suchém asfaltu (reaguješ na podhušťováním pneumatik na silnici) a má rozhodně svoje limity. Prvním limitem je to, že ta styčná plocha vzniká deformací anuloidu - povrchu pneumatiky, a kromě adheze se řeší ještě takové podružnosti, jako řiditelnost. Druhým limitem je elasticita běhounu - když je tlak ve styčné ploše tak malý, že se nerovnosti povrchu přestanou zatlačovat do gumy. Tj. tvrdá guma běhounu potřebuje vyšší tlak. Na zasviněném a mokrém povrchu je všechno jinak, pneumatika musí mít vzorek a v něm takový tlak, aby se ze styčné plochy vytlačilo co nejvíc vody a nečistot.
e - vypadlo písmenko
Naposledy editováno 02.11.2022 20:55:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
ale samo, tyka se to trosku jineho stylu jizdy nez co se jezdi od listopadu do unora
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Šógun_ píše: Koudy01> jak na CB, tak na AJP. Proč? Protože už jsem moc starý na to, abych nedělal věci, které mě baví
Zrovna nedávno jsem viděl dokument, kde se rozebíralo, jaká je pravděpodobnost úmrtí v závislosti na věku a při různých činnostech. No a čím je člověk starší, tak se zvyšuje pravděpodobnost úmrtí např. na nějakou nemoc, tím pádem je menší důvod nedělat rizikové činnosti, protože ta jejich rizikovost není vlastně už tak vysoká Ve srovnání s pravděpodobností, že se umře třeba na infarkt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Páčky Probrake Honda CB 1000R | WildOne | 16 | 3.4.2024 v 23:11 Lbj23 |
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R | mik119 | 7 | 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R | JARYN82 | 17 | 27.12.2023 v 13:44 Niki76 |
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R | VFR | 13 | 18.12.2023 v 22:12 storeman |