bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v pneu v chladném počasí
Ahoj, mám dotaz ohledně tlaku pneu v chladném počasí. Zajímá mě, jak upravujete tlak, když se ochlazuje. Chápu, že když bude chladněji a ufouknu, díky většímu tření zahreji pneu rychleji, resp. víc. Jestli je to blbě, klidně mě opravte. Ale o kolik méně? A jak to upravujete v závislosti na teplotě. Řeším jak silnici, tak enduro.
Předem díky

E: Na silnici mám Metzeler M9RR, na enduro MCE 6 days extreme.
Bavíme se o teplotách - 10°C až + 10°C.


Naposledy editováno 31.10.2022 07:05:31
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2022 v 20:16 | Nahoru | #31
Šógun_> Mě by u tebe nebylo divné ani to, když bys na autě podhušťoval o půl atmosféry letní gumy na zimu, abys z nich udělal zimní.

Naposledy editováno 01.11.2022 20:21:42

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

1.11.2022 v 20:44 | Nahoru | #32
Ariete> Nechci být ošklivý, protože jsem hodný a slušně vychovaný chlapec, ale zatím jsi nepřinesl žádnou relevantní informaci k tématu, kromě zkopírovaných tlaků. Když Ti napíšu, jestli Ti nepřijde divné, když máš mít stejný tlak při hmotnostní rozdílu 30%, děláš že mě blba. Máš zkušenost s jízdou v zimě? Ať už off nebo onroad? Budu rád za info.

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

1.11.2022 v 21:43 | Nahoru | #33
A nepsal jsem, že pro vyšší zátěž je jinak konstruovaná pneumatika? GT gumy mají většinou vyztuženou kostru pod běhounem a měkčí boky, aby to míň drncalo a aby se bočnice zbytečně nehřály.
Nepsal jsem, že na zimu jsou M+S gumy? Že se hustí normálně, to tady taky padlo.
Offroad v zimě má svoje limity - když je zmrzlo a na tom sníh, to už je za limitem. Když je zmrzlo, tak spadnout se dá hned a sakra to bolí. Spadnout na zmrzlou ruku bolí 10x tolik. Optimální teplota je tak kolem 5 - 10°C, tam, kde se já motám. Nepotím se, není mi zima, nejsou tam lidi.
Na silnici v zimě nemám potřebu, ale když už bych musel k severnímu pólu nebo na Matternhorn, tak s těmito ze země, kde mají spoustu motorek, spoustu horských silnic, a kde smíšené podmínky jsou jenom o něco míň časté, než když furt chčije:

Zimní gumy dělá třeba Turek .

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

1.11.2022 v 21:59 | Nahoru | #34
Dobře, děkuji. Jen třeba pro zalehávačky Ti Pirelli nenabízí GT verzi.
Jen Tě upozorním, že M+S nejsou/nemusí být zimní pneu. Ty mají označení 3PMSF.
M+S mám na offroadu (autě) a jsou to letní bláťáky

Naposledy editováno 01.11.2022 22:09:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

1.11.2022 v 22:10 | Nahoru | #35

Šógun_ píše: Dobře, děkuji.
Jen Tě upozorním, že M+S nejsou/nemusí být zimní pneu. Ty mají označení 3PMSF.
M+S mám na offroadu (autě) a jsou to letní bláťáky


Pneumatiky pro motorku s označením M+S by měly být celoroční. Čistě zimní se skoro nevyráběj, ale nabízí je taky třeba Anlas, viz odkaz s fotkama výše. S podhušťováním pneumatik na silnici úplně nechápu, co se zas řeší. V zimě ani v létě. Výrobce motorky to má myslím docela dobře vošéfovaný, držel bych se toho, co píšou v manuálu. V zimě jezdím na Mitaskách, jsou označený M+S, mám nafoukáno podle výrobce a pneumatiky normálně drží. Samozřejmě se pozdějc zahřejou, ale neni to nic drastickýho. Jel jsem s nima i na sněhu a ani to nebyl problém (mimo mýho sevřenýho zadku).

Naposledy editováno 01.11.2022 22:12:19

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 02:19 | Nahoru | #36
Ariete> A ještě jednou díky za ty Anlas, určitě je vyzkouším

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 06:50 | Nahoru | #37
Ariete>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 08:55 | Nahoru | #38

FaktNeníCoŘešit píše: S podhušťováním pneumatik na silnici úplně nechápu, co se zas řeší.

Jde o styčnou plochu. Podhuštěné jí mají větší.

Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2022 v 09:08 | Nahoru | #39
Pokud tu řešíš tlaky v pneu v zimě až tak moc tak si to vyzkoušej. Dej si minimum jeď se projet. Pak třeba upustit o 0,2 a zase kus ujet a sáhnout na gumy nebo si vzít teploměr a měřít s ním když to chceš až tak moc důkladně. Co si dnes neuděláš sám, to nemáš. Tyhle rady ostatních jsou povětšinou jen o tom co vyhovuje jim ale nemusí tobě. Párkrát sem jel na ledu a ve sněhu ale nijak sem tlaky v pneu neřešil. Co si na zimu pořídit hřebíky? Ale to už je fakt na led a sníh. Koupit si tu nastřelovací pistoli a nabouchat si to tam pokud jsi až tak velký střelec co jezdí i ve sněhu

2 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2022 v 09:42 | Nahoru | #40
jezdim off prevazne v zime a jezdim stejne tlaky jako v lete, o nakym zahrivani pneu nemuze byt rec kdyz mas kola zaborena v blate co ma 4C

vetsina znamych co jezdi enduro jezdi mousse a tam se nastavuje tlak blbe ... tam si muzes max podle preferenci vybrat jakej mousse chces, kdo to resi extremne hodne, tak ruzne mousse vyrezavaji a skladaji ruzne tuhosti do sebe.. ale to muze byt beznemu smrtelnikovi ukradene...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 11:33 | Nahoru | #41
assassin> u off mě zajímá, jestli mi pomůže trochu podfouknout kvůli větší styčné ploše. Řešit zahřátí mě ani nenapadlo.

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 11:42 | Nahoru | #42

Šógun_ píše: assassin> u off mě zajímá, jestli mi pomůže trochu podfouknout kvůli větší styčné ploše. Řešit zahřátí mě ani nenapadlo.



Určitě jo. Ale neliší se ve smyslu horko/zima. To už je měkký gumy zanedbatelný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 15:41 | Nahoru | #43

MartasUS píše: Jde o styčnou plochu. Podhuštěné jí mají větší.


Teorii znám. Nerozumím snaze bejt chytřejší, než výrobce motorky. Podle mě tyhle experimenty nepatřej do běžnýho provozu. Taky tam jezdím a nechci bejt tím sestřeleným. Úplně stačí chyby, který všichni děláme.

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 16:40 | Nahoru | #44

FaktNeníCoŘešit píše: Teorii znám. Nerozumím snaze bejt chytřejší, než výrobce motorky. Podle mě tyhle experimenty nepatřej do běžnýho provozu. Taky tam jezdím a nechci bejt tím sestřeleným. Úplně stačí chyby, který všichni děláme.

Většinou se ufukuje na offroadu a né na silnici.

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 16:59 | Nahoru | #45

FaktNeníCoŘešit píše: Teorii znám. Nerozumím snaze bejt chytřejší, než výrobce motorky. Podle mě tyhle experimenty nepatřej do běžnýho provozu. Taky tam jezdím a nechci bejt tím sestřeleným. Úplně stačí chyby, který všichni děláme.



Pokud znáš teorii, nechápu zbytek. Fyziku prostě neokecáš.
O tom, jak je výrobce nejchytřejší něco málo vím. Sice z jiného oboru, ale bude to stejné. Výrobce dělá něco, co odpovídá středu Gaussovy křivky. Oba extrémy musí doladit uživatel.
A neboj, my dva se v zimě nepotkáme, pokud Ti neselže navigace

Naposledy editováno 02.11.2022 17:00:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 20:47 | Nahoru | #46

MartasUS píše: Jde o styčnou plochu. Podhuštěné jí mají větší.


Tohle pořekadlo platí na suchém asfaltu (reaguješ na podhušťováním pneumatik na silnici) a má rozhodně svoje limity. Prvním limitem je to, že ta styčná plocha vzniká deformací anuloidu - povrchu pneumatiky, a kromě adheze se řeší ještě takové podružnosti, jako řiditelnost. Druhým limitem je elasticita běhounu - když je tlak ve styčné ploše tak malý, že se nerovnosti povrchu přestanou zatlačovat do gumy. Tj. tvrdá guma běhounu potřebuje vyšší tlak. Na zasviněném a mokrém povrchu je všechno jinak, pneumatika musí mít vzorek a v něm takový tlak, aby se ze styčné plochy vytlačilo co nejvíc vody a nečistot.
e - vypadlo písmenko

Naposledy editováno 02.11.2022 20:55:44

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

2.11.2022 v 20:54 | Nahoru | #47
assassin> Když jsi nakousnul mousse, tak je zajímavé sledovat, jak se mění rozložení sil od vozovky na ráfek při různých tlacích v pneumatice, taky v závislosti na tuhosti bočnic, a jak se přenáší ty síly přes mousse. Technicky vzato, pneumatika přestává být pneumatikou a stává se poddajnou obručí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 09:19 | Nahoru | #48
Ariete> viz č.44 Nebavil sem se o silnici ale o offroadu. Na silnici je to samozřejmě blbost jezdit podhuštěnej. V terénu podhuštěná pneumatika nerovnosti více obepíná, ale i tak to není univerzální. Záleží jaký terén a jaká rychlost atd atd.

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 09:39 | Nahoru | #49
MartasUS> treba dunlop sportsmart TT maji technologii kdy na okruhove jezdeni se ubira tlak a ta pneumatika funguje jako zavodni pneu. Pokud v provozu jedes stejnym stylem jako na okruhu.. tzn treba brousis dobou sem a tam tak klidne muzes jet v tomhle rezimu...

ale samo, tyka se to trosku jineho stylu jizdy nez co se jezdi od listopadu do unora

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 13:40 | Nahoru | #50
Díky všem za rady, po zimě dám vědět co a jak mi fungovalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 13:42 | Nahoru | #51
Šógun_> A na čem a proč budeš vůbec jezdit přes zimu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 14:24 | Nahoru | #52
Koudy01> jak na CB, tak na AJP. Proč? Protože už jsem moc starý na to, abych nedělal věci, které mě baví

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 14:28 | Nahoru | #53
Šógun_> Tak přeju, ať tě to zimní ježdění fakt baví

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 15:03 | Nahoru | #54

Šógun_ píše: Koudy01> jak na CB, tak na AJP. Proč? Protože už jsem moc starý na to, abych nedělal věci, které mě baví



Zrovna nedávno jsem viděl dokument, kde se rozebíralo, jaká je pravděpodobnost úmrtí v závislosti na věku a při různých činnostech. No a čím je člověk starší, tak se zvyšuje pravděpodobnost úmrtí např. na nějakou nemoc, tím pádem je menší důvod nedělat rizikové činnosti, protože ta jejich rizikovost není vlastně už tak vysoká Ve srovnání s pravděpodobností, že se umře třeba na infarkt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

3.11.2022 v 19:44 | Nahoru | #55

MartasUS píše: Ariete> viz č.44 Nebavil sem se o silnici ale o offroadu. Na silnici je to samozřejmě blbost jezdit podhuštěnej. V terénu podhuštěná pneumatika nerovnosti více obepíná, ale i tak to není univerzální. Záleží jaký terén a jaká rychlost atd atd.


Nekeke! Fakt to nebylo o silnici?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

4.11.2022 v 10:46 | Nahoru | #56
Ariete> hele já fakt nevím jestli tu svou debilitu někdy jen hraješ nebo ne. Jednoduše sem napsal že podhuštěná guma má jen větší styčnou plochu nic víc nic míň. Tvl mne fakt jebne z některých indženýrů tady

Tlak v pneu v chladném počasí

4.11.2022 v 11:21 | Nahoru | #57
Na silnici jsem to nikdy neřešil. Ono když je už kolem nuly a min tak jedu dost opatrne a ten rozdíl bych nepoznal .

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

4.11.2022 v 17:21 | Nahoru | #58
MartasUS> Napsal jsi, že jde o styčnou plochu podhuštěných pneumatik. Jenže pneumatiky se nepodhušťují, u pneumatik se upravuje tlak.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R mik119 7 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R JARYN82 17 27.12.2023 v 13:44 Niki76
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R VFR 13 18.12.2023 v 22:12 storeman


TOPlist