Téma: Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.


Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07


(reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

25.10.2022 v 23:50 | Nahoru | #211
krokoš> Prosim ťa, v tejto diskusii si spomínal nájazd u 500vky 90000km. Vieš dať k tomu nejaké info?

nájazd 90 000

Ohľadom CRF300 som už písal na začiatku. Motorka hmotnosťou ako má motorka moja a s výkonom 40% mojej motorky - to by som si v čom polepšil?
Na CRF 250 bol Erbe až kdesi pred Magadanom. Myslím, že tu má o tom článok. Na plný plyn mal rýchlosť proti vetru 80km/h...

Ohľadom článku na Fantic rely, na ten som pôvodne ani nemrkol. Jedná sa o rely motorku, nie enduro. Požiadavky na rely sú iné počnúc priebehom motora po geometriu podvozku. Zas mimo tému.
Navyše hmotnosť de facto rovnaká ako u mojej, priebeh motora odhadujem horší ako u mojej a cena astronomická. Má akurát 30 lit nádrž (rýchlo som nakukol do článku, je to zvýraznené), a to bezne nevyužijem. Ideálna nádrž by bola okolo 20 lit a ak treba občas viac, tak to riešiť dodatočným vakom, napríklad.

(reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 02:27 | Nahoru | #212

ZdendaZB píše: Jestli váží nějakej mega krám 200 nebo 230 je úplně jedno, protože je do terénu nepoužitelnej. Kromě jezdců typu čurče birče, kterejm je to zase jedno, že ho docela rychle totálně zhuntujou nebo přímo rozlomí rám, což se jim občas taky stane. Pak jsou tady borci, kteří si na čurče hrajou, ale většinou jen chvíli a až dostanou účet za opravu tak je to rychle přejde.

Jaro, když jsi působil jako pan Hakkání v Kandaháru a cvičil místní patrioty v boji proti okupantům, tak jsi musel angličtinu ovládat, to my víme. To byly zlatý časy, jak na to oba vzpomínáme. Ale to je jen vsuvka na téma super puper adventčůrer.

A vzhledem k tomu, co už víme po motorový stránce a tak podobně, tak exc nepřipadá v úvahu. Ale jestli se najde nějaký odvážlivec, který bude měnit olej co 3 tkm a v 50tkm bude motor ok, s motorkou naloženou 30 kilovým nákladem. To najede tak za 2-3 roky maximálně a pak ho budeme uctívat jako poloboha a exc si hned taky pořídíme. Okamžitě a to nekecám.

Protože místní medwedoborci určitě mají doma exc v cestovní verzi a mění olej po 3 tkm a mají najeto minimálně 40tkm bez závad, že a proto to tady taky můžou propagovat.



kdysi jsem zažil pár českých kluků na velkých motorkách jezdit nesmysly...třeba na 990adv - i s časovou ztrátou díky výměně duše v zadním kole - dojet desátý v offroadmaratonu (takže to nebyl těžký terén). nebo z dvoumetrového rozjedu přeskočit 2,5-3 metrovou díru, kde "umělci jako já" spouštěli exc do díry a pomáhali si ji na druhé straně vytahovat.
na druhou stranu - občas se mi stane, že se zpod motorky sám nedostanu, ani když ležím pod exc.

také vím o klukovi, co na exc (tuším 535) poprvé nasadil motardy a trochu to prohnal po silnici. definoval to: "hodina super a pak odtahovka a 35 tisíc servis" (roztekla se mu vodítka rozvoďáku)

každá motorka je konstruovaná na něco jiného a jezdec se musí přizpůsobit hlavně slabším stránkám té motorky - obvzlášť, když ji chce používat trochu jinak, než pro co byla konstruována. univerzální motorka/pneumatika/rada neexistuje

zkrátka, a vracím se ke svému původnímu příspěvku:
1) jet na špuntech s halterem po silnici dlouhodobě kolem 100 si nedokážu představit...podobně, jako si nedokážu představit jet těžší terén s tlakem gum přes 1,5 atm, abys ten halter nepotřeboval
2) když budeš potřebovat jet na exc přes 100 po silnici, určitě nemůžeš mít nejpoužívanější převody do terénu (13-14/52), takže v nějaké pomalejší pasáži budeš s převodem 15/45-48 trápit spojku
3) mám exc450 a 990adv, měl jsem 690e...na to, co píšeš, bych si nechal to, co máš
4) připadá mi, že sis sem přišel ověřit správnost své teze "exc500 bude ideál" a nelíbí se ti, že ti lidé píší něco jiného
5) na lehkou a těžkou motorku potřebuješ jiný styl jízdy. těžkou navedeš a dost ti pomůže setrvačností. lehkou musíš stále aktivně řídit.

edit: cestuju jen po silnici, v terénu maximálně navigační rallye pro endura přes 600

Naposledy editováno 26.10.2022 02:57:28

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 07:44 | Nahoru | #213
no jasně že jsem chtěl ex500 na cestování, protože se plno lidí tvářilo, že to tak jde a nebude problém, ale jak se ukázalo, chytráci vůbec nevěděli o čem píšoí a kopírují nesmysly z internetu a po mechanické stránce do stroje vůbec nevidí a nemají zkušenosti s výdrží atp. (pak přišel medwed, typickej hospodskej žvanil a dokonce nám vysvětlil intervaly oleje po 3 tkm a tím to završil)

haltr nevozím a ani se na to nechystám, ačkoliv někdo tvrdí, že se sním dá jezdit po dálnici dlouhé přesuny a na komfort jízdy to nemá vliv, když se vyváží, ale osobně tomu nevěřím, zatím jsem do této fáze nedospěl (jet 4 tkm po dálnici 110 s haltry v kolech)

tlaky pod 1,5 nebudu zkoušet, i když občas jsem tam měl 1,3, ale pak se guma ohřála a vyskočilo to nahoru

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 07:55 | Nahoru | #214
Navádění těžký motorky, můžeme započítat i 701ku, při cestovním nasazení daleko od baráku v nějaký obtížnější a riskantní pasáži a následný průjezd setrvačností je nesmysl. Ono je to nesmysl i ve skupině, natož sólo. Reálně hrozí riziko pádu a následných problémů. Brod, kamenitý nebo kluzký výjezd, obtížná louže - stačí málo, podjede kolo a padáte. A každej pád něco stojí, když se nebavíme o spadnutí během stání, kdy se zaboří noha, nebo uklouzne, tam o nic nejde. Když neskončí noha pod těžkou motorkou, nejde vyndat av okolí nikdo není a následující den třeba ani nebude. Stačí prorazit karter motoru o kámen, to jde samo, nebo poškodit chladič, případně zdeformovat ráfek. Motorka je ve finále jako z kopřiv plot. No a o tělesný schránce lepší nemluvit.

Stačí se podívat na videa těch co se nechali zblbnout nesmyslnejma radama o průjezdu ve stupačkách a pod plynem (ostrý prázdný enduro má diametrálně odlišnej styl jízdy). Jezdci pak padají jak shnilý hrušky, x krát za den, pořád něco odlamujou, rozbíjí, pak je zase něco bolí a občas se domů jede i vlakem, nebo se letí letadlem. S tím nesouhlasím a ani to tak provozovat nebudu.Tak ať si jezdí čurčové birčové, když je jim fuk co se stane. Ono jim to x krát vyjde, vypadá to drsně, mají zajímavý videa, ale pak to jednou nevyjde...

Takže jak jsem psal, raději to brodem protlačím, na nebezpečným úseku stoupáhní slezu a mám defakto jistotu že se mi, ani stroji nic nestane. Fakt bych chtěl vidět radílky tohodle stylu, jak to sami někde praktikujou mimo naší civilizaci na těžký motorce. A naložená 690 ka se dá počítat za těžkou. Jenže kdo nezažil, tak vůbec nechápe a bude radit nesmysly jak na to,

Proto jsou moje videa takový neakční. Nejsem ponořenej do bláta u chandygy jako ostatní expedičníci, protože raději počkám den až to vyschne, nemám videa z rozbouřený říčky, která mi unáší motorku a pak čekám tejden na díly, protože počkám až voda opadne. Nevjedu do neznámý podezřelý louže, nebo vrodu, abych následně spadl a potloukl sebe i stroj. Je to prostě takový nudný, zato projedu skoro všude, nic nezničím a hlavně se mi nic nestane.

Nebavíme se o trofy a relý, kde je plno lidí kolem, stroj je určenej na demolici a počítá se s tím. To je závodění, to sem nepatří. Jenže nepojedu s 35 kilovým nákladem na dakar, že.

Naposledy editováno 26.10.2022 07:59:55

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 11:47 | Nahoru | #215
Tohle je zajímavá cesta. Akorát má naprd gumy a těžkou motorku, ale pořád to dává. Takhle si představuju zajímavý cestování. Ale je to amatér, protože místama tlačí

2:30


Naposledy editováno 26.10.2022 11:50:18

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 11:57 | Nahoru | #216
Tak snad už je jasný o co nám jde a o co nám nejde.

9:10 začátek
10:30 hnusná polňačka, závody v padání, tam bych chtěl mít naloženýho superadvenčůrera nebo podobnej střep



Naposledy editováno 26.10.2022 12:00:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 12:09 | Nahoru | #217

jaro27 píše: puffybodie> vo videu čo si dal som nezachytil informáciu o výmene oleja a ani o ventiloch. Ale moja angličtina je problematická hlavne u angličanov a austrálčanov a niektorých američanov a asi vúbec. Takže to bude tým, že im poriadne nerozumiem a to info tam bude. Tak sorry. (sory viem po anglicky skvele).

"samozrejme olej (tech cca co 3tkm by slo)."
údaj beriem ako názor človeka, ktorý si myslí, že by to tak mohlo byť.
Aj ja som si to myslel, že 3t by mohlo byť OK.

Dnes so Zdendom máme informácie už iné. Sú to tie základné informácie, ktoré sme zháňali na začiatku na základe ktorých by sme sa rozhodli, či študovať zdroje ďalej alebo srať na to.



Cesky jsem tu dal to podstatne z diskuze pod videm kde presne na tyhle dotazy odpovidal a probiral to i s tim chlapkem co se s nim potkal co jel ze severu evropy do jizni afriky taky na takovem stroji

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 12:51 | Nahoru | #218
chlápek se potkal s chlápkem a ten měnil po 3 tkm ? přímo tak to řekl ? a motor 44 bez generátlký pístu ?

chápu to správně, takže se na to dá spolehnout ?

Naposledy editováno 26.10.2022 12:56:23

(reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 14:59 | Nahoru | #219
puffybodie> Tak som sa pozrel na link ADV rajdera toho maníka zo severu. Je tam 30 stránok, prvú som prečítal a druhú a tretiu len preletel. Proste na to teraz nemám čas a preto by som sa na fóru mohol dozvedieť veci tak nejako rýchlejšie od tých, ktorí to už kedysi sledovali a majú základné info.

Info od teba je, že spravil 44t kilometrov a 3t interval výmeny oleja by mal byť OK. A 2x robil ventily.

Čo som sa z jednej prečítanej a dvoch preletených stránok dozvedel ja.
Samozrejme, celkový nájazd hovorí na videu a ešte jednu podstatnú vec: Bike "never let me on the road". Túto vetu si treba pamätať, lebo je veľmi podstatná.

Hneď na prvej stránke blogu píše, že po 15t km menil piest. Síce preventívne, ale menil. Tak to je informácia, ku ktorej sme sa so Zdendom dopracovali bez tohto a iného fóra.
Že to menil len preventívne, že netrebalo by bol argument na figu. Lebo ak by nevymenil preventívne, možno by mu po 18k km rachol. Možno. Ale opakujem, k danému intervalu sme sa dopracovali aj inými kanálmi.
Ale je to dôležitá informácia. Reálne znamená meniť piest každý rok (pre jazdcov ako sme my s ročným nájazdom hoc len 10t km). A prečo by len piest, však. Ono toho môže byť oveľa viac.
No a na tretej stránke menil palivové čerpadlo a vstrekovač.
4. stránku som už neotvoril.

Robiť ventily: To si ako myslel? Že nastavovať vôľu, alebo ich menil? Lebo nastavovanie vôle je normálny servis ktorý sa dá spraviť takmer všade, ale meniť ich...

K intervalu výmeny 3t km som sa ešte nedopracoval.

Takže ďakujem (úprimne) za odkaz, až budem mať čas a chuť, pozriem na to.
Len treba pochopiť, že 44t km nie je nič zvláštne. Dôležité je, koľkokrát a aký bol spravený servis, aby takýto nájazd bol možný. Lebo ešte som to len otvoril a už viem, že to nespravil na jednom pieste.

A ešte k vete "never let me on the road".
No keď niečo servisoval preventívne, alebo nejako doskackal do servisu, tak je to o šťastí, že mu to nerachlo v lese 100km od nikoho a nie o odolnosti motorky na takýto druh tripu.
Ak Erbe napíše, že spravil trip 30t km bez "preventívnej výmeny motora" a bez jedinej závady, tak to má výpovednú hodnotu o spoľahlivosti motorky. Ale ak by napísal, že 2x preventívne menil motor...

Naposledy editováno 26.10.2022 15:03:05

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 15:30 | Nahoru | #220
A jsme doma, protože jestli měl preventivně píst tak věděl proč, tak to samé s ventily. A jestli při tak malém nájezdu měnil ještě palivové čerpadlo a vstřikovač, tak to je přímo alarmující. V tom případě už se nedá věřit ani těm třem tisícům kilometrů. To bude stejné jako s tím intervalem 44.

Možná jsme neměli zablokovat medvěda, třeba by nám vysvětlil že preventivní výměna pístu, čerpadla, vstřikovače a ventilu se nepočítá do generálky motoru a je to obyčejný spotřebák za pár desítek tisíc korun.

Můj mastodont, vrcholné nespolehlivosti, 27 tkm a z toho nějaká ta tisícovka mimo silnice a kromě tří zablbnutí počítače který stačilo restartovat se nic neděje. Teď budu měnit svíčky protože jsem zjistil že se mají měnit po 20tkm a tím to končí. Až najedu 50 tak budu přemýšlet o nějakých preventivních výměnách.

Jaro najel asi 50 a prý taky žádná závoda. A takovýhle info bych si představoval ohledně exc. Od někoho konkrétního z fóra ne od jedné paní co povídala.

Každopádně informace dobré a aspoň už víme že exc není na dlouhé cesty, jestliže nehodláte platit každoročně desetirisíce za různé výměny a měnit olej po 1000 km.

A taky jasný že když se nebudou dodržovat servisní intervaly doporučený V manuálu tak to špatně dopadne. Taky u 690 701 ne měníme olej až po 20 ale maximálně po 10 jak je to v manuálu.

Naposledy editováno 26.10.2022 15:39:23

1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 15:41 | Nahoru | #221
A ještě k těm preventivním výměnám, tak u motoru a podvozku se snad všechno musí dělat preventivně a ne až se to začne sypat. Třeba takový píst exc, který se díky opotřebení může rozletět na kousky a zničií defakto celej motor. Co udělají opotřebovaný ventily moc dobře všichni víme. Ložiska který tam necháte moc dlouho v kolech, jednoho krásného dne pokud možno co nejdál od civilizace se vysypou. Asi bych neřešil gufera v tlumičích protože to je vyměněné kdekoliv v kolchoze během chvíle a defakto nic neváží. Vyviklaný tlumiče už je ale něco jiného.

Naposledy editováno 26.10.2022 15:43:16

(reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 17:38 | Nahoru | #222
ZdendaZB> Už jsi ten zlatý grál našel? Podle tvých reakcí se zdá, že jsi génius, když jsi cestou pokusů a omylů došel k 701.

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 17:49 | Nahoru | #223
Určitě to nebude xc500 ,jak se zdálo na začátku, když tady tvrdili jaký to má úžasný intervaly A jaké desítky tisíc kilometrů motor vydrží. Těžce mě to zklamalo.
A taky to nebude ala crf300 nebo podobný vydechlej stroj, který váží o 10 kg než to co teď mám.

Aby to mělo smysl tak to musí vážit aspoň o 30 kg méně a musí to mít 50 koní. No a samozřejmě olejový intervaly a výdrž motoru.

Omyl byl jenom jeden a to tygr. Nesmyslně těžký stroj. Jinak znamená krém jsem byl relativně spokojenej na tu dobu. Ovšem z dnešního pohledu deset kroků zpět.

Naposledy editováno 26.10.2022 17:50:33

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 18:01 | Nahoru | #224
Zkus se zamyslet, co tvoří hmotnost motorky. No a potom popřemýšlej, kde se dá ušetřit. A tím nemyslím flexou v garáži, ale už při návrhu a výrobě.

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 19:05 | Nahoru | #225
Vidím tak každej den jak soudruzi šetřili.
Kolik váží komplet ABS ? Realně.

To je to poslední co jde vyhodit.

1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 21:09 | Nahoru | #226
Tiež sa divím, na čom všetkom sa šetrí aby bola motorka ľahšia. Myslel som si, že motorky sú ľahšie preto, že používajú vesmírne technológie, ale nemusí to tak byť.
Už keď som sem dával to video od rtwPaula (prvá stránka druhé video), tak som zapochyboval. Popisuje totižto úpravy na motorke a vychádzalo mi z toho, že vlastne zostal len motor a rám.
Tuším spomína, že mnoho motokrosových motorkiek má hliníkové špice. On použil nerezové (+ silnejšie ráfiky...).
Takže takto sa znižuje váha. Použiť hliník namiesto nerezu.
Jasné, ráfiky sú u závoďákov asi spotrebný materiál.
No a teraz už chápem informáciu, že nový model motorky sa chvály tým, že je 150g ľahší ako minuloročný. A tak dookola každý rok.

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 21:36 | Nahoru | #227
Motorka se dimenzuje na hmotnost, kterou má vozit, výkon (resp. tah řetězu), který má přenést, použití, jakým způsobem se bude jezdit a životnost. Pokud chcete 120 jezdec + 30 kg bagáž / 70 koní v jednobuchu / rasení v těžkém terénu / 100.000 km, tak to je docela složitá rovnice, má-li to být do 120 kg pohotovostní :))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 21:37 | Nahoru | #228
jaro27> Spice jsou draty? Asi neznam zadnou mx motorku co ma hlinikovy draty…

A vesmirne materialy? Vsiml sis, ze jste si koupili motorku za tri kila? Ma svetla, spoustu elektroniky, papiry… motokrosova motorka stoji stejne a je to vlastne jen ram, kola, motor a tlumice… aby 701 pouzivala stejnou techniku, musel bys priplatit…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 21:52 | Nahoru | #229
assassin> Jo, špice sú dráty. A tvrdí to ten maník na tom videu, že niektoré sú hliníkové. Mňa by toto nenapadlo ani vo sne, že by mohli byť hliníkové.

Myslím si, že cena motoriek, hlavne tých, ktoré sú nejako špecificky zamerané - nie je to bežný skúter v sérii miliónov kusov, neodzrkadľuje priamo materiálové náklady, ale relatívne malé série sa asi musia zaplatiť vyššou cenou. Alebo si na tom výrobca len mastí vrecká. Ale to už sme mimo tému.

Každopádne už je nám jasné, že sériové EXC na ďaleké cesty nemôže a ani na to nie je vhodné. Ak, tak je treba prekopať celú motorku a potom sa o to starať ako o tamagoči.

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 21:54 | Nahoru | #230
Pokiaľ si dobre pamätám, tak Riemann (Motonomad) vyrážal na svoju prvú expedíciu priamo z továrne KTM. A ten rtwPaul je buď totálne nadšený magor do KTM, alebo je tam aj iný záujem.
Takže info od nich s rezervou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 22:31 | Nahoru | #231
jaro27> Tech mx se mozna vyrobi vic nez tech 701 ver tomu nebo ne, jedno je zavodni motorka… a druhe ne rozdil v materialech a technologii tam je.

Manici na videu tvrdi kde co asi bych se radama toho konkretniho manika neridil…

Jak uz jsem psal, kamarad koupil exc500 na kterem predchozi majitel dojel do portugalska na vylet… asi 270mth a olej nejspis taky moc nemenil. Kamos na tom obrazil jeste par rally a pak jednoho dne umrela. Ztrata komprese, litala z toho voda… menil se urcite pist, asi toho bylo vic… no a jezdi to dal.
Taky vim o jedne g450x kterou si nekdo koupil na dojizdeni do prace, se 440mth s ni dotycnej dorazil do servisu s dotazem, co je potreba na tom udelat :D menil jen olej … intervaly nevim, ale pocitam naky vycucany z prstu

Ty motorky nejspis vydrzi opravdu hodne i pri nedodrzovani predepsaneho servisu… ale nikdo pri smyslech vam to nezaruci…

Naposledy editováno 26.10.2022 22:37:45

(reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 22:52 | Nahoru | #232

assassin píše: jaro27> Ty motorky nejspis vydrzi opravdu hodne i pri nedodrzovani predepsaneho servisu… ale nikdo pri smyslech vam to nezaruci…


Jo, to beriem a robil by som to asi rovnako ako ty ale len ak by som jazdil doma.
Hoc len 1000, 2000 km z domu a byť sám, spoliehať sa na to, že veď by to malo vydržať, takto sa zas riskovať nedá.

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 22:55 | Nahoru | #233
no právě nezaručí a třeba vydrží a třeba taky ne
a pak budu najednou za 3 roky dělat generálku za 70 tisíc, nebo se mi to vysype za rok a půl a motor bude rovnou na vyhození

takže bohužel neodlehčíme a zůstáváme u nejlepších motorek na světě 701 a 690

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

26.10.2022 v 23:54 | Nahoru | #234
assassin> Jak píšeš, ty motokrosové motory vydrží násobně víc, než kolik se píše v návodech, jenom je tam několik "ale":

- lidí potřebují být oblbovaní, mají závodní motorku, a kdyby měla v návodu psanou výměnu pístu po 100 hodinách, začali by pochybovat, jestli je někdo neošidil, když jiný tam má hodin 20.

- na trati se často jezdí v prachu a při nedokonalé filtraci to sežere nikasil. Proto se musí furt sundávat válec a kontrolovat. Prach se dostává do oleje.

- ve skoku jde motor občas do omezovače, z kopce i za omezovač. Už tak je to vyhoněné otáčkama a co to udělá s pístem nebo ojnicí, když se motor hodně přetočí, třeba u 2T 125, která motorem moc nebrzdí? Nová móda je projet cílem a držet motor v omezovači, ať mě všichni slyší.

- výrobce si nevezme na triko, že napsal do návodu 100 hodin a ono to kvůli výš uvedenému nevydrželo. Taky se nejede výlet, ale závod na čas, a asi by bylo blbé psát do návodu, že 100 hodin je v pohodě, nicméně po 50 hodinách se výkon sníží až o 10 %, protože se o dvě stovky uvolnil píst a ten olej už nejspíš taky není v původní specifikaci. Tak napíšou 20 závodních hodin a nikdo si nepřijde stěžovat.

Proto si dovolím tvrdit, že EXC-F 500 nebo EXC 300 TPI můžou mít mnohem delší servisní intervaly a najet na tom bez preventivních oprav 20 tisíc km je zcela reálné, když to bude jezdit na vlastivědné výlety.
A obráceně, motor z civilní CRF 300L musí vydržet 100 tisíc km, ale co když ho vezmu, dám do motokrosového rámu, zvýším maximální otáčky z 10 na 13 tisíc a nechám ho honit po trati? Jak dlouho vydrží rychlému jezdci? Fakt by vydržel víc, než motor 250ccm krosky? To asi ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

27.10.2022 v 10:16 | Nahoru | #235
Ariete>

A ostatným ďakujem za trefnú radu. Už som si objednal kurz motokrosu, endura a 3x kurz trialu. Tiež som objednal autožeriav a už len zháňam auto-žeriavnika k tomuto doprovodnému vozidlu - to je len do istoty.

A až budete pozerať videa s Čurčom Birčom ako brodí na zadnom v ďalekom a nepreskúmanom teréne, odporúčam stopnúť video a skúsiť rátať počet stôp po motorke na vstupe či výstupe z brodu.

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

27.10.2022 v 10:46 | Nahoru | #236
No a vrcholem tohoto tématu tady máme rady typu nauč se nejdřív jezdit na trialový motorce za barákem v lese a pak si pořiď těžkej cesťák na mx drapáku a s těma zkušenostma a s naloženou motorkou konečně můžeš někam vyrazit a tam si to užít. Podívej na čurče a chamóna, jak to umí, protože hodně trénovali.

Fakt už to nemá cenu řešit, ani na to reagovat, jsou to hovadiny, co tady píšete a je vidět, že nikdo z vás, co tohle smolí nikde pořádně nebyl. A to nemyslím jako urážku, nebo že bych se chvástal.

Za další, srovnávat motor crf a ostrýho endura co by kdyby. To že crf vydrží při šudlání po silnici devadesátkou, jak to praktikuje Erbe, neznamená, že kroska při šudlání vydrží podobně. Kdo zná ty motory tak ví, že ostrý enduro má diametrálně odlišnou konstrukci motoru a i při tom šudlání bude opotřebení mnohonásobně vyšší a nikdo pořádně neví jaký. Nikdo to takhle netestoval a nezkoušel, kdy se ty motory rozpadnou. Reklamní kecy sponzorovanejch jezdců o 40 tisích bez výměny a 3 tisících neberu absolutně vážně, to jsou zcela zřejmý lži. A jestli se někdo z místních něco domnívá a předpokládá, tak to je taky k prdu.

Naposledy editováno 27.10.2022 11:03:00

1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

27.10.2022 v 11:33 | Nahoru | #237
Ja by som sa ešte vrátil k videu, čo tu dal Ariete
Toho chlapíka som už videl na inom videu a je to ten, čo hovoril o intervale výmeny oleja 1200-1600 km (spomínal som to tu kdesi v tom bahne už).
Ale toto video je suprovejšie. Jasne hovorí o 200 mH a 13500 km. Za ten čas menil olej 10x, takže interval je jasný.
A celý ten nájazd spravil za 3 roky.

U mňa je exc500 favorit a mokrý sen. Ale už len na Európu a aj to by som si ju vozil na vozíku.
A prečo 500 a nie 350? Len tak, neviem. Asi aby som bol frajer. Ale ak by skutočne došlo na kúpu na tento európsky účel, tak by asi vyhrala SWM300. Kvôli cene. Prečo by som strkal prachy do exc500, keď mi rovnako poslúži aj RS300.

2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

27.10.2022 v 12:07 | Nahoru | #238
Představ si, že brody, vysokou trávu nebo listí nesnáším a jedu to krokem, resp. snažím se to objet.

Nevím, kolik jsi toho, s kým a kde projezdil, ale zaráží mě, že nemáš zkušenost s tím, že těžký stabilní dvouvál s pomalou jedničkou a tupým spodkem je schopen projet tam, kde vysoký jednobuch s blbě dávkovatelným výkonem v nízkých otáčkách má problém, protože veze bagáž a přišel tak o výhodu hbitosti a ovladatelnosti….

Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

27.10.2022 v 12:35 | Nahoru | #239
Jasně že jsem se vysmál tréninku na trialce. Už několikrát jsem psal, že mě styl ostré enduro ani trial nebaví,ale že mě baví cestovat mimo dobrý cesty a to je podstatný rozdíl. Ale to asi místní nepochopí, je to prostě na ně příliš složité.

Naposledy editováno 27.10.2022 12:58:46

(reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

27.10.2022 v 13:10 | Nahoru | #240
ZdendaZB> Ty si vždycky něco vyzobneš úplně mimo kontext, dáš do hlavy a potom tím argumentuješ - holt jedna z forem demagogie. Netvrdím, že vždy a všude hmotnost nehraje roli. Jen jsem poznal, že někdy větší hmotnost nevadí, pokud je potřeba spíš kultivovanost motoru a díky báglům to nejde projet na Čurč Briče.
Proto se mi v terénu lépe jezdí buďto s maloobjemovým jednobuchem nebo pak s dvouválcem z Transalpa nebo starou AT. Ale už ne s LC8, XTZ nebo GS.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace Yamaha WR 250F, KTM EXC 500 F ZdendaZB 4 22.10.2024 v 16:49 ZdendaZB
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F Propiska7 13 22.10.2024 v 13:48 ZdendaZB
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days Eso_Rimmer 392 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB
TET Srbsko KTM EXC 500 F erbe 5 6.10.2024 v 09:43 erbe
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days ZdendaZB 132 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB

TOPlist