globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

26.10.2022 v 12:09 | Nahoru | #1

jaro27 píše: puffybodie> vo videu čo si dal som nezachytil informáciu o výmene oleja a ani o ventiloch. Ale moja angličtina je problematická hlavne u angličanov a austrálčanov a niektorých američanov a asi vúbec. Takže to bude tým, že im poriadne nerozumiem a to info tam bude. Tak sorry. (sory viem po anglicky skvele).

"samozrejme olej (tech cca co 3tkm by slo)."
údaj beriem ako názor človeka, ktorý si myslí, že by to tak mohlo byť.
Aj ja som si to myslel, že 3t by mohlo byť OK.

Dnes so Zdendom máme informácie už iné. Sú to tie základné informácie, ktoré sme zháňali na začiatku na základe ktorých by sme sa rozhodli, či študovať zdroje ďalej alebo srať na to.



Cesky jsem tu dal to podstatne z diskuze pod videm kde presne na tyhle dotazy odpovidal a probiral to i s tim chlapkem co se s nim potkal co jel ze severu evropy do jizni afriky taky na takovem stroji

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

26.10.2022 v 14:59 | Nahoru | #2
puffybodie> Tak som sa pozrel na link ADV rajdera toho maníka zo severu. Je tam 30 stránok, prvú som prečítal a druhú a tretiu len preletel. Proste na to teraz nemám čas a preto by som sa na fóru mohol dozvedieť veci tak nejako rýchlejšie od tých, ktorí to už kedysi sledovali a majú základné info.

Info od teba je, že spravil 44t kilometrov a 3t interval výmeny oleja by mal byť OK. A 2x robil ventily.

Čo som sa z jednej prečítanej a dvoch preletených stránok dozvedel ja.
Samozrejme, celkový nájazd hovorí na videu a ešte jednu podstatnú vec: Bike "never let me on the road". Túto vetu si treba pamätať, lebo je veľmi podstatná.

Hneď na prvej stránke blogu píše, že po 15t km menil piest. Síce preventívne, ale menil. Tak to je informácia, ku ktorej sme sa so Zdendom dopracovali bez tohto a iného fóra.
Že to menil len preventívne, že netrebalo by bol argument na figu. Lebo ak by nevymenil preventívne, možno by mu po 18k km rachol. Možno. Ale opakujem, k danému intervalu sme sa dopracovali aj inými kanálmi.
Ale je to dôležitá informácia. Reálne znamená meniť piest každý rok (pre jazdcov ako sme my s ročným nájazdom hoc len 10t km). A prečo by len piest, však. Ono toho môže byť oveľa viac.
No a na tretej stránke menil palivové čerpadlo a vstrekovač.
4. stránku som už neotvoril.

Robiť ventily: To si ako myslel? Že nastavovať vôľu, alebo ich menil? Lebo nastavovanie vôle je normálny servis ktorý sa dá spraviť takmer všade, ale meniť ich...

K intervalu výmeny 3t km som sa ešte nedopracoval.

Takže ďakujem (úprimne) za odkaz, až budem mať čas a chuť, pozriem na to.
Len treba pochopiť, že 44t km nie je nič zvláštne. Dôležité je, koľkokrát a aký bol spravený servis, aby takýto nájazd bol možný. Lebo ešte som to len otvoril a už viem, že to nespravil na jednom pieste.

A ešte k vete "never let me on the road".
No keď niečo servisoval preventívne, alebo nejako doskackal do servisu, tak je to o šťastí, že mu to nerachlo v lese 100km od nikoho a nie o odolnosti motorky na takýto druh tripu.
Ak Erbe napíše, že spravil trip 30t km bez "preventívnej výmeny motora" a bez jedinej závady, tak to má výpovednú hodnotu o spoľahlivosti motorky. Ale ak by napísal, že 2x preventívne menil motor...

Naposledy editováno 26.10.2022 15:03:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist