AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes už mají formy na bázi teflonu.
Bylo by fajn když by se podařilo nedostat silikon na běhoun ale jen na patní lana které se přetahují přes ráfek.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Obyčejný ropný olej bych tam nedal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Můj Popular nemá psanou žádnou, i když na STK mi říkali, abych si ji do TP dal zapsat. Zatím jsem to neudělal, říkali mi to jen před asi 12 roky... Snad je to povinnost ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: SkotyCZ> Jar odmaštˇuje. Tím se to dá max. umýt. Olej a ropné produkty pláštˇ poškozují. Normální mýdlo taky žádná velká výhra. Mýdlo dodávané a vyráběné pro pneuservis.je jiiná liga.
Dělám to roky jarovou vodou. Jar odmašťuje, ale až uschne. V mokrým stavu pěkně klouže. Pomocí toho se dá obout vyztužená Heidenau obyčejnými plechovými originálními montpákami Jawa.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To je slušná projížďka kolem komína.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 10.08.2022 05:34:05
Máte někdo osobní zkušenosti s tímto motocyklem ? Na co si dát pozor ? Předpokládám,že dráty v kolech jako u Jawy nepraskají a elektrika je taky v pořádku. Kdybych to opravdu koupil, nechci hned do servisu, jako s Jawou 660...
Dodám : podle sdělení motorky Triumph nejsou, objednává se na příští sezonu, cca duben 2023.
Triumphy jsem měl dva, Tripla a Sprinta, starší kousky dovezené z IT a DE a byly to naprosto perfektní motocykly s úžasnýma tříválcovýma motorama.
Lil jsem jenom benzín a měnil olej a gumy. Strašně rád na ně vzpomínám a pořád koketuju s myšlenkou si na starý kolena koupit z nostalgie starou Daytonu.
Na Triumphy nedám dopustit. Oproti japoncům mají pro mne ohromný charisma
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Majitel měl super den. Měl jsem mu předělávat stojánek, protože je malý a měl problém to na něj hodit...
Jendo ráno to nahodil a vyrazil, na konci vsi se mu zablokovala brzda, tak jí odmotnoval a už to nenahodil....
Motor po opravě, nikdy to nejelo, jen léta stálo....
Byl jsem dneska 5x v Drazejove, furt se to jebalo, pretryskoval jsem karburátor, dal jsem tam jiný tělo 26mm, protpže tam někdo strhnul závit pod tryskou, zbytek výběr z těch ostatních vraků..... Bylo to při převzetí divně, blbě otryskováno. Otryskováno to bylo do chuda, přesto furt ulitý, teď jsou trysky 100/50 a směs necelá otočka, dal jsem i nový svíčky. Nejdřív nešlo nic, tak jsem dal trysky 115 na 60, volnoběh šel, ale mělo to pomalou reakci a sralo se to i v přechodech a do toček se tomu nechtělo, přešel jsem na 105/55, volnoběh lepší, točky lepší, vyšší přechody nahovno. Tak jsem šel na 100/55 a jehlu dolů. Točky dobrý, vyšší přechody dobrý, nižší přechody v prdeli a když jsi zavřel v točkách, tak se to utopilo. Při povolení směsi lepší, tak jsem dal 100/50, směsí naladil reakci, je tam necelá jedna otočka, mlátil jsem se s tím čtvrt hodiny po vsi mezi barákama, rozjezdy, přechody a dobrý, tak jsem to vzal do Mnichova, krpál to vzalo za 4, neškubalo to, jelo to, z kopce jsem to schválně nechal válet přes kvalt, sebralo se to a neutopilo... Takže pokud tento stav zůstane zachován, považuji to za vyhovující, obzvlášť, když je ten motor totálně syrovej....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A hlavně nemám špinavé ruce a nesmrdím po 2T oleji a dokonce už něco můžu předjet. Do města docela utrpení a není tak obratná, ale jinak jiný svět.
Od té jawy mě odrazuje to neustálé hrabání se v tom. Už nemám ten čas jako před rokem a na mašinu musí být spoleh, je to přece můj jediný dopravní prostředek. Na Jawce musím udělat ložiska řízení, elektriku, karburátor a možná ten motor. Mohlo by ten motor takhle znít, když jsem tam nalil místo 1:50 asi 1:20? Začalo se to ozývat asi tak 20km po tankování. Zamyslel jsem se při lití oleje. K tomu mám asi hodně bohatou směs.
A ještě jedna věc, tak 4000km zpět jsem kontroloval vůli na klice a nic, to přece nemůže odejít tak hned, ne?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 12.08.2022 07:15:21
Jako to sorry, ale lidé jsou fakt magoři a chtít za díly druhořadé kvality (prvovýroba, druhovýroba bude kvalitativně mnohem nižší), které mají kolem 30 let a chtít za to ceny jako za nové díly na japonce, kde vydrží x-krát tolik je fakt zlodějna a divím se, že to někdo kupuje.
Už jen z tohoto důvodu bych si koupil toho bandita nebo gpz500, kde mě jetý motor bude stát jako dvě trubky na jawu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: SkotyCZ> A helemese, uz si ma to dosel. Jak to je s tou spolehlivosti, komfortem uzivani a potrebnym casem k provozovani bezproblemove trindy. Njn, okusil si japonce a v zivote prestal mit tolik casu. Bezny vyvoj.
Tak na čem to jel vlastě Pavel Suchý kolem světa? Na nějakém Japonci či co...?MartinED250 píše: Tak na čem to jel vlastě Pavel Suchý kolem světa? Na nějakém Japonci či co...?
Ale on si motorku předem připravil. Prakticky ji znovu postavil.
Skoty servisuje stylem "prší mi do fajfky a upadla mi RZ."
Asi by se z toho dalo postavit normálně použitelný vozidlo, ale sám to čteš. Spoustu věcí ta motorka nedostane, protože buď nejsou k mání nebo jsou tak drahé, že je prostě skoty nekoupí. Pak je jednodušší a levnější mít japonce a to je prostě pravda.
Naposledy editováno 12.08.2022 10:53:09
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |