mito7 píše: Ano, ale to už se ten startér točí, já mluvím o tom, než se začne točit.
Ne netoci. Je to z klidu.
Tvuj posledni dotaz se neda zodpovedet bez dodatecneho mereni. Neni dost udaju.
Naposledy editováno 05.05.2022 17:38:07
mito7 píše: assassin> Je to strojově přeložený originální manuál Cagiva.
Už jen při těch 6,4 voltech a proudu 212A je to příkon1356,8W.
Pokud by to stoupalo lineárně s napětím, tak by to bylo 11V a 364,3A a byl by to příkon 4008W.
Něco udělá indukční složka impedance, ale pohybuje se to v takhle vysokých číslech...
Takhle to nejde pocitat.
Zvlastne se tu misi okamzity a nominalni vykon, zatez neni blize definovana ani staticky, uvadene napeti neni nejspis na svorkach aku ale na svorkach starteru...atd.
Schvalne se podivej na graf zrychleni co jsem prilozil a zkus si z nej prointegrovat vyslednou rychlost vyplivajici z te pocatecni spicky. Dostanes se asi nekam k 1000rpm na DC motoru za tech asi 50ms, coz bude odpovidat asi petine jeho maximalni rychlosti a bude produkovat priblizne petinu backEMF. O tuhle petinu klesne rotoru DC motoru efektivni napeti coz to bude znamenat pokles o jednotky voltu pro oba pripady, Pb i LiFePO4.
To je ten rozhodujici fyzikalni efekt, ktery zarizne narust proudu (a nasledne momentu dodavaneho motorem), pricemz jeho gradient je do te chvile omezen uz zminenou indukcnosti vinuti resp. impedanci.
(Plus take klesne zatez, protoze po rozbehu je pokles z redukovaneho statickeho treni motoru o neco vyraznejsi nez narust redukovaneho setrvacneho momentu.). Proste dynamika.
Vzajemny pomer tohoto gradientu a narustu EMF vyusti ve vetsi ci mensi amplitudu te pocatecni proudove a momentove spicky.
Nicmene je to v realu v ramci nizkych desitek procent, tak jak jsem psal. Ne stovky procent. Uz vubec tem par desitkam procent narustu zaberneho momentu nemuzes pricitat nejake systematicke selhavani magnetu.
Naposledy editováno 05.05.2022 20:03:41
mito7 píše: A to asi bude, pokud manuál připouští pokles napětí při startování pod 7V. Musíš si uvědomit, že je to jen 9 Ah olovo a ten odběr je řekněme 100A. Takže ty vnitřní odpory jsou skoro srovnatelný. Kdežto ta lithiovka má jak jsi psal jednotky miliohmů, tak při 100A je v ní úbytek jen 0,2V a proto na startéru je třeba 12V a ten při tom odebírá ne 100, ale 170A. A to potom způsobí nárůst příkonu z nějakých 700W na 2000W a jak vidíš, to už je nárůst pořádný.
no ale to vinuti prece neni jen ocistej vdpor !! resp v situaci kdyz se chova jako cistej odpor tak o nem magnety vubec nevi.. to vinuti ma impedanci, je to el-mag stroj, ne odporova zatez.. proud vytvari magneticke pole atd,.. atd.. tzn. nemuzes to brat apriori tak ze kdyz ma vinuti konstantni odpor potece tam pri vyssim napeti vyssi proud.. vzdyt to vinuti bude mit nejaky miliohmy, je to drat jak svina, kdyby se chovalo jako cistej odpor protece tam jeste mnohem mnohem vetsi proud,.. no trochu me teda prekvapujes, po tom co jsi mi obevil nesmysl v servisce ktereho jsem si nevsiml (ten trvale zavreny tranzistor, samozrejme tiskova chyba v servisce), sem cekal ze jsi v elektrotechnice zbehlejsi
koukni sem a zkus to prehodnotit
Medved píše: assassin> ty to kazis ... ja tady napjate cekam na nejake dalsi objevne teorie o elektrine a magnetismu.
nechej mita mitem, a bez strasit deti, to ti jde lip
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
PS. V elektrotechnice jsem jen amatér samouk, nemám žádné odborné vzdělání v oboru elektro ani strojním.
Naposledy editováno 06.05.2022 13:08:01
2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Nahradit nejde, takze mam byt jeste rad. Normalne to promitni do ceny. Prodas to driv, nebo pozdeji, protoze se to bude tykat vsech.
At jdu kam jdu vsechno jde nahoru. 15L flaska 200 baru stavala nexo okolo 6 tis, dneska je za 10.
takze ber za 2 nasobek ted, buh vi kde se to zastavi.
Naposledy editováno 10.07.2022 23:00:40
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Jinak i ty pouch jdou nahoru. Loni jsem delal asi 10 battery packu z CN clanku prodavanych v EU jako Cellevia a cenovy narust byl vic jak 50% mezirocne pro takove male cca 1-2 Ah pytliky. Dnes o dalsi desitky procent nahoru.
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Naposledy editováno 03.08.2022 16:00:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Ja jen ze na lodi mam 2x 100 Ah standard startovaci akku pouzivanou jako servisni, tzn honi se z toho vsechno svetla, cerpadla, lednice, menic a za 4 roky zadnej ubytek kapacity jsem nepostrehnul ( empiricky) nemeril jsem to. Az me to prekvapuje, cekal jsem ze nejaka ta baterka to po 2 letech vzda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
U hybridnich a trakcnich ale byva ta hranice az kolem 11V VOC (<20% SOC). Zkus si to nekdy zmerit, ten ubytek kapacity tam byt musi. Taky si zkus odhadnout realny pocet cyklu do tech <50%, ono clovek si kolikrat mysli buhvi jak tem aku nedava zabrat a pritom pak zjisti, ze nastrada treba jen ekvivalent 30-40 hlubokych cyklu za tu sezonu.
5 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Naposledy editováno 08.09.2022 21:50:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Ale uz to same postavilo par lidi i v cr a amici uz to maji v jednom stanu rovnou integrovaný
Naposledy editováno 08.08.2022 17:10:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Kdyz takhle používáš nezávisle topeni chce to tam dat druhou baterku a ten prepinac (victron) a tu druhou baterku ideálně lithiovou jako dávají do karavanu…
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
E: BTW u lithiovek obecne klesa napeti naopak relativne malo oproti treba olovu..
Naposledy editováno 08.08.2022 22:32:29
Jak bych to resil ja uz jsem psal. Takhle se to resi u obytnych aut apod stroju u kterych se dlouhodoby provoz nezavisleho topeni bez beziciho motoru predpoklada.
Ze to nezvladaji jakekoliv baterie je taky nesmysl, viz prvni odstavec.
Kerut koukam tradicne pres svoji extremne vysokou inteligenci nepochopil ani o jaky princip vytapeni se jedna
Naposledy editováno 08.08.2022 22:43:45