globalmoto_kveten





Téma: E-bike - elektro kolo
14.7.2022 v 09:18
Nechci kolegům šlapačům zasírat jejich vlákno, s dovolením otevřu vlastní k diskusi o elektro-kolech.

Sám uvažují o pořízení Haibike Allmtn cf 12 s (asi nejlepším) motorem Yamaha PW-X2 (Flyon jsem zavrhl pro vysokou váhu a malý dojezd). Trochu mě viklají informace o záručním servisu Haibike a praskajících zadních stavbách, takže velmi uvítám i tipy na kvalitní e-bike jiných značek se zaměřením na crosscountry a svižné sjezdy (ideál mullet).

Všechny zkušenosti s e-bike vítány :)

Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 09:25 | Nahoru | #1
YT? Ale je to direct marketing, tzn servis je taky trosku specificka zalezitost…

Ebiky a jejich pohony moc zmakly nemam…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 09:38 | Nahoru | #2
assassin> Uvítal bych nějaký bulteproof servis, budu zas nějakou dobu žít mimo Česko (EU) a servisní zázemí by bylo super. Měl jsem za to, že Haibike to má zmáknutý, ale prý se řešení problémů hodně táhne, tak nevím.
Vím že Petarďák byl spokojenej s Lapierre, ale servis a kvalita - netuším.

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 09:38 | Nahoru | #3
Mne se zamlouva novej trek fuel exe, verze 9.7 je jeste jakz takz s cenou. Ale to je koncept bliz ke kolu kdy vykon neni to hlavni, a taky je to novej nevyzkousenej motor. Takze vlastne placam k udrzeni vlakna :)

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 10:18 | Nahoru | #4
když je příležitost tak rád vyzkouším různé motory - nejel jsem panasonic ani nový sachs, ale z klasiky jsme zkusil všechno bosch, brose, shimano, yamahu - každý má trochu jiný charakter, ale na každý se dá zvyknout, navíc jde nejen o motor ale i to jak je to kolo postavené a sladěné, navíc i v průběhu času se inovoval firmware a upravují vnitřnosti takže trba EP8,01 je sice mehanicky podobný jako Ep8 ale řídící systém je výrazně inovovaný

mám fulla Giant s yamahaou (ale starší model motoru) a jsem v podstatě spokojený - dělá to co má, vím co bych snesl lepší - ale zase se mi nevyplatí kupovat nové, ceny jsou dost našpomované - naopak z druhé ruky jsou občas zajímavé nabídky, teď jsem prodal fulla 2018 za 50tis - jezdím na zcela stejném modelu jen s větším rámem

v čem jsem zpátečník je trend integrovaných baterií - aby ot vypdalo hezky, schované v rámu - ale pokud nejde baterka jednoduše vyndat pro nabití při přesávce v hospodě tak je to opruz (viz specialized a jjeic vydavání baterky dolů pod kole v místě kde je nejvíc bordelu)

2 reakcí na tento příspěvek E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 11:55 | Nahoru | #5
známý mají doma tyto dvě kola , na jednom kole za dva roky se měnil motor 3x, na druhém 1x, jinak vše ostatní funguje, můj elektrikář má doma dva full Haibike (cena tenkrát kolem 100 tis), na jednom kole 2x nový motor Yamaha, na druhém 1x motor a teď mu praskl u sedlovky rám, tak to dal na reklamaci (Haibike dává 5 let záruku na rám), tak je zvědav, jak dopadne, on má lehce přes 50 a má kolem metráku, ale neskáče na něm, spíš hodně polní cesta apod
nevím, jestli jsem pomohl, ale jen abys měl představu

(reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 13:58 | Nahoru | #6
JardelT> No to praskání rámů u Haibike mě trochu děsí, u kola za 100k + bych už rád nějakou kvalitu, a ne řešit konstrukční chybu… navíc mám v plánu tomu kolu dávat docela do držky (Alpy), což je v kombinaci s mými 100 kily docela vražedná kombinace.

1 reakcí na tento příspěvek E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 14:21 | Nahoru | #7
nevýhoda internetu je, že je hodně slyšet o problémech - o číně nemluvě, ale bosch se sype, má problémy s komponety a propojením na "budíky", brose praskají řemeny, yamahy a shimam se taky sypou - někde je toho víc nekde míň, haibiků je hodně a je o nich hodně slyšet - třeba budeš mít stěstí

ty yamahy mám/měl jsem 3 - jedna 1100 km, druhá 4000 km třetí 12000km a všechny bez jakýchkoliv problémů jezdí - ta 12 000 km má malinko jiný tón ale funkčně funguje zcela stejně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 16:41 | Nahoru | #8
Honza-TA950> No, bohužel ten problém s praskající zadní stavbou není úplně ojedinělý, a velmi nerad bych něco podobného řešil..

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 16:58 | Nahoru | #9
Ten pohon by mel umet diagnostikovat servis co diagnostikuje stejne pohony i pro ostatni znacky, tzn s vyrobcem se pri servisu dostanes do kontaktu jen kdyz ti ten ram praskne

Ja bych asi sel po kolech od firem ktere delaji fungujici normalni biky - ikdyz tam je ted trend spis stavet kola co jsou lehka a motor je jen vypomoc.

YT v terenu funguje super a i se mi libi https://www.yt-indu...roducts/bikes/decoy/

Dobre se mi jezdilo i na mondrakeru…

U toho treku se urcite taky neda nic zkazit…

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 17:05 | Nahoru | #10
Taky delší dobu uvažuji a potom zjistím že stejně radši vytáhnu motorku. El.kolobrnda s 2kw skončila po roce. Jen vím že stř. motor vrže a je ho potřeba pečlivě dotahovat. No stejně to sem píšu abych si to označil.

(reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 17:18 | Nahoru | #11
PetrXX> o tom vím, zrovna Haibike jich má víc než by bylo vhodné, ale taky těch kol jezdi hodně a někdo problémy nemá

je to jak u KTM taky mají super stroje a taky se serou víc než by bylo vhodné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 17:26 | Nahoru | #12

JardelT píše: známý mají doma tyto dvě kola , na jednom kole za dva roky se měnil motor 3x, na druhém 1x, jinak vše ostatní funguje, můj elektrikář má doma dva full Haibike (cena tenkrát kolem 100 tis), na jednom kole 2x nový motor Yamaha, na druhém 1x motor a teď mu praskl u sedlovky rám, tak to dal na reklamaci (Haibike dává 5 let záruku na rám), tak je zvědav, jak dopadne, on má lehce přes 50 a má kolem metráku, ale neskáče na něm, spíš hodně polní cesta apod
nevím, jestli jsem pomohl, ale jen abys měl představu

kámoš ho má taky, sice na hliniku ale motor už měnil taky, každopádně je to pecka kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 17:36 | Nahoru | #13

foxdive píše: kámoš ho má taky, sice na hliniku ale motor už měnil taky, každopádně je to pecka kolo



Jen to je kolo prave stavene jako "lehke" a motor je tam jako vypomoc, pocitam, ze petr chce spis "motorku" kdyz kouka po haibike…

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 17:49 | Nahoru | #14
Já na kole každý gram dolů honit nemám úplně potřebu, fakt mi jde hlavně o kolo, které mi pomůže se vytáhnout nahoru, užít si šotoliny a nebát se tomu dát kouř dolů.. takže robustnost a spolehlivost, klidně ať to vypadá jak tank ale ať to funguje :) přední a zadní stavba prostě musí chodit..
Tohle budu mít za rohem, pro představu

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 18:02 | Nahoru | #15
Ten kostel je nějak nakrivo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 18:05 | Nahoru | #16

assassin píše: Jen to je kolo prave stavene jako "lehke" a motor je tam jako vypomoc, pocitam, ze petr chce spis "motorku" kdyz kouka po haibike…

ten Haibike je taky s výpomoci, normální kolo s moturkem prostě aspoň co sem dával

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 18:55 | Nahoru | #17
foxdive> Asi jsi me nepochopil, je rozdil, kdyz tam je 500+Wh baterka a silnej motor a kolo ma 20+ kilo a je rozdil kdyz je tam baterka polovicni, moturek kolem 200W a hmotnost pod 20kg…

1 reakcí na tento příspěvek E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 19:06 | Nahoru | #18
Mne nejvíce zajíma, jak se divate na odblokování takového kola
Je to vecne tema - asi jako oleje nebo koze vs textil...

Sam jsem uvazoval o emtb, nakonec jsem koupil stumpjumpera a jsem spokojeny.

Existuje nejaky model napriklad od haibike, který by mel dojezd alespoň 100km? Tusim, ze jeden z nejdražších modelu mel nějakou dvojitou baterku...,

(reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 19:08 | Nahoru | #19
yeuop> Dojezd hodne zalezi jak a kde na tom jezdis.
Ebiky maji rodice, otcuv je odblokovany a je mi to celkem fuk

1 reakcí na tento příspěvek E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 19:24 | Nahoru | #20
A jak rychle na tom odblokovaném jde jezdit, aby se to neposralo?
Tady u mne (Bristol v Anglii) docela dost lidi na tom jezdi jako kuryri s pizzou a teda mohu říct, ze to fakt lita

Docela bych si to koupil jako další hračku..... ale si rikam, ze uz tech hraček mam dost

(reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 19:55 | Nahoru | #21
yeuop> Zalezi na spouste veci, kolo stavene na enduro vydrzi opravdu hodne, tam potom neni problem aby ustalo ten vykon. Ale pro pohon je to velka zatez, kamarad ma toho nejlepsiho scotta, odblokovane plus jeste nejakej jinej software a 80to jede celkem v poho.. ale uz resil nejaky "reklamace" motor myslim jeste neshorel, ale ta elektronika uz nekolikrat…

Samo pak dostavaji vetsi zahul brzdy a razeni, tzn clovek co ma cit nema s vydrzi zasadni problem, clovek co cit nema, tak znici brzdy, prehazku, trha retezy atd…

Me davaji smysl ta lehka kola s pomoci ala turbo levo (akorat teda ja bych musel mit santu :) ) tezke kolo co jede 80 uz je spis nepovedena motorka… takze to uz bych spis bral motorku. Ted cekam jestli na me "zbyde" stark varg …
https://starkfuture.com/


Ty cisla brat s rezervou, jsou to samo dost nesmysly… 6h to jede kdyz na tom jedes jak na elektrokole, 80hp to ma peak pri rozjezdu atd…

Naposledy editováno 14.07.2022 19:56:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 20:00 | Nahoru | #22

assassin píše: foxdive> Asi jsi me nepochopil, je rozdil, kdyz tam je 500+Wh baterka a silnej motor a kolo ma 20+ kilo a je rozdil kdyz je tam baterka polovicni, moturek kolem 200W a hmotnost pod 20kg…

jo tak to jo, na parametry sem se nedíval u toho odkazu, tak to kámoš ma jiný bike, stejný rám a jiné komponenty, motor tuším 625w 90Nm, myslím turbo levo se ten model jmenuje

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 20:03 | Nahoru | #23
Mám čtvrtým rokem celopéro Haibike, tuším XDuro 7.0 Almntn, najeto něco přes 4 tisíce , mám minimálně metrák a čtvrt, nejsem žádnej sjezdař ale občas dostává sodu po šutrech a kořenech a drží, jediná závada prasklá pevná osa v zadním kole, možná si za to můžu trochu sám, vyřešeno na záruku, jinak jen spotřebák. Motor Bosch gen3, baterka 500, existuje i lepší osazení ale pro mý účely (úplně neshnít a kapku si zablbnout v lese) to stačí.
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 20:03 | Nahoru | #24
Foxdive> Ten vykon motoru je legislativou omezenej, tusim na 350W?
Kazdopadne jsou proste dva typy tehle celoper, lehky a tezky.. kazde urcene na trochu jinej typ jezdeni.

Me osobne spesl nejak nebere, takze ja bych vybiral jinde

(reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 20:07 | Nahoru | #25

assassin píše: Foxdive> Ten vykon motoru je legislativou omezenej, tusim na 350W?
Kazdopadne jsou proste dva typy tehle celoper, lehky a tezky.. kazde urcene na trochu jinej typ jezdeni.

Me osobne spesl nejak nebere, takze ja bych vybiral jinde


To si Fox asi plete s kapacitou baterky, 625Wh, motor má jmenovitejch 250W, krátkodobě víc
Čau, Tom

E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 21:31 | Nahoru | #26
Jo máš pravdu je to kapacita baterie prý to umí kolem 500w, má to nějak upravené říkal, v sérii 75 Nm teď má 90
Každopádně moji jizdou v terénu skoro furt v módu turbo protože su lemra líná cca 50km a konec

(reakce na) E-bike - elektro kolo

14.7.2022 v 21:34 | Nahoru | #27

assassin píše: Foxdive> Ten vykon motoru je legislativou omezenej, tusim na 350W?
Kazdopadne jsou proste dva typy tehle celoper, lehky a tezky.. kazde urcene na trochu jinej typ jezdeni.

Me osobne spesl nejak nebere, takze ja bych vybiral jinde

já mam radši Trek, ale na poslední vyjizdce sem mel půjčeného treka cca v podobny hladině a spesl se líp vodil ale asi za to mohly nejvic řídítka na Treku byly úzký jako prase

1 reakcí na tento příspěvek E-bike - elektro kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2022 v 23:20 | Nahoru | #28
Trocha shrnutí ať tu nevznikají zbytečné mýty

elektrokolo - tak jak ho definuje legislativa je jízdní kolo s pomocným motorem jehož trvalý/jmenovitý výkon nepřekročí 250W, motor musí fungovat v režimu přípomoci, bez šlapaní lze jen walk asist do 6 kmh, přípomoc pak jen do 25 kmh - pouze za těhto podmínek je elektrokolo legálně na silnici

realita:
výkon - definován je trvalý/jmenovitý 250W - ale ve špičce firmware umožňuje běžně 300% navýšení tj. 750W - dokud je to bráno a používáno jako kolo tak ten výkon dostačuje a kromě býjimek se s tím dá všude jako s kolem
stavby s kW motory co se jako kolo tváří, technicky ani legálně ale i na pohled je hend vidět že je to něco jiného - taky je ot zajímavé svezení ale už to není na do bikeparku a na cyklotrasy/cyklostezky

rychlost - limit 25kmh je pitomý, kdyby byl alespoň 32 jako je v přepočtu u US modelů tak by 90% lidí potřebu čipovat nemělo, když jsem měl programovatelný čip tak jsem si nastavoval limit přípomoci cca 28 kmh což mi stačilo na to abych mohl jezdit se sportovci na MTB tam je svižnější jízda blíž 30 než 25
čip je stejný jako laděný výfuk u motorky - někdo to pěkně využije a je to bez problémů a idiot nasere všechny v okolí
u nás se to moc neřeší, ale třeba ve francii už je to v legislativě i s vězením, ale i na západních fórech se čipy řeší a pokud človek nejede jak idiot tak je pravděpobnost problému minimální, specialitou je pak elektornický plyn u nábojových motorů - to jde poznat hned a jako spousta elektrohybů to jen využívá toho že se to neřeší

baterka - kapacita baterek postupně narostla od dnes historických 400Wh přes dominující 500Wh po dnešní 625 až 750Wh, dojezd a výkon je strašně individuální - závisí na využívání přípomoci - když jezdím s Tomem tak podle toho kolik do toho dám nohama tak nám nižší spotřebu o cca 15-40%
problém s tím spojený je čím větší baterka tím těžší, já na 500Wh baterku dám až 2000 metrů převýšení ale to už jedu hodně na nohy, když si to chci užít, jet rychleji tak cca 1500metrů, vzdálenost je dost irelevantní - po rovně s větrem v zádech dám přes 100km, v alpách při 2km převýšení třeba jen 30 km
mám dvě baterky, ale vozit ji v batohu je docela opruz (má 4,5kg), nabíječka je lehčí, čím víc ampér tím na rychlé dobití přes oběd lépe

s tím je spojeno i rozdělní na lehké a těžké ebiky - jedny mají menší baterku, nižší nastavení dopomoci ale kole je výrazně lehčí (16kg) a má blíž jízdně bezmotorvým kolům (+ speciálnosti jako Fazua s možností vyndání motoru i baterky) a těžké jsou s výkonným motroem, velkou baterkou, k tomu dimenzovaným rámem, brzdami ale s vyšší hmotností (22-25 kg)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E-bike - elektro kolo

15.7.2022 v 14:26 | Nahoru | #29
Honza-TA950> nejlehci ebike celopera s normalnim zdvihem se myslim k 16kg nepodivaj, spesl levo sworks, orbea rise carbon a ten novej trek maj kolem 17.5.

Koukam ze trek e caliber s fazua motorem jo, ale to je postaveny na lehkym xc.

Ono i tech 17.5 u plnotucnyho celopera je dost dobrejch, a drahejch.

(reakce na) E-bike - elektro kolo

15.7.2022 v 15:00 | Nahoru | #30
Stev> jasný díky za upřesnění, já přesně na čísla nekoukal - šlo o ilustraci dvou přístupů - menší dopomoc, menší baterka a menší hmotnost - ergo blíže klasickému kolu
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist