AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Milan1963 píše: Koudy01> Nebo spíš komu stačí. Má asi 45 koní, 470 ccm. Jak jsem psal, včera jsem vyzkoušel, jede hezky, ale na dlouhé cestování po Evropě je lepší 660, nebo i 650. Záleží na tom, co kdo chce. Objem nenahradíš, to říkal už můj děda v 70. letech.
Dřív jsem měl za velkou motorku Jawu 350. Vše nad 350 mi přišlo naprosto zbytečné. Mých 70 km /h. jede Jawa 350 s přehledem. Ted' už ani 660 neberu jako maximum, takový litr - to je ta pravá kubatura. S věkem člověk mění postoje. Např. do kopce Jawa 350 ve dvou ze sedmdesátky zpomaluje. Litr tu sedmdesátku drží pořád. A v v v o tom to je...
To nemusí být věkem. Normálně člověk vyhodnotí vědecko-tecnický pokrok, svoje potřeby a svoje mořnosti atd a podle toho se zařídí.... Litr držell sedmdesát i v doce 1935
Nové jaya jsou jako jawy jen ze sentimentu, ale zase na druhou stranu, přiznejme, že u nás vyrábět nikdo motorky neumí, dlouho nebude a nebude mít možnosti, zase technicky ty číny nejsou úplně v prdeli, u nás je výroba zbytečností v prdeli a když bude plyn stát 10x tolik a elektrika 6x už tady nic takovýho nikdo nedá dohromady, ani kdyby hooodně chtěl.
Kup si normální motorku, budeš jezdit spokojeně, ale nebudeš mít o čem diskutovat...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdo to kdy viděl ?
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ty inzeráty : Calif za 280...renovace je drahá, ale čeho je moc ...navíc já Californiany opravdu nemám rád ! Zato ten pérák 350, s doklady , za 60 tisíc, to odpovídá. Když jsme u toho, dal jsem svého péráka do inzerce, na Bazoš. Uvidím, kdo co nabídne. Zkusím odkaz, pokud se mi to nepovede, tak si to tam v případě zájmu najděte.https://motorky.bazos.cz/inzerat/154862352/perak-za-predvalecny-motocykl.php
Naposledy editováno 11.07.2022 22:41:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Ghrohe i Když jsme u toho, dal jsem svého péráka do inzerce, na Bazoš. Uvidím, kdo co nabídne. Zkusím odkaz, pokud se mi to nepovede, tak si to tam v případě zájmu najděte.https://motorky.bazos.cz/inzerat/154862352/perak-za-predvalecny-motocykl.php
MIlane, přeju ti dobrý pbchod, ale jestli tam máš spodovýho dvouválce z dvacítek jakože tip, za co bys to vyměnil... tak to jenom na ukázku, ale vážně to snad nemyslíš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: https://motorky.bazos.cz/inzerat/153674444/jawa-350-californian-typ-i.php
Kdo to kdy viděl ?
Je to samozřejmě nesmysl, ale možná v tom někdo spatří smysl života :) "vývozní speciální nádrž Jawa, odlehčené provedení bez bočních schránek s přímím sáním" , to mě pobavilo
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: MIlane, přeju ti dobrý pbchod, ale jestli tam máš spodovýho dvouválce z dvacítek jakože tip, za co bys to vyměnil... tak to jenom na ukázku, ale vážně to snad nemyslíš...
Myslím, že taková výměna je reálná. A možná by na tom i ten co bynabídl třeba tohoto spodového Ariela i vydělal, pokud by k výměně došlo a on péráka obratem prodal. Tipuji, že kdyby chtěl Milan péráka prodat, tak těch 200t dostane..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: Je to samozřejmě nesmysl, ale možná v tom někdo spatří smysl života :) "vývozní speciální nádrž Jawa, odlehčené provedení bez bočních schránek s přímím sáním" , to mě pobavilo
Když něco neznáš, tak to nemusí hned znamenat, že je to nesmysl. Doporučuji rozšířit si obzory knihou Jawa Californian nebo projít články na www.motomagazin.czelevator píše: Myslím, že taková výměna je reálná. A možná by na tom i ten co bynabídl třeba tohoto spodového Ariela i vydělal, pokud by k výměně došlo a on péráka obratem prodal. Tipuji, že kdyby chtěl Milan péráka prodat, tak těch 200t dostane..
Taky si myslim. Zahranicni veterani, kdyz to neni Harley nebo Indian, u nas maji cenu jinde jak Jawy a Cz.
Naposledy editováno 12.07.2022 10:33:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen si myslím , že těch 200 je opravdu nesmysl. Za porenovační stav snad, ale za patinovku?
Znám to ze srazů : přijede tam 110 R po renovaci. Lesk jak blesk. Akrylát, chromy...A lidi na tom obyčejném erku mohou oči nechat. O kus dál stojí Praga Alfa z konce 20. let, v naprosto původním stavu, velice zajímavý vůz, je jich jen pár dochovaných - a skoro nikdo si jí nevšimne. Je to proto, že je to patinovka, žádný lesk, nikl-chrom zašlé či žádné, tohle nikdo, kromě nás veteránistů - a ještě ne všech - neocení.
Problém je v tom, že ten Ariel nejede. Majitel zjišt'uje, proč. Dělat motor nechci. Starosti, peníze navíc - a sám tomu nerozumím, resp. doma si nic velkého neudělám. Nicméně - spodové motory mám moc rád. Pružné, tiché, pro někoho ( ale ne pro mně ) pomalé. Uvidíme...
Milan1963 píše: elevator> Díky za tip na toho Ariela. S prodejcem už jsem v kontaktu.
Jen si myslím , že těch 200 je opravdu nesmysl. Za porenovační stav snad, ale za patinovku?
Znám to ze srazů : přijede tam 110 R po renovaci. Lesk jak blesk. Akrylát, chromy...A lidi na tom obyčejném erku mohou oči nechat. O kus dál stojí Praga Alfa z konce 20. let, v naprosto původním stavu, velice zajímavý vůz, je jich jen pár dochovaných - a skoro nikdo si jí nevšimne. Je to proto, že je to patinovka, žádný lesk, nikl-chrom zašlé či žádné, tohle nikdo, kromě nás veteránistů - a ještě ne všech - neocení.
Problém je v tom, že ten Ariel nejede. Majitel zjišt'uje, proč. Dělat motor nechci. Starosti, peníze navíc - a sám tomu nerozumím, resp. doma si nic velkého neudělám. Nicméně - spodové motory mám moc rád. Pružné, tiché, pro někoho ( ale ne pro mně ) pomalé. Uvidíme...
Se rozchodí.....
Milan1963 píše: elevator> Díky za tip na toho Ariela. S prodejcem už jsem v kontaktu.
Jen si myslím , že těch 200 je opravdu nesmysl. Za porenovační stav snad, ale za patinovku?
Znám to ze srazů : přijede tam 110 R po renovaci. Lesk jak blesk. Akrylát, chromy...A lidi na tom obyčejném erku mohou oči nechat. O kus dál stojí Praga Alfa z konce 20. let, v naprosto původním stavu, velice zajímavý vůz, je jich jen pár dochovaných - a skoro nikdo si jí nevšimne. Je to proto, že je to patinovka, žádný lesk, nikl-chrom zašlé či žádné, tohle nikdo, kromě nás veteránistů - a ještě ne všech - neocení.
Problém je v tom, že ten Ariel nejede. Majitel zjišt'uje, proč. Dělat motor nechci. Starosti, peníze navíc - a sám tomu nerozumím, resp. doma si nic velkého neudělám. Nicméně - spodové motory mám moc rád. Pružné, tiché, pro někoho ( ale ne pro mně ) pomalé. Uvidíme...
Celosvětově je zachovalá patinovka cennější, než akrylátová socha. Laici tomu nerozumí a každý ať si to napajcuje jak chce, je to jeho majetek...
elevator píše: Myslím, že taková výměna je reálná. A možná by na tom i ten co bynabídl třeba tohoto spodového Ariela i vydělal, pokud by k výměně došlo a on péráka obratem prodal. Tipuji, že kdyby chtěl Milan péráka prodat, tak těch 200t dostane..
Je to vymazané, ale byl to snad dvouválec? Peknej spodovej dvouválec je tak +- 600 tisíc, nehezkej rekneme 400. Ze by nekdo za 200 prodal pekný V2 je jen o tom, že natazis na nekoho, kdo to chce za každou cenu prodat za cenu nižší, neboť nemá takovou vysokou, Tedy někdo jako Milan, i když on sám nakonec uzná, že když mu ty prachy někdo vnutí, není to vlastně tak špatná situace :) a za více si prostě více kouoíš.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak obchod nebude. Ariel je prodán, majitel mi to nakonec sdělil rovnou. Motor nekompletní, před celkovou GO, nějaké věci celkově chyběly. A sehnat je v dnešní době ? Haha...Chtěl jsem motorku pojízdnou, opravdu jen výměnu kus za kus ( čímž bych využil dnešní nesmyslně vysoké ceny Jaw ) , abych s tím nemusel nic velkého dělat...navíc mi lidi volali, že péráka chtějí koupit, byt' jsem tam výslovně napsal - výměna. Lidi asi neumějí číst, nevěděl jsem, že mezi námi chodí tolik analfabetů.
Jak píše Pech - nic nemáme na věčné časy a pokud má něco doma spíš stát než jezdit, at' je to mně bližší předválečný stroj. Odkládám to ad acta... zatím.
Naposledy editováno 13.07.2022 14:56:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |