Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.
Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.
No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.
Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.
Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…
Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.
Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .
Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.
Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....
máme za sebou 2 dopolední jízdy, které jsem jel v grupě "D" protože jsem chtěl vše vyzkoušet a bál jsem se abych nebyl překážkou v provozu. Musel jsem zajet kvůli úpravě přepáčka, pak už to bylo OK
Stihnul jsem ještě 2. rundu ale pak se dost rozpršelo
I tak jsem zatím s časem
2:17,8 někde na 50. fleku ze 140 jezdců, takže pokud přestane pršet odpoledne půjdu do gruppe "B"
Motorka funguje skvěle. Z podvozku jsem úplně nadšenej, pořád se na tom ještě hledám ale nejsem z téhle motorky vůbec unavený, je to pekelně rychlý, ale přitom
pocitově mi to nepřipadá. Zvykám si , že v otáčkách kde 2V už umíral, tady to teprve začíná. Také jsem poprvé vyzkoušel desky SBS a na prvních tvrdých brzdáh jsem se podíval na přední kolo zepředu . Je toho pro mě hodně nového.
Každopáně kdo někdy jel na xx99 tomu tenhle stroj bordel v ternýrkách nevyrobí. Je to proti tomu hodná motorka a je jednodušší na ní jet.
Doufám že se počasí umoudří a ještě se dnes svezem. Když ne, tak zítra má být léto tak dnes ochutnáme nějaký rumy a budem chytrý.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Drzim palce at ta voda je jen lokalni lapalie okresniho formatu, co oschne pres obedovou pauzu A i kdyby ne, tak Vas to chce jen usterit na dalsi dny
No než jsme odjeli z Čech tak jsem někde četl, že se Španělsko dlouhodobě potýká s nedostatkem vody, tak jsme museli přijet aby se to změnilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: No než jsme odjeli z Čech tak jsem někde četl, že se Španělsko dlouhodobě potýká s nedostatkem vody, tak jsme museli přijet aby se to změnilo
Klasika Ja kdyz nam tak nejak tradicne sprchne pulden v Cartagene, tak bejvam rad, ze se clovek v tom maratonu cesta/jezdeni/presun/jezdeni/cesta alespon na chvili zastavi Ale kdyz se to stane hned prvni den, tak je to takovy naprd Idealni je treti nebo ctvrtej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
užívej a snad se počasí umoudří
doucha píše: Ozzy_> Žádnej stres, aspoň mám čas sundat kapoty a všechno zkontrolovat dotáhnout a tak. Na rozpravě jsme měli tradičně "especially for ducati riders " tak abych nebyl za osla
Thomas v tomdle nezklame
Naposledy editováno 11.03.2022 13:01:03
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Drzim palce at norove kecaj a uz je jen slunce, draha ma 20, a litate rychle.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Jindřej píše: Máš to moc pěkný, jako vždy. Přeju at se počasí umoudří a vy se poradně svezete
Ozzy : to mi povídej....
Čau Jindro, díky zítra to snad vyjde i když Valencie příští týden vypadá zatím taky blbě.
Kořalky máme s sebou sice dost ale nevím jak dlouho to vydržím
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ať se vám umoudri počasí, abys ji mohl dát pořádně za uši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Mno vida, i pres ten hnus fialovej destivej tam vidim slusny osobacek z Aragonu
Čau, nám to tu letos nějak nebylo přáno...
Včera dopoledne mokro, odpoledne už bylo fajn a díky tomu, že na Argonu dost fouká a slunce už celkem dává, tak když vyleze za chvíli je to suchý.
Ale první odpol rundu nám úplně zrušili, protože před náma v gruppe "A" byl nahoře v nejvyšší části dráhy crash třech motorek a bylo tam fakt hodně oleje.
Z druhé odpol jízdy nás stahli po 2 kolech, crash po cílovce, sanita nebylo to hezký.... A až v poslední jízdě jsme se svezli. Naštěstí jsem se mi povedlo něco zajet, že jsem nemusel do pomalejší grupy.
No a dnes ráno v 7 chcanec do 8.30, takže jsme tam vlezli na osychající dráhu na jednu jízdu dopol a odpoledne už to bylo super. Nakonec Jsem si dal i malé vylepšení
Jinak na dráze bylo celkem volno, jezdilo nás asi 150. Teď přesun do Valencie , ale předpověď počasí je zatím nic moc...
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
PUMPIČKOU tykokos
Tak jsme si říkali - takový vybavení a nezbylo ti na kompresor chlape?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
4 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Projevu motoru hodně prospěla výměna výfuku a změna mapování. Motorka tím úplně ožila a pocitově má lepší horní střed otáček. Nevím jestli jsem úplně objektivní,
protože na jaře se mi vždycky zdá že to jede jak kráva . Výfuky maj krásnej hlubokej nedrnčivej zvuk. Já to do helmy až tak nevnímám, ale kluci říkali, že když jdu na cílovce o 3 kvalty dolů , tak to dělá brajgl jak SBK. Jezdil jsem celou dobu brzdový desky Brembo RC, teď jsem tam dal na doporučení SBS a je to pecka co si můžu na těch brzdách dovolit. Maji obrovskej nástup který nepolevuje naopak jako by ještě zesiloval, takže se musí tlak na páku malinko uvolňovat, přitom zůstává citlivost.
Trochu jsem cítil nepatrnou prodlevu při výjezdech na dvojku, ale vyřešilo to přepnutí anti-wheelie z 3 na 2. Zároveň to v tomhle režimu nechá na výjezdu motorku jet s předním kolem tak 5-10cm nad asfaltem a řadit další kvalt, kdežto na ten mód 3 to ten předek pokládá.
Další věc, nejsem z toho po třech jízdách odrovnanej jako na 2V . Tam se člověk musel hodně držet aby neulít, takže bolely břišáky a odcházel jsem na ruce. Tady je to takový plynulý, až se zdá že to jede míň, ale je to jen zdání. Ta motorka je fakt rychlá. Podvozek super. Já se vlastně nezmínil, že jsem ještě měnil podvozek s pružinama na váhu jezdce, přední vidlice Ohlins FGRT 200, Zadní tlumič Ohlins TTX GP. S Honzou jsme najeli přibližně stejný počet kol a on popravil 3 zadní gumy, já jednu a to na ní dám ještě dopolko ve Valencii
Začínám tu motorku mít rád
Naposledy editováno 14.03.2022 09:55:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 4, 5] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 125 | 30.10.2024 v 10:27 assassin |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 1 | 30.10.2024 v 08:35 LukinNc750x |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |