Přemýšlím o tomto, protože mě nebaví pořád mazat řetěz a při delších cestách za hranice tahat spreje. Stačí pak jen nějaký cleaner a kartáček a je hotovo.
Dle různých recenzí je to funkční a dost to ušetří čas.
Tak pokud byste měl někdo zkušenost, ať už se scottem nebo jinou značkou, budu rád za info, zda jsou tyhle mašinky ok nebo jaké jsou s nimi trable.
A prima konec roku všem a ve 2022 si zase někde na silnici zamavame. ?
https://berotec.de/p...chain-oiler/?lang=en
Ale celkem to v blátě fungovalo, bordel odletěl a celkem cajk. Cleaner netřeba, to setřeš štětkou při mytí a padla.
Jako, neřešil jsem řetěz, akorát pohled jestli se lesknou rolny a vic nic.
Ty nový co se daj líp nastavit možná budou ok, akorát že drahý teda. Na silnici to neřeším, ono není nutno to přehánět, lehký střik po 1000 km a hotovo, tam bych to nedával.
1 reakcí na tento příspěvek Automatický oiler Mofessor
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
Díky za tip. To vypadá docela dobře a jednoduchá montáž. Olej se lije přímo do nádržky na riditkach? A funguje pak samospádem?
Vzadu to má jen jednu hadičku nebo duální i na druhou stranu disku?
Jinak jak píše JanKam - Cobrra Scottoiler Nemo 2 ( z AliExpress za pár stovek ) nemá chybu . Umístitelný kamkoli kde ti vyhovuje , levný provoz - zbaští jakýkoli olej , letos vydržel mastný řetěz cestu přes 4 500 Km na nádržku .
Trocha čtení : https://www.moto-uf...u-scottoiler-p29933/
1 reakcí na tento příspěvek Automatický oiler Mofessor
Naposledy editováno 31.12.2021 18:56:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
a co se tyka casove narocnosti udrzby retezu, tak vetsinu zabira cisteni a ne mazani. a s cistenim ti zadny oilmaster bohuzel nepomuze. za motivaci k porizeni tohoto bazmeku povazuju hlavne lenost ani na cestach neni problem jednou za cas dat moto na hlavni a pri ranni "kavicce" to maznout. klidne stylem kopnout kvalt a mazat - doma po dojeti stejne celou moto "zaservisujes". a pri cestovani hlavne off-road je lepsi pouzit specialni mazadla nez na to chcat olej (a vytvaret tam brusnou pastu), jak uz tu i nekdo psal
zadny oilmaster neni zazracne reseni, ktere eliminuje potrebu starat se o retez. tyto pozadavky spolehlive vyresi jen kardan se vsemi jeho prednostmi i nedostatky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
Savrda píše: JanKam>
Díky za tip. To vypadá docela dobře a jednoduchá montáž. Olej se lije přímo do nádržky na riditkach? A funguje pak samospádem?
Vzadu to má jen jednu hadičku nebo duální i na druhou stranu disku?
ona staci hadicka z jedny strany, toho oleje tam kde vzdycky tak nejak vic takze je to pak namazany cely.
u nadrzky na riditkach pak bacha na to ze kdyz tam mas malou netesnost, tak ti obsah nadrzky protece dolu bez toho abys to utahoval a taky pripadna mastnota skonci diky vetru na tobe :)
kdybys byl chudej vesnican tak ti tu aliexpresevou dam zadarmo. ale jako vydelavajici prazak si ji za to petikilo kup :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
dan1024 píše: Ivoš83> tento poblitek povazujes za "celkove cistsi motorku"? jak jsi mazal retez pred instalaci toho zazraku? moto na hlavni, kopla jednicka a chciju to tam, dokud mi to z retezu nestrika do oci? a neni potreba vyjmenovavat vyrobce mazadel ve spreji, chyba zjevne neni na jejich strane. pokud striknes mazadlo ze spreje jen do potrebnych casti retezu a hlavne v primerenem mnozstvi (a idealne po zaschnuti retez utres), budes mit ten rafek cisty
a co se tyka casove narocnosti udrzby retezu, tak vetsinu zabira cisteni a ne mazani. a s cistenim ti zadny oilmaster bohuzel nepomuze. za motivaci k porizeni tohoto bazmeku povazuju hlavne lenost ani na cestach neni problem jednou za cas dat moto na hlavni a pri ranni "kavicce" to maznout. klidne stylem kopnout kvalt a mazat - doma po dojeti stejne celou moto "zaservisujes". a pri cestovani hlavne off-road je lepsi pouzit specialni mazadla nez na to chcat olej (a vytvaret tam brusnou pastu), jak uz tu i nekdo psal
zadny oilmaster neni zazracne reseni, ktere eliminuje potrebu starat se o retez. tyto pozadavky spolehlive vyresi jen kardan se vsemi jeho prednostmi i nedostatky
Toto může napsat jenom někdo, kdo Scottoiler nikdy na motocyklu neměl. Mám s ním najeto asi 65000 km, životnost řetězové sady se tím zdvojnásobila a veškeré starání se o řetěz se zredukovalo na občasné zkontrolování, popřípadě seřízení průvěsu řetězu. Pro upřesnění se jedná o elektronicky řízený Scottoiler a Tenerku XT660 Z, která díky jednoválci dává řetězové sadě dost zabrat, sada vydrží přes 30000 km, sekundární kolečko měním zhruba v půlce životnosti sady.
Pokud má někdo motocykl primárně k tomu, aby ho stále pucoval a leštil, tak by mu mohlo vadit, že má zasraný kryt řetězu (hlavně z vnitřní strany) a držák registrační značky z přední strany, na straně řetězu.
Maxipes_Fík píše: Toto může napsat jenom někdo, kdo Scottoiler nikdy na motocyklu neměl. Mám s ním najeto asi 65000 km, životnost řetězové sady se tím zdvojnásobila a veškeré starání se o řetěz se zredukovalo na občasné zkontrolování, popřípadě seřízení průvěsu řetězu. Pro upřesnění se jedná o elektronicky řízený Scottoiler a Tenerku XT660 Z, která díky jednoválci dává řetězové sadě dost zabrat, sada vydrží přes 30000 km, sekundární kolečko měním zhruba v půlce životnosti sady.
Pokud má někdo motocykl primárně k tomu, aby ho stále pucoval a leštil, tak by mu mohlo vadit, že má zasraný kryt řetězu (hlavně z vnitřní strany) a držák registrační značky z přední strany, na straně řetězu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
a rozhodne nejsem zadny lestic, vetinou masiny myju jednou rocne pred zimnim spankem. a nejde ani tak o ten poblity rafek (coz ten na te fotce je fakt extra zasrany), ale treba v prasnem terenu to musi vytvaret solidni brusnou pastu. nikomu tu vychytavku neberu, ale kdyby to bylo az takove terno, vyrobci by to (minimalne na cestaky) montovali sami
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
dan1024 píše: Maxipes_Fík> scottoilera jsem opravdu nikdy nemel, nicmene porad si myslim, ze udrzba retezu neni jen o mazani, ale i cisteni. spravne dopnuti pokladam za zaklad. retezovou sadu menim vzdy jako celek a to z duvodu vytahani (povazuju to za spotrebak a ne rodinny klenot). a to rovnomerneho vytahani, merim vzdy pri cisteni. cistim a mazu jednou za 500 az 1000 km (podle podminek jako dest atd). na cestach az na vyjimky ani necistim. i treba na 160-ti konove masine (XX) vydrzi klidne pres 20 tisic (podle zpusobu jizdy), dvojnasobnou zivotnost si nedokazu predstavit.
a rozhodne nejsem zadny lestic, vetinou masiny myju jednou rocne pred zimnim spankem. a nejde ani tak o ten poblity rafek (coz ten na te fotce je fakt extra zasrany), ale treba v prasnem terenu to musi vytvaret solidni brusnou pastu. nikomu tu vychytavku neberu, ale kdyby to bylo az takove terno, vyrobci by to (minimalne na cestaky) montovali sami
Nezlob se, ale jeden blábol za druhým. A proč by to tam výrobce dával? když nedává milion jiných věcí?
Přečti si jak funguje mazání scottem nebo něčím podobným a možná to pochopíš. Spíš ty lepivý sračky co jsou ve spreji na sebe vážou prach a tím ta brus.pasta.
A ještě k těm výrobcům, nedokážeš pochopit, že jejich krédem je vyrobit co nejlaciněji? Spočítej si všechny doplňky na moto a budeš se divit o kolik by byla dražší.
Cenu neřeším. Miliardář nejsem, ale těch pár stovek či tisíců do toho s klidem investuji. Mám to plácat za spreje nebo za tohle. Dlouhodobě se to podle mě i vyplatí. Hlavně kvůli tomu času. Ale protože s tím nemám zkušenost, tak mě zajímá názor ostatních. Určitě to má i nějaké proti, ale pokud pozitiva převažují...neni o čem.
A jak psal Dan1024... Das na hlavní a ráno u kavicky to namazes... Já teda na hlavní nic nepostavim, protože ho nemám. A nemá ho spousta motorek. Takže ono u mě namazat znamená být buď ve 2 a nahnout to přes bocak nebo popojizdet o pár dm a drepovat.
Každopádně dík za i to o funkčnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Automatický oiler Mofessor
jak funguje scottoiler vim. sice jsem ho nemel, ale videl jsem ho v chodu. s tou brusnou pastou to je opravdu z me strany teorie, uznavam. ale porad pro jeji vytvoreni vidim vetsi potencial pri kapani viskozniho oleje nez pri aplikaci dry spreje na specificka mista a nasledne utreni.
60000km zni fakt dobre, ale co to je za masinu a jak na tom jezdis? moje crf250l ma na retezu 30000 a vypada, ze tu motorku i prezije
a co se tyka vyrobcu, tak ano, snazi se usetrit. ale pokud by to mazadlo stalo opavdu za to, nabizeli by to aspon jako doplnkove prislusenstvi. treba jako navigaci nebo kufry. nabidka a poptavka, zakon trhu, vyrobci nejsou blbci
P.S. nepoužil jsem dodávané nesmyslné plastové trysky (které nevydrží ani couvnutí do hustější trávy) na přívod oleje k řetězu, ale nějakou, zřejmě veterinární celokovovou injekční jehlu s vnitřním závitem M5, namontovanou pomocí plechového držáčku v prostoru vodítka řetězu (na Tenerce originál vodítko není, ale já ho tam mám) a přívod k zadnímu kolu mám veden vnitřkem odlitku kyvné vidlice (bez vrtání dodatečných děr, stačí technologické otvory, co už tam jsou), celé to funguje bezporuchově od namontování, na těch 65000 km jsem spotřeboval asi 1,1 l oleje.
P.S. 2 mám zkušenost i s různými mazadly řetězů ve sprejích a takové ty lepivé, co po nastříkání vyschnou, tak ty dělají extra kvalitní brusnou pastu, která z řetězu při běžných podzvukových rychlostech za žádnou cenu odstředivou silou neodletí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
Fík ti aspoň vysvětlil jak funguje scottoiler.
Věřím že s tím originál olejem od scottoileru zůstává čistý úplně, ale nemám to dlouhodobě ověřeno, mel jsem jednu 2dcl lahvičku a pak jsem tam lil zbytky motoraku co mi zůstávají z výměn.
KTM 690 dává řetězu hodně na frak, je to brutální jednoválec. Přesto nebylo celkem třeba nic řešit, v sezóně jsem možná jednou dopnul.. ? Po cca 5000 km
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
Naposledy editováno 02.01.2022 09:32:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor
A ačkoli jsem s tím byl celkem spoko, až tak úplně potřebná věc to taky není.
Pokud jde o maziva, jsou různé cesty. Dneska je spousta maziv na nano bázi, které skoro nejsou vidět a přesto fungují.
Hloupé je, že laik musí vidět vrstvu , jinak má pocit že není namazano. A to je už x let špatně.
Na silnici používám od motulu ten sprej a taky to není problém, akorát číst návod a neblbnout. Ten sprej vydrží v pohodě na 25 tisic km po silnicích.
A taky moc nechápu co lidi blbnou okolo řetězů, baterek atd. . Jsou to spotřební věci, ani ne moc drahé. V přepočtu na km to je obvykle méně než olej, nemluvě o gumách třeba...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Caballero 500 Fantic Caballero Scrambler 500 | P4V3L | 9 | 17.11.2022 v 18:17 Drakosaurus |