bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automatický oiler Mofessor
Ahoj. Měl bych technický dotaz. Máte někdo reálnou zkušenost s nějakým oilerem? Našel jsem tu na fóru 2 témata, ale rok 2008.

Přemýšlím o tomto, protože mě nebaví pořád mazat řetěz a při delších cestách za hranice tahat spreje. Stačí pak jen nějaký cleaner a kartáček a je hotovo.

Dle různých recenzí je to funkční a dost to ušetří čas.
Tak pokud byste měl někdo zkušenost, ať už se scottem nebo jinou značkou, budu rád za info, zda jsou tyhle mašinky ok nebo jaké jsou s nimi trable.

A prima konec roku všem a ve 2022 si zase někde na silnici zamavame. ?

https://berotec.de/p...chain-oiler/?lang=en

Předchozí
1 2
Následující

Automatický oiler Mofessor

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2021 v 20:20 | Nahoru | #1
mel jsem, vyhodil jsem, potupne a rad jsem se vratil ke spreji.
enduro cestovani, jezdit jen po silnici tak scott je jasna volba
s mazacem jsem byl bud celej od oleje nebo jsem mel suchej retez. sprej je jistota,

Automatický oiler Mofessor

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2021 v 21:38 | Nahoru | #2
Já jsem to měl na KTM 690 a vcelku dobrý. Ale byl to ten jednoduchej scott, regulace naprd. Ono taky, lil jsem tam zbytky co dala garáž

Ale celkem to v blátě fungovalo, bordel odletěl a celkem cajk. Cleaner netřeba, to setřeš štětkou při mytí a padla.
Jako, neřešil jsem řetěz, akorát pohled jestli se lesknou rolny a vic nic.

Ty nový co se daj líp nastavit možná budou ok, akorát že drahý teda. Na silnici to neřeším, ono není nutno to přehánět, lehký střik po 1000 km a hotovo, tam bych to nedával.

1 reakcí na tento příspěvek Automatický oiler Mofessor

Skvělá odpověď, děkuji! 31.12.2021 v 10:51 | Nahoru | #3
Ja som kúpil na bazoši Cobrra Scottoiler Nemo 2 za polovicu a maximálna spokojnosť. Odvtedy sprej neriešim - nie je potrebné. No aj tak niečo na koleso odfrkne, ale to je v pohode. Čistá mechanika a účel plní podľa mňa na 99,99%.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

31.12.2021 v 11:48 | Nahoru | #4
JanKam>

Díky za tip. To vypadá docela dobře a jednoduchá montáž. Olej se lije přímo do nádržky na riditkach? A funguje pak samospádem?
Vzadu to má jen jednu hadičku nebo duální i na druhou stranu disku?

Automatický oiler Mofessor

31.12.2021 v 14:30 | Nahoru | #5
Mam PDoiler z UK, najel sem s tim asi 40 tis km a super. Je to elektronicky cerpadylko. Ve srackach pridas na ovladaci (vyvedenym na kapotaz) a hotovo, furt ciste

(reakce na) Automatický oiler Mofessor

31.12.2021 v 14:58 | Nahoru | #6
Savrda> když jedeš úsek stabilní rychlostí (třeba dlouhá dědina), pootočíš vršek a vyplivne to dávku mazání. Samo to nic nedělá. Až dotočíš nadoraz, odšroubuješ a naliješ. Já to měl z číny, ale než jsem nainstaloval, šlo to pryč i s motorkou.

Automatický oiler Mofessor

Skvělá odpověď, děkuji! 31.12.2021 v 15:07 | Nahoru | #7
https://www.motorkar.../?t=218291&pgr=2

Jinak jak píše JanKam - Cobrra Scottoiler Nemo 2 ( z AliExpress za pár stovek ) nemá chybu . Umístitelný kamkoli kde ti vyhovuje , levný provoz - zbaští jakýkoli olej , letos vydržel mastný řetěz cestu přes 4 500 Km na nádržku .

Trocha čtení : https://www.moto-uf...u-scottoiler-p29933/

1 reakcí na tento příspěvek Automatický oiler Mofessor

31.12.2021 v 18:43 | Nahoru | #8
Ahoj, já mám namontovaný CLS- Chain Lube Systems https://cls-evo.eu/ , zatím najeto pouze 2000km, takže to zatím ladím. Jinak se to zdá být dobré, jen je trochu složitější montáž oproti např. scottoileru. Ale celkově motorka čistší, než od používaných sprejů na řetěz a bylo jedno jaký (Motul, Muc-Off, Motorex) nebyl olej tak rozházený na podsedlovce a tak, ale jen na kole, možná bude stačit trochu ubrat měl jsem nastaveno na 3 stupeň, samozřejmě kolo bylo od oleje. A hlavně krom ovladače je celý systém hezky skrytý. Jen je trochu dražší, ale zase rád podpořím malého soukromníka. Takto vypadalo kolo a řetěz po 2000km bez umytí.



Naposledy editováno 31.12.2021 18:56:23

Automatický oiler Mofessor

31.12.2021 v 20:47 | Nahoru | #9

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 12:15 | Nahoru | #10
Ivoš83> tento poblitek povazujes za "celkove cistsi motorku"? jak jsi mazal retez pred instalaci toho zazraku? moto na hlavni, kopla jednicka a chciju to tam, dokud mi to z retezu nestrika do oci? a neni potreba vyjmenovavat vyrobce mazadel ve spreji, chyba zjevne neni na jejich strane. pokud striknes mazadlo ze spreje jen do potrebnych casti retezu a hlavne v primerenem mnozstvi (a idealne po zaschnuti retez utres), budes mit ten rafek cisty

a co se tyka casove narocnosti udrzby retezu, tak vetsinu zabira cisteni a ne mazani. a s cistenim ti zadny oilmaster bohuzel nepomuze. za motivaci k porizeni tohoto bazmeku povazuju hlavne lenost ani na cestach neni problem jednou za cas dat moto na hlavni a pri ranni "kavicce" to maznout. klidne stylem kopnout kvalt a mazat - doma po dojeti stejne celou moto "zaservisujes". a pri cestovani hlavne off-road je lepsi pouzit specialni mazadla nez na to chcat olej (a vytvaret tam brusnou pastu), jak uz tu i nekdo psal

zadny oilmaster neni zazracne reseni, ktere eliminuje potrebu starat se o retez. tyto pozadavky spolehlive vyresi jen kardan se vsemi jeho prednostmi i nedostatky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2022 v 12:26 | Nahoru | #11

Savrda píše: JanKam>

Díky za tip. To vypadá docela dobře a jednoduchá montáž. Olej se lije přímo do nádržky na riditkach? A funguje pak samospádem?
Vzadu to má jen jednu hadičku nebo duální i na druhou stranu disku?


ona staci hadicka z jedny strany, toho oleje tam kde vzdycky tak nejak vic takze je to pak namazany cely.
u nadrzky na riditkach pak bacha na to ze kdyz tam mas malou netesnost, tak ti obsah nadrzky protece dolu bez toho abys to utahoval a taky pripadna mastnota skonci diky vetru na tobe :)
kdybys byl chudej vesnican tak ti tu aliexpresevou dam zadarmo. ale jako vydelavajici prazak si ji za to petikilo kup :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 12:54 | Nahoru | #12

dan1024 píše: Ivoš83> tento poblitek povazujes za "celkove cistsi motorku"? jak jsi mazal retez pred instalaci toho zazraku? moto na hlavni, kopla jednicka a chciju to tam, dokud mi to z retezu nestrika do oci? a neni potreba vyjmenovavat vyrobce mazadel ve spreji, chyba zjevne neni na jejich strane. pokud striknes mazadlo ze spreje jen do potrebnych casti retezu a hlavne v primerenem mnozstvi (a idealne po zaschnuti retez utres), budes mit ten rafek cisty

a co se tyka casove narocnosti udrzby retezu, tak vetsinu zabira cisteni a ne mazani. a s cistenim ti zadny oilmaster bohuzel nepomuze. za motivaci k porizeni tohoto bazmeku povazuju hlavne lenost ani na cestach neni problem jednou za cas dat moto na hlavni a pri ranni "kavicce" to maznout. klidne stylem kopnout kvalt a mazat - doma po dojeti stejne celou moto "zaservisujes". a pri cestovani hlavne off-road je lepsi pouzit specialni mazadla nez na to chcat olej (a vytvaret tam brusnou pastu), jak uz tu i nekdo psal

zadny oilmaster neni zazracne reseni, ktere eliminuje potrebu starat se o retez. tyto pozadavky spolehlive vyresi jen kardan se vsemi jeho prednostmi i nedostatky



Toto může napsat jenom někdo, kdo Scottoiler nikdy na motocyklu neměl. Mám s ním najeto asi 65000 km, životnost řetězové sady se tím zdvojnásobila a veškeré starání se o řetěz se zredukovalo na občasné zkontrolování, popřípadě seřízení průvěsu řetězu. Pro upřesnění se jedná o elektronicky řízený Scottoiler a Tenerku XT660 Z, která díky jednoválci dává řetězové sadě dost zabrat, sada vydrží přes 30000 km, sekundární kolečko měním zhruba v půlce životnosti sady.
Pokud má někdo motocykl primárně k tomu, aby ho stále pucoval a leštil, tak by mu mohlo vadit, že má zasraný kryt řetězu (hlavně z vnitřní strany) a držák registrační značky z přední strany, na straně řetězu.

(reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 13:55 | Nahoru | #13

Maxipes_Fík píše: Toto může napsat jenom někdo, kdo Scottoiler nikdy na motocyklu neměl. Mám s ním najeto asi 65000 km, životnost řetězové sady se tím zdvojnásobila a veškeré starání se o řetěz se zredukovalo na občasné zkontrolování, popřípadě seřízení průvěsu řetězu. Pro upřesnění se jedná o elektronicky řízený Scottoiler a Tenerku XT660 Z, která díky jednoválci dává řetězové sadě dost zabrat, sada vydrží přes 30000 km, sekundární kolečko měním zhruba v půlce životnosti sady.
Pokud má někdo motocykl primárně k tomu, aby ho stále pucoval a leštil, tak by mu mohlo vadit, že má zasraný kryt řetězu (hlavně z vnitřní strany) a držák registrační značky z přední strany, na straně řetězu.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 14:32 | Nahoru | #14
dan1024> je to můj první automatický systém mazání. Předtím jsem nikdy nic takového neměl. Co se týče motivace proč jsem zakoupil A) jsem to chtěl vyzkoušet, B) ušetřit místo a čas a nešpinit si ruce při delším cestování C) pokud je spotřeba oleje jakou výrobce deklaruje i dost ušetřím za různé spreje na mazání. Jak jsem psal je to po 2000km bez jakékoliv jiné údržby, takže to ještě nemám vyzkoušeno nastavení atd. Ano tento systém má i nevýhodu, že bohužel maže i při stojící nastartované motorce, proto je asi ten ráfek tak mastný a dost jsem v té době jezdil i po městě takže jsem dost často stál v kolonách. Předtím jsem pravidelně každých 500-600km řetěz čistil a mazal a vždy jen na místech kde je třeba a většinou večer hned po jízdě a nechal minimálně přes noc zaschnout, protože ráno se mi nechce čekat než to zaschne a chci hned jet jak se proberu. Myslím že za ty roky co jezdím už něco o údržbě řetězu vím a dost jsem i v průběhu let načetl i diskutoval s jinými motorkáři na toto téma a i tady si myslím, že toho je dost napsáno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 16:45 | Nahoru | #15
Maxipes_Fík> scottoilera jsem opravdu nikdy nemel, nicmene porad si myslim, ze udrzba retezu neni jen o mazani, ale i cisteni. spravne dopnuti pokladam za zaklad. retezovou sadu menim vzdy jako celek a to z duvodu vytahani (povazuju to za spotrebak a ne rodinny klenot). a to rovnomerneho vytahani, merim vzdy pri cisteni. cistim a mazu jednou za 500 az 1000 km (podle podminek jako dest atd). na cestach az na vyjimky ani necistim. i treba na 160-ti konove masine (XX) vydrzi klidne pres 20 tisic (podle zpusobu jizdy), dvojnasobnou zivotnost si nedokazu predstavit.

a rozhodne nejsem zadny lestic, vetinou masiny myju jednou rocne pred zimnim spankem. a nejde ani tak o ten poblity rafek (coz ten na te fotce je fakt extra zasrany), ale treba v prasnem terenu to musi vytvaret solidni brusnou pastu. nikomu tu vychytavku neberu, ale kdyby to bylo az takove terno, vyrobci by to (minimalne na cestaky) montovali sami

(reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 16:51 | Nahoru | #16
Ivoš83> pokud jsi s tim spokojeny, tak super, rozhodne ti to neberu. pokud ale rafek na prilozene fotce povazujes za cistsi nez pri klasickem mazani, tak jsi musel v minulosti delat neco hodne spatne a to bez ohledu na roky, co jezdis (a mazes)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 17:17 | Nahoru | #17

dan1024 píše: Maxipes_Fík> scottoilera jsem opravdu nikdy nemel, nicmene porad si myslim, ze udrzba retezu neni jen o mazani, ale i cisteni. spravne dopnuti pokladam za zaklad. retezovou sadu menim vzdy jako celek a to z duvodu vytahani (povazuju to za spotrebak a ne rodinny klenot). a to rovnomerneho vytahani, merim vzdy pri cisteni. cistim a mazu jednou za 500 az 1000 km (podle podminek jako dest atd). na cestach az na vyjimky ani necistim. i treba na 160-ti konove masine (XX) vydrzi klidne pres 20 tisic (podle zpusobu jizdy), dvojnasobnou zivotnost si nedokazu predstavit.

a rozhodne nejsem zadny lestic, vetinou masiny myju jednou rocne pred zimnim spankem. a nejde ani tak o ten poblity rafek (coz ten na te fotce je fakt extra zasrany), ale treba v prasnem terenu to musi vytvaret solidni brusnou pastu. nikomu tu vychytavku neberu, ale kdyby to bylo az takove terno, vyrobci by to (minimalne na cestaky) montovali sami



Nezlob se, ale jeden blábol za druhým. A proč by to tam výrobce dával? když nedává milion jiných věcí?

(reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 17:30 | Nahoru | #18
titus> nezlobim se, ale co presne povazujes za blaboly? zminil jsi jen montaz od vyrobce (o cemz se da diskutovat, zvlast, pokud by to byla opravdu takova nezbytnost), ale pokud si vyraz "jeden blabol za druhym" nezamyslel jen jako uderny zacatek sveho prispevku s lehkou tendenci k dehonestaci, chtelo by to i nejaky argument

Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 17:44 | Nahoru | #19
Tak za prvé píšeš že nejseš žádnej leštič, ale o řetěz se staráš přehorlivě(třeba že to každý čištění měříš ). Já mám scottoiler od začátku a na řetěz jsem najel 60000km 99% ve dvou. a čistím ho jednou do roka. Ty furt píšeš o prašným prostředí a brusné pastě, já jen přidám víc kapek (prach, déšť) a řetěz je čistej bez nějaké brus.pasty.
Přečti si jak funguje mazání scottem nebo něčím podobným a možná to pochopíš. Spíš ty lepivý sračky co jsou ve spreji na sebe vážou prach a tím ta brus.pasta.
A ještě k těm výrobcům, nedokážeš pochopit, že jejich krédem je vyrobit co nejlaciněji? Spočítej si všechny doplňky na moto a budeš se divit o kolik by byla dražší.

(reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 17:58 | Nahoru | #20
husq701>
Cenu neřeším. Miliardář nejsem, ale těch pár stovek či tisíců do toho s klidem investuji. Mám to plácat za spreje nebo za tohle. Dlouhodobě se to podle mě i vyplatí. Hlavně kvůli tomu času. Ale protože s tím nemám zkušenost, tak mě zajímá názor ostatních. Určitě to má i nějaké proti, ale pokud pozitiva převažují...neni o čem.

A jak psal Dan1024... Das na hlavní a ráno u kavicky to namazes... Já teda na hlavní nic nepostavim, protože ho nemám. A nemá ho spousta motorek. Takže ono u mě namazat znamená být buď ve 2 a nahnout to přes bocak nebo popojizdet o pár dm a drepovat.

Každopádně dík za i to o funkčnosti.

1 reakcí na tento příspěvek Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 18:08 | Nahoru | #21
tak za prve, popis pece o retez neni blabol, jen popis skutecnosti a co se tyka "prehorlive pece", tak prilozit tam tu merku je pri cisteni fakt otazka vteriny, takze neni duvod to nezkontrolovat a s touto casovou narocnosti to opravdu nepokladam za prehnanou peci

jak funguje scottoiler vim. sice jsem ho nemel, ale videl jsem ho v chodu. s tou brusnou pastou to je opravdu z me strany teorie, uznavam. ale porad pro jeji vytvoreni vidim vetsi potencial pri kapani viskozniho oleje nez pri aplikaci dry spreje na specificka mista a nasledne utreni.

60000km zni fakt dobre, ale co to je za masinu a jak na tom jezdis? moje crf250l ma na retezu 30000 a vypada, ze tu motorku i prezije

a co se tyka vyrobcu, tak ano, snazi se usetrit. ale pokud by to mazadlo stalo opavdu za to, nabizeli by to aspon jako doplnkove prislusenstvi. treba jako navigaci nebo kufry. nabidka a poptavka, zakon trhu, vyrobci nejsou blbci

Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 18:56 | Nahoru | #22
Ještě vysvětlení pro ty, co jim není jasné, proč není třeba čistit řetěz mazaný za jízdy (v mém případě jednou kapkou oleje za každých 50 s), to minimální množství oleje co je na řetězu navíc, odletí odstředivou silou, spolu s prachem a nečistotami pryč, část úplně pryč, dozadu za motocykl, část na přední stranu držáku R. Z. část na vnitřní stranu krytu řetězu a část do prostoru kolem sekundárního kolečka na výstupní hřídeli z převodovky. Na zadní kolo, na kyvnou vidlici, do blatníku, na tlumič výfuku a na kalhoty se dostane při správném nastavení frekvence mazání úplně zanedbatelné množství toho sajrajtu.

P.S. nepoužil jsem dodávané nesmyslné plastové trysky (které nevydrží ani couvnutí do hustější trávy) na přívod oleje k řetězu, ale nějakou, zřejmě veterinární celokovovou injekční jehlu s vnitřním závitem M5, namontovanou pomocí plechového držáčku v prostoru vodítka řetězu (na Tenerce originál vodítko není, ale já ho tam mám) a přívod k zadnímu kolu mám veden vnitřkem odlitku kyvné vidlice (bez vrtání dodatečných děr, stačí technologické otvory, co už tam jsou), celé to funguje bezporuchově od namontování, na těch 65000 km jsem spotřeboval asi 1,1 l oleje.

P.S. 2 mám zkušenost i s různými mazadly řetězů ve sprejích a takové ty lepivé, co po nastříkání vyschnou, tak ty dělají extra kvalitní brusnou pastu, která z řetězu při běžných podzvukových rychlostech za žádnou cenu odstředivou silou neodletí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 19:12 | Nahoru | #23
dan1024> Vidím, že jsi nepochopil nic.

Fík ti aspoň vysvětlil jak funguje scottoiler.

Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 19:31 | Nahoru | #24
Záleží na oleji, ale faktem je že po scottoileru je řetěz čistý po běžném umytí, bez nějakýho samostatnyho čištění. Bláto oschne a vyletí hned jak se dostaneš na suchou cestu nebo louku... Na mastným to nedrží.

Věřím že s tím originál olejem od scottoileru zůstává čistý úplně, ale nemám to dlouhodobě ověřeno, mel jsem jednu 2dcl lahvičku a pak jsem tam lil zbytky motoraku co mi zůstávají z výměn.

KTM 690 dává řetězu hodně na frak, je to brutální jednoválec. Přesto nebylo celkem třeba nic řešit, v sezóně jsem možná jednou dopnul.. ? Po cca 5000 km

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 20:04 | Nahoru | #25
titus> mas i nejaky vecny argument, nebo ti staci uderna prohlaseni jako "jeden blabol za druhym" a "vidim, ze jsi nic nepochopil"? jak funguje scottoiler a podobne systemy vim, sam jsem ho pred lety zvazoval. praktickou zkusenost nemam, proto jsem psal, ze s tou brusnou pastou je to teoreticka uvaha. ale podle popisu praktickych zkusenosti Fika a Kafeholika to problem zjevne neni. verim vam to, jen je mi divne, ze kdyz je to takove terno, ze to nepouziva vice lidi a ze to vyrobci na cestaky nenabizi ani za priplatek. proste porad patrim mezi ty, co zatim neprozreli, a cistim a mazu rucne

Automatický oiler Mofessor

1.1.2022 v 20:12 | Nahoru | #26
Jen ještě přidám proč jsem se rozhodl pro systém který používá olej místo jiných mazadel a sprejů. viz. tyto dva odkazy kde jsem z toho pochopil (nejsem nějak dobrý angličtinář), že olej (v těchto případech převodový) vychází v průměru všech vlastností asi nejlépe. A takových videi kde si s tím dali lidi myslím docela práci je více a věřím tomu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

2.1.2022 v 09:15 | Nahoru | #27
dan1024> Kdyz bys vyrabel motorky a prodaval k nim retezovy sady, tak bys doporucil neco, co vyrazne prodlouzi jejich zivotnost a tim se pripravil o kseft?

Naposledy editováno 02.01.2022 09:32:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatický oiler Mofessor

2.1.2022 v 13:25 | Nahoru | #28
dan1024> tak, výrobce to nedává protože to ztrátové mazání není úplně o ekologii.

A ačkoli jsem s tím byl celkem spoko, až tak úplně potřebná věc to taky není.

Pokud jde o maziva, jsou různé cesty. Dneska je spousta maziv na nano bázi, které skoro nejsou vidět a přesto fungují.
Hloupé je, že laik musí vidět vrstvu , jinak má pocit že není namazano. A to je už x let špatně.

Na silnici používám od motulu ten sprej a taky to není problém, akorát číst návod a neblbnout. Ten sprej vydrží v pohodě na 25 tisic km po silnicích.

A taky moc nechápu co lidi blbnou okolo řetězů, baterek atd. . Jsou to spotřební věci, ani ne moc drahé. V přepočtu na km to je obvykle méně než olej, nemluvě o gumách třeba...

(reakce na) Automatický oiler Mofessor

2.1.2022 v 15:56 | Nahoru | #29
Kafoholik> s tim se neda nez souhlasit, pekne napsano. jinak ekologicky aspekt me nenapadl, s motorkarenim jsem zacal, kdyz se to jeste nehrotilo

(reakce na) Automatický oiler Mofessor

2.1.2022 v 15:59 | Nahoru | #30
Rkalis> u vyrobce retezovek to je jasne, ale vyrobce moto na nove retezovce asi nezbohatne teda pokud to neni nejak vladtnicky provazane, to jsem nezkoumal
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Caballero 500 Fantic Caballero Scrambler 500 P4V3L 9 17.11.2022 v 18:17 Drakosaurus


TOPlist