paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 00:08 | Nahoru | #94501
Dneska 8 stupňů, vatahuji po dvou měsících 350. Naskočila hned na poprvé. Odložil jsem jí doma a po dvou hodinách deště jedu za starou. 350 stála venku na tom dešti (normálka).
Po pár kilometrech 350 chcípá a střílí do výfuku. Ale nenastartuje, kdysi aspoň jel volnoběh, div vložka výfuku nevyletěla. Myslel jsem, že je to to samé, co mně potkalo před rokem. Špatně zaizolovane zapalovací kabely. Sundal jsem nádrž i kabely. Vše OK, voda nikde na vodičích nebyla. Zaizoluji a zapojím zpět a furt nic. Napadla mně špatná fajfka, ale náhradní nevozím. Fajfky jsou půl roku staré NGK a pochybuji, že by odešly tak brzo.
Pak se stala zajímavá věc, když jsem vytáhnul pravou svíčku a jen tak prošlapával, jestli svíčka háže jiskru, tak motor naskočil. Obecenstvo na parkovišti před Kauflandem zajásalo (jawka rozebraná a nářadí po celém parkovacím místě, i karbec jsem rozebíral).
Vrátím svíčku a chci jet, po 15metrech konec. Trapas jako sviňa. Mně dochází nervy. 350 nechávám v podzemním parkovišti u Kauflandu a jdu do hospody.
Mohlo by to být svíčkou, byla černá jako bota. Stačilo by jí očistit nebo vyměnit? Vytažená jiskru házela a motor běžel.
Až zítra vystřízlivím a pokud tam ta 350 bude ještě stát, tak jestli by mi to pomohlo. VAPE je specifické a jestli bude pálit i druhá svíčka, když jedna je hypoteticky nefunkční.

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 00:15 | Nahoru | #94502
pech.> Kruhac je sirokej a i příjezdové cesty. Vse jde vyresit plynem ja s nim nikdy nemel problem, jsem skoro rodák

Naposledy editováno 31.12.2021 00:16:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 00:41 | Nahoru | #94503

pech. píše: NO to si děláš prdel!!!



Kliku s ojnicí mám.
(Na 99 %. Musel bych se ujistit, až budu doma.)

Naposledy editováno 31.12.2021 00:43:24

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 01:06 | Nahoru | #94504

PetrL3 píše: Kliku s ojnicí mám.
(Na 99 %. Musel bych se ujistit, až budu doma.)



Co za ní chceš?

Pokud je slušná, radši bych tu tvoji původní...

Mám hrachy, jestli TWN ojnice bude sedět na průměry v setrvákách... Už jsem se setkal s tím, že neseděla....

Naposledy editováno 31.12.2021 01:07:15

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 01:16 | Nahoru | #94505
pech.> Když ji najdu, tak ti ji dám. V pondělí mrknu.

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 08:00 | Nahoru | #94506
SkotyCZ> Svicka umi divy. Vozim nahradni, protoze mi jednou nova odesla po trech kilometrech. Prubni novou a uvidis. Taky nemam moc dobrou zkusenost s kopiemi fajfek NGK z moto-usti. Respektive stoji uplne zaho.. o. Zahodil jsem je. Oproti originalu ma tvrdsi tu gumu a "probiji" Ve tme byl videt svod, jak jiskra lita i mezi fajfkou a hlavou valce. Navic v ni nedrzi ten zalisek na pruzinku a u jedny mi zustal na svicce. Fajfku vozim taky, ale pokud neni, jde oholit delsi konec kabelu a namotat na svicku primo. Potrapit umi i voda v karbecu po nejakem vetsim desti. Pokud mas vervu, v te neni lih a voda se separuje. Staci dotankovat klasicky benzin, ma lihu dost, velfobin neni potreba.

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 08:44 | Nahoru | #94507
pech.> Někdy si dám práci a natočím jak na křižovatce ve Zlíně u Batˇovky-Lídl cvičí mladí policajti řízení provozu pokyny bez světel. To že větší polovina jsou úplné jelita postoj v křižovatce není ani čelem -zády a připomínají pokroucenou potvoru je jen půlka problému. Druhá půlka že polovina řidičů už neví co který pokyn znamená a ta co zbyla neumí to nahodilé máchání rukama přečíst.
Kdo zná záběry z KLDR ví že by se tam hoši mohli přiučit. Nebo na čas kurzy gymnastiky.

Jawablázni

31.12.2021 v 09:16 | Nahoru | #94508
Ještě k rozjíždění na křižovatkách a veteránům. Š120 je sice krám, který v dnešní době patří do šrotu, ale zrovna rychlé rozjezdy do křižovatky jsou s ní snazší než třeba s Fóbií. K volšovým nohám je tolerantnější. Fóbie je jediný můj stroj, který má elektrickou škrtící klapku a když do ní po půl roce sednu, taky mi to občas při rozjezdu chcípne.

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 09:18 | Nahoru | #94509
SkotyCZ> Já bych Ti poradil, co s tím.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 09:29 | Nahoru | #94510
Pech - co to je, jawetta?

Jawablázni

31.12.2021 v 09:36 | Nahoru | #94511
Scoty - stačí očistit svíčku nebo jestli máš dej novou, ono přes ten karbon to taky dokáže dělat divy a šlusovat. No a pokud máš od indukčky ke svíčce "uhlíkovej" kabel tak ho zahoď a dej tam normální s měděným drátem uvnitř. Jawíma vibracema se ty uhlíkový vlákna rozlámou a pak to nevede anebo vede jen v nějaké poloze. Na vapetu je specifický akorát tak to že to pálí bahoře i dole, čili máš 2 jiskry, jinak to funguje jako normální zapalování a dobře to dobíjí ( říkaj ti co to maj, já to nemám ) . Fajfku se vyplatí vozit s sebou někde v kastlíku , obyčejnou bezodporovou. Třeba ji nepoužiješ deset let ale pak najednou jo. Anebo podle Verdomovy rady - omotat drát káblu kolem závitu na svíčce kde je normálně fajfka.

Naposledy editováno 31.12.2021 09:40:49

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 09:42 | Nahoru | #94512

SkotyCZ píše: Dneska 8 stupňů, vatahuji po dvou měsících 350. Naskočila hned na poprvé. Odložil jsem jí doma a po dvou hodinách deště jedu za starou. 350 stála venku na tom dešti (normálka).
Po pár kilometrech 350 chcípá a střílí do výfuku. Ale nenastartuje, kdysi aspoň jel volnoběh, div vložka výfuku nevyletěla. Myslel jsem, že je to to samé, co mně potkalo před rokem. Špatně zaizolovane zapalovací kabely. Sundal jsem nádrž i kabely. Vše OK, voda nikde na vodičích nebyla. Zaizoluji a zapojím zpět a furt nic. Napadla mně špatná fajfka, ale náhradní nevozím. Fajfky jsou půl roku staré NGK a pochybuji, že by odešly tak brzo.
Pak se stala zajímavá věc, když jsem vytáhnul pravou svíčku a jen tak prošlapával, jestli svíčka háže jiskru, tak motor naskočil. Obecenstvo na parkovišti před Kauflandem zajásalo (jawka rozebraná a nářadí po celém parkovacím místě, i karbec jsem rozebíral).
Vrátím svíčku a chci jet, po 15metrech konec. Trapas jako sviňa. Mně dochází nervy. 350 nechávám v podzemním parkovišti u Kauflandu a jdu do hospody.
Mohlo by to být svíčkou, byla černá jako bota. Stačilo by jí očistit nebo vyměnit? Vytažená jiskru házela a motor běžel.
Až zítra vystřízlivím a pokud tam ta 350 bude ještě stát, tak jestli by mi to pomohlo. VAPE je specifické a jestli bude pálit i druhá svíčka, když jedna je hypoteticky nefunkční.


To je přesně ta bezproblémovost, jak jsme ti už mockrát psali. Je to fajn ježdění a tak. Ale občas (někdy i častěji) se tam dějou věci, který se jinde nestávají a kvůli kterým tu motorku hodně lidí nemusí.

Naposledy editováno 31.12.2021 09:44:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 09:45 | Nahoru | #94513

pech. píše: NO to si děláš prdel!!!


Pecka A vy tu řešíte zavaření závaží

Naposledy editováno 31.12.2021 09:46:49

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 09:56 | Nahoru | #94514
Koudy, to je prkotina, která umí potkat každou motorku i tu superhyper
edit - taky jsem na tu svařenou ojnici koukal jako z jara. Bylo toho mraky a díly se daly normálně splašit anebo za flašku rumu ( někdy i za placatku ) pořídit z kouta kůlny jinej motor na součástky.

Naposledy editováno 31.12.2021 09:58:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 10:00 | Nahoru | #94515

Bimbam píše: Koudy, to je prkotina, která umí potkat každou motorku i tu superhyper


To si nemyslím a i zkušenosti mám jiný. Ale to nevadí. Někdo to má rád. I já to měl rád. Ale nikdy jsem zarytě netvrdil, že je to bezproblémový stroj. Protože prostě není.

e: Teda teď nevím, jestli si myslel Skotyho nebo pecha.

Naposledy editováno 31.12.2021 10:01:11

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 10:01 | Nahoru | #94516
Před 7mi lety jsem prodal polorozebranýho fichtla s bednou dílů asi ze dvou dalších motorů. Vše za 1500,-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 10:03 | Nahoru | #94517

Borntobewild píše: Před 7mi lety jsem prodal polorozebranýho fichtla s bednou dílů asi ze dvou dalších motorů. Vše za 1500,-


To si byl celkem drahej teda. To se ještě dávalo zadarmo ne?

Naposledy editováno 31.12.2021 10:03:57

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 10:18 | Nahoru | #94518
Frýdecký Kaufland je prokletý tam nejezdi taky se jsem tam rozebíral čízu a vyléval z karbce vodu kterou mi prodali na pumpě jako benzin.

Ta ojnice bude produkt řízeného plánování, já mám na půdě dveře na nějakou škodovku protože byly tak je děda koupil.

Dotaz kdo máte regulátor AEV: potřebuje být chlazený aspoň trochu nebo ho můžu zabalit do molitanu a hodit pod sedlo?

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 10:27 | Nahoru | #94519
Kalasnikov> To by sedělo. Já třeba ve Frýdeckým Kauflandu nikdy nebyl a nikdy jsem s motorkou na cestě nezůstal viset.

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 10:29 | Nahoru | #94520

Koudy01 píše: To si byl celkem drahej teda. To se ještě dávalo zadarmo ne?


Já myslím, že už tehdy se to hodně draze prodávalo, ale nekupovalo. Já to potřeboval prodat a ne jen prodávat.

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 11:21 | Nahoru | #94521
Kalasnikov> AEV regulator, kdyz je na obalu statoru, tak moc chlazeny neni. Navic od motoru je ohrivan celkem dlusne. Takze v molitanu to asi prezije v pohode. Jen bacha na polaritu. Kdyztaktak bys musel prepolovat. Ty s P v typu, maji plus na kostre.

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 11:55 | Nahoru | #94522
SkotyCZ> Jinak u svíček záleží i na výrobci.
A třeba NGK, díky relativně porézní keramice, kterou mívaly, zabilo spolehlivě ulití motoru směsí,
protože se naředěný karbon prosákl u elektrody a vytvořil svod a bylo po jiskře.

Takže za mě svíčky na Jáwu asi v tomto pořadí:
Brisk N15C (PAL 14-7)
Champion L82C
Bosch W7AC
NGK B7HS (opravdu asi až nakonec)

Další problém je nižší výkonnost cívek u VAPE.
Jak zmínil Bimbam, pálí dvakrát za otočku.
Dost pomůže sklepnout elektrody u svíčky na distanc na cca 0,5mm.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 11:58 | Nahoru | #94523
Nikdy sem u žádný "moderní" motorky nebojoval se svickama nebo fajfkama. Tohle se furt řeší jen u jawy/ČZ...

Ono je nejlepší udělat si jawu z gruntu jako já. Do šroubku rozebrat a znovu postavit kvalitně. A neměl sem problém. Ne furt něco řešit na cestě. Jawa má pár součástek, takže když se vše postaví od nuly, dají se nové všechny ložiska, dráty, duše, lanka i bowdeny, elektrika atd, tak to může fungovat. Jinak je to jen čekání, co zase upadne.

Jako jo, retro a vzpomínky na dětství jsou fajn, ale když to v provozu chcípne, tak je to na prd.



Naposledy editováno 31.12.2021 12:07:37

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 12:06 | Nahoru | #94524
PetrL3> Ono je to i dost o tom, kolik "moderních" motorek pálí mix benzínu s olejem. Díky tomu ty svíčky trpí víc. Další věc je karb u Jawy. To naštelovat sice není složité, ale s replikou je to už celkem problém a u vyrachtanin se zvonícím šoupětem taky nic moc. Do toho replikové díly lisované z hnusu a tmy v případě fajfek jsou peklo. Nic z toho nová motorka se vstřikováním nemá. Ale dá se to vychytat a pak to dává relativně pokoj. Nicméně jsou to dřevní doby motorismu, byla by asi ostuda, kdyby evoluce nepokročila. Byť u Jawy tedy nepokročila a i nová třinda je překleslený péroš s pár vylepšeními. (mnohdy k horšímu )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 12:18 | Nahoru | #94525
Na Japoncích nejezdím nic jiného než NGK- nikdy nebyl problém. Teda byl ale až v okamžiku kdy to jeden koupí do Jawky nebo ČZ. na ČZ 487.4.5 jsem měl problém se svíčkama stabilně protože jak motorka dýl stála nateklo nějak víc oleje přes Mikuni- zalepilo to pak po cca 3 km svíčku a motorka nejela. Stačilo dát novou nebo čištěnou svíčku a mohlo se pokračovat. Od té chvilky byla motorka jak hodinky.
Jednu sezonu byly hyce a svíčky se pořád prasily. Po vyčištění výfuků ale spaliny lépe odcházely a bylo po problému.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 12:20 | Nahoru | #94526
Verdom: díky o polaritě vím. Toto by měl být on pokud jsem to dobře pochopil pro 75W dynamo s kostrou na minusu na ČZ 487 https://eshop.aev.cz/aev-0361

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 12:23 | Nahoru | #94527
Jak vyschne, tak v pohodě, jezdí. Přejedu kaluž -konec. Už jsem to v létě řešil a vyřešil. Těsnící gumičky na kabelech byly styrele a netěsnili. Dostala se tam voda a byl konec. Hlavně po sejmutí kabelů šla ta voda v kontaktech vidět, teď nic.
Pak mně ještě vypekla fajfka. Kdysi to aspoň jelo na volnoběh a střílelo do výfuků.
Teď to ani neškytne.
Kabely a fajfky jsou od léta nové, včera jsem to řádně preizoloval a nikde žádná voda nebyla (jako v těch kontaktech)
Fajfky NGK a jsou nejspíše pravé.
Napadá mně zapalovací cívka, kdyžtak koupím nové kabely a fafjky, ale jestli to i tak problém nevyřeší, tak to hodím do lomu.
Překvapilo mně to, jezdíval jsem do Brna a z5 i v dešti a nikdy nic. Teď dva měsíce stála a zas toto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 12:34 | Nahoru | #94528

Jirka4137 píše: Na Japoncích nejezdím nic jiného než NGK- nikdy nebyl problém. Teda byl ale až v okamžiku kdy to jeden koupí do Jawky nebo ČZ. na ČZ 487.4.5 jsem měl problém se svíčkama stabilně protože jak motorka dýl stála nateklo nějak víc oleje přes Mikuni- zalepilo to pak po cca 3 km svíčku a motorka nejela. Stačilo dát novou nebo čištěnou svíčku a mohlo se pokračovat. Od té chvilky byla motorka jak hodinky.
Jednu sezonu byly hyce a svíčky se pořád prasily. Po vyčištění výfuků ale spaliny lépe odcházely a bylo po problému.


Já na svých motorkách taky nikdy s NGK neměl problém. Jezdím je i v Suze. Což je 2T, že. A bez problému. Svíčky jsou pořád krásně vypálený. Žádný nánosy jak bývá zvykem u Jawnice. Ale já myslím nečistil ani na Třindě nikdy svíčky. Měl jsme původní zachovalej karbec - ten jsem na rozdíl od svíček čistil mockrát a motor šel moc pěkně.
Ono to pak celý fungovalo dost dobře. Až jsem vyměnil všechny komponenty elektriky a půlku drátů. Jen jsem občas u cesty vyčistil karbec nebo sundal nádrž a zakvedlal drátáma (novýma) a takový ty radosti, co z jiné mašiny neznám. Ale nevadilo mi to. Takový ty srandovní závady, kdy hned víš, co tomu je a opravit to trvá pár minut, jsou v poho a fakt mi nevadí. Vždycky takový to "buuuuuuuuuuuuu", kdy to přestane z nějakýho důvodu jet, je nezapomenutelný Nejvíc mi vadilo, že to nemá o 20 kW víc.

Ale brácha má ve svojí motorce (stejné jako mám i já) NGK a od novoty hodně bojuje se studenýma startama. Podezřívám právě ty svíčky. Ale vždy to nějak nahodí, tak jsme to zatím nějak ještě neřešili. Ale jak budeme měnit olej, tak tam hodíme i Densa a uvidí se.

Naposledy editováno 31.12.2021 12:39:33

(reakce na) Jawablázni

31.12.2021 v 12:35 | Nahoru | #94529
PetrL3> My jsme meli vzdycky jen sportky, na tech malejch kolech mi ta motorka pripada proporcne "divna"

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.12.2021 v 13:02 | Nahoru | #94530
S NGK jsem měl problémy u pomsty soudruhů z NDR. Od těch dob všady cpu jen brisky a o svících nevím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist