AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Já se učil ve 12ti letech jezdit RNDˇákem, pak jsem najezdil něco V3Skou a traktorama. Když jsem pak v 17ti dělal řidičák na š105, lektor se vždycky podivoval, že když jsem se zapomněl, mačkal jsem 2x spojku a podřazoval s meziplynem.
To máš výbornou průpravu, můžeš jezdit s čímkoliv. U Pragy V 3 S bývá trochu problém s otáčkami, každá chce řadit při trochu jiných otáčkách motoru. To samé Praga S 5 T.
Pérák má mezi každou rychlostí neutrál, takže u něj se meziplyn dává snadno.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A pak vzduchové brzdy. Při sešlápnutí pedálu se chvilku nic nědělo a pak jsem málem vypadl čelním sklem.
V3Ska, třeba vojenská, o kterou bylo pečováno musela být nezmar. Ta, co jsem s ní jezdil, se sjetejma gumama a fungující poháněnou jednou nápravou za tří takové terno nebyla. Párkrát jsme ji tahali.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Milan1963> Jasně, kdybych řídil já tak bych si to neužil protože bych byl podělanej strachy aby se něco nestalo. Ale na druhé straně zatím jsem uřídil všechno co mi přišlo pod ruku, dokonce i vyprošťovák T54.
pech.> JJ Skoro neuvěřitelný ale občas se načapu i současně, 2x spojku při řazení nahoru a meziplyn dolu. Měl jsem tu čest vodit i Barču a T 111 a RTO 706.
Já zas pravidelně vodím toho Zetora... Ono u těchto starých werglů je to i tom konkrétním kusu... U našeho vím, jak řadit pětku, aby nekřoupla, že potřebuje svůj čas, že si ale můžu dovolit tam poslat 5-3,kdžy si to probrzdím a dám pořádný meziplyn... Musí to být souhra, nemůžeš na to úplně pospíchat, ale nemůžeš se s tím ani moc srát, jinak se to celé zastaví... Když bratranec tu jeho převodovku zrepasoval cplt, tak řadí skoro jako osobák, ale synchrony to prostě nemá, jen jdou všechny kvalty, stejně dobře...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Jako na motorce
Spojka, přidat plyn a zařadit, pustit spojku.
Ale můžeš to někomu zazlívat? Ne každej jezdil s traktorem, když to ještě vyžadovalo meziplyn.
Vzhledem k tomu, že posledních 20 let už mají synchrony i ty traktory a náklaďáky mají poloautomat, nebo automat, je to jedno, ale jde jen o to, že neví o čem mluví....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: PetrL3> S meziplynem jezdím i se 120, i když jen při řazení zpět, tedy ze 4 na 3 nebo ze 3 na 2. Z dvojky na jedničku, je-li to výjimečně potřeba, to bez meziplynu ani nejde. Stejně tak řadím i na pérákovi, tam jdou rychlosti při tomto řazení výrazně lépe, bez cuknutí motorky.
Jen 660 meziplyn vyloženě nechce.
Stejně bych ho ale v autoškole učil, aspoň u Céčka. Nikdo totiž neví, s čím kdy pojede. Já letos na jednom veteransrazu popojížděl s Pragou RND. A jak se mi zkušenosti hodily...
Kehaji, tak půjdeš za volant. A jen doplním - startuje se klikou !
U tý š120 by bylo zapotřebí pomvyměňovat synchrony... Já to na převodovce dělal, dvojkovej a trojkovej, pak to řadilo úplně v pohodě. 120 převodovka řadí dobře, jen ty synchrony se tak po 150kkm ojedou a musí se udělat, má-li to řadit normálně...
Borntobewild píše: Milan1963> Pérák asi má oproti moderním motorkám tu převodovku jinak konstruovanou? Ale ta 660 je okopírovaný nějaký moderní motor, tam se asi řadí jako na jakékoli standardní motorce, ne?
660 nemá okopírovaný motor, ale nakupovaný motor Minarelli...... Což není nic divného, když si Jawa kupuje motory už padesát let.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jen 660 meziplyn vyloženě nechce.
Ono asi jde o to že meziplyn není meziplyn ve smyslu V3S, polpuláru a pod. tedy podřazování s dvojím vyšlápnutím spojky nahoru a s dvojím vyšlápnutím a meziplynem uprostřed dolů.... To co Milan myslí meziplyn, to je spíš vrnknutí plynem, aby po puštění spojky nedostal motor moc náraz, resp. u jeho jednoválce se nezablokovalo zadní kolo, což potřebuješ tím víc, čím rychleji jedeš a pomaleji řadíš, bo velkej jednoválec spadne na otáčkách rychle.
pech. píše: Vzhledem k tomu, že posledních 20 let už mají synchrony i ty traktory a náklaďáky mají poloautomat, nebo automat, je to jedno, ale jde jen o to, že neví o čem mluví....
Nákladních aut s automatem je jako šafránu,poloautomat je blbost a ta většina jak s automatickou spojkou nebo bez, dodnes řadí s meziplynem, ty nejnovější jsou už zase dokonce bez synchronů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kuba350 píše: To je ze silničního banána, shánění kliky bude dosti problematické
Tohelk bych do motoru prostě nedal. Těžo říct jestli to ruplo samo, nebo to někdo zkurvil při montáži, ale uvědom si jak rychle se to točí, jak těžká je ojnice a jak roste odstředivá síla té hroudy kovu s otáčkami... To je prostě poukázka na totalmotorschade...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kuba350 píše: To je ze silničního banána, shánění kliky bude dosti problematické
A já bych to naopak bez větších obav do motoru dal a používal. Je to prasklé v "dobrém místě". Konec praskliny provrtat a zavařit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Verdom> K dokonalosti by to pak chtělo ještě vyvážit.
Svár bude tam, kde se to vybrousilo. TIG to prohřeje a rozleje tak, že kov navíc odbrousíš a váhově by to mělo být pak (bez změny objemu) stejné.
Na nějakou "housenku" přes není v karteru beztak moc místo.
Ale pokud je to do banána, tak bych nechal ten setrvák asi raději udělat podle rozměrů nový.
Kdyby to povolilo, byl by to asi celkem rachot a škoda na agregátu poměrně velká.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |