Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.
Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.
No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.
Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.
Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…
Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.
Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .
Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.
Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Konečně přišel chladič , abych byl přesný - kompletní full SBK kit voda olej od H2O, takže se můžu posunout zase o kousek dál.
Musím říct, že je to moc pěknej výrobek.
Chladič od MAC Radiators, který jsem měl na 1299 tak dokonale nevypadal. Také byl o dost levnější. Oslovili jsme sice nejdříve Febur, ale komunikace s nimi byla taková vlažná, přestože jsme chtěli objednat 3ks s tím že se přidaj kámoši a bude to o něco levnější, moc je to nezajímalo a cena byla pevná. Oni nabízí úplně jiný ceny, ale musíš být ofiko registrovaný závodní tým, nejlépe s nějakými výsledky v národním šampionátu. Pak je všechno jinak. My hobíci jsme jim tak nějak u prdele. S dodavatelem H2o byla lepší domluva a také H2O to nabízí opravdu jako komplet . Hadice, spony trubky , rámeček, úchyty. U toho Feburu se musí dokupovat ještě ten rám okolo chladiče , aby si to sedlo do kapot a to bylo dalších asi 250e.
Už v sérii se na rozdíl od Panigale 1299 tady upustilo od chlazení oleje přes výměník a vrátili se ke klasice jako u 1098 – chlazení oleje přímo přes chladič.
Na první pohled je vidět, že žebrování je řidší než u série, aby lépe procházel vzduch.
Mají to udělané tak, že je tam více trubek a méně lamel – to je rozdíl oproti sérii, že to chlazení je účinnější ve vyšších rychlostech, kdy u série se kvůli hustotě lamel vzduch do chladiče nedostává ale obtéká ho. Samozřejmě jde ven termostat a celá sestava ventilátorů. Součástí chladiče není expanzka, přepad je vyvedený jen hadičkou. Něco malého tam asi dám, aby to neslintalo na dráhu. Už takhle mají ty italský stroje kvůli inkontinenci na dráze špatnou pověst.
Také je skvělé, že olejový chladič má zátku na vypouštění oleje. Tady se u výroby přemýšlelo
Vždy mi nebylo jasné proč to sériové chladiče neměly. Vyměníš olej a v chladiči ti zůstane starej?
Je dobré že lamináty jsou o kousek nafouklejší než origo plasty. Bude se hodit každý milimetr navíc.
Z původní sestavy chlazení nezůstane na motorce vůbec nic. Mění se všechny trubky i hadice na vodě i oleji a i vedení potrubí je v jiných pozicích.
Tak hned jak to bude na motorce hodím sem další info jak moc těžká/lehká byla montáž
To vypadá dobře. Zajímal by mě rozdíl v účinnosti chlazení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
BlackSabbath píše: To vypadá dobře. Zajímal by mě rozdíl v účinnosti chlazení.
Podle referencí bych měl být do 90st v těch největších vedrech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Podle referencí bych měl být do 90st v těch největších vedrech
Tak to je ideál. Origo by to už nestíhal, jo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
BlackSabbath píše: Tak to je ideál. Origo by to už nestíhal, jo?
S origo seš pořád 100+
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Jinak me teda fascinuje jak do toho slapes. Ja sem se v sezone svezl na zuzane v serii, a usoudil ze na to hodim jen laminaty, koncovku ktera projde na Sachsenringu bez reseni, a prepacko. Proti sestce to jede jako krava v serii, a resit neco dalsiho kdyz nejsem zavodnik mi prijde zbytecny, vsechno je v palici a rukou, ne v motorce
Snad sis nemyslel, že to dělám proto, abych byl rychlejší . Z toho už jsem dávno vyrostl. Jasně že je to v rukách, v hlavě........
Mě to prostě jenom baví a znáš to - co je pro jednoho zbytečný, pro druhýho je důležitý,
Naposledy editováno 14.12.2021 06:35:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Kamikadze-Ace píše: doucha> hezky, tohle jezisek doslova uchladi
To doufám , aby tomu nebyla zase zima
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: To doufám , aby tomu nebyla zase zima
Nezbyva nez doufat, ze je to vymysleny spravne
Jako obdivuju ze te to bavi, ja sem na tom uplne obracene .... nejradeji bych ti to postavil na dilnu, at mi to postavis, a posles ucet
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Lebo keď si predstavím aký je vývoj a koľko je za tým práce a fakt to funguje. Navyše toto je nové abs s gyroskopom, žiadna obrovská nefunkčná krabica spred 10 rokov. Tam sa rátalo s tým že motorka pôjde aj po okruhu...
Ozzy_ píše: Nezbyva nez doufat, ze je to vymysleny spravne
Jako obdivuju ze te to bavi, ja sem na tom uplne obracene .... nejradeji bych ti to postavil na dilnu, at mi to postavis, a posles ucet
No jo, každej to máme jinak já když to nerozeberu a nezjistím kam co vede a jak to funguje, tak jsem z toho ne úplně v klidu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Destroyer píše: kurnik stále mi vŕta hlavou >> nieje ti škoda toho odpojeného ABS?
Lebo keď si predstavím aký je vývoj a koľko je za tým práce a fakt to funguje. Navyše toto je nové abs s gyroskopom, žiadna obrovská nefunkčná krabica spred 10 rokov. Tam sa rátalo s tým že motorka pôjde aj po okruhu...
To jsou ty paradoxy Koupíš motorku za spoustu peněz, abys polovinu těch drahých krámů vyhodil a koupi jiný, který tam nadělíš zpátky .
S tím ABS máš částečně pravdu - není to úplně blbý... Třeba v Mostě mi to na 1299 zachránilo prdel, když na cílovce v místě, kde se brzdí z někoho vytekl olej.
Na druhou stranu - pokud je dráha v cajku, je teplo, tak je lepší to mít vypnutý, protože je prostě otravný, když to zaklepe do páky zbytečně. Ztratí se z toho brzdění cit. ještě se mi snad nestalo, že když je slick ohřátej, abych to na brzdách utrhnul. V Brně dole před švoncem jsem to v neopatrnosti málem překlopil, ale nikdy neutrh brzdama. Ber to tak, že to ABS je tam hlavně kvůli silničnímu provozu , tam to má určitě smysl. Tady je důležitější chladič, protože když ti bouchne přehřátej motor tak tě ani ABS nezachrání
ps.: my co máme takový dětský chladiče na SSP o tom jen moudře kecáme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
zmulin píše: doucha> Tak jsem si to na doporučení azíze přečet a první co mě napadlo,jestli spíš někdo už nedělá jen výkonější vodní pumpu? Vim,že třeba na TNT bylo chlazení taky problém a Robby (robbymoto) nechával vyrábět větší + teda i větší ventilátory na ty boční chladiče (možná i s jinejma chladičema)
To jsem zatím nikde neviděl. Vím, že u 1098 se u závoďáků řešil tenhe problém změnou převodu na vodní pumpě, aby se ve vyšších otáčkách netočila tak rychle, protože se to teplo nastačilo v chladiči předat.
To TNT mělo chladiče nějak nesmyslně pod sedlem ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: To jsem zatím nikde neviděl. Vím, že u 1098 se u závoďáků řešil tenhe problém změnou převodu na vodní pumpě, aby se ve vyšších otáčkách netočila tak rychle, protože se to teplo nastačilo v chladiči předat.
To TNT mělo chladiče nějak nesmyslně pod sedlem ne?
Aha,no tak třeba něco začnou brzo vymejšlet,když s tim maj problém.
Pod sedlem mělo kapotovaný Tornado.Něco jak ta nová Bimota.TNT (naháč) mělo zas takový designový na bocích u nádrže.Pumpu ale měnili na obojím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
zmulin píše: Aha,no tak třeba něco začnou brzo vymejšlet,když s tim maj problém.
Pod sedlem mělo kapotovaný Tornado.Něco jak ta nová Bimota.TNT (naháč) mělo zas takový designový na bocích u nádrže.Pumpu ale měnili na obojím.
Pochybuju, že to budou nějak zásadně řešit . Problém s chlazením mají už od dvouválcových panigale a nic zásadního neudělali a času bylo dost....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Co tohle?
https://www.ebay.co....zEAQYAyABEgL34vD_BwE
https://www.wrs.it/e...4-s-r-2018-2021.html
tohle už je docela drahý..
Naposledy editováno 27.12.2021 14:45:56
zmulin píše: doucha> Asi na to prděj,že na tom jezděj spíš šampóni po benzínkách..
Co tohle?
https://www.ebay.co....zEAQYAyABEgL34vD_BwE
Tohle:https://www.wrs.it/en/water-pump-kit/290935-monzatech-cooling-kit-ducati-panigale-v4-s-r-2018-2021.html už je docela drahý..
Jo na dvouvál to je, ale já jsem hledal všude možně, pročetl jsem spoustu diskusí na zahraničních fórech a všichni to řeší velkým chladičem.
Uvidím po sezoně. Udělělal jsem hodně věcí najednou aniž bych viděl zpětnou vazbu, takže zatím nemůžu říct jak to všechno bude ladit dohromady. Ono už jenom ty "R"kový kapoty jak jsou víc prořezaný budou mít vliv na průchod vzduchu. Taky mám coolant který má bod varu 180st. V origo koncovce vejfuku je megavelkej kat, kterej funguje jak akumulačky a drží to teplo , to všechno je pryč, takže doufám, že to bude v pohodě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
zmulin píše: doucha> řídící jednotka-el. čerpadlo 70L/min ,prej o 30% vyšší výkon původní soustavy.
Aha, já myslím, že tohle bude dobrý pro normální jízdu v provozu. Ta řídící jednotka bude operativně řídit ideální průtok chladičem a nebude se to tak přehřívat při popojíždění na semaforech a zřejmě to bude i fungovat jako doběhový čerpadlo-jak to maj auta. Ale když bude motorka v plný zátěži, tak už jsi limitovanej velikostí toho chladiče.
Dobrý řešení pro silnici. Na okruh by to byly vyhozený prachy.
To byla ta nejjednodušší část, všechno sedlo, žádnej problém. To nejhorší teprve následovalo. Rozhodit celej ten vršek.
Je to totiž udělaný tako by se to nemělo nikdy rozebírat
Tohle potrubí se může zrušit a díry zaslepit. Je to jenom euroemisní zbytečnost.
Touhle dírou vytéká chladící kapalina když odejde pumpa.
Taková to byla pěkná motorka
Potrubí jde oproti sérii venkem rámu
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Tykraso kdyz vidim ten chladic, tak abys nejezdil spis trvale s podchlazenym bajkem. Co jsem koukal lonskou sezonu, tak ve spanelsku redding jezdil na serii, a rekl bych i co se chlazeni tyce. A tady v moste co jsem ty treningovy panikale ocumoval reddingovi/rinaldimu/bassanimu tak sem taky nemel pocit ze by meli jinej chladic. Ale pravda nezameroval sem se na to nijak zvlast. Kazdopadne to mas krasny!!!!
Ty "série" který jezdí tyhle kluci na okruhových dnech maj všechny chladič . Ona Ducati to z pochopitelných důvodů moc nevykřikuje do světa
.....díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Ty "série" který jezdí tyhle kluci na okruhových dnech maj všechny chladič . Ona Ducati to z pochopitelných důvodů moc nevykřikuje do světa
.....díky
Hele melo to orig kapoty i svetla..... Je mozny ze v tom byl vetsi chladic. Kouknu az bude prilezitost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 4, 5] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 125 | 30.10.2024 v 10:27 assassin |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 1 | 30.10.2024 v 08:35 LukinNc750x |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |