1 reakcí na tento příspěvek Jak proměřit ovalitu válce
udinar píše: Deadman mě předběhl. Tahle metoda je jednoduchá a spolehivá. V dobrém válci by neměl mít pístní kroužek v místě rozdelení mít mezeru víc jak 0,8 mm. Měřit to můžeš spárovou měrkou. Pokud ten kroužek posouváš ve válci od vrchu dolů a měříš nahoře, uprostřed a dole, měly by být hodnoty více méně stejné. Pokud je hodnota uprostřed větší (1mm a více), tak je tam příliš velká ovalita a výbrus tě nemine. Kupovat si na tohle měření subito aby jsi to věděl na setinu mm přesně je zbytečnost. Spárkovýma měrkama to změříš na desetiny a to bohatě stačí
To jsou hodnoty pro motor ze "šáde hundertundetwas",ne? Vodou chlazený japonci maj "ring gap" 0,1-0,3 mm a u tohodle typu se uvádí jako servisní limit 0,5mm (1mm jako servisní limit jsem viděl snad jen u 650 rotaxu s vrtáním 100mm).
Stejně to bude měřit původním jetým kroužkem, nikdo nekupuje nové kroužky když neví jestli nebude potřeba výbrus, nebo obdobný způsob opravy (nicasil, vyvložkování, výměna vložek...).
Maximální vůle kroužku je do milimetru fuk. Důležité je změřit nové kroužky před montáží zda splňují minimální vůli a případně konec kroužku trochu zabrousit. Pokud je vůle menší, kroužek má tendenci po zahřátí popraskat. Což se mi už jednou stalo z důvodu mé lenosti a nedůslednosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak proměřit ovalitu válce
Redguy píše:
Měří se ovalita a taky průměr na vrchní, prostřední a spodní straně válce, podle toho poznáš, jak je vyběhanej. Ten dutinoměr měří jen výchylky, takže na změření přesnýho průměru potřebuješ ještě velkej mikrometr, to je dalších x tisíc.
tohle zmeri podle videa tj.pres mikrometr a supito
ok tak si kupte ten mikrometr a k tomu supito https://www.uni-max.../dutinomer-50-100-mm
a budete schopen to změřit
postup.1/ na temperovat do na cca 20 stupňů
2/ dat blok do vodorovné polohy a přeměřit to vodovahou -alespoň stavební
3/ nastavit na mikrometru hodnotu která odpovídá továrního rozměru výbrusu- viz .dílensky manuál k motocyklu
4/nastavit supito a hodinky tak aby byla 0 nejvyšší bod ---kmitat a hledat dle videa.
5/ změřit takto válce jak ve videu a hodnoty /minusy na hodinkách/ napsat na papír a ty potom odminusovat od továrního rozměru
6/pokud neumíte dělat s hodinkami tak není moc reálné ze to zvládnete a požádejte někoho v okolí co děla obráběni kovu aby vás naučil s hodinkami
Je to sem napsané polopaticky pro amatéry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak proměřit ovalitu válce
https://kalibrgroup.cz/nastavne-krouzky/
Navíc dle ISO není možné merit ovalitu z důvodu fyzikálních -meri na 3 body.
Ovalitu lze merit jen supiten a odpichem u rozmeru od 200 mm
https://www.uni-max....dutinomery-analogove
https://www.elglobal...rEAQYBiABEgLBSfD_BwE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak proměřit ovalitu válce
1 reakcí na tento příspěvek Jak proměřit ovalitu válce
Není tedy nutné, aby si tu strojaři poměřovali, kdo má delší supito
1 reakcí na tento příspěvek Jak proměřit ovalitu válce
2 reakcí na tento příspěvek Jak proměřit ovalitu válce
Jinak jsem se koukal na video tady dělají kroužky na Fabii a predem leje do válce vodu a když mu protoče ,tak to dává za vinu špatným pístním kroužkům ...to je zajímavé ,vždyt mezi těmi kroužky je právě ta mezera 0,25 kde voda protéka...
Naposledy editováno 17.12.2021 18:39:24
Jinak je už podezřelý to že jsi naměřil na různejch válcích stejnou kompresi a navíc nemělo ani vliv jestli je na karbecu plnej plyn nebo ne. Takže tipuju že to bylo v pořádku a háček byl jinde. Ventily můžou těsnit ale jestli tam byly špatně nastavený rozvody nebo vůle tak to mohlo podfukovat atd. No, teď si to můžeš aspoň vyčistit a poskládat zpět jak to má být.
kawasaki-man píše: no jo ..ale kam se potom ztrací ta komprese...když je všechno dobré....
0,25 mm je skvělá hodnota. Celou demontáž hlavy a bloku sis mohl ušetřit, kdybys po změření komprese stříkl do válců hustší olej, protočil a změřil znova.Pokud se hodnoty nezmění, je pístní skupina těsná. Za předpokladu, že měření bylo provedeno správně. A pokud jsou těsné i ventily, nemá se kompresní tlak kam ztratit. Jenže ve Tvém případě tam ani dostatečný tlak nevznikne, bo motor nenasaje dost vzduchu a tak nemá co stlačit. Takže pokud není nacpaný hadr v airboxu, musel být blbě nastavený rozvod. Čtyřdobý motor není až tak složité zařízení.
1 reakcí na tento příspěvek Jak proměřit ovalitu válce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak proměřit ovalitu válce
karavanista píše: Dovolím si nesouhlasit že bude rozdíl měření nějak zásadně rozdílný s otevřeným nebo zavřeným plynem. Pokud máte důkaz, prosím ukažte. Nejlépe video.
Nebude. U dieselu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak proměřit ovalitu válce
Naposledy editováno 19.12.2021 18:04:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kde seženu pístní kroužky na Kawasa... Kawasaki ZL 600 | kawasaki-man | 17 | 20.3.2022 v 09:36 kawasaki-man |
Kawasaki ZL 600 nestartuje Kawasaki ZL 600 | kawasaki-man | 9 | 30.11.2021 v 17:39 kawasaki-man |
Kawasaki zl 600 Eliminator Kawasaki ZL 600 | rebelka3 | 2 | 12.4.2020 v 23:14 rebelka3 |
Kawasaki ZL 600 B Eliminator vz Kaw... Kawasaki ZL 600 | rebelka3 | 3 | 14.12.2019 v 19:46 rebelka3 |
Rozvodový řetěz Kawasaki ZL 600 | Marcusssov | 4 | 15.10.2019 v 08:05 1100Virago |