1 reakcí na tento příspěvek Jak proměřit ovalitu válce
udinar píše: Deadman mě předběhl. Tahle metoda je jednoduchá a spolehivá. V dobrém válci by neměl mít pístní kroužek v místě rozdelení mít mezeru víc jak 0,8 mm. Měřit to můžeš spárovou měrkou. Pokud ten kroužek posouváš ve válci od vrchu dolů a měříš nahoře, uprostřed a dole, měly by být hodnoty více méně stejné. Pokud je hodnota uprostřed větší (1mm a více), tak je tam příliš velká ovalita a výbrus tě nemine. Kupovat si na tohle měření subito aby jsi to věděl na setinu mm přesně je zbytečnost. Spárkovýma měrkama to změříš na desetiny a to bohatě stačí
To jsou hodnoty pro motor ze "šáde hundertundetwas",ne? Vodou chlazený japonci maj "ring gap" 0,1-0,3 mm a u tohodle typu se uvádí jako servisní limit 0,5mm (1mm jako servisní limit jsem viděl snad jen u 650 rotaxu s vrtáním 100mm).
Stejně to bude měřit původním jetým kroužkem, nikdo nekupuje nové kroužky když neví jestli nebude potřeba výbrus, nebo obdobný způsob opravy (nicasil, vyvložkování, výměna vložek...).
Maximální vůle kroužku je do milimetru fuk. Důležité je změřit nové kroužky před montáží zda splňují minimální vůli a případně konec kroužku trochu zabrousit. Pokud je vůle menší, kroužek má tendenci po zahřátí popraskat. Což se mi už jednou stalo z důvodu mé lenosti a nedůslednosti.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kde seženu pístní kroužky na Kawasa... Kawasaki ZL 600 | kawasaki-man | 17 | 20.3.2022 v 09:36 kawasaki-man |
Kawasaki ZL 600 nestartuje Kawasaki ZL 600 | kawasaki-man | 9 | 30.11.2021 v 17:39 kawasaki-man |
Kawasaki zl 600 Eliminator Kawasaki ZL 600 | rebelka3 | 2 | 12.4.2020 v 23:14 rebelka3 |
Kawasaki ZL 600 B Eliminator vz Kaw... Kawasaki ZL 600 | rebelka3 | 3 | 14.12.2019 v 19:46 rebelka3 |
Rozvodový řetěz Kawasaki ZL 600 | Marcusssov | 4 | 15.10.2019 v 08:05 1100Virago |