Továrna Royal Enfield vyráběla diesely krátce (a dnes se za ně víceméně stydí) a to až od roku 1993 . Uvádí to i na firemním webu
"1993 - Enfield India produces the world's first and only mass-manufactured diesel motorcycle. Known as the Enfield Diesel, it uses a highly fuel efficient 325cc power unit installed in the standard Bullet rolling chassis."
To, co se sem tahá z Indie (třeba přes Německo nebo GB), je obyčejná lidová tvořivost. Ekvivalent na naše poměry by např. mohla být stavba traktůrku ze starý oktávky. Jinými slovy, není to žádný plnohodnotný veterán. Z toho taky vznikají zbytečný dohady při pokusu "hodit to na véčka". Ostatně, i tady na fóru je jedno podobný téma. Označení typu např. Bullet Diesel je už úplný historický nesmysl.
Jako řádný veterán by RE Diesel mohl připadat v úvahu nejdřív v roce 2023. Ostatně, zrovna tohle uvádí FKHV jako příklad, co netestovat. Dřív možná nějaký kus sem tam prošel kvůli neznalosti komisařů, teď, co se vše cpe do databáze, už asi sotva. I kdyby diesel prolezl klubem, stopne ho kraj. Jediná šance by byla hodnověrně prokázat, že se jedná třeba o malosériovou dobovou přestavbu od firmy Mahátma Gándhí, Dillí.
1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel
...a kde vystúpali ceny za Simson či MZ ani nehovorím.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel
sardel píše: Destroyer> na druhou stranu, takovou raritu snadno urobíš aj z kejvačky. Stabilák tohoto typu bude tak do 5 tisíc, no a pak ho jen nabastlit do toho národního pokladu, kterej nám záviděl celej svět a Japonci se podle něj učili dělat motorky.
Čau, svojho času roku pána cca 1980 som našiel niekde návod na prestavbu ČZ 175 477, moddel s ooilmasterom. Krátky popis, ináč bol to návod aj výkresovou dokumentáciou aj s popisom dielov. Princíp bol v tom, že dávkovanie nafty zabezpečilo čerpadlo na olej. Trubky dali medené. Kompresia zvýšená a fungovalo to. Len štart bol len na roztlačenie pákou to nešlo asi kvôli kompresii. To by asi bol veterán s dobovou prestavbou.
2 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel
1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel
Valec a hlava z Tatry - tusim 603 - vacka za valcem poháněna reminkem od zapalka, moc to nejelo, ale jelo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel
1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel
sardel píše: Když už něco bastlit, tak s grácií. Diesel je nuda a má ho kde kdo. Ale takový parní stroj, mohutné síly zdroj... Předválečná ČZ přestavěná za protektorátu panem Oščádalem na parní pohon.
Tohle je stylovka (ano, není to parní stroj, ale je to bastlení)
Naposledy editováno 23.11.2021 20:42:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|