zajímá mě názor, zda koupit 10 let starou, zachovalou motorku (Husaberg TE300) s málo mth nebo více ježděnou, ale jen 5 let starou (Husqvarna TE 300). Z hlediska případného dalšího prodeje.
Díky, Lukáš
1 reakcí na tento příspěvek Koupě endura
Naposledy editováno 08.10.2021 08:36:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě endura
jen clovek co off jezdi asi nepujde po 10+let stare motorce.
ai bych sel spis po celkovem stavu, promackanej vyfuk, sisaty kola, rozlamany plasty.... tisice naskakuji.
malej najezd u toho prvniho je co?`funguje starter? u tehle motorek odchazel nekde kolem 60hod... ja kupoval berga 2013 se 120hod a po roce jsem ho prodal za stejne jako jsem koupil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě endura

Ještě by mohla být otázka, jestli s PDS (Berg) nebo bez PDS (Husqvarna). A při případném prodeji (proč hned prodávat motorku, kterou chci?) bude taky záležet, jestli tomu dá před prodejem někdo péči a nebo se zbavuje domlácené, olámané a olej stříkající mrchy.
Když někdo hned myslí na to, za kolik to bude jednou prodávat, tak jsi psal o sazbě za palivo, údržbu a ztrátu hodnoty 500-1000Kč za hodinu ježdění, že?
3 reakcí na tento příspěvek Koupě endura
Na startér nechytla. Husaberg bez přepákování.


dulezite je stari a stav - tzn to co nebude potreba po koupi delat...
taky je dobry kouknout na valec - nalitek kde se napojuje vyfuk koleno. kdyz dostane velkou ranu, umi se to tam stipnout a pak uz to neutesnis.
kdyz odhlednu od vseho ostatniho, tak se lip prodava novejsi motorka... ten pokrok je docela znat. mezi nadsenci je vyhledavanej model s novym motorem, ale karbcem - u ktm to bylo 2017 u husky si nejsem jist. novejsi maji vstrikovani a to melo v prvnich rocnicich sve mouchy .. a nejede tak dobre jako karbec. Takze v tech trikilech je to dost o tom co kdo hleda...
do 2017 to byl motor co konstrukcne saha snad nekam k roku 2006 ... od 2017 je komplet prekonstruovanej, vyvazovak atd...
Naposledy editováno 08.10.2021 10:58:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě endura
roadboss píše: Díky za názory, nemám zkušenost s endurem a zajímalo mě, co je důležitý pro jezdce, kteří by případně mašinu kupovali.....
Karburátorová 300 je opravdu hodně pro někoho, kdo teprve začne. Popřemýšlej o WRE 125 (italská výroba) od stejné značky a o podobných motorkách od jiných značek.
jen teda kdyz se omylem dostane nad priveru, tak ho to setrese


kdyby nahodou nekdo potreboval, zustaly mi doma nejaky trysky, jehly, pruzinky na ladeni privery atd...
Určitě dík za obsáhlý příspěvek, všechno jsou dobrý rady k zamyšlení

Zatím jsem měl možnost lehce projet KTM EXC300 2016, GasGas 300 bez startéru a Ktm 500. Na Gasovi i CAMS Radeč.
Ještě kouknu na novější...
Kohlstein píše: assassin> Ten starter se hodí funkční, pravda ...
Ještě by mohla být otázka, jestli s PDS (Berg) nebo bez PDS (Husqvarna). A při případném prodeji (proč hned prodávat motorku, kterou chci?) bude taky záležet, jestli tomu dá před prodejem někdo péči a nebo se zbavuje domlácené, olámané a olej stříkající mrchy.
Když někdo hned myslí na to, za kolik to bude jednou prodávat, tak jsi psal o sazbě za palivo, údržbu a ztrátu hodnoty 500-1000Kč za hodinu ježdění, že?
co jsem se tak dočetl v inzerátech, v drtivý většině se před prodejem dělá generálka

roadboss píše: Díky za názory, nemám zkušenost s endurem a zajímalo mě, co je důležitý pro jezdce, kteří by případně mašinu kupovali. Neříkám, že ji hned pošlu dál, ale chtěl jsem aspoň vědět její hodnotu.
Na startér nechytla. Husaberg bez přepákování.
Proč každej, kdo nemá zkušenosti s endurem, potřebuje nutně ostrý závodní enduro a to ještě nejlépe pořádně dojetý. K tomu navíc dost brutální 2T kladiva. Nechápu. Očividně ani nemáš s kým jezdit, protože to by ses takhle neptal. Neber to zle, snažím se ti zachránit kačky a zdraví. Ne že bys mě poslechl. Ale za rok, dva, tři si vzpomeň , co ti tu píšu a uvidíš, že budeš o dost smířlivější.
Je bez debat, ze se te silnější budes bát a driv te unavi, ale jde na tom jezdit i na jeden kvalt a utahne ho to od volnobehu, takze se muzes soustredit na jine veci.
125 2t/250 4t netrefis kvalt/otacky a zadusis to v zatáčce/výjezdu, obvykle je navic potreba nejen radit, ale i spojkovat.
Jasne, jdou i kategorie min ostrejch motorek (ajp, freeride, xtrainer atd) ale casto jsou mensi - tzn ne pro velke lidi, je na nich dost znat, ze se setrilo. A na ostrým enduru muzes v pohodě trenovat na mx trati az zjistis, ze neumis nic a je to potreba - ty vic hobby tam za par odpolední nalames na kousky.
Samo i xtrainer apod je overkill pokud se chce nekdo jen mrdat po poli a loukách - ale to snad tento pripad neni. Pak bych doporučil neco jak pise Kohlstein
Kluci tady jezdí asi rok s dalšími zkušenějšími jezdci, tak mě snad něco naučí. Beru všechny postřehy, díky
A 10 let stará zachovalá motorka s málo MTH, to je sci-fi Také neexistuje. Ja som starý zaprdený 61 ročný dôchodca a jazdím na crosovej trati ako prizdisráč, 30 MTH za rok. Jedným slovom 10 ročná je zombie. Zombie žere prachy normálne. A keď sa to poserie potom uvidíš čo to je finančná pohroma. všetko sa to rozpadne, popraskané ráfky, prasknutý rám, kývačka, prepákovanie rozbité, zahrdzavené ložiská, rozbité náboje v kolesách, vyťahané špice, vymlátené uloženia ložísk v kolesách, pokrivený rám, ( ten hliníkový sráč -zadný rám sa rozpadáva po každom posratom páde) riadidlá predná vidla krivá , všetko to začne tiecť z toho, zapečené štifty kolena v hlave, nepíšem o motore.
Nové, teda málo jazdené enduro, po závodníkovi zničené zodraté jazdené s náhradnými plastami. Pred predajom nahodené pôvodné plasty, vlastne nová motorka po jednej sezóne málo jazdená.
Pýtal som sa, či už máš nejakú motorku, lebo na jazdenie mám cestnú a na blbnutie enduro. Keď sa poserie enduro, čo sa poserie, tak jazdíš a vozíš sa na cestnej . Enduro opravuješ . Teda, keď máš love.
Hlavne držím palce.
PS: a ešte som zabudol napísať o elektrike a srandách okolo STK , to je ďaľšie zúfalstvo. Ešte kúpiť takú, čo nebude mať problém .
Naposledy editováno 08.10.2021 17:55:45
2 reakcí na tento příspěvek Koupě endura
Po pár vyjížďkách jsem spokojený, najel jsem teprve 6 mth, akorát trochu zlobí startér...
I v manualu je, ze je starter az pro pouziti na ohratem motoru, studenej start pakou…
Je to proste takovej bastl, trikilo vzniklo z mensiho motoru a starter z jeste mensiho. Jde to trochu vylepsit instalaci dilu z 2014-2015 husqvarny jak uz jsem psal, kdyztak naky info u berga u me v profilu.
Naposledy editováno 15.01.2022 15:26:24
1 reakcí na tento příspěvek Koupě endura
No, k téme, baterku som písal, potom všetky elektrické srandy, riadiacu, myslím pripojenie vodičov, hocičo sa mohlo odpojiť, odpadnúť, pozri chcípák, a pozri vodiče či sa niekde nepredral vodič o kostru a skratuje to. Hlavne ti držím palce pri pátraní. Ešte ma napadlo, nemá tá motka fungovať aj bez baterky? Nemá ten motor somostatný okruh na zapalko? Staré endurá 2T to tak mali síce husa TE 300 som nerobil, posledne 2T Husku WXE 260. Pozri, či to má iskru. Neboj , poradíš si, keby si videl, čo mám za elektriku v mojej huske TE 449 , by si sa posral.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě endura
Díky za rychlou reakci. Toho jsem se bál, podělaná elektrika

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ISDE 2022 a 2023 [1 ... 5, 6] TM Racing EN 300, Beta RR Enduro 300 2T, Husqvarna T... | Ariete | 160 | 15.10.2024 v 19:10 Ariete |
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |
Divný zvuk Husqvarna TE 300 | Semigi | 6 | 9.6.2023 v 10:56 Semigi |
Co za benzín [1, 2] Husqvarna TE 300 | Semigi | 35 | 1.3.2023 v 20:59 Gazda4 |
KTM 300 EXC 2023 vs Husqvarna TE 30... KTM EXC 300, Husqvarna TE 300 | rocco22cm | 11 | 15.1.2023 v 19:24 Metric |