paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě endura
8.10.2021 v 08:08
Ahoj,
zajímá mě názor, zda koupit 10 let starou, zachovalou motorku (Husaberg TE300) s málo mth nebo více ježděnou, ale jen 5 let starou (Husqvarna TE 300). Z hlediska případného dalšího prodeje.

Díky, Lukáš

Koupě endura

8.10.2021 v 08:14 | Nahoru | #1
z hlediska prodeje je nejdulezitejsi cena - jestli se ptas na to, jestli ti nekdo zaplati za starou motorku vic nez je bezne jen kvuli tomu, ze ma udajne malo najeto tak spis ne...

1 reakcí na tento příspěvek Koupě endura

8.10.2021 v 08:34 | Nahoru | #2
Díky za rychlou reakci, v podstatě tohle mě zajímalo. Uvidím ještě stav mašiny, jestli odpovídá udávaným mth. Motohodiny nejsou tak průkazný jako rok výroby, pokud mám všechny doklady i platný VIN. Z hlediska nákladů na servis by měla být lepší míň jetá, i když starší. Aktuální kupní ceny jsou srovnatelné.

Naposledy editováno 08.10.2021 08:36:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě endura

8.10.2021 v 08:48 | Nahoru | #3
roadboss> u takhle starjech motorek je to skoro fuk. clovek co off jezdi bude zkoumat, co je aktualne oservisovane a uz tolik ne celkovej najezd... protoze vidlice co ma 40hod se musi udelat uplne stejne jako ta co ma 100hod...

jen clovek co off jezdi asi nepujde po 10+let stare motorce.

ai bych sel spis po celkovem stavu, promackanej vyfuk, sisaty kola, rozlamany plasty.... tisice naskakuji.

malej najezd u toho prvniho je co?`funguje starter? u tehle motorek odchazel nekde kolem 60hod... ja kupoval berga 2013 se 120hod a po roce jsem ho prodal za stejne jako jsem koupil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě endura

8.10.2021 v 10:12 | Nahoru | #4
assassin> Ten starter se hodí funkční, pravda ...
Ještě by mohla být otázka, jestli s PDS (Berg) nebo bez PDS (Husqvarna). A při případném prodeji (proč hned prodávat motorku, kterou chci?) bude taky záležet, jestli tomu dá před prodejem někdo péči a nebo se zbavuje domlácené, olámané a olej stříkající mrchy.
Když někdo hned myslí na to, za kolik to bude jednou prodávat, tak jsi psal o sazbě za palivo, údržbu a ztrátu hodnoty 500-1000Kč za hodinu ježdění, že?

3 reakcí na tento příspěvek Koupě endura

8.10.2021 v 10:42 | Nahoru | #5
Díky za názory, nemám zkušenost s endurem a zajímalo mě, co je důležitý pro jezdce, kteří by případně mašinu kupovali. Neříkám, že ji hned pošlu dál, ale chtěl jsem aspoň vědět její hodnotu.
Na startér nechytla. Husaberg bez přepákování.

(reakce na) Koupě endura

8.10.2021 v 10:56 | Nahoru | #6
roadboss> on ten starter v tomto pripade je takovej `doplnkovej`i v manualu se pise, ze se ma pouzivat az kdyz se motorka ohreje. studenej start pakou. jinak ten starter trpi jeste vic. chyta to na paku dobre, ale v narocnem terenu kdyz jsi na pokraji sil se hodi... ja ho kvuli tomu opravoval, prestoze jsem si na zacatku myslel, ze u 2t neni treba koukni ke me do profilu (denik motorky) jak to u starteru vypada

dulezite je stari a stav - tzn to co nebude potreba po koupi delat...

taky je dobry kouknout na valec - nalitek kde se napojuje vyfuk koleno. kdyz dostane velkou ranu, umi se to tam stipnout a pak uz to neutesnis.

kdyz odhlednu od vseho ostatniho, tak se lip prodava novejsi motorka... ten pokrok je docela znat. mezi nadsenci je vyhledavanej model s novym motorem, ale karbcem - u ktm to bylo 2017 u husky si nejsem jist. novejsi maji vstrikovani a to melo v prvnich rocnicich sve mouchy .. a nejede tak dobre jako karbec. Takze v tech trikilech je to dost o tom co kdo hleda...

do 2017 to byl motor co konstrukcne saha snad nekam k roku 2006 ... od 2017 je komplet prekonstruovanej, vyvazovak atd...

Naposledy editováno 08.10.2021 10:58:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě endura

8.10.2021 v 11:16 | Nahoru | #7

roadboss píše: Díky za názory, nemám zkušenost s endurem a zajímalo mě, co je důležitý pro jezdce, kteří by případně mašinu kupovali.....


Karburátorová 300 je opravdu hodně pro někoho, kdo teprve začne. Popřemýšlej o WRE 125 (italská výroba) od stejné značky a o podobných motorkách od jiných značek.

(reakce na) Koupě endura

8.10.2021 v 11:20 | Nahoru | #8
Kohlstein> neni to tak zly, pod priverou to funguje skoro jak 4takt a da se to pripadne upravama zadusit - nastaveni privery, zmenseni komprese...

jen teda kdyz se omylem dostane nad priveru, tak ho to setrese stalo se mi mockrat - a dalsi nevyhoda vyplyvajici z jezdeni pod priverou - zaolejovanej tlumic vyfuku + pripadna veselice, kdyz to chytne

kdyby nahodou nekdo potreboval, zustaly mi doma nejaky trysky, jehly, pruzinky na ladeni privery atd...

Koupě endura

8.10.2021 v 11:49 | Nahoru | #9
Prodejce investoval do údržby startéru, z důvodu delšího odstavení motorky. Za tepla prý chytá. Jak píšeš, při závodě je člověk rád, že nemusí skákat na páku...na kick chytla studená hned.
Určitě dík za obsáhlý příspěvek, všechno jsou dobrý rady k zamyšlení
Zatím jsem měl možnost lehce projet KTM EXC300 2016, GasGas 300 bez startéru a Ktm 500. Na Gasovi i CAMS Radeč.
Ještě kouknu na novější...

(reakce na) Koupě endura

8.10.2021 v 13:05 | Nahoru | #10

Kohlstein píše: assassin> Ten starter se hodí funkční, pravda ...
Ještě by mohla být otázka, jestli s PDS (Berg) nebo bez PDS (Husqvarna). A při případném prodeji (proč hned prodávat motorku, kterou chci?) bude taky záležet, jestli tomu dá před prodejem někdo péči a nebo se zbavuje domlácené, olámané a olej stříkající mrchy.
Když někdo hned myslí na to, za kolik to bude jednou prodávat, tak jsi psal o sazbě za palivo, údržbu a ztrátu hodnoty 500-1000Kč za hodinu ježdění, že?



co jsem se tak dočetl v inzerátech, v drtivý většině se před prodejem dělá generálka

(reakce na) Koupě endura

8.10.2021 v 13:43 | Nahoru | #11

roadboss píše: Díky za názory, nemám zkušenost s endurem a zajímalo mě, co je důležitý pro jezdce, kteří by případně mašinu kupovali. Neříkám, že ji hned pošlu dál, ale chtěl jsem aspoň vědět její hodnotu.
Na startér nechytla. Husaberg bez přepákování.



Proč každej, kdo nemá zkušenosti s endurem, potřebuje nutně ostrý závodní enduro a to ještě nejlépe pořádně dojetý. K tomu navíc dost brutální 2T kladiva. Nechápu. Očividně ani nemáš s kým jezdit, protože to by ses takhle neptal. Neber to zle, snažím se ti zachránit kačky a zdraví. Ne že bys mě poslechl. Ale za rok, dva, tři si vzpomeň , co ti tu píšu a uvidíš, že budeš o dost smířlivější.

Koupě endura

8.10.2021 v 14:22 | Nahoru | #12
Animals: kazdej rika neco jineho, ale ja na tom taky začínal - jezdím s lidma co jezdi dobre a vetsinou se shodují na tom, ze pro zacatecnika je 300 2t lepsi nez 125 nebo 250 a u 4t zase doporučuji 450 pred 250…

Je bez debat, ze se te silnější budes bát a driv te unavi, ale jde na tom jezdit i na jeden kvalt a utahne ho to od volnobehu, takze se muzes soustredit na jine veci.
125 2t/250 4t netrefis kvalt/otacky a zadusis to v zatáčce/výjezdu, obvykle je navic potreba nejen radit, ale i spojkovat.

Jasne, jdou i kategorie min ostrejch motorek (ajp, freeride, xtrainer atd) ale casto jsou mensi - tzn ne pro velke lidi, je na nich dost znat, ze se setrilo. A na ostrým enduru muzes v pohodě trenovat na mx trati az zjistis, ze neumis nic a je to potreba - ty vic hobby tam za par odpolední nalames na kousky.

Samo i xtrainer apod je overkill pokud se chce nekdo jen mrdat po poli a loukách - ale to snad tento pripad neni. Pak bych doporučil neco jak pise Kohlstein

Koupě endura

8.10.2021 v 16:08 | Nahoru | #13
Chápu, že se to zdá jako hloupost. Na druhou stranu kupuju motorku na několik sezón a nechce se mi nejdřív brát něco na naučení, co mě za rok přestane stačit a pak další, ostřejší mašinu...
Kluci tady jezdí asi rok s dalšími zkušenějšími jezdci, tak mě snad něco naučí. Beru všechny postřehy, díky

Koupě endura

8.10.2021 v 17:47 | Nahoru | #14
Čau, píšeš, že chceš jazdiť s partiou, čo už jazdí. Najvhodnejšie je pre teba kúpiť motku od niekoho, čo bude s tebou jazdiť, alebo, čo ho chalani poznajú. alebo, čo poznajú tú motorku. Otázka, máš nejakú motorku? Lebo, lebo to píšem každému čo kupuje enduro a si myslí, že sa bude voziť. A teraz sa opakujem po stý krát, kúpou toho vergľu začína finančná pohroma pre teba. Ja som kúpil enduro s nájazdom 60 MTH, pôvodná predná guma. Nakoľko som servisoval crosky tak som si s tým poradil , no pre laika by to bola finančná smrť. Dojebané jak cigánska hračka. Ja som sa skoro trošku preženiem , skoro zbláznil, číre zúfalstvo. Assasin bol môj poradca pred kúpou. chcel som kúpiť Apriliu RXV 450. Ešte, že som ho poslúchol, to by bola sranda. To by som sa už fakt zbláznil.

A 10 let stará zachovalá motorka s málo MTH, to je sci-fi Také neexistuje. Ja som starý zaprdený 61 ročný dôchodca a jazdím na crosovej trati ako prizdisráč, 30 MTH za rok. Jedným slovom 10 ročná je zombie. Zombie žere prachy normálne. A keď sa to poserie potom uvidíš čo to je finančná pohroma. všetko sa to rozpadne, popraskané ráfky, prasknutý rám, kývačka, prepákovanie rozbité, zahrdzavené ložiská, rozbité náboje v kolesách, vyťahané špice, vymlátené uloženia ložísk v kolesách, pokrivený rám, ( ten hliníkový sráč -zadný rám sa rozpadáva po každom posratom páde) riadidlá predná vidla krivá , všetko to začne tiecť z toho, zapečené štifty kolena v hlave, nepíšem o motore.
Nové, teda málo jazdené enduro, po závodníkovi zničené zodraté jazdené s náhradnými plastami. Pred predajom nahodené pôvodné plasty, vlastne nová motorka po jednej sezóne málo jazdená.
Pýtal som sa, či už máš nejakú motorku, lebo na jazdenie mám cestnú a na blbnutie enduro. Keď sa poserie enduro, čo sa poserie, tak jazdíš a vozíš sa na cestnej . Enduro opravuješ . Teda, keď máš love.
Hlavne držím palce.

PS: a ešte som zabudol napísať o elektrike a srandách okolo STK , to je ďaľšie zúfalstvo. Ešte kúpiť takú, čo nebude mať problém .

Naposledy editováno 08.10.2021 17:55:45

2 reakcí na tento příspěvek Koupě endura

14.1.2022 v 19:46 | Nahoru | #15
Hoj, díky za názory. Nakonec jsem šel do Husaberga TE300 z roku 2011. Nezávisle na prodejci jsem se dozvěděl více o historii mašiny. Vypadala opravdu zachovale. Podrobnější závady a co jsem řešil dám do popisu, až ji založím do motorek.
Po pár vyjížďkách jsem spokojený, najel jsem teprve 6 mth, akorát trochu zlobí startér...

(reakce na) Koupě endura

14.1.2022 v 22:40 | Nahoru | #16
roadboss> čau, hlavne nech ti slúži k tvojej spokojnosti.

(reakce na) Koupě endura

15.1.2022 v 15:25 | Nahoru | #17
roadboss> Starter je klasika. Ale treba kdyz se motor zastavi blizko pred kompresi, ze ho starter nepretoci - to v ty dobe delala i nova. Tuknes do nej, pustis, motor se vrati o kus dal a napodruhe uz se pretoci…

I v manualu je, ze je starter az pro pouziti na ohratem motoru, studenej start pakou…

Je to proste takovej bastl, trikilo vzniklo z mensiho motoru a starter z jeste mensiho. Jde to trochu vylepsit instalaci dilu z 2014-2015 husqvarny jak uz jsem psal, kdyztak naky info u berga u me v profilu.

Naposledy editováno 15.01.2022 15:26:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nefunkčni budiky Husqvarna TC 300, Husqvarna TE 300 Mikaelas4 1 26.4.2022 v 11:27 zdenysrx6
Zaruka / tovarni zaruka KTM EXC 300, Husqvarna TE 300 T0m4s 21 27.1.2022 v 13:54 martanxy
Ktm exc 300 vs tm en 300 Gas Gas EC 300, KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, KTM E... Crmkar 12 23.2.2021 v 21:06 Beranidlo
EXC 300 - Jaké pneu na enduro KTM EXC 250, Gas Gas EC 300, KTM EXC 300, Gas Gas EC... TomíkMénoMé 6 6.1.2021 v 18:59 krokoš
Husaberg TE300 Neznáte jí někdo Husaberg TE 300 Drak-09 7 26.10.2020 v 18:50 Animals21


TOPlist