AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Co má za vergl?
Motorka bez startéru obvykle nemá baterku...a pro echtovní sportsmeny je to jediný správný stroj...
Kdysi sem byl u kamoša, kerý bastlil na padesátku, vodníka Minarelli startér. Když sem mu říkal, že takové prdítko nastartuje škaredým pohledem, tak opáčil, že když na tem visíš ve výjezdu. tak enom zmáčkneš spojku a stískneš červený čudlík .
Páč konkrétně na temto stroji bys musel našmátrat neutrál, neb tam je startování přes převodovku...
A navíc nekeré "stroje" v drážce nenastartuješ, páč kvůli koleji nesešlápneš kliku startéru (všelijaké Hondy atd.).
Proti takovým strojom je soutěžní Jawa (nebo MZ) naprostý unikát...ale to zná velice málo lidí...
No a taky - kdyby nebylo eletrických startérů, taky by nebylo tolik pilotů, keří majů velkoobjemové motorky...končilo by to nekde u motorek s válcem 350ccm...
Zkuste si ráno nakopnůt litrového baworáka o budete závidět dědkovi se stopade Zetků .
Jak se říká - motorka, kerá se nedá nastartovat, je k ničemu.
A když ji nenastartuješ, tak ji musíš roztlačit.
Na výkonný jednoválec kol těch obligátních 350 ccm musíš mět odpovídající fyzický fond...takže s takovýma motorkama jezdili už pořádní řízci...
Taky musí byt motocyklista patřičně zručný, protože při roztláčení se jednoduše zadní kolo zablokuje...a na velký kvalt se motor neotočí, enom cuká...
Naposledy editováno 23.09.2021 11:36:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jakmile to zdechlo neplánovaně, třeba zašlápnutý zadní kolo, po vyválení se atd, měla tendence se ulejt a pak jsi skákal mockrát, než se trochu vydejchala a chytla
a třindu, můj bastl na enduro stroj, jsem jednou v nejvyšší nouzi, kdy jsem jí držel v prudký stráni, "našlápnul" rukou. Musel jsem teda použít techniku podobnou roztáčení auta klikou, aby mi to kdyžtak neurvalo zápěstí, ale tehdy to vyšlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tím chci říci, že elektrika a tak je super, ale u těch slabých a levných motorek bych to nepřeháněl, všeho moc škodí. Vstřikování je bezpochyby plus, ale bez všeho ostatního bych se obešel.
Jawu 660 jsem v blátě položil přesně před rokem na zmrzlém a zmoklém setkání MotoRoute. Naštěstí mi ji pomohl zvednout kolega, který jel se mnou na funglovce Hondě Afrika. Po rozbahněné lesní cestě zpět k asfaltce jsem jel jak pos...ný.
Kolega to měl horší, on svoji novou Hondu položil o kus dál, na asfaltce. Mojí Jawě nebylo nic, kromě bláta i na sedačce, kolega své Hondě drhnutím o asfalt "změnil" vizáž. Popravdě bylo mi ho líto....motorka nová a za statisíce...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Znám pár dráteníků, co se do toho pustili a odříkali při tom asi celou známou sestavu sprostých slov
a ještě i nějaká další vymysleli.
Vypadá to už jako zapojení u "dospělé" motorky.
A kdo na to vlezl po fichtlu, kde se maximálně pral s pár drátkama, celkem pohořel.
Někdy je lepší než hledat kde se co kutilo, elektriku vysápat a natahat to znova.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zase mi odešel brzdový spínač od přední brzdy, to je fakt tragédie. I nové nefungují a stojí to tolik peněz. Přemýšlím, že si ho vyrobím sám, to by mělo být mnohem jednodušší
Naposledy editováno 23.09.2021 14:15:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jo, simál, to je elektrárna strašlivá. A rok od roku vymýšleli dojčlanďáci jiné a další potvornosti či jiné zapojení. Jiný rok výroby i u stejného typu = jinak elektrika. Masakr. Máme doma jak šestivolta tak dvanáctivolta a ten dvanáctivolt už má dokonce i spínač od přední brzdy na zadní brzdové světlo. I po mnoha letech funkční.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Verdom> Se simálem mám zkušenost a nikdy více. Jen jsem čuměl, že to má 12V, 5Ah baterku a k tomu 21W blinkry, brzdové světlo, fakt respektuhodné na 50ccm. 350/638 měla původně 10W v žárovkách a to je už "dospělá" motorka.
Zase mi odešel brzdový spínač od přední brzdy, to je fakt tragédie. I nové nefungují a stojí to tolik peněz. Přemýšlím, že si ho vyrobím sám, to by mělo být mnohem jednodušší
Naposledy editováno 23.09.2021 14:53:26
Nejhorší je na tom to, že se ani v techničáku nedozvíš, která verze zapojení to je a těch verzí je asi 15....
Takže první krok je zjistit co je to za zapojení.... Pak zjisti co je špatně a vyřešit...
Simson je fakt debilita až na půdu, byť je to jinak mezi kozími dechy nadprůměrně komfortní...
2 druhy karbce dohromady s 13 různě natryskovanýma subvariantama, 6 druhů jehel, všude zaklepávací pojistné podložky.
Nabízí se citát z Jurského Parku: "Vaši inženýři se příliš soustředili na to co by dělat mohli, místo na to co by dělat měli."
Naposledy editováno 23.09.2021 20:06:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vybafl na mě nějaký výprodej. Možná se někomu může něco hodit. https://www.bolder.cz/
Naposledy editováno 24.09.2021 06:24:33
Skoty má vpředu kokotouč...
Onehdá sem zjistil, že mám dvouvláknovou járovku 12V/15/5W s obráceně naletovanýma kontaktama...
U kombinace brzda - obrysovky celkem prča...než na to dojdeš, co je špatně...to enom tak k tým brzdám...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tož bysme mohli začat stylově na Jawajízdě .
P.S. - kam dojedeš na jakémkoliv stroji, tam s Jawou nebo Zetkou dojedeš taky. Ale kam dojedeš s Jawou, tam každý stroj nedojede... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale lze pochopit, že pokud někdo najezdí 2000 km za rok, stačí mu i něco obyčejnějšího. A výprodeje nejsou špatné.
Na podzimní uvidíme.
ja mel 300ccm husaberga, koupeno s nefunkcnim starterem a po par vytuhnutich v tezkem terenu jsem starter rad opravil.... ono kdyz stojis ve vyjezdu, predni brzda to neudrzi, zadni brzdu drzis pravou nohou, levou nohou stojis na zemi... tak uz neni moc koncetin kteryma bys nastartoval pakou... a to ten 2t aspon chytal...
ja uz bych krosku bez starteru nechtel...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka4137> Něco vypadá dobře, ten Adventure set za necelých 8 tisíc je i hezký, ale jde o výdrž. Na krásu se nejezdí. Sám už nekupuju levné věci. Naposledy před 2 měsíci jsem si koupil bundu Rukka, sice stála skoro 20 tisíc, ale je to kvalita - větrací panely, kapsy, zipy, stahováky , klima....boty mám už několik let, Daytony Adventure, ale přestal jsem používat návleky. Boty nopromoknou asi nikdy. Jsou pohodlné, i na chůzi, prostě - naprostá spokojenost. Cena byla taky "odpovídající"
Ale lze pochopit, že pokud někdo najezdí 2000 km za rok, stačí mu i něco obyčejnějšího. A výprodeje nejsou špatné.
a ted si predstav, ze stejnej pokrok jakej udelaly daytony od dob kdy se jezdilo v kanadach udelaly i motorky... nektery
Bimbam píše: Zdenál - šak s tím výkladem co kdo dělá blbě při jízdě onou cestou ke skautovně taknějak počítám - protože já su bahnocestový nemehlo. Jak vidím blato, padám na bok Nějak mně na zetoru 477 cosi mlátí vzadu při přejezdu nerovnosti a nemožu zaboha najít která věc to dělá navíc to udělá někdy jo a někdy ne.
Bejvá to uvolněná tlumivka ve vejfuku....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |