AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Miraz250 píše: Milan1963> Tak tak Já sice budu makat ještě 16 let ale doufám, že už budu mít taky více času na ježdění než teď .
Já se taky těším do důchodu a chtěl bych zpojízdnit nepojízdný sráče, ale důchod daleko a nejspíš, téměř jistě, nebude.
kehaj píše: JJ konkrétně na ten hřbitov jedem, jasně že ještě nějaké to okolí. Do Banátu nejedem až příští rok. Jezdíme proto abychom utratili ty prachy co nám furt Babiš vnucuje, jelikož rubáš nemá kapsy. Všude dobře proč být doma.
užívej dokud to jde a zdraví dovolí
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No, samozřejmě jsou tu jiný možnosti.. Původně jsem tam chtěl nacpat kousek plechu, sehnat jiný rám a nebo tam ten materiál dovařit. Ale nechce se mi s tím pak brousit.
Jinak jsem rád, že jsem se s některými z vás letos potkal na VSJ, případně teď o víkendu v Ledcích, odkud jsem pak přejížděl na Jawáč
Naposledy editováno 08.09.2021 12:51:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše:
Tatra 75 z roku 1936 a dětská sedačka - zajímavé uchycení. Pomocí skla.
Rozumím tomu, že chtějí lidi svézt svoje děti ve veteránu, rozumím tomu, že někdo vezme tu sedačku a přikurtuje to ke skeletu, nebo alespoň konstrukci sedačky....
Ale tohle je nápad hodný debila. Toto je gilotina pro to dítě....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Je tam vidět, že je tam futro... Vyndat futro a nahradit novým, změřit čep a nahradit novým, protože bude v prdeli určitě taky a ve vidlici jsou taky futra... Tohel může bejt způsobeno tím, že kdo nemaže vidlici, tomu se futra na kyvce spíš srostou rzí s tím čepem, než že by se vybily, tak to polák vyřešil po svém...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://ed250.rajce...._krasneho_Rumunska./
Naposledy editováno 09.09.2021 10:31:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> https://www.rexbo.c...an-785/55678-1-3-135 Těsnění v háji. Předběžně jsem si to myslel. Čínu kupovat už nehodlám.
To máš lepší zkusit sundat z nějakého vraku shnilého, nebo z bouračky... O potížích s čínskými přírubami se psalo už před deseti lety...
Tohel byl ten důvod, proč jsem se Favorita zbavil... Byl problém řešit relativně banální závady, když jsi na to nesehnal slušný díl a pak tím utrpěla důvěra ve vozidlo..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
Tohel byl ten důvod, proč jsem se Favorita zbavil...
K tomu, zbavit se favorita by se našlo asi tak tisíc důvodů. Resp. nenašel by se jediný, proč takový krám vlastnit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Formana mám na výlety s partou kde je to nejmodernější vozidlo. Až na bezpečnost to jde.
Favoš-Felda poslední klasické škodovky na kterých se dá dělat doma.
Naposledy editováno 09.09.2021 22:19:17
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak pro informaci : V sobotu máme ve Stráži nad Nežárkou podzimní srázek Jaw 650 / 660. Program není daný, jde spíš o popovídání o našich strojích a problémech s nimi. Ono těch problémů je čím dál méně, vlastně jediný - elektrika. Motorky od Hrnouse ( 660 ) jsou bez problémů zcela. Kdo by se chtěl přijet podívat, bude vítán. Sraz nebude ortodoxní, není nutné přijet na Jawě 650 nebo 660, stačí prostě přijet se třeba jen podívat. Mně motorka nejezdí , tak pojedu Popularem. Prohřešek to nebude.
Formana mám na výlety s partou kde je to nejmodernější vozidlo. Až na bezpečnost to jde.
Favoš-Felda poslední klasické škodovky na kterých se dá dělat doma.
Dělat se dá doma na čemkoli, akorát to chce odpovídající znalosti a vybavení, přičemž u Feldy jsi bez diagnostiky taky v prdeli ale diagnostika se dneska dá pořídit funkční za pár tisíc a k tomu nějakej starší notebook...
Milan1963 píše: Jirka4137> Jediný problém prý byl u elektronických karburátorů Favorit / Forman. Ty prý nešly dobře ani jako nové. Nicméně si myslím, že do běžného provozu je Fav. a Fel. ideální vozidlo. Já sice nedám dopustit na Š 120, ale musím uznat, že zvlášt' pětka je proti 120 znát.
Jinak pro informaci : V sobotu máme ve Stráži nad Nežárkou podzimní srázek Jaw 650 / 660. Program není daný, jde spíš o popovídání o našich strojích a problémech s nimi. Ono těch problémů je čím dál méně, vlastně jediný - elektrika. Motorky od Hrnouse ( 660 ) jsou bez problémů zcela. Kdo by se chtěl přijet podívat, bude vítán. Sraz nebude ortodoxní, není nutné přijet na Jawě 650 nebo 660, stačí prostě přijet se třeba jen podívat. Mně motorka nejezdí , tak pojedu Popularem. Prohřešek to nebude.
Na Favorita nemůžunadávat, 11 let mi dobře sloužil, ale jak byl ke konci soužití problém s dílama, buď čína nebo nic. Dokud jsem si ve Škoda-dílech v Plzni mohl kupovat origo díly, bylo to v pohodě... Ale nadešel čas, kdy většina Favoritů shnila a vypadly z provozu, když jsem se ho zbavoval, byly tu v celé střediskové obci tři, dnes je tu jeden... A jak nejsou v provozu, tak není trh na díly a bídné je to už i s Felicií a když není trh na díly, zybyl na trhu už jen ty díly, které nikdo nechtěl a nefungují... Silentbloky nahovno, a pak auto plave, motor mlátí o kastli, pumpa nahovno co teče, některé díly zcela nedostupné a u jiných je nutná vysoká obezřetnost, kdy například z těch 5 typů hlavového těsnění, funguje jen jeden atd. atd.. A to je v rozporu se spolehlivým provozem werglu, takže nazdar babi a jedeme jinam.... Favorit je dneska obvykle ohnilý a i kdyby ne, je tam dost překážek v tom, aby se dal v klidu provozovat, protože budeš řešit výše zmíněné komplikace už při banálních závadách, které ale ohrožují spolehlivost... A ačkoliv Favorit byl v době vzniku slušné auto, dneska už je to 35 let starý wergl, zpravidla odjetý k smrti, Š 120 byla už v době vzniku zastaralý krumpl a od té doby, kdy zastaralá vznikla, uběhlo dalších 45 let.... S pětikvaltem se s ní dalo žít, ale favorit byl o dvě galaxie jinde, jak dynamikou, tak prostorem, komfortem, stabilitou... Ale i ten už je dneska minulost a jsou o další dvě galaxie lepší mladá auta.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.mdcr.cz/...a-hlukomery.pdf.aspx
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |