Jednotka je to zajímavá, potřebná a chytrá, ale její největší slabina je nekomunikace výrobce-v mém případě.
Od koupě jsem psal několik emailů, ale odpovědi jsem se nedočkal.
Proto bych rád konzultoval v tomto vláknu zkušenosti s ostatními uživateli.
Moje postřehy:
- jednotka je nového typu, která má kromě D-sub konektoru s redukcí na USB vyvedeno samostatným kabelem z jednotky USB-které se dá připojit přímo do PC a programovat i bez jiného napájení, v návodu toto není popsáno.
- programování předstihových křivek je výborné v celém rozsahu otáček i zatížení.
- základní nastavení je též v pohodě.
- našel jsem již i programování oilmasteru, jen ještě nechápu nastavení množství (PWM v % a kmitočtu chápu, speciál pulse a sekundy ne!
- přívěra výfuku reaguje na povely z PC na otevření a zavření, ale nehýbe se podle nastavené křivky - něco mám špatně.
- ovládání elmag. ventilu volnoběhu karburátoru sice je připojeno k jednotce, ale nedá se využít pro regulaci bohatosti směsi protože není připojen snímač teploty motoru ani nasávaného vzduchu-není jak- nepřišel jsem na to.
- kontrolka přehřátí motoru je sice připojena k jednotce, ale není ji jak ovládat - stále svítí. Byl přislíben nový soft, ale do dnes žádná komunikace.
Díky za případné rady
Ten ventil pro volnoběh by mohl jít využít pro ochuzení směsi ve vysokých otáčkách na plný plyn, ale to chce fakt vyzkoušet. Okruh hlavní trysky se s rostoucíma otáčkama postupně obohacuje (to je vlastnost karburátoru) a při celkově bohatším nastavení to pak nejde vytočit do maxima. Ochuzením ve volnoběžném okruhu by se to mohlo ochudit i celkově a dosáhnout vyšších maximálních otáček. Ale jak velký to bude mít vliv v 10.000rpm, to je těžko říct.
Myslíš, že by se dalo zvýšeným předstihem pod volnoběhem "stabilizovat" volnoběžné otáčky? U aut to jednotky částečně dělají než šáhnou na klapku, tak se to snaží dohnat rychlejší reakcí do předstihu. Tou regulací bohatosti směsi by to též mohlo jít, ale nevím jestli to bude v tomto režimu přidávat obohacováním, nebo ochuzováním.
Už si vymýšlím hodně, co. Ale když ono se to nabízí.
Naposledy editováno 06.08.2021 16:09:32
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Naposledy editováno 16.08.2021 12:03:10
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Vím. že to není dobře čitelné, ale doufám, že k pokecu to stačí.
Naposledy editováno 16.08.2021 13:06:03
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Naposledy editováno 17.08.2021 09:32:15
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Hodnoty jsem "nasázel" dle optimální křivky na Mitoklubu a upravené dle tvých rad a tebou publikovaných grafů. Chod je dobrý, je cítit, jak při ubírání plynu zvyšující předstih drží otáčky - nevím, jestli je toto možné ještě více zvýraznit. Též chci vyzkoušet zvýšením předstihu pod volnoběžnýma otáčkama bránit chcípnutí motoru - stabilizovat volnoběh? Vzdušník volnoběhu jsem nastavil tak, jak jsi radil, jen s tím, že při vysokých otáčkách a zavření plynu jsem to obohatil - ještě musím doladit chování u nízkých otáček - jak jsem psal výše. Mazání je nastavené dle tvých rad, opět s úpravou kde při vysokých otáčkách a zavřeném plynu přimazávám a samozřejmě v nádrži 1:50. Zajímavé je že v originálně publikovaných návodech na "otevření" není o potřebě zvýšeného mazání u elektrického čerpadla žádná zmínka. Přívěru jsem nastavil na otevření na 7100 a zavření při 7000. Je to Raptor s delším výfukem a tak ho není potřeba točit tak vysoko - v provozu je to dobré - nenastává velký kopanec s otevřením. Dole ji nechávám stále zavřenou, tak jak se chovala originální jednotka, při doporučeném pohybu okolo 3000 otáček, to bylo negativně vnímáno při rozjezdu a pomalé jízdě na dvojku- cukalo to. Jednotka Ignitech se v ovládání přívěry chová podobně jako u starého systému - po zapnutí klíčku proběhne otevření a zavření, aniž bych to nějak nastavoval. Originální jednotka s přívěrou po zapnutí vůbec nehýbala.
Budu rád, když mně dáš další rady.
Naposledy editováno 19.08.2021 10:42:30
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Ale k věci. Výstup z Ignitechu na ten vzduchový ventil vypadá jak? Napěťové pulsy o frekvenci 10Hz? A jak na to reaguje ten ventil, neuklepe se za chvíli k smrti? A proč ho nutíš dodávat pořád nějaký přídavný vzduch, když žádoucí je to ochudit, až když je to zbytečně bohaté?
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Nejsem počítačově vzdělán (za mě jsme psali na mechanickém psacím stroji přes kopírák a potom už jsem se k tomu nedostal) a proto to dělám tak jak mně to jde. Podobně bojuji s programováním počítačové RC soupravy u modelů. Ale můj koníček byla zamlada elektrotechnika, tak pojem PWM znám. Mám těch koníčků nějak moc a všude mi ujíždí vlak. Do toho práce, rodina - děti, "babička" a nestíhám. Obdivuji kde bereš čas na to hledání a pomáhání.
Máš pravdu že je asi zbytečné s tím ventilem takhle cvakat (kmitočet mohu asi snížit), ale chtěl jsem tím dosáhnout možnost změny bohatosti směsi oproti pevnému nastavení v karburátoru. (Obohacení při zavření plynu v otáčkách, a ochuzení při velmi malém zatížení v nízkých - omezit tarok-s tím bojuju u EV - buď je tarok, nebo jsou horší přechody a tady se to projevuje též, ale tímto nastavením se to zlepšilo).
Naposledy editováno 20.08.2021 10:55:11
Nahráno, funguje.
Naposledy editováno 24.08.2021 09:57:46
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Jinak Raptor paráda, jede jak z praku a má parádní reakce na plyn - určitě lepší, než s originál jednotkou.
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
Všimni si, že pro vytvoření obrázku jsem použil geniálního systémového prográmku Výstřižek.
Z návodu pro záložku Servo:
1/P[mV] - napěťová odchylka od níž se směrem k požadované hodnotě polohy serva lineárně snižuje výkon serva.
Velikost se má nastavít tak, aby motor nekmital a přitom vykazoval co nejmenší regulační odchylku . V praxi 100 - 600 mV.
Pozor - pokud nastavíme příliš nízkou hodnotu, hrozí rozkmitání polohy serva.
Vypnuto[mV ] - napěťová odchylka od níž směrem k požadované hodnotě polohy serva dojde k úplnému vypnutí serva. V praxi 5-50 mV.
Z jiného návodu, kde je 1/P označováno slovem Hystereze
Hystereze - zde lze volit jemnost kroku serva
!!!Pozor!!! - pokud nastavíme příliš nízkou hodnotu, hrozí rozkmitání polohy serva.
Pokud tedy nastavíš 1/P 300mV, tak při poklesu otáček ze stavu otevřené přívěry nezačne zavírat v 7200rpm, ale třeba v 7170rpm, tedy v otáčkách, kdy podle programu bude na snímači serva 2,7V. Ještě se tomu dá pomoct strmostí té změny, aby mezi plně otevřeno a plně zavřeno nebylo 200rpm, ale víc.
Taky máš malou hodnotu Vypnuto. Místo aby se servo vypnulo na cca 3V, tak pořád doregulovává a hledá 2,986V+/- 0,005V
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka po Menší přestavbě Nestartu... Cagiva Raptor 125 | TrolinekCZ | 5 | 13.2.2024 v 20:48 Beranidlo |
Zapojení hazardovych světel Cagiva Raptor 125 | TrolinekCZ | 11 | 16.1.2024 v 09:00 PeteS |
Zapalování Cagiva Raptor 125 Cagiva Raptor 125 | Vojcl | 3 | 15.12.2023 v 14:09 ja1 |
Přestavba tachometru z mechanického... Cagiva Raptor 125 | TrolinekCZ | 4 | 22.9.2023 v 12:31 HurryHD |
Cagiva 125 Cagiva Mito 125, Cagiva Raptor 125 | Matexxx12 | 1 | 11.1.2021 v 07:37 mito7 |