globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

12.8.2021 v 19:03 | Nahoru | #1501
Frantas> Ten překlad, nebo spíš kompilace překladů, a hlas jsou naprosto odpuzující. Never more!
A já se zas pro změnu nelíbím Jardovi .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.8.2021 v 10:40 | Nahoru | #1502
Beranidlo> V #857 je zmínka o Pentě. Teď je jedna Penta Torete k mání, na výměnu. Někomu se asi podařilo sehnat Pentu za účelem implantace motoru z Penty do ČZ 519, ale není to ono a shání originál motor bez vyvažovacího hřídele a s výkonem o 10kW vyšším (a měl by sehnat i výfuk, když chce, aby to jelo).


Ještě detail

Holka vznikla ve špatné době. U nás byla moc drahá, ve světě bez známé značky neprodejná a zbytek dokonal Castiglioni po ovládutí ČZ. Nemožnost homologace po roce 1995 už dílo jen dokonalo.
Něco ke čtení z dění na Kysuciach:
https://www.mojekysu...beh-motocyklov-penta
https://www.vtedy.sk...a-kysucke-nove-mesto

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.8.2021 v 10:42 | Nahoru | #1503
Beranidlo> Další obrázky jsou odsud


Dva takty jsou víc než dost

14.8.2021 v 09:13 | Nahoru | #1504

Kdo pozná ten stroj?

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.8.2021 v 14:02 | Nahoru | #1505
Dost dobrý Japonec na první pohled, ikdyž mě na moment při těch rychlejch záběrech zmátlo žebrování válce (CZ). Objem ale už schopnej rozeznat nejsem..
...opět mé oblíbené ladičky, a model DT - MX

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.8.2021 v 19:59 | Nahoru | #1506
Frantas> Možná je to LEGENDÁRNÍ DT-MX! Třeba 175, polotovar je na bazosu za 15 .

Z inzerátu:
Model Yamaha DT 175 MX
Rok 1982
Výkon 16 k (11,7 kW) při 7000 ot/min
Zvětšen průměr válce a zvýšená komprese, tím vyšší výkon cca 20 k
Maximální rychlost 105 km/h? (zatím nezjištěno)
Kompresní poměr 6,8:1 (zvýšen na 8:1)
Vrtání x zdvih 66,0 (zvětšen na 68) x 50,0 mm
Pohotovostní hmotnost (včetně náplní) 109 kg upraveno snížená hmotnost 100 kg
Bez TP a SPZ!!!

Edit:


Naposledy editováno 16.08.2021 11:06:33

Dva takty jsou víc než dost

15.8.2021 v 09:47 | Nahoru | #1507
Bomba! Tak konečně vím na čem tam jezdí.

Dva takty jsou víc než dost

15.8.2021 v 22:34 | Nahoru | #1508
Suzuki T250 1969 po výbrusu za 49 . Na wikipedii jsem našel předchůdce T20 a po ní přišla GT 250, která je tady skoro furt a ještě předtím a ještě předtím.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.8.2021 v 21:39 | Nahoru | #1509

Kohlstein píše: Malá Arizona 125, za 25


Už je "jenom" za 20
Nikdy jsem si toho nevšiml, jak je přepákování u zadní vidlice zvenku, po obou stranách u stupaček, a jak je kvůli tomu rám v této části masivní. Z ebay:

A ještě pár detailů ukradených z italského časopisu.






Stopětadvacítek se tehdy v Itálii prodávalo tak desetkrát víc, než v současnosti.


Naposledy editováno 16.08.2021 21:50:22

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.8.2021 v 07:54 | Nahoru | #1510

Kohlstein píše:


Hezká čísla. Když jsem psal #284 , že Honda NS 125 odrovnala ostatní, tak jsem asi čerpal ze zdrojů, které nepovažovaly endura za motorky. A taky, že v Jawě by tenkrát kvůli těm pár kouskům nezvedli ani prdel ze židle, natož aby se namáhali s vývojem a zavedením výroby úplně nové motorky.
Taky něco ukradnu na internetu:


A trochu off-topic, co dalšího se objevilo v roce 1986

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.8.2021 v 12:13 | Nahoru | #1511
Pokud byste měli zájem o tuhle Supercity, co tu byla nedávno:

City za 13000.-


Tak si ji raději nechte zajít. Týpkovi jsem volal už zhruba před 2 měsící, tvrdil mi, že už je prodaná. Teď se opět objevila. Týpek telefon nebere. Ale vyměnil jsem si s ním pár mailů, už nechce 13k, ale 15k. Inzerát se změnil na bez ceny a motorka se objevila i na Aukru.




Inzerát je i na FB, kde jej inzeruje jeho stará.

Opět jsem si s ní vyměnil pár zpráv. Teď už chtějí 17k Kč. Vytáhnul jsem na ni, že před 2 měsící mi její přítel tvrdil, že už je dávno prodaná. Prý to nemohl být on, že byl rok v zahraničí a bla bla bla. Tak jsem ji ukázal screen z telefonu, kde jsou vidět volání a to z ní vypadlo, že to není přítelovo číslo a další kupení lží...

UPDATE: přítelkyně na otázky přestala reagovat. A inzeráty už zmizely. Úplně čekám, že se za měsíc zase objeví, ale už za 20k.

Naposledy editováno 17.08.2021 12:23:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.8.2021 v 11:09 | Nahoru | #1512
Bakoun> Vím "naprosto přesně ", jak to bylo. Chudák borec má doma Supercity a k tomu si pořídil nějakou pindu. Ta ho donutila, aby se toho zbavil co nejdřív. Takže dal inzerát za 13, ale když někdo zavolal, tak řekl, že už není, protože ji vlastně prodat nechce. Pindě naopak řekl, že to nikdo nechce koupit.
Kikina vysedává u facebooku a vzala věc do vlastních rukou. Začala postupně šponovat cenu, ale borec jí dal přes držku, že s jeho věcma kšeftovat nebude, tak to zmizelo. Taky jí asi někdo soudný vysvětlil, že od ní nemůže koupit motorku, která je zaregistrovaná na někoho jiného.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.8.2021 v 12:41 | Nahoru | #1513
Kohlstein> „Běda mužům, kterým žena vládne!“

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.8.2021 v 18:56 | Nahoru | #1514
Beranidlo> Labutí píseň Laverdy, Lesmo 125 z roku 1986, za 65 tisíc na Slovensku
O Laverdě to bylo asi naposledy v #1316





Proti předchozí LB Uno se u motoru zvýšil výkon a otáčky, ale zmenšil otáčkový rozsah. Proto přibyla 6. rychlost, do termosifonového oběhu přišlo elektrické čerpadlo. Chyběla přívěra a vyvažovací hřídel. Ten motor není Zundapp, jak se tu psalo v #361, ale vlastní, i když vznikl ve spolupráci z Zundappem. Krátce po vzniku tohoto motoru v r. 1984 Zundapp krachnul a fabriku koupili Číňani. Laverda tak vyráběla motor sama a jen pro sebe.
Laverda skončila v insolvenci v roce 1987, pak to ještě zkoušeli dodavatelé včetně Cagivy pár roků udržet při životě, ale k ničemu to nevedlo, všichni investoři si akorát vylámali zuby.
Edit - o pět příspěvků výš je vidět, že ještě v roce 1984 si LB Uno nevedla v Itálii v prodejích vůbec špatně, s 2914 kousky třetí celkově a před Gilerou RV.

Naposledy editováno 18.08.2021 20:56:40

Dva takty jsou víc než dost

19.8.2021 v 23:20 | Nahoru | #1515
Honda CR80R z roku 1984, prodává se za 22 tisíc.



Že je to osmdesátka z roku 1984, je jasné z další fotky. Nápis ATAC už z inzerované časem zmizel, ale je vidět, že je mezi válcem a výfukem "cosi navíc".

Honda vyrobila první CR80R v roce 1980. V této kategorii se vývoj ubíral různými směry, motorky byly pro malé i větší, někteří se zaměřovali na výkon, a jiní, třeba Honda, spíš na začátečníky. V roce 1982 dostala CR80R centrální pérování, v r. 1983 přišlo vodní chlazení s ocelovou vložkou ve válci, v r. 1984 ATAC na výfuku, v r. 1985 dospělejší podvozek s kotoučem vpředu, v r. 1986 nový motor s nikasilem a ATAC pro změnu zmizel v propadlišti dějin, protože nefungoval dle předpokladů. Tento nový motor z r. 1986 už dosahoval výkonu kolem 14kW na zadním kole a z CR80R se stal závoďák pro nejlepší, zatímco inzerovaná 1984 dávala asi 10kW na kole. Obrázek je k modelu 1983:


Naposledy editováno 19.08.2021 23:21:39

Dva takty jsou víc než dost

20.8.2021 v 22:00 | Nahoru | #1516
Další Suzuki GT 250 za 55 .


Pěkná barva, nepěkný airbox. Ale zase se to nezadře na pístech, když běhají v brusné pastě a ne jen v samotném oleji.

Dva takty jsou víc než dost

21.8.2021 v 23:52 | Nahoru | #1517
Aprilia RX 125, slušná nabídka za 30 tisíc.



Podle 125stradali je to opravdu model 1991 a je tam zajímavá zmínka o tom, že v tom roce dostal válec postranní výfukové kanály (boostery), aby se dosáhlo měkčího záběru a převodovka má první tři kvalty blíž k sobě.
Na Pegasu mám válec 223362 bez boosterů na výfuku a můžu potvrdit, že třeba proti CRM je to na enduro jízdu o dost jiné, motoru reaguje agresivněji na přidání plynu, nedá se tolik vytočit nebo přetočit a otevření přívěry je dost poznat. Takový víc traktor je to Pegaso a navíc má větší rozsah převodovky, takže na jedničku vyjede opravdu hodně, ale řadit v terénu se moc nedá, jak jsou první tři kvalty daleko od sebe a otáčky při přeřazení nahoru vždy klesnou pod 7000rpm.
Tohle je válec 223362 ze staršího Pegasa cca r.1989

A tohle válec 223616 z inzerované RX z r. 1991



Naposledy editováno 21.08.2021 23:54:55

Dva takty jsou víc než dost

22.8.2021 v 22:12 | Nahoru | #1518
Zabrousil jsem na místní bazar, kde je párek historických kousků v trialové sekci.
Podle abecedy, Aprilia TX 311 M z roku 1988, za 46 tisíc .


Motor je na tom šoupátkový Rotax 277ccm, 12kW/6400rpm. Ten motor se až do roku 1984 dával do bezkonkurenčních SWM (o SWM více v #832 ), například do tohoto SWM TC 320

V Aprilii už to taková sláva s tímto motorem nebyla, konkurence si polepšila a v té době byl asi nejlepší Fantic a nově i Beta. V mistrovství světa vládli Thierry Michaud (Fantic) a Jordi Tarrés (Beta) a v roce 1988 předváděli svoje umění v Řevnicích na Trialu národů. Hledal jsem na netu nějaké fotky nebo video z této akce, jestli si vzpomenu, jaké to tam bylo, ale kromě plakátu nic.

Dva takty jsou víc než dost

22.8.2021 v 22:39 | Nahoru | #1519
Beta je v inzerci taky, TR34 , 260ccm, 11kW, model 1989, za 37 tisíc .


Na Betě jezdil Tarrés a v roce 1989 se stal podruhé mistrem světa, ovšem na trošku jiné Betě, prototypu s vodním chlazením a hliníkovým rámem:

Aprilia začala s vodním chlazením už v roce 1988, kromě tradiční vzduchem chlazené 311 TX se objevil nový Climber 280. První rok to ale moc úspěšný model nebyl. U Rotaxu se podařilo udělat ten šoupátkový motor až moc dobře a jeho zátah byl na trial příliš brutální.

Následovalo pár sezon dolaďování, až se konečně v roce 1992 stal na Aprilii mistrem světa Tommi Ahvala. Jenže v trialu přestal být byznys, tak to Aprilia vzápětí zkrouhla a soustředila se na silniční motorky.

V roce 1992 bylo jedno kolo mistrovství světa v Nepomuku a možná na tom videu jsem někde taky (v davu čumilů ).

Edit - taky že jo, první sekce a stojím nejvýš


Naposledy editováno 23.08.2021 13:49:20

Dva takty jsou víc než dost

22.8.2021 v 22:49 | Nahoru | #1520
Legendární Fantic 303, za 45 tisíc , na podobném jezdil Michaud. Designově to spíš než do roku 1993 patří do r. 1987.


Dva takty jsou víc než dost

23.8.2021 v 14:52 | Nahoru | #1521
Laverda 250 2T/R za 48 tisíc . Téměř kompletní, výfuk je na tom nějaká náhražka.

Není to Chott 250, která se dělala od roku 1974, ale její nástupce někdy z r. 1975-1977.
Laverda si začátkem sedmdesátých let vedla dobře a rozšiřovala portfolio, a rozhodli se zaplnit to, co považovali za díru na italském trhu. Výrobců, kteří se zkoušeli uplatnit v té stejné kategorii (a vylámali si zuby), bylo víc, včetně ČZ s typem 250/988. V Itálii byly oblíbená endura 125ccm, protože bylo možné je řídit od 16 roků, od nich odvozené 175ccm. Výrobců bylo hodně, základem byl většinou motor Sachs (viz. třeba Simonini #936 ). Kubatury do 350ccm bylo možné řídit od 18 roků a Laverda se zaměřila na umírněnější řidiče, protože výrobců soutěžních 250 nebylo málo. Stvořili tedy Chott 250, první italský dual-sport (dnešní američtinou). Trošku chyba bylo, že ti umírněnější si v osmnácti pořídil spíš Fiat ...
Takhle to vypadalo:

Motor dával nějakých 19kW, spojka je suchá, kartery, víka, náboje kol a kryt řetězu (téměř jawácký, soutěžní) byly z hořčíku. Zajímavostí je, že krk řízení byl přišroubovaný a dal se nastavovat sklon vidlice - ale jenom jedna poloha byla použitelná, ta s největším sklonem 30°. Snímek z restaurace jednoho kousku:

Neprodejnost typu Chott se Laverda snažila napravit inzerovanou verzí 2T/R, s výkonem cca 22kW, se zesíleným rámem (šroubovaný krk zůstal), která měla být něco jako entry-level pro sportovní soutěže.

Dohromady se vyrobilo snad nějakých 5000ks, než u Laverdy projekt zrušili (slovy některých dnešních chytráků zašlapali ) a postavili opravdová endura s motory Husqvarna, famózní 125 LH1 v r. 1977

nebo 250 LH2 v r. 1978


Naposledy editováno 23.08.2021 14:55:24

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.8.2021 v 23:35 | Nahoru | #1522
DRN.> Další Bultaco Sherpa, za 40 tisíc . Jestli je to 350, 360 nebo 250, těžko říct. Tvarově to odpovídá posledním kouskům před krachem Bultaca v r. 1979 nebo po obnovení výroby v následujících 3 letech.

Edit - ještě úctyhodný seznam mistrů, ze španělské wiki:
Campeonato de Europa
1968 Sammy Miller
1970 Sammy Miller
1973 Martin Lampkin
1974 Malcolm Rathmell
Campeonato del mundo
1975 Martin Lampkin
1976 Yrjo Vesterinen
1977 Yrjo Vesterinen
1978 Yrjo Vesterinen
1979 Bernie Schreiber

Naposledy editováno 23.08.2021 23:39:28

Dva takty jsou víc než dost

24.8.2021 v 09:41 | Nahoru | #1523
Zajímavost z NTM:

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.8.2021 v 10:22 | Nahoru | #1524
mito7: co je na tom tak zajímavého? Stará ČZ v „moderním“ kabátu, která šla ještě před 5 lety koupit za 10000 Kč a byla jich všude spousta. Tahle ještě navíc vypadá na nuznou verzi. Ty lepší měly přepínače Cagiva, rychlopal Domino, 12V zapalování Ducati, olej. čerpadlo Mikuni , hranatý karburátor a některé i přední kotouč. Tohle je chudinka.

Dva takty jsou víc než dost

24.8.2021 v 13:49 | Nahoru | #1525
Napravím jinou žlutou . Trialek z osmdesátek je na bazaru jak much, zdá se. Ossa 250 TR80, r.v.1981, za 50


E - a taky výše zmíněné SWM motorem Rotax. TL 320 jednou dvoumístné za 50

a podruhé jednosic taky za 50

A taky mají titul:
A ještě SWM mistra světa na Bultacu


Naposledy editováno 24.08.2021 18:08:27

Dva takty jsou víc než dost

24.8.2021 v 22:20 | Nahoru | #1526
Už chybí jenom Montesa. Tři inzeráty, jak šel čas. Čekal jsem historii bohatší na tituly, podle wiki to bylo poprvé v r. 1980, ale už předtím Karlsson a Rathmell řádili ve špičce, a pak až 1996. Takže strojem mistrů je jenom ta nejstarší z nich
Cota 348, na štítku je hubraum 306ccm a baujahr 1977, za 36


Cota 242 , 1984, za 56 , popis je v obrázku:


Cota 311, 1990, za 47

Dva takty jsou víc než dost

24.8.2021 v 22:25 | Nahoru | #1527
A ještě domácí konstrukce, za pouhých 60 Jawa s motorem MZ.
Dám sem víc fotek.



Naposledy editováno 24.08.2021 22:46:14

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.8.2021 v 23:15 | Nahoru | #1528
Znáte ho, kluka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.8.2021 v 05:27 | Nahoru | #1529
Kohlstein> Jasně,Mirek Lisý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.8.2021 v 11:03 | Nahoru | #1530
Bakoun> Ale ten nápis na tom motoru, to je to zvláštní.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 Thefatninjahero 0 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.


TOPlist