Neexistuje něco 10-15 litrů za normální peníze tady v evropě ?
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Možná by ses divil ale kamenitým brodem jsem tlačil už hodněkrát a pěkně jsem se u toho nadřel. Kolikrát to vypadá o ničem, pak si to projdeš a překvapí tě, co tam je za kameny a díry, který pořádně nevidíš. A extra blbý jsou větší kameny, který pekelně kloužou a máš co dělat, abys tu motorku přes ně vůbec dostal. Hlavn když je ta říčka trochu víc dravější.
Taky tlačíš když se stroj zahrabává do dna, kde jsou malý sopečný kamínky, docela mě to ze začátku překvapilo, jak se stroj boří a boří. Přitom to vypadalo že to projedeš rychle a bez nejmenšího zaváhání.
No a bahenní brody kde je měkký dno jsou taky lahůdka. Dokavaď jedeš a hrabeš tak je to dobrý, ale jak se to zastaví tak musíš seskočit, nebo se zahrabeš a co potom.
A vůbec, brody jezdím pomalu, protože kolikrát to s tebou tak smejkne, že kdyby ses nohama neodrazil tak lehneš. A to se při rychlý jízdě nedá stihnout. Sice to není tak efektní, jako když tam vletíš, ale zase nepadáš a nekoupeš se.
Hele k tomu jsem taky objevil jedno vtipný video. Poučný. Sice nechápu co tam předvádí, ale mají u toho dobrej mjůzik. Bych chtěl vidět takovýhle superstroje, naložený v pamíru v brodech a na kamení, nebo na severu v tajze. Jak dlouho by tam tímhle stylem fungovali.
"Težkej terén, hluboký jaxviňa voda po stupačky"
Přitom stačilo jet fakt pomalu, přes spojku, nohy mít připravený pro došlápnutí a nic se nestalo. nebo si to před tím projít, když to tam neznám. A za druhý, poučit se z chyby toho přede mnou a nevjet tam stejně blbě. Hlavně si nehrát na dakar ve stupačkách.
Naposledy editováno 06.07.2021 12:08:49
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
ono u nás taky nic jinýho není, když nechceš navštívit nějakej národní park v pohraničí a zkusit něco obtížnějšího, tam už bys ve stoje nejezdil
a co komentář k tomu videu ve stupačkách, spadl bys tam taky nebo ne ?
/ a neber to, jako že na tebe útočím, nebo se ti posmívám, jde o debatu, ale tak nějak podloženou faktama/
Naposledy editováno 06.07.2021 14:53:37
Ale co mám vyzkoušený, tak to chce rychle a vestoje. Ono se to snadno řekne, člověk má strach. Ale osvědčilo se. Vzdycky nakonec pomůže to tam naprat a ona to nějak přehopsá, prdel dozadu a koukat na bod dál pred sebe mě učili.
Někdy to klapne, někdy míň
Na dálkový cestě kdy se nesmí nic stát motorce nevim... Blbý.
A to je vono, kam nevidím tak bez průzkumu nepojedu. A když se to nezdá tak i potom hezky pomalu. Ale to nikomu neradím, nejsem ten pravej dakarysta.
Ale stát se může a stává se, ale to dakarystům nevadí, voni si vždycky nějak poradí. Bez padání a vopravování není cesta dostatečně výživná, ba přímo nudná
Naposledy editováno 06.07.2021 21:51:37
Vše co vidím na tech videích je ztuhlý jezdec, ale hlavně gumy špatně.
Gumy, gumy, to je nejmocnější kouzlo které platí pro všechny. I kdo to neumí, nebo právě ten, na správných gumách najednou jede úplně jiný level.
Nemusí být drahé, ale správné.
To má ještě kouzlo číslo dvě. A to je TLAK.
Se třemi vykřičníky. To se ti může hodit, protože na daleký cestě budeš muset mit spíš blbý gumy, protože vydrží a unesou. Například E09, dokonalá na cesty , vydrží, Dakarku nerozbijes, ale jinak není úplně dobrá v terénu.
Ale i taková tvrdá svině může fungovat, pokud ji upustíš cca na 0,5.
Já umim celkem prd, v podstatě. Ale když nejsem linej to upustit a jet trochu bez mozku, tak nakonec projedu taky dost. Sám kolikrát koukám a nevěřím že to klaplo.
Pokud máš Husku novou, nejspíš nemáš haltry. Bez nich neupouštej, min 1,5 tam musí být. Jinak urveš ventilky.
S haltrama a tlustýma 4 mm Michelin dušema chodim na tlak 1, ale míň ne. Duše dobře bohatě mazat, mejdlo z pneuservisu, na cestě tekutý půl flašky z Teska. Možná že by se dalo i 0,8, ale bojím se defektů, jsem línej šermovat montpakama v hejnu komárů.
A to jsme u toho, co jsem ti psal vejš. Nasaď technologii Nomousse a kup si kompresorek.
Jednak můžeš fakt hodně podhušťovat a nesvlikneš to a druhý velký plus je, že gumu při průrazu nemusíš zouvat pokud nepoškodíš vnitřní plášť. Vrazíš tam knot nebo dva, tři, nafoukneš a trada...
Nomousse je podobný Tublissu, ale použitelný pro naše ( širší ) ráfky a trochu líp řešený haltr. Drahý, ale dobrá věc.
Grip který získá motorka na výrazně podhuštěných gumách je nesrovnatelný.
Pak v těch brodech a výjezdech budeš mít úplně jiný podmínky. Dá se říci skoro jistotu.
Další věc, ty nohy na zemi.
Pokud nemáš MX boty s kluznou podrážkou, nedělej to za jízdy, nebo si ublížíš, případně se shodíš z motorky. Adventure boty nekloužou, je to na jiný ježdění a tlačení, ale ne na odšlapování v zatáčce atd.
Do kolejí a kořenů a v úzkých rygolech vždy stůj na špičkách, nebo měj špičky na stupačkách, aby stupačky v případě kontaktu primačkly špičky k motoru. Viděl jsem nedávno hnusně zlomený kotník o kořen v koleji. To nezachrání žádná bota, ani kloubová, otočí se to a prdne holeň nebo kotník nebo koleno. Jestli jsem to do té doby moc neřešil, tak teď už fakt jo.
I to je důvod proč stát a nesedět. Když ti něco srazí nohu dozadu a stojíš, tak to ještě není na padnutí, ale vsedě spíš jo a ještě je to o vazy.
Dálku asi nepojedeš v MX botách, takže bych trenoval nohy stale na stupačkách.
Pokud noha dolů v zatáčkách v sedě, tak MX způsob- kotnik na úrovni předního blatníku
Jako, to bolí třísla, a v cestovních Sidi adventure těžkých jaxviňa dvakrát tak. Já s tím vyjebávám a nohu opírám zvrchu o ucho chladiče. Ale je to bezpečný a spolehlivý takhle. Nechytneš botou o bordel a když lehneš tak tě to krásně vyndá z motorky, nohu chrání řidítka. To ovšem vylučuje pičoviny jako padáky až nahoru a světýlka...to pak překáží a k hovnu je to.
Poslední věc, trénuj přizvednutí předku kdykoliv a kdekoliv a přesně jak chceš vysoko.
Ty klády nejsou frajeřina, ale nutnost, překážky se objevují nečekaně. A pomalu abys zastavil jet nemůžeš, to se nedá ustát, je to nestabilní.
Kláda může končit ve srázu nebo kde a obvykle to bývá, pokud ji neskočíš, máš problém. A pokud ji najedeš blbě nebo pomalu, brzo si poškodíš přepákování, kup kryt tak jako tak.
Doufám že to nebereš jako poučování... Jsou to věci které když musíš sám vyzkoumat, tak bolí a ještě to leze do peněz.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Haltr jsem nikdy neměl a občas jezdil na 1,2 Atm a nic se nestalo. Ani v brodech a na blátě. Když jsem to zjišťoval, tak haltry jsou prej zbytečný, ale teď musím přehodnotit při změně stroje. Duše 4mm a haltr, proč ne. Ve 120 by ten haltr asi nemusel vadit.
Hele a ten nomouse, co to vlastně je. Na videích to nikdo přesně nepopisuje, jen jak je to otrava přezout a že je to ze začátku tvrdý a pak měký. A prej se to nehodí na dálnici, Tak nevím.
Nohy na zemi při pomalý jízdě pár km za hodinu jsou nezbytný, jinak se vykotíš. A fakt se plno situací nedá pod plynem ve stupačkách projet. A na takový brody během cesty narazíš i několikrát.
V koleji, když jedeš pomalu, tak tě většinou nic nesrazí, protože to vidíš. Hele bavíme se o cestování celkem daleko od baráku, kde se do místní nemocnice fakt nechceš podívat ani jako na exkurzi. Navíc může bejt vzdálená i pár hodin cesty terénním autem a ještě aby to auto jelo kolem náhodou. Protože signál na mobil většinou není a satelitní je moc drahej. Takže fakt pomalu. Zapomeň na rychlý ježdění. Navíc jezdím sám, pak si musím dávat extra velkej pozor. je to něco jinýho než na videích v bandě v albánii nebo na tetu v srbsku.
Jako poučování to je dobrý, rád se poučím,nejsem zkušenej endurista, jezdil jsem jen cestovní stroje těžký a neobratný, tak trochu v terénu i když jsem tam s nima neměl co dělat ale pořád se bavíme o cestování. Tady v lese na prázdný motorce je to úplně něco jinýho. To je to, co popisuješ ty. Třeba skákat kládu nad propastí s brašnama, naloženou motorkou, bych se fakt bál.
Haltr zvážíš, dělá se alu a plast, proti haltru dáš na dráty olůvka.
Pleteš si mousse, to pro tebe není, a nomousse, což je něco jako plášť s duší na bicykl uvnitř bezdušové pneu. Ale vypadáš, že chechtáky tě netrápí, tak proč ne.
Ušetřím na spaní venku a nebudu jíst po hospodách a vůbec. Něco za něco.
A co životnost u nomouse, jízda po dálnici a co když to prorazím o nějakej hřeb třeba na mostě,nebo nějakej ostrej kámen a tak celkově. Vypadá to na videích divně teda a je to drahý. A nikde jsem k tomu nenašel českou diskuzi.
Naposledy editováno 06.07.2021 23:48:50
Ja jezdil i V strom a i tam platilo že když to trochu jde, tak spíš rychleji.
Ty kopyta těžký tě jinak zahodí. Asi bych si na tvém místě zvykal na totálně odlišnou motorku a uvidíš.
A zašel k Heinikovi na nějaký ten kurz...
To byl trenér naroďaku, kdysi a dneska ještě dává kurzy.
Mimochodem on je jeden z těch co sami dovedou na 990 ADV dělat velký věci.
Jako, radost zezačátku mít nebudeš, balanc alfa amega všeho, jednokolka, kolo... Ale je to Pan učitel endura.
Bez praxe s lehkym endurem a s ambicí ovládat bezpečně HQ701 někde v prdeli světa bych na tvym místě neváhal. On ti může poradit v Čechách nejlíp.
A mimochodem ví i jak hospodařit s energií a udržet si během dne kondici, neunavit se... I o tom je sportovní enduro a i to je na cesty velká pomoc, když aspoň tušíš co a jak.
K tem gumám ještě:
Nomousse je vlastně bezdušák, jenže fixuje gumu tak dobře, že neni problém jet i po prázdné.
Je jako bys pod gumou měl ještě jednu gumu, širokou ale nizkou. A zkrz tu vnitřní gumu vede ventilek kterým se fouká ta normální guma.
Takže máš dva ventily, jeden po obutí napereš natvrdo a dál se nestaráš. Druhým foukáš normálně jako u jinych bezdušáků.
Proti tubliss je nižší a schová se vic do ráfku, takže netrpí třením a odolá i jízdě s defektem, kousek. Ale systém je podobný. Jako, na ty cesty podle mě fakt pecka.
Ne abys lítal střelbu, ale právě jediná zbraň co máš je to podhuštění. Gumy si nevybereš , musíš mít odolný. Ale ve sračkách po vypuštění funguje každá guma o 300 procent lip.
I na čtyřkolkách a extrémně na offroad autech, i tam jsme to používali ( beadlock systém) a je to o vesmír jiný level.
Představ si že ta guma se víc rozplácne a obejme kameny, kořeny. Ma velkou styčnou plochu. A jako bonus, vzorek pracuje a jak se při odvalení otevře, krásně se čistí.
Navíc pobere víc rázů, kolo nemá takovou chuť poskakovat.
Někdo tvrdí že trpí ráfek jak se tře o bordel v drážce. Ale to platí pro tuhý vložky, mousse.
Tyhle bezdušové tlačí patku tak, že je ráfek chráněný, pracuje jen bocnice a patka je pevně přimknutá k ráfku, odpovídajícím tlakem
Tubliss se fouká myslim na 9, ten nomousse stačí na míň, je jinak tvarovaný. Myslím že 6...
Jako, to chce si zkusit jak to jezdí, jinak to nejde vysvětlit.
A jasný že pak na silnici dofouknout, jinak plave a chlastá a guma topí... a mizí.
Ptal jsi se na haltry, cítit jsou. Ale ne extrémně.
Gumy na enduro a kross mají vždy značku, bílý flek. Ten patří k haltru.
A když málo, na dráty proti haltru se dají rybářský velký olůvka, pohoda. Rozfikneš na diru zboku, namacknes kleštěma na drát a šmytec. Na cestovní endura to dávají lidi od nepaměti, viděl jsem to už jako dítě na tatovým soutěžáku
Ale stejně nakonec musím vzít náhradní duše, protože kdyby se ten nomousse prorazil nebo praskl, tak jsem v pytli. Hmotnostně nic neušetřím, naopak.
A jak se budou chovat třeba e09 když se podhustí pod 1atm, jsou na to vůbec dělaný ?
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Mácháč to jistí, tam dojedu i na kole.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
bohužel jaksi jinej podobnej stroj se u nás neprodává, takže není jiné cesty a pak dodo věci který by tam měli už automaticky bejt, za ty nehorázný peníze
z tech 20 temat je vsem jasny ze jsi jen curysta :D
a my co na 701 jezdime ve dvou s bagazi o tom vlastne vime hovno. vid. jdu si dal nechat uklepat ruce vibracema na nevyhrivanejch heftech bez stelovani predpeti a bez gum na stupackach. a jdu uhasit horici tasky a somrovat o benzin. protoze tak se na 701 cestuje.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
a pak jsou lidi, který jen kafrají a neporadí vůbec nic
zatím ani ň o jízdě ve dvou s taškama a vejfukem pod zadkem spolujezdce
takže to můžeš napravit a poreferovat k věci, jako správněj drsnej advenčůrysta
chces vyresit teplo na tasky? original nosic a plastovy kufry.
chces vyresit vibrace riditek? nekupuj si 1 valec
chces vyresit zmenu nastaveni podvozku? GS to umi i za jizdy.
chces vedet jak se to chova na nakejch gumach a nejakym tlaku? kup ty gumy a zkus.
chces cokoliv co neni origo? tak si tu cesticku co ti vyhovuje proslapej sam. nevim co ti chutna a jaky holky se ti libi. koupit si 1 val lehky tupy enduro a chtit z toho mit dalnicni kriznik to chce fakt unikatni povahu. jeste s tim kdyz se ptas jak to potape na mitaskach s tlakem 0.9 po dalnici :D
a vic nez vybavu tady resis hlavne to jak jses jinej a asi lepsi nez vsichni na gs. protoze to jsou adventurysti a ty jses king.
kdyz pouzijes google najdrs vsechno co hledas...a hlavne vetsinu veci si prece vyrobis sam. kdyz dopredu uz vis i materialy vcetne rozmeru trubek na ramy atd... :D
zdar cestovateli. hlavne abys dobre vypadal na fotkach. drsne. nekatalogove.
Naposledy editováno 07.07.2021 16:30:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 38 | 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB |