Neexistuje něco 10-15 litrů za normální peníze tady v evropě ?
2 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Vak přes sedadlo: stan, nepromoky a další těžký věci mají bejt jako nahoře, když lehký budou na koncích ? to je nelogický, těžiště se posune nahoru a dozadu a s tím se blbě jezdí
A přes kládu nee... A obě kola ve vzduchu taky nee.... Tak sis koupil úplně blbou motorku.
Když existuje Tenere 700 , Afrika, nebo skvělé dvouválce od KTM s 21 kolem ...
To jsou motorky na které se pověsí kufr a vše ostatní je ok z fabriky. Jet na tom kilo po lese není žádný problém, a obuté umi v terénu víc než většina jejich jezdců. 5000 km za týden s prstem v nose.
Všechny výše jmenované skáčou dobře, i pres klády, i meze a výjezdy, kamenitá koryta. Stará
KTM 990 Adv je vyloženě schopná jet i slušnou střelbu jak po silnici tak v libovolnym ne extremnim terénu mimo jakoukoliv cestu. A to i s kuframa, pokud se vejdeš mezi stromy. I Afrika. Na Tenere 700 jsem neseděl v terénu, ale po polní cestě vypadala taky dobře.
To jsou cenduro stroje na dálky kudy chceš, už hotový.
A to si ještě dovoluju chtít štítek, aby na mě nefučelo, vyhřívaný rukojeti a omezit vibrace do rukou. Evidentně jsem naprostá troska a chudák, kterej si nezaslouží nic jinýho než bmw gs 1250 do toho nejtěžšího terénu se třema kuframa, na to tři vaky a pak hurá po penzionech do alp, nebo nedejbože do albánie
A k tomu ktm990 v dakarový úpravě, jak jinak, 230kilo, v extrémním terénu, muhehehe, to jo, to určitě.
Viděl jsem párkrát jak se to v menších kalužích padá, při výjezdu z říčky převrací a odletujou z toho různý rallye komponenty a to ty lidi uměli docela jezdit. Vedle toho prochrochtala 690ka v sérii s pilotem, kterej to moc ani neuměl. Holt těch 75 kilo bylo asi znát
Naposledy editováno 03.07.2021 13:00:25
ZdendaZB píše: Argumenty, že afrika, gso, tigr a vstrom jsou terénní cestovní motorky jsou lichý. Terénní motorky to nejsou a i na prašný cestě po dešti mají vážný problémy. Natož na kamení nebo v prudkejch kopcích.
Ježiš chlape, tos to sem nemoh napsat dřív? Vědět už včera, že se s mojí motorkou nesmí jezdit v terénu když zaprší, tak bych vůbec nevodvíral garáž...
Chapli, zbytočne riešiť nedoriešenú otázku. Kto nemá problém naložiť 20kg bagáže na 220kg motorku a jazdiť takto sólo mimo civilizáciu a nezastavovať sa ani pri enduro úsekoch - o čom je debata? A kľudne si to tam aj páliť 100 a aj preskakovať klády...
Ja na to teda gule nemám a to aj napriek tomu, že už som takto s 200kg motorkou jazdil. A zjavne Zdenda je na tom rovnako ako ja.
Poklona tým, ktorý na to gule majú ja si však tých 20 kíl radšej naložím na 150kg motorku.
Ešte k nádržiam:
701 Long Range verzia
https://www.motorkar...mp;pgr=2#goto9979191
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Tigr 235 kilo s padákama, nosičema a pár věcma + 25 kilo náklad včetně nářadí nd trochou vody jídla atd. Co jsem viděl ostatní jezdce, tak moje motorka v daný kategorii byla jedna z lehčích, protože oni vezli plno nesmyslů, různejch dakar a turatech doplňků a mimo trasu, defakto nesjížděli. Takže si to mohli dovolit a přesto pořád naříkali, jak je ta trasa namáhavá Každopádně ohavně těžká potvora. Jasně, že ty tisíce po silnici byly celkem v pohodě, ale pak byly prašný cesty, písek bahno a to už byla otrava no a starý cesty byly fakt úmorný.
Asi to nejhorší a nejzajímavější co sem zažil bylo 250 kilometrů po opuštěný trase. Samozřejmě tam někdo projede, jinak by cesta za těch 15 let nebyla, ale opravy se skládají z vysekání stromků a keřů co blokujou průjezd, naházení pár prken, kamenů a stromků do kaluží a zasypání vymletýho dna v potůčku, kde by ani teréní auto neprojelo. Jel jsem to sám a 5 dní, nespěchal jsem, ani to nešlo, občas jsem zapadl, takže různý vytahování, občas vyseknout sekerou nějakej ten stromek, abych se protáhl z řeky na břeh když jsem brodil. Občas nasekat modříny a postavit si kousek hatí, kde se objížděla propadlá cesta, tajgou mimo cestu a to bylo zrovna v bažinách. Pár strmejch výjezdu, desítky potůčků, nějaká ta říčka, občas i širší. Před tím jsem tejden ještě čekal až opadne voda, protože pršelo a cesta byla v nížínách zaplavená. Navíc ty strmý výjezdy byly klouzající a to bych nevyjel.
Že to bude tak namáhavý jsem původně ani nečekal, ale po prvních 80 kilometrech jsem sjel takovej nechutně strmej deset metrů dlouhej sjezd břeh do řeky, vedle rozpadlýho mostu a usoudil, že se sám nahoru nedostanu, takže na urá dopředu a zpátky ni krok. Mohl bych třeba tejden počkat, nebo i dýl až někdo pojede, možná, ale to se mi nechtělo. Zrovna začínal podzim a provoz jaksi slábnul.
Další rok Pamír, pak Afgánistán. Samozřejmě, že jsem jel tu slavnou Pamír hajvej, ale to je celkem kvalitní silnice, prašná ale to projede i úplnej amatér a kdo tvrdí, že to je offroad tak práší. Je to fakt o ničem. Ale když se začne odbočovat do hor, zapadlejch vesniček, projíždí se horní části údolí tak už celkem přituhuje. Pak si dáte opět nějakou tu opuštěnou cestu, 150 kiláků přes hory, zase tři dny a nikdo nikde, místama se musí zaházet díry v kamenejch sesuvech, aby motorka projela atp. Místy seskočit a popotlačit, hlavně v brodech, nebo když se natrefí na sníh v průsmycích, motorka hrabe a odmítá jet.
Kdybych pořídil místo tigra to co mám teď, tak bych sice jel o pár dní déle po silnici, ale potom bych si to tam fakt vychutnal. Vůbec bych se nebál, že motorka zdechne v brodu a já ji nevytáhnu na břeh, že zapadnu a opět ji nevytáhnu a tak dále. Sice jsem si vždycky nějak poradil, ale byla to dřina. A styl padání, zvedání, padání se na velký motorce provozovat nedá, protože se jinak rychle dorasuje a zničí. Já to teda nemám rád ani s jednoválcem, takže raději pomaleji a po kouskách, tam kde to je obtížný. Nohy na zemi, odrážet se, seskočit pomoct. Pak se eliminují šance, že si zlomite ruku, nebo nohu, nebo ještě něco dalšího.
Takže proto uvažuju takhle. Jaro má také zkušenosti, tak ví o čem mluvím. Kdo nezažil, tak si tu situaci nepředstaví a bude doporučovat nesmysly a psát úplný kraviny. A kdyby se jimi v daný situaci řidil, tak většinou daleko nedojede, nebo při tom zdemolujue stroj, případně i sebe. Plno takovejch chytráků co razí zásadu, že z endura se nesesedá, jede se pořád ve stupačkách a pod plynem v každým terénu jsem už viděl... Pak čekají a čekají, až se opraví, dodá náhradní díl, svaří prasklej rám atd. atd. Pak se nakládá na auto, vlak, nebo posílá letecky domů a je po cestě.
Naposledy editováno 04.07.2021 11:57:53
Tak a po zralý úvaze jsem došel k názoru, že 13 litrů + 2 rezerva v kanystříku vedle motoru bude bohatě stačit všude. A když přituhne tak 4 petlahve na brašny a není takovej úsek na zemi, kterej by se s tím nedal. Protože civilizace je všude a kde není tam se nedá jet, nejsou cesty. A kde je civilizace, tak tam je benzín. A pár litrů mi dá skoro každej a kolikrát ani nechtějí zaplatit.
Motorka z továrny má 156 kilo. Hmotnost naloženýho stroje komplet s nosičema, 2l benzínu navíc, vzduchovým klaksonem, štítem, nářadím, n. dušema, n. vzduchovým filtrem, náhradní spojkou a zadní brzdovou deskou je 170 kilo. K tomu 15 kilo vybavení do jakýhokoliv počasí, do jakýkoliv destinace, spaní výhradně venku, + 5l vody a 2kg jídla, takže plně naložená motorka 192 kilo, pro představu.
/na trase je zbytečný tahat tolik vody a jídla, takže -3,5kg/
/v terénu, kde je voda, se ušetří 3 kila, protože aspoň dva litry to chce mít co kdyby/
Kdo nepoveze větrnej štít vůbec, spokojí se s klasickým klaksonem, kterej není vůbec slyšet a hodí vaky na sedlo tak ušetří 5 kilo.
Naposledy editováno 04.07.2021 12:22:53
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
No kurva...
Který máš rok? Novou?
- Vyhodil bych abs a dal akrapovic. Usetris dost kil, podle mě cca 8.
Výfuk spodem rally zvaž, misto něj se vejde fakt velký box nebo nádrž. 6 litrů bych tipoval. A váha cca v pohodě, výfuk taky něco váží, takže závěs to udrží. Tim bys vyřešil i známé trable s propalováním zavazadel od výfuku a nemusel hrotit podpěry. Jednoduchou trubku od držáku stupaček, po sundání zadních. Nahoře pod madla, svaril bych madla, nosič a podpěry nově.Závěs je festovni, bo má nést stupacky spolujezdce.
Nedělal bych to z duralu, zkus popatrat CrMo tenkostennou trubku cca 20 mm průměr. Svařit by to uměli například v Kostka koloběžky, nebo tak.
S duralem nahoffno, nikdo to nesvaří na cestě, a když, tak nezušlechtí a zase to rupne. Znám to z offroadu, zahrádka na autě jedině ocel, ne tvrdá. Abys to mohl x krát rovnat.
Na čerpadlo přídavné nádrže kašlat, balonkem to pretahnes do hlavní za chvilku, nic neváží.
Nechal bych motor podladit na spodek a střed, uškrtit. Na dálky je to tahání za ruce únavný. ( Proto tolik lidi milují staré vzduchové hondy, nebo tenere 660.)
A stanard rozetu + 13 kolečko dopředu. To jsem vyhodil, ale dám znova. Neni potřeba aby to jelo 160, ale krátkou jedničku využiješ.
Nebo kolečko sebou, ale blbý je že se to musí docela dotáhnout a radši lepit. Nicméně, platí na to vzduchový utahovák s rozumem a ten mají všude v dílnách, takže s sebou stačí ořech, zaříznutý aby neměl náběh v čele.
Pozor na matku, může být hliníková, radši bych dal ocel, až se bude muset zabrat, nekde v asijský dílně, aby nebylo zle.
13 až 16 zubů vepředu ti pokryje rozsah napínáku na kyvce bez krácení řetězu. Na 45 rozetě.
Určitě nechat velkej filtr a na průduch vymyslet ohradku na twinair fusekli.
Jestli je to nový, tak spojka netřeba, ale určitě s sebou napínák rozvodu, filtry a opravné sady celé hydrauliky, gufera vidlic a čistící pomůcku na vidle.
A dráty niple klíč. Pár originálů. Bál bych se přední náby origo, sem tam se vidí prasklá u středu. Nevim jak Talon, závodní provoz snáší líp než origo, prasklou jsem neviděl. Jiné nebrat .
Add vidlice, zvážil bych starší verzi co se dávala na první KTM 690, je výrazně pohodlnější. A nebo nějaké progresivní pružiny - neznám. Nové verze R v serii mlátí do rukou, pokud se nejede střelba. A počítám že to je většina vibrací co chystáš do gripu, od vzorku a haltru...
Nářadí ktm/hq je totálně jednoduchý , krom klíče na pružinu neni nic speciálního a vše je udělané jako u závodních, dostupnost T klíčem.
Ten klíč na pružinu- zvaž mechanické stavění, Xtrig pohledej. Je to fajn věc.
Pneu, omrkni ten Nomousse, je to novinka a proti tubliss je lepší a hlavně pasuje na širší ráfky co tam máš.
Obul bych E09 Dakar a dopředu TKC 80, jsou odolné. V bahně slabší, ale nerozbijes ráfky tak hned.
Přídavné světla, dal bych jen LED H4 a druhou do kufru... Svítí dost a míň žere. Budeš možná trpět na málo proudu, šetřit to .
Nebo koukni v Polsku, firma tam dělá LED do origo světel, vypadá to slušně. Nějakej Dr. Light, nebo jak... Bez garance co vydrží, ale viděl jsem a pěkně udělané. Asi lepší než jen LED žárovka...
Jsi cvok, já jel teď v týdnu dva dny po TET Polsko nalehko a jsem jak po mladejch
A žádný hardcore, rychlý písčitohlinitý, sem tam trochu bordelu. Představa ze na tom dám asii, to teda nazdar...
Naposledy editováno 04.07.2021 21:25:12
abs nechám na silnici pomáhá, mimo úplně vypínám a když se něco semele tak abs pomáhá
akrapovič teda za 28 tisíc nedám, to je příšerně drahý, stejně bych ho nemohl nechat tak dole, aby se nad něj vešla 40 litrová brašna hozená přímo přes plast, protože by chytal ve vyjetejch kolejích , u tigra sem ho teda hodil dolů, ale tohle je takový trochu víc terénější, tak bych se o ten vejfuk bál, no a 8 kilo určitě neušetříš, někde jsem četl že tak 2-3 kila, ale nemám zkušenosti, nevážil jsem
benzín stačí 15 litrů při spotřebě 5 na 100, zbytečný nahazovat váhu, benzín je téměř všude
nosič si svařím sám, počítal jsem nerez trubku 18x2mm nebo 20 něco x 1,5 ale 2mm se líp vaří a pak natřít, to se osvědčilo a udrží to všechno
o ladění jsem neuvažoval, mě to tahání za ruce tak hrozný nepříde
13ku kolečko vezmu, to se bude hodit, akorát na přesun by bylo lepší 16, aby ten motor tolik netočil a nežral, ale stejně víc jak 120 nejezdím, ale na balkán bych to asi neřešil a jel na 13t ce, protože jednička je docela dlouhá, až moc
ponožku určitě doplním, ta se neztratí, spojku náhradní vozím vždycky, páč se dá v těžším terénu docela rychle opotřebovat
napínák rozvodu, to vydrží tak málo ? hydraulika i brzdová nebo jen spojka ?
vidlici u nový motorky měnit nebudu, to je podle mě zbytečný
je potřeba během cesty točit s pružinou ? nastavím na zatížení a hotovo, co bych tam měnil, ale jestli myslíš tohle, tak by se to možná dalo, není to teda zadarmo, ale můžu pak točit co hrdlo ráčí, ale to můžu i spešl klíčem, kterej ve finále nebude těžší než tahle věc https://www.mototec...road/xt10500007.html
jestli ale musím kvůli štelování sundavat ten plastovej zadek, tak to bych se na to mohl vykašlat a dám teda to udělátko
nomouse jsem hledal, ale docela na to nadávali, tak nevím, nikdo to nemá, ani jsem nepochopil co to má vlastně dělat
E09 dakar je za trest, některý se nedají vůbec zout, je to utrpení stačí E09 ty jezdím s E10 na předku, nebo shinko 804/805 ty zase hodně vydrží na asfaltu
a co ty led světla, mám to řešit nebo stačí tovární světlo, teď jsem teda zvyklej na dvojitej halogen ?
Naposledy editováno 04.07.2021 21:35:48
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Chytání v koleji asi ano, stojánek mam slušně ošoupaný
A pozor, se 16 kolečkem a 45 rozetou žrala víc a na jedničku nic moc rozjezd, a to jsem měl na motardech.
Se 13 kolem to točilo kolik ve 120 ? A spotřeba oproti originálu ?
S nadváhou teda problém nemám, takže s pupkem si moc nepomůžu.
Naposledy editováno 05.07.2021 12:37:10
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Ale co mi vadilo, tak ta reakce na plyn . Ona i normálně je citlivá, takže v ustáleným tempu musíš s pynem jemně, jinak je to hned 20 nahoru, hned dolů... Na dálku mi tohleto vadí, způsobuje to zbytečnou únavu. Ty nové verze jsou trochu lepší, ale i tam je dobře na cestu dát tu mírnou mapu.
S tou 13 kou to bylo ještě citlivější. V terénu nalehko to tak nevadí, pokud se jede rychleji. Ale pri klidné jízdě nic moc.
Motor necukne, ale má velký moment a je to otravný po chvíli. Dokud si užíváš jak to jde za plynem a na motardech brzdí, je to fajn. Ale po x hodinach bys ocenil hladký průběh a to teda moc neumí. Enduro má být výkonný, ale přátelský. Abys vydržel celej den, o tom to je.
Což tohleto moc není...
Edit: jo a hele, těch 10 tisic km co píšou na olej u nových verzí, to bych nedělal. Já to měním jak kdy, ale i po 4 tis km to nevypadá hezky, sem tam něco v sitku. Je tam malá náplň, žádný chladič, pod motorem dekl a mokrá spojka.
Sice je to na valivých ložiskách i na klice, ty něco snesou, ale stejně...
Naposledy editováno 05.07.2021 15:26:00
Na dvojku cez spojku sa dá vyjsť takmer čokoľvek. A dokonca luxusnejšie, ako na jednotke. Aj ťažšie výjazdy idem radšej na dvojke a dospojkujem.
Kratšia jednotka sa možno hodí s batožinou a na kačku, ale aj to teraz odspojkujem. Takže toto už neriešim.
Prepočet prevodov tu:
https://www.gearingcommander.com/
chtělo by to nějakou obd jednotku ssebou a přehodit si mapy podle potřeby
nevíte jakej obd modul k androidu se dá sehnat, aby ukazoval chyby a uměl je vymazat, kdyby něco ?
Obyčejná cesta, která trochu rozmokla a takhle vypadají i některý cesty do vesnic na severu, po dešti, takže to není nic vyjímečnýho. Akorát to nemá nic společnýho s pouští a dakarem.
Teorie ani praxe o jízdě ve stupačkách na tomhle povrchu jaksi nefunguje. A proto jsou lehký cestovní motorky Troufnu si tvrdi, že na h701 by se to projelo bez šlápnutí na zem. S tigrem bych tam tancoval jako soudruzi na videu. A s bagáží už by to bylo místama na popobíhání vedle stroje.
Navíc to bmw boxer na silničních gumách, něco jako E7, to je úplně hotovo, na takovejch jsem s tigrem nejezdil ani po silnici, protože by to pak dopadalo takhle. A von s tím jede do lesa po dešti, i když jen po cestě. To nechápu.
Naposledy editováno 05.07.2021 19:14:12
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Husa na drapákách nenaložená to projede v pohodě, určitě tam nebude tancovat a padat jako ty velký stroje, to snad je jasný, kvůli tomu se nemá cenu rozčilovat, tak to prostě je. Hmotnost je alfa a omega při takovýmhle stylu ježdění, těch 70-90 kilo se někde projeví. To je jako kdybych přijel na huse na okruh mezi supersporty a začal tam machrovat a závodit s nima a ještě si pak tahal triko, že mám defakto okruhovej stroj, protože mám "silnej" motor a obul jsem skliky
Tak se konečně už proberte a přiznejte si, že těžký krámy nejsou ani na rozměklou cestu, jak dokládá video. A jsou tam i jiný videa, jak se pokouši jet i po rovný cestě s kalužema a je to to samý. Padají i tam, kde teda nechápu proč spadli.
Řešíme tady cestování do "terénu" suchýho, písčitýho, kamenitýho a bahnitýho, tak proč sem pořád někdo vnucuje těžký mastodonty, který na to nemají. Proto jsem vložil video, abychom si ujasnili o co jde.
Naposledy editováno 05.07.2021 20:47:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Ono záleží hodně kdo na tom sedí. Protože jde ledacos.
Tady máš vsechny ty tvoje neschopný motorky, panáčku.
Trenuj a půjde to.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
To co tam předvádí jsou cirkusový čísla, to nemá s cestováním nic společnýho. Navíc ty motorky vyloženě rasujou.
realita je to video o pár přízpěvků výš. Tam jsou normální lidi na cestě po deštíku, ani tam není pořádný bláto. Je to jen rozměklý.
Naposledy editováno 05.07.2021 22:38:46
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
ZdendaZB píše: Vidíš tam někde blátivou cestu, kaluže ?
To co tam předvádí jsou cirkusový čísla, to nemá s cestováním nic společnýho. Navíc ty motorky vyloženě rasujou.
realita je to video o pár přízpěvků výš. Tam jsou normální lidi na cestě po deštíku, ani tam není pořádný bláto. Je to jen rozměklý.
Se nehadam... Jen že Ty jsi tvrdil, že to nejde.
Vždycky když něco nejde, najde se blbec co to stejně udělá
Znám lidi na dvouvalcich KTM, kteří to umí a sotva se jich držím. Hlavně v zimě ve sračkách, bo je nemám rád. .
Ale to asi není podstatné, řešíš turistiku na dualsport enduru... Dojedeš kam chceš podle toho co umíš. Pokud nic, vychytávky jsou ti prd platný. Kdo umí a myslí, dojede na čemkoliv. Podivej se na čem lítají místní, a kudy.
A je to tady, prostě velký enduro je do terénu v pohodě a lehčí motorka je tam zbytečná, protože ti co to umí, tak to umí. Jen škoda, že to na nich drtivá většina neumí i když najezdili plno kilometrů a to včetně mě.
Na tom videu je kopec, je rozměklo, to snad vidí každej, ale každej taky vidí, že tam ty motorky nemají co dělat. A když už tam jsou, tak by se jezdci měli podle toho chovat.Na to není potřeba patent na rozum, ale je potřeba používat mozek a nesnažit se všechno vyjet v sedle stroje, když to je ztrátový. Ale je fakt, že si pak můžou tahat triko, co všechno vyjeli a jak přitom neustále padali a něco lámali. Já osobně bych se za to co tam předvedli styděl a vůbec bych to nezvěřejňoval, kromě čestnejch vyjímek
To, na čem lítají místní je sice pěkný, ale místní jsou na místě a nepotřebujou jezdit daleko, znají to tam, mají tam známý takže oprava a odvoz pro ně není problém, ten kousek co bydlí.
Když už tvrdíte těžkej terén, tak pište těžkej terén pro gs, pro těžký ktm apod. protože to co je těžkej terén pro jednu motorku je lehkej pro druhou. Když řeknu obecně do těžkýho terénu, tak si představím rozježděnou cestu od náklaďáků, koryto řeky s kamenama, hlubokej hnusnej brod s kamenitým dnem, kde tu motorku musím protlačit jinak spadnu.
Naposledy editováno 06.07.2021 11:13:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Do Vorkuty a přes Polární Ural, taj... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 18 | Dnes v 11:26 ZdendaZB |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB |
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 2 | 27.5.2024 v 13:09 ZdendaZB |