Téma: Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojka krásně b...
Ahoj, hledal jsem a nenašel tady můj problém.
Jedna, dva, tři krásně táhne a jede do kila, kopnu čtyři a začne vynechávat a nejede nad sto něco, kopnu dolů a trojka zase krásně bzučí.
Směsí to asi nebude, když trojka dává vysoké otáčky v pohodě.
Zřejmě ta spojka, ale co, to netuším.
Mám teda asi už cca 1000 km od GO motoru (repase klikovky, výbrus, písty, řetázek atd.) Vape, nový svíčky a podruhé jsem už měnil olej. Mazal jsem do 500km 1:30, teď mažu 1:40. A jediné co zlobí je ta čtverka. Snažil jsem se zajíždět správně jak se má a teď začínám zkoušet, jak jede.
(jak prase nejezdím, jen to zkouším, jak jede)
Díky

Naposledy editováno 26.06.2021 21:25:29
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2021 v 21:27 | Nahoru | #1
zdravím. okoukl bych privod paliva zda neni neco ucpaného. při větší zátěži pravděpodobně nestíhá přitékat benzín.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2021 v 21:45 | Nahoru | #2
Klidně to může dělat palivový filtr. Zkusmo ho vyhoď a uvidíš.
Jak píše kolega, nejspíše nestíhá dotýkat benzín...
Může být i vadné/nabobtnalé těsnění kohoutku.
Hodně zdaru.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

26.6.2021 v 21:52 | Nahoru | #3
Ale trojka vysoké otáčky dává, můžu zařadit za čtyři fakt až v té stovce, to tam musí téct dobře, ne?
Zkusím profouknout, vyčistit....

Naposledy editováno 26.06.2021 21:54:16

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

26.6.2021 v 22:51 | Nahoru | #4
Čtverka nevynechává, vyskakuje ti kvalt.

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

26.6.2021 v 23:05 | Nahoru | #5
Kohlstein>
A co s tím?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 00:28 | Nahoru | #6
Rozpulit motor a podívat se na kameny koleček které do sebe zapadají, vyměnit kolečka čtyřky a možná i trojky

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2021 v 01:06 | Nahoru | #7
Hoši, zase ho nestraste zbytečně...
Zkus nejdřív tu palivovou cestu-kohout, filtr, příp. i karbec...když nedotýká benzin dělá to většinou na čtyřku..na vytoceni trojky je potřeba méně smesy...
Docela bych si vsadil na gumovy kroužek primo pod páčkou kohoutu...ty gumičky jsou ze smejdovyho materiálu a dírky postupně zarustaji až to přestane tyct...
Teď možná napíšu kravinu - nemám u sebe schéma prevodovky, ale mám dojem, že čtverka je přímý záběr, ne? takže jaká kolečka?

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 06:27 | Nahoru | #8

ja1 píše: Rozpulit motor a podívat se na kameny koleček které do sebe zapadají, vyměnit kolečka čtyřky a možná i trojky


Půlené to bo loni na to GO, vyplázl jsem za to nemalé peníze.
Snad to bude jen to palivo....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 06:56 | Nahoru | #9
Čau, ešte skús pojazdiť bez uzáveru nádrže, môže byť upchaté odvetrávanie , to ma tiež potrápilo síce na ČZ. Na jawe som šiel už demontovať valce, tiež mi to vynechávalo presne ako tebe. Prišiel som na to tak, že pri demontáži nádrže, ( už som išiel dávať dole valce, som myslel, že mi to zadiera,) tak som odpojil prívod paliva a ono to pomali tieklo. Bolo to tým, že ako som striekal nádrž tak som nezakryl otvor na viečko a dostala sa farba do nádrže. Nastriekal som aj vnútro. Farba sa odlúpla a pripchala to sitko na ventile. Bolo to roku pána 1980 a na Jawe 350-634 Oilmaster. ˇO to bola paráda.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2021 v 07:39 | Nahoru | #10
Vyskakování rychlosti se mě zdá jako hloupost. Ano, 4 je přímý záběr, ale vyskakovat umí také. Jenže to jsou úplně jiné příznaky.
Trojka jde sice roztočit naplno, jenže 4 je těžší převod a tak i spotřeba je větší. Nehledej v tom žádné složitosti, jak píšou kolegové, začni tím nejjednodušším. A to je palivová cesta. Víčko nádrže, kohout (jeho těsnění), filtr, plovák, hladina...
Sám jsem to řešil několikrát a aspoň u mě za to mohl většinou filtr, někdy těsnění kohoutu - příznaky jak popisuješ, všechny kvalty naplno, jen 4 vynechávala.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 08:24 | Nahoru | #11
Co se zmeni v palivobe cestě trojka vs. čtyřka ? SoupTko je v obou pripadech vyzazeno stejně . Ne?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 08:28 | Nahoru | #12
V palivové cestě se nic změnit nemůže, to je logické, ale stoupne požadavek na rychlou a dostatečnou dodávku paliva - a pokud je cesta nevyhovující, tak se to na 4 při plném plynu projeví.
Projevilo by se to i na nižší kvalty, kdyby byl přívod omezen ještě více.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2021 v 09:09 | Nahoru | #13
o vyskakovani rychlosti nikdo nic nepise....pise ze na čtyřku to motorka nepobere a ztrácí rychlost. Tipoval bych na privod paliva, a pro jistotu koukni jestli neni pricpany vzduchovy filtr. Me to jedno u prisávalo pytlik se zarovkama a nechtelo to jet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 09:27 | Nahoru | #14
Johny_R> Proč by ve 100km/h měla být zásadně rozdílná spotřeba na 3 a 4?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 10:17 | Nahoru | #15
kdyby byl problem s palivem,cukalo by to na všachny kvalty, problém je bud převodovka nebo prevod

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 10:42 | Nahoru | #16
Kohlstein> tak třeba to těsnění postupuje plizive ty dírky zarustaji postupně a logicky se to projeví první na crverku...ono to tak prostě je...uz jsem to těsnění měnil dvakrát.. Spotřebu na trojku a crverku při stejné rychlosti jsem samo nemeril, ale v tom režimu, v jakým jses zvyklej motorku používat, to dělá problémy že začátku jenom na čtverku...
Chce to odpojit hadicku a benzin třeba lit jenom do petky...mel by z kohoutu tyct statečnym proudem, který lze přirovnat rannímu moceni nactileteho pokud se mu moc nechce, je problém buď v tom kohoutku, nebo v odvzdusneni nádrže-pak je dobre to zjusit ještě s otevřeným víčkem...

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 10:57 | Nahoru | #17
Podle mě to nemusí být primárně vyskakující kolečko! Už jsem se setkal s nedostatečně dotaženým primárném řetězovým kolečkem na klice (je jen na kuželu) a potom při plném zatížení dochází k prokluzu při největším zatížení, právě na 4 st. Pokud neměl mechanik přípravek na zajištění spojkového koše, mohl špatně dotáhnout matku u primáru. Ono popis této závady je celkem dost obecný, na čtverku to cuká a nejede. Kdyby tam tekl špatně benzín, spíš by se to dusilo a mělo by to tendenci se přidřít a to jsou poněkud jiné příznaky, než cukání

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 11:29 | Nahoru | #18

udinar píše: Podle mě to nemusí být primárně vyskakující kolečko! Už jsem se setkal s nedostatečně dotaženým primárném řetězovým kolečkem na klice (je jen na kuželu) a potom při plném zatížení dochází k prokluzu při největším zatížení, právě na 4 st. Pokud neměl mechanik přípravek na zajištění spojkového koše, mohl špatně dotáhnout matku u primáru. Ono popis této závady je celkem dost obecný, na čtverku to cuká a nejede. Kdyby tam tekl špatně benzín, spíš by se to dusilo a mělo by to tendenci se přidřít a to jsou poněkud jiné příznaky, než cukání


Motor byl dělán v Mohelnici u pana Špičky, takže u odborníka - Motospicka.cz
Určitě měli správné nářadí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 11:45 | Nahoru | #19
Kohlstein> težší převod, je potřeba více energie -- dej si na kole velkej tac a malý kolečko a pak si ho prostřední a velké vzadu a myslím, že ten rozdíl v nohách ucítíš.
Víc ti to nevysvětlím. Jen z praxe oprav motorů Jawy 350 jsem moc krát tuto situaci zažil a bylo to tak. Pokud byl přívod hodně uškrcen, projevovalo se to i na nižších kvaltech, pokud jen lehce, projevovalo se to jen na 4. A když vůbec jen málo, tak pak hrozí propálení pístu a blbé je, že se to ani moc neprojevuje. Myslím, že toto popisoval i Pavel Suchý při cestě po Austrálii.
Doporučuji kontrolovat gumičku kohoutku, zvláště po její výměně za novodobou, preventivně.

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 11:46 | Nahoru | #20
ja1> Necukalo, co by muselo být hodně ucpané, prakticky netekoucí. Cukání převodovky a ztrátu výkonu snad kolega pozná...

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 11:50 | Nahoru | #21
udinar> Primární kolečko na klice drží právě ten kužel, matka je jen pro sichr. Pokud by byl vadný kužel, respektive by na sebe s kolečkem primáru nesedly, tak pak by to držela opravdu ta matka, ale to je špatně. Pak by bylo třeba styčné plochy zabrousit.
Prokluzující primár by se projevoval jako prokluzující spojka a to především na nižsích kvaltech - 1, 2,...
Jestliže motor vynechává, není to prokluzující ať primár, nebo spojka.
Když neteče benzin, je to jak když vypneš zapalování, motor se nedusí, ale prostě pár obrátek nejde. S chudší směsí může být výkon i vyšší, ale riziko propálení pístu je veliké. Bez oleje to chvíli běží, než se to začne zadírat - ale záleží na stavu motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 11:58 | Nahoru | #22
Johny_R> Asi neni dobry poucovat kohlsteina, zvlast kdyz zacnes pouzivat slova jako "energie" - pri stejne rychlosti - 100kmh uricte neni potreba vic "energie" na tezsim prevodu

Co se tyce jizdy na kole - tak v nohach urcite necitis "energii" ale silu... a to je z hlediska fyziky docela zasadni rozdil.

A kdyz uz jsme u te praxe - prokluzujici spojka se nejvic projevuje na 1, 2? Uff to asi ne?

Naposledy editováno 27.06.2021 12:01:09

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 12:45 | Nahoru | #23
assassin> Nezlob se na mě, rozumím tomu co mě chceš říct, na slovíčkaření jsem nikdy nebyl a ani s Tebou se nebudu pouštět do takové diskuze.
Kdo je Kohlstain a kdo Ty, to je mě vcelku jedno a už zase si všímám toho, že diskuzi s oblibou otáčíš někam, kde vůbec nebyla.
Kdo chce chápat, tak tomu rozumí. Nemám vzdělání na přesné termíny, ale kdo bude chtít tak pochopí, jaký je při jízdě na kole při lehkém a těžkém převodu rozdíl a na šlapání to chce jak sílu v nohách, tak i dostatek energie, či jak si to pojmenuješ, abys to vydržel.

Z praxe tuším, že dotaz nebyl na konstantní jízdu za laboratorně stanovených podmínek, rychlostí 100.00 km/h, ale že prostě roztočí trojku na 100, tj. skoro maximálka, pak dá 4, plný plyn, vyleze to nad 100 a začne to vynechávat.... Typické příznaky nedostatku paliva - hodně zlobí papírové filtry a takto se projevují.

Samozřejmě že ano, především na první stupně. Nebudu Ti tady dělat rozbory a psát vzorce, ale když jsem naposledy řešil tento problém, tak ano, na jedničku a dvojky, při nárustu krouuticího momentu, tj cca 3200 a 4200ot na J350/638 bylo prokluzování spojky znatelné, na 3 a 4 se neprojevilo. Výměna unavených pružin bylo správné řešení, zbytek spojky byl OK. Uff, tak to bylo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 13:06 | Nahoru | #24
Já jsem na jawe 350 jel jednou v zivote jako malej kluk, ale na vsech ostatnich motorkach se projevovala klouzajici spojka nejvic na posledni rychlost.

Zvlastni ze na jednu stranu ten nejtěžší prevod viz ten příklad se slapanim na kole způsobuje vynechavani ale na druhou stranu spojka neklouze pri te nejvetsi spotrebe “energie”

Uz jsem tu tehle dorazu s “cukanim” zažil spoustu a obvykle to byl opravdu vypadavajici kvalt. Tak uvidime.

Naposledy editováno 27.06.2021 13:07:34

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 13:07 | Nahoru | #25
asi takhle - s příznakama, který popisuješ bys rozhodně nebyl první s nedostatečným přítokem paliva Včetně mě, když jsem měl 639.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 13:09 | Nahoru | #26
Tak to bych zkusil na trojku do kopce

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 13:13 | Nahoru | #27
Borci super, díky za rady. A neřešte slovíčka (někdo)! Dal jsem pryč palivový filtr a vzduchový a jsem na 120/hod a pak to zase začne. Super, mám radost! Ještě rozeberu ten kohout. Minulej rok jela těch 140, tak doufám, že se na to zase dostanu.
Díky !!!

Naposledy editováno 27.06.2021 13:25:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 13:52 | Nahoru | #28
assassin> Tvé zkušenosti, mé zkušenosti, energie, výkon, kroutící moment..no.. . Více nebudu komentovat, věnuji se technice.

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 13:57 | Nahoru | #29
Hostage> Super. Jen bych tam vrátil ten vzduchový filtr - s jeho odporem se počítá, budeš mít moc chudou směs - na to pozor.
Určitě pryč palivový filtr, pokud to je papírák, kouknout na gumičku v kohoutku. Myslím, že na fichtlkrámku prodává nějaké z hnědého materiálu - mělo by být odolné i proti biosložkám. Já je mám koupené, ale ještě jsem je nezkoušel. Pak samozřejmě průchodnost samotného kohoutku, někdy bývá ucpán bordelem z nádrže - vymontovat, vyčistit, případně drátkem opatrně vydloubat bordel. Dírky v těsnění nesmí být menší než v kouhoutku.
Jako poslední průchodnost ventilu v karburátoru a nastavení výšky hladiny - myslím že je to 11mm od okraje dosedací plochy pro víko plovákové komory.

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 14:58 | Nahoru | #30

Hostage píše: Borci super, díky za rady. A neřešte slovíčka (někdo)! Dal jsem pryč palivový filtr a vzduchový a jsem na 120/hod a pak to zase začne. Super, mám radost! Ještě rozeberu ten kohout. Minulej rok jela těch 140, tak doufám, že se na to zase dostanu.
Díky !!!


Tak to máte pane zrovna v těch otáčkách a v tom počasí, co teď panuje, nějaké moc bohaté, že vynechává.
Nehrál sis pro to zabíhání s polohou jehly? A co na to barva svíček? Jsou obě stejně černé?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 HaaS 33 23.9.2024 v 11:55 Nukin
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey

TOPlist