Jedna, dva, tři krásně táhne a jede do kila, kopnu čtyři a začne vynechávat a nejede nad sto něco, kopnu dolů a trojka zase krásně bzučí.
Směsí to asi nebude, když trojka dává vysoké otáčky v pohodě.
Zřejmě ta spojka, ale co, to netuším.
Mám teda asi už cca 1000 km od GO motoru (repase klikovky, výbrus, písty, řetázek atd.) Vape, nový svíčky a podruhé jsem už měnil olej. Mazal jsem do 500km 1:30, teď mažu 1:40. A jediné co zlobí je ta čtverka. Snažil jsem se zajíždět správně jak se má a teď začínám zkoušet, jak jede.
(jak prase nejezdím, jen to zkouším, jak jede)
Díky
Naposledy editováno 26.06.2021 21:25:29
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Zkus nejdřív tu palivovou cestu-kohout, filtr, příp. i karbec...když nedotýká benzin dělá to většinou na čtyřku..na vytoceni trojky je potřeba méně smesy...
Docela bych si vsadil na gumovy kroužek primo pod páčkou kohoutu...ty gumičky jsou ze smejdovyho materiálu a dírky postupně zarustaji až to přestane tyct...
Teď možná napíšu kravinu - nemám u sebe schéma prevodovky, ale mám dojem, že čtverka je přímý záběr, ne? takže jaká kolečka?
(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
ja1 píše: Rozpulit motor a podívat se na kameny koleček které do sebe zapadají, vyměnit kolečka čtyřky a možná i trojky
Půlené to bo loni na to GO, vyplázl jsem za to nemalé peníze.
Snad to bude jen to palivo....
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Trojka jde sice roztočit naplno, jenže 4 je těžší převod a tak i spotřeba je větší. Nehledej v tom žádné složitosti, jak píšou kolegové, začni tím nejjednodušším. A to je palivová cesta. Víčko nádrže, kohout (jeho těsnění), filtr, plovák, hladina...
Sám jsem to řešil několikrát a aspoň u mě za to mohl většinou filtr, někdy těsnění kohoutu - příznaky jak popisuješ, všechny kvalty naplno, jen 4 vynechávala.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Projevilo by se to i na nižší kvalty, kdyby byl přívod omezen ještě více.
Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Chce to odpojit hadicku a benzin třeba lit jenom do petky...mel by z kohoutu tyct statečnym proudem, který lze přirovnat rannímu moceni nactileteho pokud se mu moc nechce, je problém buď v tom kohoutku, nebo v odvzdusneni nádrže-pak je dobre to zjusit ještě s otevřeným víčkem...
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
udinar píše: Podle mě to nemusí být primárně vyskakující kolečko! Už jsem se setkal s nedostatečně dotaženým primárném řetězovým kolečkem na klice (je jen na kuželu) a potom při plném zatížení dochází k prokluzu při největším zatížení, právě na 4 st. Pokud neměl mechanik přípravek na zajištění spojkového koše, mohl špatně dotáhnout matku u primáru. Ono popis této závady je celkem dost obecný, na čtverku to cuká a nejede. Kdyby tam tekl špatně benzín, spíš by se to dusilo a mělo by to tendenci se přidřít a to jsou poněkud jiné příznaky, než cukání
Motor byl dělán v Mohelnici u pana Špičky, takže u odborníka - Motospicka.cz
Určitě měli správné nářadí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Víc ti to nevysvětlím. Jen z praxe oprav motorů Jawy 350 jsem moc krát tuto situaci zažil a bylo to tak. Pokud byl přívod hodně uškrcen, projevovalo se to i na nižších kvaltech, pokud jen lehce, projevovalo se to jen na 4. A když vůbec jen málo, tak pak hrozí propálení pístu a blbé je, že se to ani moc neprojevuje. Myslím, že toto popisoval i Pavel Suchý při cestě po Austrálii.
Doporučuji kontrolovat gumičku kohoutku, zvláště po její výměně za novodobou, preventivně.
(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Prokluzující primár by se projevoval jako prokluzující spojka a to především na nižsích kvaltech - 1, 2,...
Jestliže motor vynechává, není to prokluzující ať primár, nebo spojka.
Když neteče benzin, je to jak když vypneš zapalování, motor se nedusí, ale prostě pár obrátek nejde. S chudší směsí může být výkon i vyšší, ale riziko propálení pístu je veliké. Bez oleje to chvíli běží, než se to začne zadírat - ale záleží na stavu motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Co se tyce jizdy na kole - tak v nohach urcite necitis "energii" ale silu... a to je z hlediska fyziky docela zasadni rozdil.
A kdyz uz jsme u te praxe - prokluzujici spojka se nejvic projevuje na 1, 2? Uff to asi ne?
Naposledy editováno 27.06.2021 12:01:09
(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Kdo je Kohlstain a kdo Ty, to je mě vcelku jedno a už zase si všímám toho, že diskuzi s oblibou otáčíš někam, kde vůbec nebyla.
Kdo chce chápat, tak tomu rozumí. Nemám vzdělání na přesné termíny, ale kdo bude chtít tak pochopí, jaký je při jízdě na kole při lehkém a těžkém převodu rozdíl a na šlapání to chce jak sílu v nohách, tak i dostatek energie, či jak si to pojmenuješ, abys to vydržel.
Z praxe tuším, že dotaz nebyl na konstantní jízdu za laboratorně stanovených podmínek, rychlostí 100.00 km/h, ale že prostě roztočí trojku na 100, tj. skoro maximálka, pak dá 4, plný plyn, vyleze to nad 100 a začne to vynechávat.... Typické příznaky nedostatku paliva - hodně zlobí papírové filtry a takto se projevují.
Samozřejmě že ano, především na první stupně. Nebudu Ti tady dělat rozbory a psát vzorce, ale když jsem naposledy řešil tento problém, tak ano, na jedničku a dvojky, při nárustu krouuticího momentu, tj cca 3200 a 4200ot na J350/638 bylo prokluzování spojky znatelné, na 3 a 4 se neprojevilo. Výměna unavených pružin bylo správné řešení, zbytek spojky byl OK. Uff, tak to bylo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Zvlastni ze na jednu stranu ten nejtěžší prevod viz ten příklad se slapanim na kole způsobuje vynechavani ale na druhou stranu spojka neklouze pri te nejvetsi spotrebe “energie”
Uz jsem tu tehle dorazu s “cukanim” zažil spoustu a obvykle to byl opravdu vypadavajici kvalt. Tak uvidime.
Naposledy editováno 27.06.2021 13:07:34
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Díky !!!
Naposledy editováno 27.06.2021 13:25:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Určitě pryč palivový filtr, pokud to je papírák, kouknout na gumičku v kohoutku. Myslím, že na fichtlkrámku prodává nějaké z hnědého materiálu - mělo by být odolné i proti biosložkám. Já je mám koupené, ale ještě jsem je nezkoušel. Pak samozřejmě průchodnost samotného kohoutku, někdy bývá ucpán bordelem z nádrže - vymontovat, vyčistit, případně drátkem opatrně vydloubat bordel. Dírky v těsnění nesmí být menší než v kouhoutku.
Jako poslední průchodnost ventilu v karburátoru a nastavení výšky hladiny - myslím že je to 11mm od okraje dosedací plochy pro víko plovákové komory.
(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...
Hostage píše: Borci super, díky za rady. A neřešte slovíčka (někdo)! Dal jsem pryč palivový filtr a vzduchový a jsem na 120/hod a pak to zase začne. Super, mám radost! Ještě rozeberu ten kohout. Minulej rok jela těch 140, tak doufám, že se na to zase dostanu.
Díky !!!
Tak to máte pane zrovna v těch otáčkách a v tom počasí, co teď panuje, nějaké moc bohaté, že vynechává.
Nehrál sis pro to zabíhání s polohou jehly? A co na to barva svíček? Jsou obě stejně černé?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |