Nebo je to někde určeno?
Kamoš si 100 oktanový benzín pochvaluje u své NC 750X, kde pak cítí větší výkon. Přitom motorka má kompresní poměr 10,7:1. Africa Twin má 10:1. Jestli tohle už lze považovat za vysoký KP?
Můj V-Strom nebo Triumph 900 GT má 11,2:1, Yamaha MT-07 11,5:1, GS 1250 má 12,5:1, KTM 890 má 13,5:1....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
kerut píše: mito7> to jako myslis, ze pri jizde na plnej plyn to sani neskrti prumer hrdel ? zkusil bych se zamerit na vyraz constant velocity
Tzn když do válce nasaji škrcením pomocí klapky třeba desetinu objemu tak motor s Kerut cyklem docílí stejnou kompresi máš to patentovaný žes to pustil do světa?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
Kafoholik píše: Vysoký poměr v řeči těch kteří psali ty doporučení je vše nad 10:1.
Jinak, ty benziny jsou v pohodě do snad každý motorky, ale pikud se na ně nezmění mapa nebo seřízení karburátoru, tak to nemá celkem smysl.
Ten vstrom na to nereaguje dobře, taky mám tu zkušenost ze na normální benzin jede líp. Asi jsou mapy napsané na horší paliva, aby na cestach bylo jedno co tam dáš.
Ale i tak jsem do V stroma dával lepší když byl, protože tam obvykle neni tolik bioslozky.
Ale na běžný provoz se mi nejvíc osvědčila ta verva. Ne že by to nějak jelo víc, ale je to čistý, je v tom hodně aditiv.
Je to tak, jak pišeš. U tech V-Stromu to musi delat asi nastavena mapa. Stejne chovani popisuji majitele 650 i 1000.
A tak vlastne nevim, co je pro motorku lepsi. Klidnejsi chod motoru s horsim benzinem a biosrackama a nebo kvalitnejsi benzin bez biosracek, vice aditivy, lepsi reakce na plyn, ale vice neklidny projev motoru s vice vibracemi.
95 hladsi chod, tichsi motor. Pri podradovani s medziplynom obcas zapraska vyfuck. Vykon ok.
Takze 100oktan len sporadicky a na zimu. Nema tam zmysel pocas roka ked sa vyjazdi.
Spotrebu neviem ci je lepsia. Moto mam na zabavu a vtedy sa neda korektne odmerat. Viem len, ze okolo 6/100km.
Maxipes_Fík píše: Ještě že tuto informaci nemají motorové stroje, co doma (na zahradě) používáme, dvě sekačky na trávu čtyřtaktní (traktůrek a sekačka) a dvoutaktní křovinořez a pila. Ty sekačky se nepoužívají od podzimu do jara, je v nich normální natural 95 s lihem, tak jak se tankuje u pump, na jaře chytnou na první otočení klíčkem a na první zatažení za špagát a ty dvoutakty chytají na drc i po odstavení delším než rok a to je v nich ten benzín i s olejem
Presne tak, podepisu se pod to. Nikdy zadny problem. Asi o tom ty sekacky a pily neslysely
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
zahadnytajemny píše: Je to tak, jak pišeš. U tech V-Stromu to musi delat asi nastavena mapa. Stejne chovani popisuji majitele 650 i 1000.
A tak vlastne nevim, co je pro motorku lepsi. Klidnejsi chod motoru s horsim benzinem a biosrackama a nebo kvalitnejsi benzin bez biosracek, vice aditivy, lepsi reakce na plyn, ale vice neklidny projev motoru s vice vibracemi.
Biosložka je ve všech benzínech (ze zákona), jen v prémiových to není líh ale ETB které je z něho vyrobené ale nemá část jeho nevhodných vlastností. Když použiješ v motoru palivo s vyšším okt. číslem než na které je nastaven, tak jediné co se může stát, tak že z něj dostaneš nižší výkon(ve všech režimech),protože toto palivo hoří za nižšího tlaku pomaleji a tím dojde ke špičce tlaku později vůči top poloze pístu a kliky než u paliva s nižším okt. číslem.
Naposledy editováno 29.05.2021 22:45:20
Ale s biozložkami veru nemám dobré skúsenosti, motorovú pílu ani malú dvojtaktnú elektrocentrálu po nejakom polroku bez vyčistenia karburátora už nenaštartujem. Jediné riešenie je benzín s minimom bio-sračiek alebo vždy pred dlhšou odstávkou nádrž vyprázdniť.
Kamoši-veteránisti odprísahajú, že to bio spôsobuje aj koróziu starších plechových nádrží.
S Guzzinou (posledná karburátorová verzia Nevady 750) som mal na začiatku kariéry E10 skúsenosť, ktorá ma totálne odradila od E10 benzínov. Nakoľko som mal naraz 3 motocykle, Guzzinu som nejaký polrok nejazdil. Keď som motorku vytiahol, nenaštartovala a som si všimol, že pri otočení kľúčikom zapalovania nepočujem známe cvaknutie elektrického palivového kohútika. Som myslel, že sa vinutie malého elektromagnetu spálilo, ale keď som to rozobral, ventil bol zablokovaný a plný usadených zatvrdnutých žltých sračiek. Samozrejme aj sitko, takže nasledovalo prečistenie celého systému vrátane karburátorov.
Bonus: Mal som takú domarob núdzovú rýchlotankovaciu plastovú nádobu s kohútikom (pre 3 motocykle a auto podobná vecička vždy poslúži). Bola na cca 5 litrov, otočil sa dole hlavou, hrdlo sa vopchalo do nádrže, pustil som kohútik a cez delenie na priesvitnom plaste som videl, koľko benálu som tam pustil. Nič sa nerozlialo, všetko ostalo čisté a náhodne rozliaty benzín nesmrdel celý deň.
No raz som si všimol, že tá nádoba je v kúte garáže deformovaná, naklonená na bok. Kuafix, tak ten bio-benzín mi skoro zožral ten plast, bol úplne zmäknutý a veľa nechýbalo, aby sa to pretrhlo a "benzín" roztiekol...
Takže s kompresiou a s nejakým detonačným spalovaním alebo až zadretím od čias dvojtaktných Jawiek-ČeZet som nezaregistroval žiadny problém, ale tá novodobá euro-alchýmia s benálmi sa mi veru nepozdáva...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
Foustka píše: Tzn když do válce nasaji škrcením pomocí klapky třeba desetinu objemu tak motor s Kerut cyklem docílí stejnou kompresi máš to patentovaný žes to pustil do světa?
desetinu objemu tam nasajes leda tak pri zavreny klapce, pri brzdeni motorem ty smradlavej brnenskej pracuraku, rozkopej si drzku a bez brecet na kometu
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
ramlik píše: Foustka> biosložka nemusí být ve všech palivech! Pořád se může prodávat určité procento bez.
Podíl se počítá za určité období a pokud v něm prodají palivo s vyšším obsahem biosložky než je dané zákonem pak můžou prodávat i bez, u nafty to díky zemědělcům a ,,eko'' dopravcům chápu,u benzínu toho bude podstatně míň, proto ho asi Čepro ofiko nenabízí1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
kerut píše: desetinu objemu tam nasajes leda tak pri zavreny klapce, pri brzdeni motorem ty smradlavej brnenskej pracuraku, rozkopej si drzku a bez brecet na kometu
Pěkně1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
viz PM, v ustalenem rezimu, mimo volnobeh, je celkem bez ohledu na skrtici klapku komprese +- stejna.. coz ty konkretne predpokladam vis, protoze to vi i uplnej idiot, tudiz z vyse uvedeneho logicky vyvozuji ze jsi idiot - nic vic, nic mene..
Jednoduše... na benzínovém autě s turbem a ideálně proměnným časováním ventilů to být poznat může. Na většině motorek spíše ne.
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
To má za následek také lepší tepelné podmínky, což by mělo být poznat třeba u skútrů a nebo v městském provozu, kdy přehřívání nebude tak intenzivní. I pro vzduchem chlazené motory to může mít pozitivní význam.
No, a kdo někdy měl trable s čerpadlem a filtrem v nádrži ( hrozná pakárna, a drahá), ten tu Vervu a podobně dává i z těchto důvodů... Neřeším že by to nějak líp jelo, ale hraju na zachování čistýho systému. Tedy, nejde mi o to , že je to 100 oktan, ale o ty ostatní věci co v tom jsou a v běžných tolik ne . To má dobře třeba Shell, kde ten V-power je vysoce aditivovaná čistá 95 - úplně v pohodě.
Naposledy editováno 31.05.2021 12:32:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
kerut píše: Foustka> bud jsi idiot a placas ty bludy o uplne beznem typu regulace umyslne, nebo jsi idiot a placas bludy z neznalosti..
viz PM, v ustalenem rezimu, mimo volnobeh, je celkem bez ohledu na skrtici klapku komprese +- stejna.. coz ty konkretne predpokladam vis, protoze to vi i uplnej idiot, tudiz z vyse uvedeneho logicky vyvozuji ze jsi idiot - nic vic, nic mene..
Kupodivu i jako idiot ti potvrdím, že kompresní tlak bude u běžného atm. motoru největší kolem maximálního kroutícího momentu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
Kafoholik píše: U normálně laděných motorů pro silniční provoz ten význam 100 oktanu je spíš jen v tom, že vznikne méně karbonu díky přesnějšímu spalování.
To má za následek také lepší tepelné podmínky, což by mělo být poznat třeba u skútrů a nebo v městském provozu, kdy přehřívání nebude tak intenzivní. I pro vzduchem chlazené motory to může mít pozitivní význam.
No, a kdo někdy měl trable s čerpadlem a filtrem v nádrži ( hrozná pakárna, a drahá), ten tu Vervu a podobně dává i z těchto důvodů... Neřeším že by to nějak líp jelo, ale hraju na zachování čistýho systému. Tedy, nejde mi o to , že je to 100 oktan, ale o ty ostatní věci co v tom jsou a v běžných tolik ne . To má dobře třeba Shell, kde ten V-power je vysoce aditivovaná čistá 95 - úplně v pohodě.
Na Shellce jsem natankoval jen jednou v životě, "benzín" do auta, výsledkem byly rozleptané a sežrané gumičky v čerpadle nezávislého topení Webasto, které do té doby spolehlivě sloužilo s benzíny od jiných pump spoustu let, takže ať si to ředidlo, co mu říkají benzín nalejou za klobouk, od nich už nekoupím nikdy ani tavnou pojistku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
kerut píše: Pedl> ciste teoreticka technicka poznamka - komprese je (u motoru normalni koncepce) stejna ve sviznem i pomalem tempu
Neméně teoretická poznámka - kompresní poměr je statický a dynamický
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
predpokladam ze se od zacatku bavime o kompresi v provozu, tedy dynamicke,... komprse(a tlak ve valci) by byla s nemennym prurezejm sani logicky vyssi pri nizsich otackach (relativne nejvyssi=nejefektivnejsi sani, pri ponechani pistu ve spodni uvrati a nasdlednem rychlem stlaceni k uvrati horni) jenze bez seskrceni sani klapkou (prip. i soupatkem) ty nizsi otacky jaksi nenastanou, takze diky tehle regulaci, bude tlak proste relativne stejnej ve skoro celem spektru, coz je naopak celkem logickym dusledkem funkcni regulace otacek.. pri naplno otevrenem sani pak samozrejme dojde k situaci ze prumer uz nestaci, dal se nezvetsuje, tlakove ztraty v sacim kanale rostou, takze bude tlak v uvrati tedy i tva "dynamicka" komprese klesat, a motor bude vadnout (samozrejme zde uz brutalne porostou i vsechny ostatni ztraty, mechanicke, tepelne..)
..BTW jasne ze kdyz je klapka uplne zavrena a motor jede na volnobezny rezim, pak je tlak o dost nizsi coz prave zajistuje jen takovy vykon (opet jaksi princip regulace), aby se motor sam o sobe udrzel v chodu, a vzhledem k tomu ze na to kvuli setrvacnosti potrebuje vyssi otacky nez treba pet otacek za minutu, tak je potreba toho "znevykoneni" dosahnout jinak, takto, pridusenim.. (presneji relativne velky vykon ktery motor stale vytvori, zase dostatecne intenzivne mari sanim skrz zavrenou klapku a volnobezny system)... coz je ucel volnobehu..
Ty nižší otáčky mohou nastat i bez škrcení klapkou(šoupátkem), - pojedeš na plnej plyn a nastane stoupání a otáčky jdou dolu i při tom plném plynu.
Další: tak je potreba toho "znevykoneni" dosahnout jinak, takto, pridusenim.. (presneji relativne velky vykon ktery motor stale vytvori, zase dostatecne intenzivne mari sanim skrz zavrenou klapku a volnobezny system)... coz je ucel volnobehu.
On ten výkon není snížen mařením přes zavřenou klapku sání, ale on se ani nevytvoří díky nasátí podstatně menšího množství směsi - která je mnohem méně stlačená.
2 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
kerut píše: viz PM, v ustalenem rezimu , mimo volnobeh, je celkem bez ohledu na skrtici klapku komprese +- stejna.. .
mito7 píše: On ten výkon není snížen mařením přes zavřenou klapku sání, ale on se ani nevytvoří díky nasátí podstatně menšího množství směsi - která je mnohem méně stlačená.
???? jo ty ses kreten ? aha,.... tak tim se ledacos vysvetluje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
kerut píše: Foustka> ano krasna ukazka brnenske demagogie,..
???? jo ty ses kreten ? aha,.... tak tim se ledacos vysvetluje
V tom případě nevím kdo je tady větší?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 19 | 20.9.2024 v 18:32 PIGO |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom | Machy2001 | 2 | 4.9.2024 v 21:28 Martin1980 |