globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kompresní poměr vs prémiový benzín
27.5.2021 v 18:20
U prémiových (100 oktanových benzínů) se všude uvádí, že jsou pro určeny pro motory s vysokým kompresním poměrem. Nikde se však neuvádí od jakého konkrétního čísla mluvíme a je považováno za vysoký kompresní poměr.
Nebo je to někde určeno?
Kamoš si 100 oktanový benzín pochvaluje u své NC 750X, kde pak cítí větší výkon. Přitom motorka má kompresní poměr 10,7:1. Africa Twin má 10:1. Jestli tohle už lze považovat za vysoký KP?

Můj V-Strom nebo Triumph 900 GT má 11,2:1, Yamaha MT-07 11,5:1, GS 1250 má 12,5:1, KTM 890 má 13,5:1....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

31.5.2021 v 19:40 | Nahoru | #1

kerut píše: Pedl> ciste teoreticka technicka poznamka - komprese je (u motoru normalni koncepce) stejna ve sviznem i pomalem tempu



Neméně teoretická poznámka - kompresní poměr je statický a dynamický

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

31.5.2021 v 20:10 | Nahoru | #2
FiZzeR> tak tuhle myslenku teda rozved, moc by mne zajimalo jak tohle ucebnicovy skatulkovani ovlivni nasi diskusi..

predpokladam ze se od zacatku bavime o kompresi v provozu, tedy dynamicke,... komprse(a tlak ve valci) by byla s nemennym prurezejm sani logicky vyssi pri nizsich otackach (relativne nejvyssi=nejefektivnejsi sani, pri ponechani pistu ve spodni uvrati a nasdlednem rychlem stlaceni k uvrati horni) jenze bez seskrceni sani klapkou (prip. i soupatkem) ty nizsi otacky jaksi nenastanou, takze diky tehle regulaci, bude tlak proste relativne stejnej ve skoro celem spektru, coz je naopak celkem logickym dusledkem funkcni regulace otacek.. pri naplno otevrenem sani pak samozrejme dojde k situaci ze prumer uz nestaci, dal se nezvetsuje, tlakove ztraty v sacim kanale rostou, takze bude tlak v uvrati tedy i tva "dynamicka" komprese klesat, a motor bude vadnout (samozrejme zde uz brutalne porostou i vsechny ostatni ztraty, mechanicke, tepelne..)

..BTW jasne ze kdyz je klapka uplne zavrena a motor jede na volnobezny rezim, pak je tlak o dost nizsi coz prave zajistuje jen takovy vykon (opet jaksi princip regulace), aby se motor sam o sobe udrzel v chodu, a vzhledem k tomu ze na to kvuli setrvacnosti potrebuje vyssi otacky nez treba pet otacek za minutu, tak je potreba toho "znevykoneni" dosahnout jinak, takto, pridusenim.. (presneji relativne velky vykon ktery motor stale vytvori, zase dostatecne intenzivne mari sanim skrz zavrenou klapku a volnobezny system)... coz je ucel volnobehu..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist