chtěl bych si nechat od zkušenějších poradit s výběrem motocyklu.
Zaujal mě Hornet 600 a Cagiva Raptor 650.
Chtěl bych nějakýho klasického naháče, rozpočet do 70 tisíc.
Mám zkušenosti jen s malýma moto, ted si rozšiřuji a na sezonu bych rád něco pořídil.
Na hornetu dělám v autoškole jízdy, přijde mi hodně v pohodě co se jízdních vlastností a ovladatelnosti týče. Na raptoru jsem ještě nejel, ale vzhledově se mi asi líbí víc.
Děkuji za rady případně za další tipy a nápady
2 reakcí na tento příspěvek Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
(reakce na) Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
Naposledy editováno 27.04.2021 05:57:35
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
jinak i ten hornet nebo N-kový fazer. Čím starší motorka, tím větší. Mám stejné parametry postavy a mám starého fazera, novější model je menší...
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
Zrovna Hornet 6tka rok 2005 byl chvíli v mém hledáčku, fakt se mi ten poslední model s kulatým světlem líbil, a myslím, že do začátku to musí být super motorka...
Naposledy editováno 27.04.2021 18:57:30
Každopádně výborný podvozek a brzdy, výborná váha a motor jeden z nejspolehlivějších... Úzký vstřikový V2, vstřik od 2002 tuším. Díly na motor pasují komplet z SV650. Ostatní věci jsou standard, žádné špeky k nesehnání na tom nejsou.
Taky uvažuju že si to pořídím na lítačku. Zábavná a přitom ekonomická motorka, co jsem na tom jel. Akorát mi vadí ty dva výfuky, ale to je můj osobní vkus... Nicméně motorka má takový tvary, že by jí nevadil výfuk spodem z Glaudiuse.
Glaudius nebo SV jsou motorky se stejným motorem, ale ten Raptor je lepší svezení i lehčí...
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
(reakce na) Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
Pokud by km byly pravda, je treba udělat repas tlumičů a kontrolu lozisek kyvky, řízení, domazat, vymenit kapaliny všude včetně brzd. Brzy spojka a možná rozvody.
Protože v tom nikdo ještě nejspíš nebyl pri těch km.
Jinak vypadá dobře,vem si někoho a jeď si pro něj
Naposledy editováno 29.04.2021 18:45:24
Vsechny pružiny a pružinky budou po 20 letech pod limitem, i kdyby to stálo. Vazelina vydrží pár let a je to pak vosk. Membrány, hadičky, kapaliny, filtry.
Pokud je to dělaný, mrknu a nechám na zimu. Většina je vidět nebo poznat. Ale jestli to není dělaný a jen někde stála, zabráním škodám když to radši udělám. Pak už tě to přežije.
Sorry, jsem preventista
Jsem totiž linej opravovat
já mám Raptora 650 r. 2006. Je stejně velkej jako Raptor 1000, ale spíš malej. Mám 178cm a pravda nemám uplně nejkratší nohy, ale je to jen tak tak. Větší člověk by se asi taky vešel, ale myslim že bys spíš trpěl. I když mi posez vyhovuje, musim si dělat po cca hodině krátký přestávky na protažení nohou, protože kolena jsou dost zalomený.
Jinak špeky k nesehnání tam jsou a neni jich málo, respektive musíš prostě lovit v dílech na jiný motorky, je to otravný a ani nedostatek jakýhokoliv příslušenství neni uplně příjemnej. Taky to nebude uplně ideální když to začátečník někde složí, protože díly co jsou na ráně se shání špatně a jsou drahý. Pár věcí už jsem dělal a bez problému toho moc nebylo.
Hornet na tom bude určitě o moc líp, vlastně jakákoliv masovka.
Jinak je to supr motorka, podvozek je perfektní, brzdy dostačujou (akorát zadní nemá nějak výraznější progresi, tak trochu on/off, při výraznějším používání nutně potřebuje brzdovku s vysokym bodem varu) motor mi přijde fakt dobrej s krásnym zvukem, je lehounkej při jízdě i manipulaci na místě a krásně jezdí v zatáčkách. Jen to chce vyhodit originál výfuky, ty jsou strašně marný.
Podle mne jsou tyhle dvě motorky naprostý nebe a dudy a hlavně pro uplně jiný uživatele, do srovnání se dostávaj jen díky podobnejm cenám.
Každopádně kdybys chtěl ještě něco vědět, rád poradim.
Měj se
K
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
Naposledy editováno 23.01.2022 02:09:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
1 reakcí na tento příspěvek Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
Ten rozdíl je dost zásadní, na cestování třeba já už dvouválec nechci.
Já teď hledám taky něco v tomhle segmentu, k výletnímu využití a tak různě do práce apod. Jednoduchou nenáročnou japonskou tuctovku se vstřikováním kolem 600 ccm. Motorově se mi nejvíc libí vodník 650 co je v Banditu, navíc má hydraulickou spojku obvykle.
Ale na blbnutí mám KTM 690 a k ní oboje kola, takže tak... Tím mi nevadí, že suzuki s tím motorem je těžká jako kráva.
Kdyby mi to vadilo, tak výrazně lehčí je 600GSR nebo FZ6. Ale tam zase to vstřikování je ještě trošku váhavý, je to o generaci zpět.
Hornet je vstřikový až myslím od 2008...
Pokud bych chtěl dvouválec do V, Suzuki SV je výborná, ale od 2004 s hliníkovým rámem . Asi nejvýhodnější, spolehlivá, snadno díly, dobré ceny.
O Raptoru bylo napsáno. Není špatný Shiver, motory bez obav, celkově parádní, ale bacha na typickou elektriku , někdy si to žije po svým, nicméně jezdí. Ducati, tam je spousta radosti , není třeba se bát desma, ale kravál od spojky a celkově... Pokud jsi hluchý, supr stroj .
A pak jsou tu řadový dvouválce, v 600 ccm je to hlavně ER6 Kawa... Je to dobrý, jsou tam jen jedny rozvody, spolehlivý. Trochu vibrace , motorka ne moc hezká.
Proč furt melu o vstřikování? Protože je to blbuvzdorné a obvykle bezstarostné a jak stroje stárnou, tak membrány karburátorů tvrdnou a jehly a všechno se oklepává... v dnešní době už je to zbytečný. A mechaniků co to umí naladit ubývá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650
No, něco jsem najel na DL650, nějak mi to nepadlo do oka. Jako, je to nezmar a všechno, ale hladkej 4 vál je asi na silnici tak nějak lepší pokud jde o můj subjektivní dojem. A může to být i nižší, když na tom jsou kufry.
Membrány prasklé protože tvrdé ... jinak se guma nezlomí obvykle.
To je jako s hodinkama, jasně že mechanika je super a krásná, ale v dnešní době už to taky není úplně zapotřebí.
Vše co se na karbcích může pokazit ve stříkačce vůbec není. Díra, klapka, vstřik... sem tam kouknout na synchronizaci, a to spíš jen u těch V motorů.
K tématu - tak nějak mi vychází, že limitující je počet zážehů za minutu, pod které se nedá jít, jinak to není na cestování moc příjemné. Jednoválec dvoutakt od 6000 rpm výš, jednoválec čtyřtakt vůbec. Dvouválec čtyřtakt taky od 6000rpm výš, to znamená max. půllitr, jinak už to moc jede. Tříválec vůbec (pravda, lákalo mě to, zkusit si tříválec, ale poté, co jsem zjistil, jak se 765 od Triumphu sere, zlomil jsem i nad tímto hůl). Takže zbývá čtyřválec, který je od 3500-4000rpm krásně hlaďoučký. A samozřejmě se stříkačkou, vždyť karburátory se nedávají už 20 roků. S karbecama už jedině některý z vyjímečnějších modelů, které člověk vždycky chtěl, ale teprve teď se staly přijatelné cenově.
Naposledy editováno 04.05.2021 13:58:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |