U kamarádovy motorky (xt660r) jsem narazil na problém - rozsvítí se hladové oko rezervy a po pár kilometrech začíná motorka cukat jako by docházel benzín.
Problém je v tom, že nádrž má 15 litrů a rezerva má být 2,5 litru - dotankování do plné je ale jen kolem 12 litrů - tj. jakoby to nevyjelo rezervu a to je mi divné - u kohoutů (norm/pri) a karburátorů bych věděl, ale u vstřikování kdy je čerpadlo uvnitř nádrže a sací filtr je u dna a tedy tam není nic jako rezerva - jen čidlo výšky hladiny.
Nesetkal se s tím někdo a kde by mohl bát problém? saje to jinudy? někde netěsnost co se projeví až není zalitá benzínem?
Díky za rady či nasměrování
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
edit: píšeš, že čerpadlo tam je...pak jen zkontrolovat jeho funkci
Naposledy editováno 29.04.2021 11:43:18
E: Ještě může být příčina ta, že většinou je tam před vstupem sítko které nikdo nikdy nečistí. Ale to pak většinou nesouvisí s množstvím paliva v nádrži a zlobí to pořád....
Naposledy editováno 29.04.2021 12:04:33
me zacne motorka s malem paliva taky blbnout, nikdy jsem nevyjel udavanych 17litru. cerpadlo prestane spravne fungovat pokud klesne hladina, nenasel jsem logicke oduvodneni, vzduch by si tou dobou cucnout jeste nemelo , ale mensi hydrostatickej tlak muze zpusobit ze ten filtr na sani uz je moc velka restrikce…
mam tam uz druhe cerpadlo a na obe to delalo stejne. Cukat to zacne az kdyz je tam opravdu malo benzinu (30+km od blikani kontrolky dam), ale chcipa to pri prudkejch brzdach na semaforu.
čerpadlo tam skutečně je - viděl jsem ho, je originál a nejspíš včetně originál filtrů (z r.2004) v celé té plastové konstrukci s filtrem s regulátorem tlaku a pak už jen krátká propojovací hadice ke vstřikovači
ploché sítko před vstupem tam je - bylo trochu zasviněné, ale pořad je tam to stejné - zkusím se podívat po jeho rozměrech ev. ho vyměnit, ten filtr v tlakové části nevím jestli jde vyměnit, max. ho zkusím propláchnout nějakým čističem a profouknout v protisměru, uznám to u ktm 990 s EFI tam je na to celá sada filtrů k čerpadlu (sání i tlaková část) akorát je ta sada docela drahá
taky bych čekal, že to začne cukat po cca 30-40 km (spotřeba 5 - 2,5 litrů rezerva) až tam bude jen pár centimetrů benzínu od dna ev. při odlití benzínu akcelerací nebo bržděním
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
čerpadlo je skoro uprostřed, ale pokud nenajdu nic jiného špatného tak to prohlásím za vlastnost, kdyby tam byla alespoň nějaká ohrádka kolem čerpadla co by bránila rychlému odlivu paliva
2 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
Přišel jsem na to až po druhém vymontování čerpadla z nádrže a opravil kouskem nerezového drátu, který jsem protavil v místě pod "O" kroužkem se zasunutou osazenou trubičkou skrz a zajistil ji tak před vysunutím. Dělal jsem to asi před pěti lety a od té doby můžu vyjet nádrž pokaždé až dosucha a k žádnému vynechávání chodu motoru nedochází.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování a rezerva
https://www.motorica...uel-pump-gauge_28809
Naposledy editováno 29.04.2021 18:52:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování a rezerva
Slávek-TDM píše: Maxipes_Fík> hele, kde to tam je?
https://www.motorica...-gauge_28809 [/quote]
Je to uvnitř, jak jsem psal, musíš rozdělat to plastové těleso na dvě části, je to jen secvaknuté západkama, hlavně nic neulom.
Honza-TA950 píše: Maxipes_Fík> super, na něco takového jsem měl podezření, že to musí souviset s hladinou - čili je to ten O-kroužek na tom propojení spodního držáku (a vývodu paliva) a horní části a má přesně sedět ve vybrání, aby správně těsnil i za vyššího tlaku
Asi správně nechápeš psaný text, vím že by bylo lepší to namalovat, ale u PC sedí paní domácí a učí dálkově studenty a v telefonu to malovat nebudu.
Je to mezi výstupem z čerpadla a vstupem do jemného filtru, tím že se vysune osazená trubička a zasune se hlouběji do otvoru vstupu do jemného filtru, tak drážka pro "O" kroužek zmizí. "O" kroužek i s tou osazenou trubičkou zůstane v otvoru vstupu do jemného filtru v horní části plastového tělesa, musí se vytáhnout zahnutým drátem nebo malým šroubováčkem.
2 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |