globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vstřikování a rezerva
Zdravím, mám na zkušenější dotaz.

U kamarádovy motorky (xt660r) jsem narazil na problém - rozsvítí se hladové oko rezervy a po pár kilometrech začíná motorka cukat jako by docházel benzín.

Problém je v tom, že nádrž má 15 litrů a rezerva má být 2,5 litru - dotankování do plné je ale jen kolem 12 litrů - tj. jakoby to nevyjelo rezervu a to je mi divné - u kohoutů (norm/pri) a karburátorů bych věděl, ale u vstřikování kdy je čerpadlo uvnitř nádrže a sací filtr je u dna a tedy tam není nic jako rezerva - jen čidlo výšky hladiny.

Nesetkal se s tím někdo a kde by mohl bát problém? saje to jinudy? někde netěsnost co se projeví až není zalitá benzínem?

Díky za rady či nasměrování

Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 10:04 | Nahoru | #1
Pokud to čerpadlo nemá sání níž než dno nádrže, může se stát že při deceleraci, akcelerací nebo naklonění vezme trochu vzduchu a spadne tlak na vstřiku.

1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 10:46 | Nahoru | #2
Dno nádrže je ploché a v tom je klasicky kruhový otvor je kterém je zašroubovaný celý ten držák čerpadla, čerpadlo je svisle a dole má placatý filtr v podstatě u dna, chápal bych u posledního půl litru, ale 2,5 litru mi přijde, že už je hladina dost vysoko na to aby to nejelo

(reakce na) Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 11:20 | Nahoru | #3
Honza-TA950> Jen tak ze zajímavosti - je tam OPRAVDU to origo čerpadlo o kterém píšeš ( viděl jsi je ) ? Nebo tam event. předchozí majitel mohl z nějakého důvodu čerpadlo měnit za náhradu , která má výstup ( nádstavec ) výš . Jen taková úvaha - něco podobného řešil známý na jiném typu mašiny .

1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 11:42 | Nahoru | #4
něco podobného řešil známý - bylo vyndáno čerpadlo a teklo samospádem. čtvrtka nádrže nešla vyjet.

edit: píšeš, že čerpadlo tam je...pak jen zkontrolovat jeho funkci

Naposledy editováno 29.04.2021 11:43:18

Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 12:03 | Nahoru | #5
Nevím jak u téhle moto, ale mě to dělá podobný cirkus a bohužel vím čím to je. Pokud mám rezervu a vezmu jakkoliv víc za plyn tak motorka přestává táhnout. Má nedostatek paliva a na vině je vysokotlaký filtr paliva, který je součástí čerpadla v nádrži a vůbec to není levná sranda na výměnu....

E: Ještě může být příčina ta, že většinou je tam před vstupem sítko které nikdo nikdy nečistí. Ale to pak většinou nesouvisí s množstvím paliva v nádrži a zlobí to pořád....

Naposledy editováno 29.04.2021 12:04:33

(reakce na) Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 13:28 | Nahoru | #6
mariano> tohle ale nema podavaci cerpadlo a karbce… to je Fi ne?

me zacne motorka s malem paliva taky blbnout, nikdy jsem nevyjel udavanych 17litru. cerpadlo prestane spravne fungovat pokud klesne hladina, nenasel jsem logicke oduvodneni, vzduch by si tou dobou cucnout jeste nemelo , ale mensi hydrostatickej tlak muze zpusobit ze ten filtr na sani uz je moc velka restrikce…

mam tam uz druhe cerpadlo a na obe to delalo stejne. Cukat to zacne az kdyz je tam opravdu malo benzinu (30+km od blikani kontrolky dam), ale chcipa to pri prudkejch brzdach na semaforu.

Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 13:57 | Nahoru | #7
Je to stříkačka s tlakovým čerpadlem v nádrži

čerpadlo tam skutečně je - viděl jsem ho, je originál a nejspíš včetně originál filtrů (z r.2004) v celé té plastové konstrukci s filtrem s regulátorem tlaku a pak už jen krátká propojovací hadice ke vstřikovači

ploché sítko před vstupem tam je - bylo trochu zasviněné, ale pořad je tam to stejné - zkusím se podívat po jeho rozměrech ev. ho vyměnit, ten filtr v tlakové části nevím jestli jde vyměnit, max. ho zkusím propláchnout nějakým čističem a profouknout v protisměru, uznám to u ktm 990 s EFI tam je na to celá sada filtrů k čerpadlu (sání i tlaková část) akorát je ta sada docela drahá

taky bych čekal, že to začne cukat po cca 30-40 km (spotřeba 5 - 2,5 litrů rezerva) až tam bude jen pár centimetrů benzínu od dna ev. při odlití benzínu akcelerací nebo bržděním

Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 13:58 | Nahoru | #8
Filtr asi nebude ten problém - je součástí čerpadla a to stojí krásných 17k
Není třeba poškozená nádrž - ve smyslu, že by byla prohnutá dovnitř?

Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 14:01 | Nahoru | #9
malinko prohnutá byla u víčka, ale to jsem vyklepal - to by byl rozdíl tak 2 deci

budu to muset rozmontovat a změřit kolik cm od dna je těch 2,5 litru a uvidím, ten filtr by se snad projevoval ve vyšších otáčkách nezávisle na naplnění nádrže

1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 14:22 | Nahoru | #10
Nádrž je rozlehlá, čerpadlo vzadu - ubereš plyn, benzín se přeleje dopředu a čerpadlo znovu nasaje, teprve až se zastavíš ... A přitom by stačilo sledovat tachometr, a když se ti nepodaří natakovat do ujetí 200km, tak nebrzdit a neubírat!

(reakce na) Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 14:56 | Nahoru | #11
Kohlstein> nejsu blbé, stejnou radu jsem dal kamarádovi - ať si nuluje trip2 a tankuje do 200 km

čerpadlo je skoro uprostřed, ale pokud nenajdu nic jiného špatného tak to prohlásím za vlastnost, kdyby tam byla alespoň nějaká ohrádka kolem čerpadla co by bránila rychlému odlivu paliva

2 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2021 v 17:19 | Nahoru | #12
Jestli je tam stejné čerpadlo jako u Tenerky, tak bych věděl čím to je, je tam velice fikané kurvítko. Plastové těleso čerpadla je ze dvou částí, pokud si to dobře pamatuji, tak v té horní části je jemný filtr a propojení průtoku paliva od čerpadla ve spodní části je utěsněno "O" kroužkem, který se tváří, dokud se kurvítko neaktivuje, že je normálně v drážce, ale ta jakoby drážka je tvořena tím, že je do výstupního otvoru od čerpadla zasunutá osazená trubička z toho samého plastu, jako je všude okolo. Kdyby byla ta trubička přitlačená osazením v otvoru té horní části, tak to bude fungovat stále, ale ta díra žádné osazení nemá a když ta trubička povyjede, tak "O" kroužek přestane plnit svoji funkci a palivo začne škvírou mezi vývodem od čerpadla a otvorem v horní části stříkat pod tlakem asi 325 kPa směrem dolů k sacímu koši (hrubému filtru), pokud je hladina v nádrži dost vysoko, nic se neděje, motorka jede, protože čerpadlo je dost předimenzované a udrží tlak i při tom větším průtoku, ale jak je hladina v nádrži níž, tak se kolem sacího koše vytvoří působením silného proudu paliva, dopadajícího na hladinu směs benzínu s bublinkama a s touto směsí už čerpadlo požadovaného tlaku nedosáhne a motor chcípá.
Přišel jsem na to až po druhém vymontování čerpadla z nádrže a opravil kouskem nerezového drátu, který jsem protavil v místě pod "O" kroužkem se zasunutou osazenou trubičkou skrz a zajistil ji tak před vysunutím. Dělal jsem to asi před pěti lety a od té doby můžu vyjet nádrž pokaždé až dosucha a k žádnému vynechávání chodu motoru nedochází.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 18:50 | Nahoru | #13
Maxipes_Fík> hele, kde to tam je?

https://www.motorica...uel-pump-gauge_28809

Naposledy editováno 29.04.2021 18:52:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 23:49 | Nahoru | #14
Maxipes_Fík> super, na něco takového jsem měl podezření, že to musí souviset s hladinou - čili je to ten O-kroužek na tom propojení spodního držáku (a vývodu paliva) a horní části a má přesně sedět ve vybrání, aby správně těsnil i za vyššího tlaku

(reakce na) Vstřikování a rezerva

29.4.2021 v 23:50 | Nahoru | #15
Slávek-TDM> na tom obrázku to je schované ve spodní části jak tam jdou ty černé a modrý drát

(reakce na) Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 08:11 | Nahoru | #16

Slávek-TDM píše: Maxipes_Fík> hele, kde to tam je?

https://www.motorica...-gauge_28809 [/quote]

Je to uvnitř, jak jsem psal, musíš rozdělat to plastové těleso na dvě části, je to jen secvaknuté západkama, hlavně nic neulom.

(reakce na) Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 08:32 | Nahoru | #17

Honza-TA950 píše: Maxipes_Fík> super, na něco takového jsem měl podezření, že to musí souviset s hladinou - čili je to ten O-kroužek na tom propojení spodního držáku (a vývodu paliva) a horní části a má přesně sedět ve vybrání, aby správně těsnil i za vyššího tlaku



Asi správně nechápeš psaný text, vím že by bylo lepší to namalovat, ale u PC sedí paní domácí a učí dálkově studenty a v telefonu to malovat nebudu.
Je to mezi výstupem z čerpadla a vstupem do jemného filtru, tím že se vysune osazená trubička a zasune se hlouběji do otvoru vstupu do jemného filtru, tak drážka pro "O" kroužek zmizí. "O" kroužek i s tou osazenou trubičkou zůstane v otvoru vstupu do jemného filtru v horní části plastového tělesa, musí se vytáhnout zahnutým drátem nebo malým šroubováčkem.

2 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 08:47 | Nahoru | #18
Možná si to už úplně přesně nepamatuji a nejedná se o spoj mezi výstupem z čerpadla a vstupem do jemného filtru, ale o spoj mezi výstupem z jemného filtru a vývodem ze spodní části plastového tělesa ven z nádrže, ale to nemá na funkci toho kurvítka, ani na postup opravy žádný vliv.

(reakce na) Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 08:53 | Nahoru | #19
Maxipes_Fík> Ja myslim, ze jako voditko to staci, kdo ma sanci to opravit, tomu to décvakne az to uvidi. Diik, zajimave info

(reakce na) Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 09:29 | Nahoru | #20
Maxipes_Fík> díky za upřesnění - tedy výstup čerpadla a horní část plastu - kouknu na to

1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 09:34 | Nahoru | #21
Škoda, že jsem to tenkrát nevyfotil, ale s rukama od benzínu by se mi nechtělo sahat na fotoaparát.

(reakce na) Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 09:36 | Nahoru | #22
Maxipes_Fík> Jen takovej OT dotaz, pnovice sedi? To jsou ty u Rožmitálu? Neznal jsi nahodou miru schorovskeho?

1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 09:42 | Nahoru | #23
To jsou Pňovice u Litovle, jsem Olomoučák, ale už jsem měl města plné zuby, tak už bydlím pár let na vesnici.

(reakce na) Vstřikování a rezerva

30.4.2021 v 10:10 | Nahoru | #24
Maxipes_Fík> jasny, jiny pnovice
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic Sofía 51 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov
Zavzdušnění zadní brzdy XT660 Yamaha XT 660 R JAR111 7 14.2.2022 v 18:33 ALFA70


TOPlist