AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak, jak dlouho vám vydržela rozeta? Co jsem jawu koupil tak jsem najel jen 8k km. Po koupi jsem kontroloval rozetu a ta vypadala na 70%. Teď je KO. Řetěz koupím ČZ cross, ale rozetu ještě nevím. Je polská, TWN, turecká a česká. Nejlevnější tureckou za 600 škrtám hned, tomu nevěřím. Polskou nevím, TWN je dle Sesy za 1. Rozhoduji se mezi tou TWN a CZ, jestli stojí si připlatit těch 500kč za CZ.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 16.03.2021 14:46:09
Žádné futro tam néni.
Takže když to poskládáš dohromady, dotahneš a kyvka nebude moc vanglovat (zkůšá se to suché a bez těsnění), tak to namasti a jezdi.
Když to budeš pravidelně mazat výše uvedenou nulkou, tak životnost uložení je skoro nafurt.
Jó, kdybys to chtěl abgrejdovat na bronzové futra, tak se to dělá obráceně - udělajů se futra do kyvky a patřičná vůle (tak pět stovek) se vyrobí připasováním průměru rozpěrek.
Nic se nestruží, páč to za a) nikdo pořádně neudělá (doskáče futro) a za bé) je to daleko přesnější a lacinější.
Rozeta - pokud dělá Jawatech unašeč, do kerého vleze dvouřádkové ložisko s kosoúhlým stykem (tak to měla soutěžní Jawa), tak si pořiď tuto, ne tu s jednořádkem tuším 6205. A s výměnným věncem ozubení...a máš to navěky.
Naposledy editováno 16.03.2021 14:56:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 16.03.2021 15:03:54
Ty bronzové futra mě napadly, problém je ten, že si je nedokážu vyrobit a neznám přesné rozměry. To samozřejmě můžu šuplerou změřit, ale muselo by se to udělat pořádně. Hlavně, kdo by to vyrobil, cena? S tímto ještě nemám zkušenosti. V nejhorším tam hodím ty metaloplasty a dobré
Jsem rád že tady někdo popsal A00. Jsem to chtěl vyhodit že je po ní, páč se táhne jak sopel. Jako strojař pro jsem měl vždycky hříbek na trubce za mazničku a bazmek na pumpování za maznici. Jestli se nepletu. Je ale fakt že jsem se často ulejval a nedával pozor.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ta motorka je udělaná tak, že má stopu poměrně dlouhou, což ji činí stabilnější při rychlé jízdě rovně a do prudkých zatáček se jí moc nechce a taky je tím pádem při nižších rychlostech míň stabilní.
Sklon přední vidlice je asi dědictví po soutěžních motorkách...
Když teda na třindě jedeš takovouhle rychlostí jak had a při vyšších rychlostech neé, je to normální...
To, že si někteří jezdci stěžují, že má třinda málo tuhý rám (deltabox to néni, žejo), tak to bývá způsobené aj tým, že je v příkrém rozporu ne-tuhost předku (je měkký) a tužšího zadního pérování, neb stroj je navržen a postaven pro jízdu ve dvou.
Stačí jen přitvrdit předek a povolit zadek...a zázrak se (v rámci možností) dostaví .
1) rozeta či sekundár - když to poskládáš dohromady, do krytu (odchlípneš horní nohavicu u rozety) vpravíš pomalým otáčením kola alespoň 200-300g vazelíny A00,
2) březnické zadky s progresivníma pérama - včera sem "doopravil" tytéž zadky na Zetoru - ČZ 180.
Tý voe, asi už nekdo vstoupil do problému...
Takže sem udělal následující - že abych zvýšil útlum, tedy expanzní zdvih (aby motorka nekopala do prdele) :
a) zabrůsil na skle horní aj dolní čelo pístku,
b) planžety na expanzní straně poskládal tak, jak by měly byt, to znamená první na píst největší a pak podle velikosti další - nejmenší jako poslední,
c) jednu díru pro expanzi sem v pístku zacpal červíkem M3x6,
d) nalél 75 cm3 obyč tlumičáku.
Útlum se sice zlepšil (je asi na úrovni čínské provenience), ale asi budu pokračovat dál v tuningu, páč vevnitř doráží pístek nákružkem pružiny kompresní planžety.
Zkusím vodicí pouzdro pístnice upravit tak, aby dosedal na venkovní průměr pístu (dělali sme to u "embéček", z kerých sme vyráběli tlumiče na závodní motorky). Ten kovový zvuk mě totiž docela sere.
Původně sem si myslel, že budu muset zmenšit vůli pístu ve válci, ale asi ty nejaké dvě desetiny by mohly byt vyhovující.
Aj tak eště mám rezervu v útlumu možným použitím "opičích kapek" - mix olejů různé viskozity a v možné redukci poslední ďůrky v pístu .
Naposledy editováno 16.03.2021 16:59:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 16.03.2021 17:01:56
Při rychlé jízdě je delší motorka stabilní a nemá sklon (né příliš vhodnou kombinací pneumatik, tlakem v nich atd.) k "shimmy".
Kdysi sme si dělali srandu, když začali jezdit kucí na japonských motorkách, že tlumič řízení je obrazem nemohoucnosti rámu .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když sme stavěli motorku pro závody, záměrně sme volili rám ze staršího modelu, právě pro tu délku stopy.
Páč právě v té době se na krosových motorkách, vlivem narůstající převahy charakteristiky tratí směrem ke stadionkrosu, začala výrazně měnit i geometrie podvozku...
Tu délku stopy (a jízdní projev stroje) můžeš v malé míře ovlivnit třeba jinou tuhostí zadního pérování a nebo posunutím šavlí v brýlích...
Je to poznat. Když je teda jezdec schopný neco poznat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čezeta přes stejné anebo horší podmínky se ale konstrukčně s tímto problémem vyrovnala lépe.
Naposledy editováno 16.03.2021 23:53:29
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pokud mě má chabá paměť neklame, tak do původních archaických železných předků byl předepsaný tlumičák.
Ale protože to vyrábělo hrbaté gumy, tak sme tam míšali kde co.
Pomohlo to trochu.
Když dáš do březnických zadků enom tlumičák, tak to tlumilo na můj vkus málo. Takže si zkus neco "uvařit" sám a uvidíš.
Na kontrolu změny útlumu stačí svěrák a táhnout rukou...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |