paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

Jawablázni

26.1.2021 v 09:50 | Nahoru | #87481
Milan: Při nájezdu 400 km ročně je naprosto normální, že ti ty brzdy zatuhnou. Opelem to určitě není.
Chce to občas to auto trošku svižněji protáhnout, pořádně párkrát probrzdit a bude to OK. Auto má jezdit a né stát.

Naposledy editováno 26.01.2021 09:51:03

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 09:53 | Nahoru | #87482
SkotyCZ - no, se stodvácou by sis až tak moc proti mrazovejm srandám nepomohl, tam je zase občas problém se do auta vůbec dostat když navečer je kolem nuly, mrcá sněhodéšť nebo déšť s větrem a pak to po půlnoci o pár stupňů spadne dolů. Přimrzaj dveře a zámky. No a nebo mrazem zkřehlý prastarý pitomý plast čudlíkovýho pišišvoru ve dveřích uvnitř při odemykání praskne a jdeš zkoušet dveře spolujezdce Zámky jsem před zimou namazal, dveře a těsnění kolem taky no a stejně jsem se do auta nedostal. Tak jsem vytáhl třindu a jel do práce na motorce.

Jawablázni

26.1.2021 v 09:55 | Nahoru | #87483
Born - no a právě proto, že jsou na autech dneska brzdy kvalitnější, vymysleli číňani toho koronahajzelíka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 10:07 | Nahoru | #87484
Borntobewild> Nemyslel jsem to doslova, ale tak, že brzdy předválečných aut jsou jednoduché. Bez zbytečností jako je 10 kabílků, hadiček, čidel apod. , které údajně přispívají k bezpečnosti. V jednoduchosti je síla. V listopadu auto dostalo nové kotouče, desky, brzdy prošly celkovým servisem. Ted' je leden a nebrzdí jedno kolo a svítí kontrolka ABS. Já s tím nejezdím vůbec, však to píšu, ale dcera s tím za ty dva měsíce najezdila asi 500 km , protože její si vzal přítel. Auto je v pohybu, ale stejně...
Bimbam : se 120 jezdím sám, děti s ní jezdit nechtějí, ženská občas. Proti Opelům je to etalon spolehlivosti. S tím zamrzáním máš pravdu. Já poctivě garážuju ( stodola ), dveře nepřimrzají, ale v mrazu nejdou zavřít - nevrací se západka zámku, tak třeba 3 km jedu s přivřenými dveřmi, než zaklapnou. Vše jsem rozebral, promazal, bez výsledku. To je asi výrobní vada, dělá to celých 41 let. A nejsem sám.

Dodatek : do práce jezdím na kole. Mám to 3,5 kilometru.

Naposledy editováno 26.01.2021 10:10:35

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 10:08 | Nahoru | #87485
me v servisu rikaji, ze muj petivalec je jedina D5 v okoli co se nesere… protoze jezdim jako kokot

u modernich aut muze byt problem, ze pri navrhu se pocita s jezdenim a ne nejezdenim… v tom bude problem nasim jsem vnutil nove auto a ono tam ted stoji a jezdi starejma sracema…cca po dvou mesicich je baterka prazdna

Jawablázni

26.1.2021 v 11:06 | Nahoru | #87486
Něco pro Milana: Testy československých aut před 70 lety: Škoda Popular i aerovka jezdily po pražských schodech
https://www.autosalo...o-prazskych-schodech

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 11:20 | Nahoru | #87487
Dneska to nepude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 11:50 | Nahoru | #87488

assassin píše: me v servisu rikaji, ze muj petivalec je jedina D5 v okoli co se nesere… protoze jezdim jako kokot

u modernich aut muze byt problem, ze pri navrhu se pocita s jezdenim a ne nejezdenim… v tom bude problem nasim jsem vnutil nove auto a ono tam ted stoji a jezdi starejma sracema…cca po dvou mesicich je baterka prazdna



A co konkrétně se na těch D5 nejčastěji kazívá?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 11:53 | Nahoru | #87489
Mám dotaz. Kdyz si vyrobíte součástku z hliníku, nebo třeba jen zbavíte oxidace, čím to ošetřit nejsnáze, aby to nešpinilo ruku? Třeba páčky na JAWU a tak . Něco běžně dostupného, žádné speciální kyseliny pokud možno.

Doufám, že oceňujete JAWÍ dotaz !

Naposledy editováno 26.01.2021 11:54:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 11:55 | Nahoru | #87490
PetrL3> uplne do detailu jsem to nezkoumal ale u tech Euro4+ vim o EGR, virivych klapkach a DPF. U starsich je VNT turbo a pri mestskem popojizdeni asi bude tuhnout naklapeni lopatek...

co vim, tak tam jsou i nejaky problemy s hydrostelama a vydiranim vacek...

no a jinak myslim, ze obecne ty turbomotory trpi na zasirani sazema pokud se jezdi moc "na spotrebu" ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 11:58 | Nahoru | #87491
PetrL3> ja se snazim takove dily vyrabet duralove - obvykle z automatoveho duralu, nebo slitiny sedmickovy rady - certal, ergal... ty v podstate nespini, treba i vylestene vydrzi docela dlouho..

Jinak je nejlepsi reseni elox ... ja jsem svyho casu eloxoval i samodomo se slusnyma vysledkama, bezbarvej elox je uplne na pohodu, ty barevny jsou hodne o tom jaky mas barvy a pripadne chemii na upravu povrchu pred eloxovanim...

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 12:01 | Nahoru | #87492
Milan - jo, to nezaklapávání zámku potvrzuju, dělá to občas v mraze celý roky. Řeším to gumicukem mezi madlama dvěří spolujezdce a dveří u šoféra, protože mě nebavilo prvních pár kilometrů přidržovat dveře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:08 | Nahoru | #87493

assassin píše: PetrL3> uplne do detailu jsem to nezkoumal ale u tech Euro4+ vim o EGR, virivych klapkach a DPF. U starsich je VNT turbo a pri mestskem popojizdeni asi bude tuhnout naklapeni lopatek...

co vim, tak tam jsou i nejaky problemy s hydrostelama a vydiranim vacek...

no a jinak myslim, ze obecne ty turbomotory trpi na zasirani sazema pokud se jezdi moc "na spotrebu" ..



Ok, vyjma rozvodů to nepovažuji za vady D5. To dělají všechny TDI. Snadno řešitelné.

Jawablázni

26.1.2021 v 12:09 | Nahoru | #87494
Kehaju, u nás to taky padá, svinstvo bílý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:12 | Nahoru | #87495

assassin píše: PetrL3> ja se snazim takove dily vyrabet duralove - obvykle z automatoveho duralu, nebo slitiny sedmickovy rady - certal, ergal... ty v podstate nespini, treba i vylestene vydrzi docela dlouho..

Jinak je nejlepsi reseni elox ... ja jsem svyho casu eloxoval i samodomo se slusnyma vysledkama, bezbarvej elox je uplne na pohodu, ty barevny jsou hodne o tom jaky mas barvy a pripadne chemii na upravu povrchu pred eloxovanim...



Já zdelavam zbytky hliníku, tak něco omrknu na netu, jestli najdu něco s dostupnejma surovinana.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:13 | Nahoru | #87496
Bimbam> ale skodovka je bezproblemovej stroj...

muj otec je taky staromilec... vse nove je plne elektroniky a nekde ho to necha (nikdy se to nestalo) a stary auta byly super, protoze to jen jezdilo a nikdy nic - treba zigul.

tak mu rikam, ze ja si pamatuju, jak jsem jako malej smrad sedel v nemecku na odpocivadle v aute, otec rozebranej celej karbec na stole a nemci jen chodili kolem a nechapali - praskla membrana co zavira privod benzinu pri brzdeni motorem - auto nedrzelo volnobeh a prujezd velkym mestem byl skoro nemoznej.
podobna akce na horach, vyzkratovala se spinacka a vyhorel komplet hlavni kabelovej svazek nez otec baterku odpojil - pak zkoupil ty pasky co se s nima omotavaj hokejky a cely odpoledne v mrazu odeloval jednotlive dratky ze specence a omotaval izolackou.

jen pripominam, ze lada vaz 2104 byla v te dobe par let stara a kupovana nova...

a takovejch oprav na cestach bylo spousta - jo otec dokazal vzdy ta jednoducha auta opravit a tudiz vzdy dojel ... jenze kdo tohle dnes dokaze? a hlavne proc? me nikdy zadny auto nikdy nenechalo... a pokusila se o to jen ta stara auta - golfu mk1 upadl altik, 205ce prasklo spojkove lanko... prijel jsem po nejake polni oprave za pouziti bedny naradi a dilu ... od te doby co nejezdim 30 a vic let stara auta tohle neznam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:16 | Nahoru | #87497
PetrL3> mam zbytky sestihranu z automatovky, jsou to odrezky cca 100-150mm, sestihran asi 14mm ... to docela dost pouzivam na ruzny distancky apod, tak kdybys chtel, necham ti naky....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:17 | Nahoru | #87498
assassin> Tátovy před 10 lety taky u peugeotu ruplo lanko spojky v německu. Dojel bez spojky, řadit šlo a na semforech vždy chcípnul, zařadil za 1 a přes startér se rozjel.

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:18 | Nahoru | #87499
Bimbam> Já ty dveře držím pravou rukou, levou řídím i řadím. Takže - přes ruce, zkříženě. "Lahůdka " !!
PinkP : po těch schodech bych se s Popularem asi bál, ale se 120 ne a s pérákem bych si je taky vyjel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:18 | Nahoru | #87500
PetrL3> jo, v podstate to neni problem konstrukce toho motoru, ale v pouzivani auta s relativne velkym motorem na neco na co neni urcene...

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:20 | Nahoru | #87501

assassin píše: PetrL3> mam zbytky sestihranu z automatovky, jsou to odrezky cca 100-150mm, sestihran asi 14mm ... to docela dost pouzivam na ruzny distancky apod, tak kdybys chtel, necham ti naky....



V pohodě, to nespěchá. Až budu časem u někoho, kdo to má, tak to odkoupím do zásoby. Ale díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:20 | Nahoru | #87502
PetrL3> jo dojel jsem domu stejne. pokud jsem musel zastavit, rozjizdel jsem se na kvalt a starter....

205 jsem dostal skoro zadarmo, mela 1,8D a jezdila taky skoro zadarmo ... ale to auto me tak sralo, ze jsem ho zahodil a koupil si stary trilitrovy bawo - typ auta o kterem jsem do te doby tvrdil, ze si muze koupit jedine idiot

Naposledy editováno 26.01.2021 12:23:20

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:23 | Nahoru | #87503

assassin píše: PetrL3> jo, v podstate to neni problem konstrukce toho motoru, ale v pouzivani auta s relativne velkym motorem na neco na co neni urcene...



U passatu sem dělal očistu předloni v rámci odstraňování padání do nouzáku. Kabely k některým senzorům, vyčištění výměna a sání za kovové kvůli vyběhaným plastovým klapkám, vyčištění turba kvůli regulaci, preventivní výměna DPF (najeto 280.000 km). Pak sem preventivně vyměnil ten problémovej šestihran co pohání vyvažovací kazetu a dál je to už na přírodě. já udělal co sem mohl.

Zatím slouží výborně.

Naposledy editováno 26.01.2021 12:28:27

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:27 | Nahoru | #87504

assassin píše: PetrL3> jo dojel jsem domu stejne. pokud jsem musel zastavit, rozjizdel jsem se na kvalt a starter....

205 jsem dostal skoro zadarmo, mela 1,8D a jezdila taky skoro zadarmo ... ale to auto me tak sralo, ze jsem ho zahodil a koupil si stary trilitrovy bawo - typ auta o kterem jsem do te doby tvrdil, ze si muze koupit jedine idiot



Báwa máme doma 2, nikdy sem v tom nejel, ale pár jich tu už švára měl. M3 3,0 se zbavil. Nechal si jen jedno 520 a X5 a těma se nejezdí, jen tu stojí na zahradě a jedno je uklizený v garáži (máme domy vedle sebe na jednom pozemku, tak vím, že tím nejezdí, ani se tím netají, že je to k hovnu.)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 12:31 | Nahoru | #87505
Ja uz bych stary bmw na bezne jezdeni nechtel, pokud cloveka bavi řídit tak ta m3 by byla fajn vikendovka...

520 a x5 jsou z myho pohledu auta k nicemu

Naposledy editováno 26.01.2021 12:31:54

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 12:39 | Nahoru | #87506

Bimbam píše: Milan - jo, to nezaklapávání zámku potvrzuju, dělá to občas v mraze celý roky. Řeším to gumicukem mezi madlama dvěří spolujezdce a dveří u šoféra, protože mě nebavilo prvních pár kilometrů přidržovat dveře.


To dělá bráchovi i na Mondeu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 13:11 | Nahoru | #87507
Sem nevěděl, že 120ka měla i stěrače pro Skandinávii.



Naposledy editováno 26.01.2021 13:12:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 13:33 | Nahoru | #87508
PetrL3> Tak na to koukám...taky jsem to nevěděl, a to se o řadu 742 dost zajímám.
Tak mně napadlo - nemá Jawa 660 pro Skandinávii taky nějakou zvláštnost ? Určitě se dovážely do Finska.

Naposledy editováno 26.01.2021 13:33:46

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 14:02 | Nahoru | #87509
PetrL3: Stěrače na světlech sice má, ale zase nemá zadní okno

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 14:15 | Nahoru | #87510
assassin> Tu 120 jsem myslel jako nadsázku. Jinak pro mě jako laika je důležité, abych byl schopný nějaké opravy provést sám. Jestli má moje auto hodnotu 15k a já za blbou práci v servisu, kterou si doma udělám za den sám, mám zaplatit třeba 4k kč, tak to pro mě ztrácí smysl. Zaplatit 1/3 za opravu danou stářím auta nemá smysl a to je už asi lepší hodit do šrotu. Takže jestli je auto jednoduché a na opravy snadné, tak pro mě to smysl má. Jízdní vlastnosti nebo komfort mě moc nezajímá, furt to bude lepší než MHD.
Kdyby stála blbá 120 pár tisíc, tak bych ji asi koupil (za dnešní ceny to nemá smysl), za léto dal do pořádku a na zimu jezdil. Přes léto jezdím na motorce a autem minimálně, v zimě najezdím jen pár KM a na to by ta blbá schade na nákupy nebo jít si zadriftovat na parkoviště stačila. Bohužel, kvůli zavřeným hospodám jsem přišel o fajn brigádu, takže to vypadá, že moje auto někomu daruju v rodině, protože ho asi neuživím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist