paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 00:56 | Nahoru | #86671

PetrL3 píše: Na pevnosti nezáleží, to co tě zabije bude kdyžtak obratel.

Jinak s tou homologací je to obráceně, ne? Dražší můžeš používat i jako otevřené (takovou nám já). Nebo jak si to myslel?



Jde o to, že klasická integrálka je homologovaná i na vlastnosti bradové části - pevnost, tlumení......

Levné vyklápěčky jsou právě homologované jako otevřenky, takže se k nim přistupuje jako ke kokosu s velkým plexisklem,
které se dodnes prodávají a používají je skůtristi , protože se vejdou pod sedačku i těm skůtrům, které mají ten kastlík menší..

Takže když padneš na čumák v integrálce, ochrání tvoji čelist...

Kdžy padneš na čumák v levné vyklápěčce, která je homologovaná jako otevřená, čelist ti to urve, protože zámek té výklopné
části není dělán na to, aby při nárazu nedovolil její odklopení...

Kvalitní vyklápěčky jsou ale homologované jako integrálky a vydrží pád na čumák, stejně jako klasické integrálky...
Ale za 2000 takovou nekoupíš.. Ani za 5000, když to je cena, na které začínají slušné klasické integrálky..

Jawablázni

4.1.2021 v 00:59 | Nahoru | #86672
Jirka:

Lauretu známe. Dělalo se to víceméně kusově na objednávku, ale Škodovka místo aby to nabízela lidem, od toho dala ruce pryč, takže Jelínek
si musel řešit na svoje triko jak výrobu té korby, tak propagaci a garanci... Nevyrobili jich zas až tak málo, na to že to je auto na objednávku, ale
většina z nich normálně sloužila a po těch 20 letech jich už logicky taky většina dosloužila...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 09:08 | Nahoru | #86673
Máte někdo na motorce digi tacho?

Jawablázni

4.1.2021 v 09:26 | Nahoru | #86674
jo já, z kola.

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 09:28 | Nahoru | #86675
Dan250> Já mám na Alpu KOSO...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 09:50 | Nahoru | #86676
Taky jsem mel na jedne motorce tachec z kola. Ale chtelo to vybrat takovej, kterej umi ukazat trojcifernou rychlost. Mozna to jsou dneska uz vsechny. Nevim. Je to par let.

Jawablázni

4.1.2021 v 09:58 | Nahoru | #86677
Pozor na to, některé sice umí 3 cifry, ale max rychlost ukazují btreba 111 km/h ( číslem si nejsem jist, ale jeden takovej myslím ještě někde v bedně s odpadem mám).

Takže číst na obalu max rychlost je žádoucí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 10:15 | Nahoru | #86678
Prolejzal jsem net a celkem je vychvalovaná Sigma. Chtěl bych jen základní funkce-okamžitá, průměrná, celková. Hlavně, aby to fungovalo a nekravilo se.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 10:19 | Nahoru | #86679

Koudy01 píše: Taky jsem mel na jedne motorce tachec z kola. Ale chtelo to vybrat takovej, kterej umi ukazat trojcifernou rychlost. Mozna to jsou dneska uz vsechny. Nevim. Je to par let.


Na co trojcifernou rychlost? Zase offtopic na jawafóru?

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 10:25 | Nahoru | #86680
Borntobewild> To je spis otazka ridice jak motorky. Ja to na Jawe potreboval Ta motorka totiz byla Jawa Dandy 125.

Naposledy editováno 04.01.2021 10:26:17

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 10:27 | Nahoru | #86681

Borntobewild píše: Na co trojcifernou rychlost? Zase offtopic na jawafóru?

já jel jednou na panelce v Alpách 118 na vykvalt, srabe

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 10:35 | Nahoru | #86682
Nechci zakládat nové téma, tak se zeptám zde zkušenějších.
Na mé 350 je brutálně koplé přední kolo. Opravit nejde, tak chci koupit nový. Otázka je, jaký ráfek. Na výběr je indický chromovaný MANDAP, který je prý dobrý nebo taiwanský hliníkový (ND pro MZty), ale zase na něj nejsou žádné recenze nebo postřehy. Rozměry obou jsou stejné, tedy 2,15 X 18, takže na STK by neměl být problém. Já osobně se přikláním k hliníkovému ráfku, protože je lehčí a i o něco levnější, + za mě i lépe vypadá. Jen nevím, jak je to s odolností, jestli nebude ten ind přece jen odolnější.
Další věc, jaký výplet? Origo mám zinek, alternativa je nerez. Někdo mi říkal, že nerez nebrat, že prý praskají. Rozdíl v ceně minimální. Zajímá mě životnost, odolnost atd. Hlavně postřehy a zkušenosti.
Odkaz na Al ráfek

Naposledy editováno 04.01.2021 10:36:00

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 10:44 | Nahoru | #86683
Indický Mandapy používám třeba 15 let a nikdy sem s nima neměl problém. Jsou pevný, chrom neslejzá, ve sváru nehážou a jdou dobře centrovat. S hliníkovejma z odkazu zkušenost nemám.
Mandapy montuje i jawa v Týnci.
Výplety dávám všude nerez, žádnej drát mi zatim neprasknul. Z hlediska životnosti je nesmrtelnej. Zinek ti dřív nebo pozdějc zkysne.

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 11:16 | Nahoru | #86684
na 350 péroše jsem dal zinkový a je to časem hnusný. Já bych hliníkovej ráfek zkusil. Nestojí to majlant, třeba se to osvědčí. Aspoň budou nějaký reference pro ostatní.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 11:33 | Nahoru | #86685
ad helma z Lidlu - pravidelně se na ně ze zvědavosti kouknu, když je tam mají, a za poslední cca dva roky mi přišly horší než dřív - horší slícování dílů i jejich vzájemný spojení. Působily víc kšuntózním dojmem, oproti těm starším.

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 11:48 | Nahoru | #86686

Dan250 píše: Prolejzal jsem net a celkem je vychvalovaná Sigma. Chtěl bych jen základní funkce-okamžitá, průměrná, celková. Hlavně, aby to fungovalo a nekravilo se.

Sigma je lety Jawaři prověřená jako funkční řešení. Základem jsou odrušené fajfky.

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 11:53 | Nahoru | #86687
SkotyCZ> s indickym mám dobrou zkušenost, ale problém může být, že každá várka může být jiná, takže jaké byly před pár lety nemusí hrát roli. Výplety sem nerezem, žádný problém nebyl, ale nejsem z těch, co nájezdy desítky tisíc km...

Naposledy editováno 04.01.2021 11:55:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 11:54 | Nahoru | #86688

callowsick píše: ad helma z Lidlu - pravidelně se na ně ze zvědavosti kouknu, když je tam mají, a za poslední cca dva roky mi přišly horší než dřív - horší slícování dílů i jejich vzájemný spojení. Působily víc kšuntózním dojmem, oproti těm starším.

Kvalita už je nějaký ten rok jinde než byla na začátku, když začal Lidl moto věci nabízet. Sortiment je užší a výrobky méně kvalitní. A kupovat vyklápěčku za 1500 Kč? Bude s tím jen trápení - hluk, pevnost kloubu, brzy vymačkaný vnitřek. O bezpečnosti nemluvě. Homologace bude jak na otevřenou helmu. Kdo má svoji hlavu rád a má jen jednu, tak si určitě připlatí. Kvalitní vyklápěcí helmy začínají na 10t.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 12:19 | Nahoru | #86689
kuba350, Dan250, PetrL3>Nejspíše vyzkouším ten hliník. Jestli to byla dobrá koupě dám případně do deníku. Samozřejmě to nebude žádný excel, ale na tu lehkou váhu 350 to snad bude stačit. Staré ráfky měly docela dobrou životnost, vlastně celá 350, která má najeto cca 120k km a furt si uchovává přijatelné jízdní vlastnosti. Hliník bude i o pár gramů lehčí, takže o něco lepší jízdní vlastnosti. Taktéž jsou alternativa lité italské ráfky, ty ale praskají a vypadají ošklivě. Další alternativa jsou ráfky z vývozních ČZ, které měly myslím duralovo-al ráfky (nebo jen Al?). Nedávno jsem právě viděl ty ráfky na bazoši, ale za přemrštěnou cenu, za které budu mít nové ještě s výpletem.
Taktéž jsou na partdecku uloženkové ráfky vyrobené ještě za československa. Jsou CZ kvalitnější než ten MANDAP? Jsou taktéž za dobrou cenu a pokud by zase vydržely 30 let...
Ještě otázka, co je lepší do terénu? Často jezdím po lesních cestách, polňačkách, sem tam to brodění přes řeku atd. Na to budou vhodnější právě ty lehčí Al ráfky, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 12:54 | Nahoru | #86691
laďa-prášil> Díky , za 600 není co řešit. Škrábance a oděrky mi ani v nejmenším nevadí. Ten krám je na ježdění, ne aby byl vystavován v garáži naleštěný jako psí kulky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 13:05 | Nahoru | #86692
SkotyCZ> Za 600 bych se obával, že to nebude z hliníku, ale z roztavenejch plechovek od piva....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 13:08 | Nahoru | #86693
Já nevím... Me by znervoznovalo, že je to na MZ
Já kdysi MZ měl...je fakt, že přední jsem nekopl, ale na zadní stačila jedna střední díra na silnici...a to jsem s ní terén nejezdil...
Naproti tomu jawe jsem celkem za uši dal a ráfky drží...ja bych zkusil pohledat celý bazarovy kolo..ja koupil na konopnici za 500 pěkný i s 20-ti letou gumou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 13:12 | Nahoru | #86694
Wenca24> a ta 20letá galuska se ani moc ojíždět nebude a při troše štěstí na správnou tvrdost při defektu se po prázdný i odjede .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 13:35 | Nahoru | #86695
kuba350> jo, to mě nenapadlo. Taktéž to je druhovýroba (jsem myslel, že je to uloženka) a na druhovýrobu pro MZ jsem neslyšel zrovna slova chvály. Nejspíše vezmu ten obyč taiwan ráfek.
Wenca24> stačí mi jen ráfky. Středy jsem repasoval v červenci a jsou jako nové. Taktéž jsou na partdecku použité ráfky, ale často jsou vyrezlé zevnitř.
Ještě dotaz, je velký rozdíl mezi ME22, MC7 a klasiky Mitas? Mitasy dnes stojí +- to samé co MC7 a ME22, tak jestli to má cenu. Momentálně mám vzadu H03, která mě mile překvapila. Ani jednou neustřelila (ani za mokra) a i docela vydrží (10k km), ale nejde tak snadno naklopit. Ve předu mám H04 a na mokru naprostá katastrofa, už jsem si rozbil hubu (přesněji řečeno vykloubil rameno). Za sucha a tepla ale drží obstojně a dobře se klopí. Je to takové nervózní, předek padá do zatáčky, zadku se moc nechce. Napadlo mě koupit za stejnou cenu na předek MC7 a na zadek ME22, popřípadně H06 (nepřipadá mi tak hranatá jako H03). Je velký rozdíl mezi H06 nebo ME22? Životnost mě moc nezajímá.

Naposledy editováno 04.01.2021 13:47:23

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 13:38 | Nahoru | #86696
SkotyCZ - Já jsem měl na trošku těžší číze než je běžná 477 ( 250 ccm, Smolík ) přední ráfek ještě originál ten "hliníkový" , projel jsem párkrát brodem (brod vyloženej panelama, žádné díry ani šutráky ani pasti na mamuty ) no a ráfek se odporoučel do věčných šrotišť. Normálně strašlivě zkorodovaly ( vyhnily ) ty otvory kolem nyplů. A to je ta číza lehčí než třinda. Já bych šel raději do toho ocelového inda, když píše Kubajs že s nimi má dobré zkušenosti. Ony se ty oceláky dají mnohdy i opravit, vyklepat, což u hliníku jde blbě protože rupne. Mohl jsem mít kliku na nějak vadnej ráfkovej kus, to se stát může, přece jen ta motorka je taky už letitá. Do litých ráfků bych nešel. Tvrdí se, že byly vymyšlený na dvácu, čili podstatně lehčí motorku než je třinda a proto na třiapůlích praskají.

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 13:40 | Nahoru | #86697

elevator píše: Kvalita už je nějaký ten rok jinde než byla na začátku, když začal Lidl moto věci nabízet. Sortiment je užší a výrobky méně kvalitní. A kupovat vyklápěčku za 1500 Kč? Bude s tím jen trápení - hluk, pevnost kloubu, brzy vymačkaný vnitřek. O bezpečnosti nemluvě. Homologace bude jak na otevřenou helmu. Kdo má svoji hlavu rád a má jen jednu, tak si určitě připlatí. Kvalitní vyklápěcí helmy začínají na 10t.


Souhlasím s Tebou.
Před asi 14 roky jsem kupoval svoji první vyklápěčku. Do té doby jsem jezdil s Cassidou z roku 1978, s plexi. Byla vymačkaná, plexi už několikáté, ale vždy se po sezoně poškrábalo. Tehdy jsem studoval hodně recenzí, v Motocyklu byl dokonce test vyklápěček. Vyhrály myslím 3 značky. Schubert, Nolan a snad HJC ( ?) . Schubert se mi zdál zbytečně drahý, tak jsem koupil Nolanku. Tehdy za asi 9 tisíc. Sloužila dobře asi 7 let. Druhá byla zase Nolanka, , tu stále mám, ale Nolanky trpí na oděr horní části plexi. Tak jsem si v prosinci koupil Schubertku. Opravdu doporučuju vyzkoušet ! První Nolanka byla "M", druhá "L", u Schubertky jsem zkoušel i jiné, nakonec mám zase "L", ale tvar je jiný, než má Nolan. Podle prodejce se vnitřek časem přizpůsobí. Kupovat si přilbu přes e-shop bych opravdu nedělal. Možná u nějaké přilby za 2 tisíce, ale i tak...hlavu máme jen jednu. Už jsem slyšel názor, že dát 20 000 za přilbu je blbost, ale - podle mně se to vyplatí.
Ono to platí obecně pro veškerou výbavu na motorku. V riflích už bych nesedl ani na pionýra a bez rukavic neujedu ani metr. Tři havárie na motorce v životě mně ponaučily.

Naposledy editováno 04.01.2021 13:45:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 13:46 | Nahoru | #86698

SkotyCZ píše: kuba350> jo, to mě nenapadlo. Taktéž to je druhovýroba (jsem myslel, že je to uloženka) a na druhovýrobu pro MZ jsem neslyšel zrovna slova chvály. Vezmu ten obyč taiwan ráfek.
Wenca24> stačí mi jen ráfky. Středy jsem repasoval v červenci a jsou jako nové. Taktéž jsou na partdecku použité ráfky, ale často jsou vyrezlé zevnitř. Vezmu ten hliník na zkoušku, možná překvapí a po sezóně napíšu, jak to dopadlo.
Ještě dotaz, je velký rozdíl mezi ME22, MC7 a klasiky Mitas? Mitasy dnes stojí +- to samé co MC7 a ME22, tak jestli to má cenu. Momentálně mám vzadu H03, která mě mile překvapila. Ani jednou neustřelila (ani za mokra) a i docela vydrží (10k km), ale nejde tak snadno naklopit. Ve předu mám H04 a na mokru naprostá katastrofa, už jsem si rozbil hubu (přesněji řečeno vykloubil rameno). Za sucha a tepla ale drží obstojně a dobře se klopí. Je to takové nervózní, předek padá do zatáčky, zadku se moc nechce. Napadlo mě koupit za stejnou cenu na předek MC7 a na zadek ME22, popřípadně H06 (nepřipadá mi tak hranatá jako H03). Je velký rozdíl mezi H06 nebo ME22? Životnost mě moc nezajímá.



Po vlastních zkušenostech se na Mitas vyser. jezdit se na tom dá, o tom žádná, lae za stejný prachy se svezeš o mnoho líp a jako bonus i dýl.
Já jezdim už na všem Heidenau. Na 350 sice nemám žádný velký km, ale na sportce sem na K34 vzadu najel 15000km přičemž na mitasu 8000km.
Heidenau

(reakce na) Jawablázni

4.1.2021 v 13:50 | Nahoru | #86699
Bimbam> Máš pravdu, když jsou ty MANDAPy dobré, tak proč ne? Pokud budou stejné/podobné kvality, jako co mám teď tak není co řešit. Ten hliník zkusím na pincka.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.1.2021 v 13:57 | Nahoru | #86700
SkotyCZ - k plášťům - já mám teda na třindách z mitasáckých profilů to samé co ty, ale já jezdím jak paní radová tak mi to slouží ke spokojenosti. Myslím že pneu cizích značek ( metzelery a další ) tady z jawích bláznů používá na třindě Falco. Možná i Sema. Co má na své čtyřicítce obuté Béďa jsem si na podzimním srazu u rozkukny nevšimnul zaujatý vůní klobásek které Béďa přivezl

edit - no, na Kubajze jsem zapomněl, ale s tím jsem se snad nikdy nepotkal čenichem v čenich. Byl ale myslím u generálky toho mýho smolíkomotoru u starýho pána v Neveklově ( co se mi na jednom válci hvízdnul ).

Naposledy editováno 04.01.2021 14:07:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist