Domluvíte se skouknete ji a líbí se vám, a teď jak s odhláškou ?
dá se to vyřídit během jednoho dne aby jste si mohli motku hned odvézt ?
Chtěl bych si koupit motku v Německu,ale v tomhle nemám úplně jasno,takže díky za všechny rady.
1 reakcí na tento příspěvek Odhláška Německo ?
Jinak odhláška je v malym techničáku razítko "Auserbetriebsetzung" s datem a razítkem úřadu...
Je to jednoduchý - němcovi se ozve němec, tak se sejdou a půjdou spolu přepsat TP, což je stejný jako u nás, necháš přepsat TP na jinou osobu, ale když tu motorku chce prodat někam do ciziny, tak ji musí nechat vyřadit ze systému, prostě komplet zruší evidenci - a dostane papír, že motorka je určená na vývoz do ciziny(takhle to fuguje i v itálii). A daj ti k tomu tu odhlášku. A ještě je za to poplatek - nevím kolik přesně ale v ITL je tuším cca 40-50 EUR
To co je tu psané, funguje z 99% v německých bazarech, který už mají motorky připravené na export do ciziny, a jen se u nich otáčí dovozci z různých zákoutí evropy
Jinak nevím jak to je teď s odhláškou z Neměcka, ale ještě před 2 rokama jsem měl motorku z německa a k tomu zvlášť odhlášku + velký TP. Malý TP mě nezajímal a ani jsem ho neviděl Takže důležitá věc - odhláška + velký TP + kupní smlouva!!! po mě ji chtěli při přihlašování(ale jinej kraj jinej úřad), a jestli nastali nějaké změny, tak se to rád dozvím
Proto se ptám, jestli jě nějaká změna???? Před 2 rokama si musel mít odhlášku na moto z něměcka, když jsem jí kupoval. Bez ni sis prostě neškrtnul
Nemá cenu sem zatahovat EU, plno věcí nefunguje tak jak bychom si přáli nebo jak si myslíme
A prostě se mi nezdá to co píšete Je to přímo vaše zkušenost nebo vycházite z toho ,co se kde dočtete, že tohle a tohle?
Já vycházím přímo ze zkušenosti, kdy jsem k motorce musel mít odhlášku, a taky to tak bylo, pak jsem jí v pohodě přihásil. motorka musela být odhlášená z evidence v něměcku - vyřazena - to je ta odhláška + k tomu velký orignál TP + smlouva + se taky musíte modlit, že vám motorku "stotožní", pak si jí můžete leda vystavit
Tak mě zajímá, jsou teď změny a funguje to jinak? A jak?!
Jestli jo, tak podle toho co píšete, by bylo velice snadné zajet si pro motorku do DE, a to se mi práve nezdá!!
OK
Takže jak to teda chodí? Když si vyhdlídnu v německu moto, zavolám majiteli, ten mi vyjde vstříct, dohodnu se s ním, přijedu - tak co dál? Opravdu stačí jen s nim podepat smlouvu, on to tam odhlásí a pošle mi TP? Rád bych to věděl (neber to jako rejápnmí nebo tak), páč já ještě žiju v tý době cca 2-3 roky zpět, kdy jsem musel mít na motorku z německa odhlášku - bez ní mi to nepříhlasily.
jinak v itálii je stále potřeba odhláška, a za odhlášku se platí cca 40-50 EUR.
1 reakcí na tento příspěvek Odhláška Německo ?
Takže díky za info
V rajchu není nejmenší problém mašinu během hoďky odhlásit, v každým větším městě funguje dopravák a to denně.
Pro dovoz potřebuješ střiženej velkej techničák, kupní smlouvu a občas chtěj vidět i odhlášku, ale většinou jim stačí ten techničák.
Tím že je střiženej přez roh a s razítkem, je vše v poho.
Jestli mě paměť neklame nestálo to víc jak 15 éček, ale na beton to už nevím.
Přihlášení u nás: STK,( na poslední mašinu co jsem dotáhl nedělali ani emise ), po STK A PŘÍPADNEJCH EMISÍ to musíš pojistit a se všema papírama na dopravák na přihlášení, někde jí chtěj vidět a nafotit a někde je to absolutně nezajímá, každopádně na dopravák nejezdi po ose, jsou na to háklivý.
Celý přihlášení i s STK počítej kolem 5000 kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odhláška Německo ?
Binoo píše: Odhláška z německa být nemusí, pouze Italové ji mají. A modlit se, aby to ztotožnil se nemusíš. Hlavně musíš mít buď stáří do 8let, nebo globální homologaci, nebo národní schválení (typovku) - u starších osmi let. Většinou tě stejně z úřadu pošlou na STK udělat dovozovou kontrolu. Pokud teda nemáš COC list, tam je vše. Pokud úřad má všechna data (buď z TP, nebo COC listu) zajedeš na evidenční kontrolu s původními doklady a potom ti na uřadě namoto vystaví čistopis českého TP. A když to budeš chtít přihlásit, tak stejně musíš znova na STK udělat prohlídku před registrací. Pokud o tomhle víš prdlajz, nech to radši udělat někomu kdo v tom umí chodit. AŤ si nevozíte nesmysly, co nejdou přihlásit...
hmmm globální homologace nebo-li v doslovném překladu:certifikace majitele o všeobecném souhlasu povolení k provozu, je na 4té stránce TP uprostřed že?
no a co když mám vyplněný jen posední odstavec:certifikaci officiálně uznaného odborníka na motorové vozidla ????? stačí to nebo se bude po off.dovozci shánět "globálka"???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odhláška Německo ?
Son píše: hmmm globální homologace nebo-li v doslovném překladu:certifikace majitele o všeobecném souhlasu povolení k provozu, je na 4té stránce TP uprostřed že?
no a co když mám vyplněný jen posední odstavec:certifikaci officiálně uznaného odborníka na motorové vozidla ????? stačí to nebo se bude po off.dovozci shánět "globálka"???
odpvím si a jiným sám:
to první:je odhláška a motky do cca roku odhlášení 2004 s tímhle ještě přihlásíte,dnes už potřebujete jen velký a malý TP (bavíme se o dovozu z D)
to druhé:jelikož D TP neobsahuje údaje potřebné pro vepsání do ČR TP ,bez DEKRY nebo offic. zastoupení si ani nešrknete
Ten zelenej papir "Abmeldebescheinigung für Fahrzeughalter" se vydaval do te doby nez zacali nove "modely" velkeho a maleho TP od te doby co ty TP vypadaji jako u nas, se uz tenhle papir nevydava!
Co se tyce odhlaseni tak motorku nebo i auto, pokud mas oba TP (kupni smlouva neni potreba) a zaplatis par € (rozdilne ceny mezi mesty, ale obvykle kolem 15 - 20 €) tak si ji muzes odhlasit i sam na vsech Zulassungsstelle" (dopravni inspektorat) to znamena ze kdyz koupis prihlasenou motorku v Hamburg tak ji muzes bez problemu odhlasit treba v Mnichove, nejpozdeji vsak do tydne!!
V nemecku se normalne prodavaji motorky a auta prihlasene to aby si ten kupujici mohl udelat zkusebni jizdu, odvezt si vec domu atd. potom se jenom v kupni smlouve zaskrne ze si kupujici odvezl vec prihlasenou a zavazuje se ji behem 5 pracovnich dnu prehlasit nebo odhlasit!
Ma to vyhodu v tom ze kdyz se ti vec bude libit sednes a odjedes kdyz ne tak majitel muze zkouset prodavat dal a nebo sam dale vec pouzivat. Z vlastni zkusenosti, ale vim ze na 90% kdyz reknes ze vec vezes mimo hranice nemecka tak ti prodaji stejne jenom odhlasene, nebo s tebou pujdou a odhlasi, boji se ze by jsi s tim odjel za hranice, jezdil na jejich znackach dele nez dovoleno. Oni musi potom platit pojisteni a dan stejne tak jako pokuty tak dlouho dokud to moto/auto neni odlasene/prehlasene. Tam sice muzou rict ze to prodaly a ukazat kupni smlouvu ale stejne jsou z toho jenom problemy a zbytecne starosti, trestni oznameni adt..
Pro vyvoz z nemecka nemusis moto odhlasovat "für Export" tam se striha ten velky TP, to totiz znamena ze ji v nemecku vyradi z registru vozidel navzdycky. Ty si bud, nalozis na vozejk nebo dodavku a odvezes a nebo si na te "Zulassungsstelle" nechas na tvoje jmeno udelat prevozni znacky pro export platne 15,30 nebo 90 dni (na prave strane tech znacek je cerveny prouzek kde je vyrazene datum do kdy ty znacky plati) ty nejkratsi te vyjdou minimalne okolo 130 € a moto/auto musi mit platnou technickou (TÜV)!!
Pro vyvoz s nemecka (po EU) staci tz. "vorübergehend stilllegen" (znacky maji zluty prouzek na prave strane s datumem platnosti) to znamena docasne odhlaseni, tam je vyhodu oproti tomu odhlaseni pro export ze kdyz by nahodou nastal problem a ty bi jsi chtel vec vratit, na coz mas pravo nejenom kdyz vec koupis od handlire tak i od privat (za urcitych podminek) tak ji vratis a muze se zase v nemecku prihlasit, pri odhlaseni pro export a ustrizenem rohu na TP to nejde!! Dalsi vyhoda je ze na to docasne odhlaseni si muzes pro prevoz po EU nechat udelat "kurzzeitkennzeichen" kratkodobe znacky ktere plati 3 dny, stoji max. 50 € a vec nemusi mit platnou technickou!!
Vsechny tyhle varianty jsem uz vyzkousel