AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: Jirka_S> startstop mám vyřazený hned co jsem to dovezl přes diagnostiku a o konektoru vím a ještě jsem ho nevytáhl, protože jsem otravoval servis s několika reklamacemi.
Ta myšlenka vypínání motoru když ho nepotřebuješ je dobrá. Po městě se tím dá ušetřit opravdu hodně paliva. Ale ne tak, jak je to v autech provedené. Např při parkování to při každém zastavení na čtvrt vteřiny vypne a vzápětí startuje. Nebo zastavení na stopce na stejnou dobu. Aby tenhle systém fungoval, musel by ho manuálně ovládat řidič, který jediný oproti počítači dovede predikovat, má-li vypnutí motoru smysl. Jenže to je utopie.
To samý to progresivní nabíjení. Aby to fungovalo, musel by to ovládat řidič, který ví, že za chvíli bude v cíli a chce dojet s plnou baterkou.
Borntobewild píše: Ta myšlenka vypínání motoru když ho nepotřebuješ je dobrá. Po městě se tím dá ušetřit opravdu hodně paliva. Ale ne tak, jak je to v autech provedené. Např při parkování to při každém zastavení na čtvrt vteřiny vypne a vzápětí startuje. Nebo zastavení na stopce na stejnou dobu. Aby tenhle systém fungoval, musel by ho manuálně ovládat řidič, který jediný oproti počítači dovede predikovat, má-li vypnutí motoru smysl. Jenže to je utopie.
To samý to progresivní nabíjení. Aby to fungovalo, musel by to ovládat řidič, který ví, že za chvíli bude v cíli a chce dojet s plnou baterkou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 06.12.2020 12:03:25
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale dejte do frcu proč Jawa/Čz máte,proč zrovna tenhle typ nebo typy a proč a na ní jezdíte/nejezdite nebo ji máte jen jako investci nebo sběratelství apod.
Vlasťák1973 píše: Já bych to autíčkaření tady zas tolik nehrotil,za prvé je zima,korona atd,když se tu budem bavit jen o moto tak tu bude pusto,neb Jawa je mrdka k ničemu a tak nepotřebujem sálodlouhou diskuzi,to je odbyté hned.
Ale dejte do frcu proč Jawa/Čz máte,proč zrovna tenhle typ nebo typy a proč a na ní jezdíte/nejezdite nebo ji máte jen jako investci nebo sběratelství apod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dovolím si začít, majíc právě volnou chvíli. Jawa, ČZ...autoškolu na pionýra jsem si dělal v 15 letech, v roce 1978. Nechtěl jsem, auta a motorky mi byly cizí. Jezdil jsem na předválečném kole Tatra po dědovi - a to mi stačilo. Otec mně ale do té autoškoly dostrkal. Neudělal jsem jí. Nepochopil jsem řazení, do kopce jsem jezdil trojkou až pionýr chcípnul, z kopce jedničkou...testy jsem se naučil lehce, ale jízdy... teprve za necelý rok jsem jízdy zvládnul. A otec koupil novou Jawu 20. Zpočátku hrůza, zase jsem neuměl řadit, rozjížděl jsem se radši s plným plynem trojkou. Už tam bylo vidět, že technika je mi cizí , vždycky mně bavily humanitní věci a jazyky. A je to tak dodnes.
Nakonec jsem se jezdit nějak naučil, v 17 letech už pionýr nestačil, tak jsem koupil předválečné motokolo o obsahu 98 ccm a jezdil na něm. No, koupil, stálo mně stokorunu, nikdo ho nechtěl, majitel se Wanderera rád zbavil. Za půl roku stejný příběh - vedle ve vsi byl pérák, majitel ho už nechtěl, tak jsem ho koupil...za těch pár stokorun, proč ne ? Papíry jsem neměl, jezdil jsem načerno. Péráka mám dodnes, už asi 40 let. Nikdy nezklamal, ani pionýr. Tam začala moje důvěra k Jawě, a taky starým věcem, někdy v roce 1981, před vojnou. Následovala Jawa 175 Villiers, 250 Special, ČZ 175 standard, vše koupené za pár stovek- a a vše jezdilo a jezdilo - jen ta 175 občas stávkovala. A když někdo sháněl levnou předválečnou motorku, prodal jsem je. Pionýr a pérák zůstaly doma. A jezdily, takže po roce 89 jsem neměl důvod kupovat cokoliv jiného, naopak - známý dovezl hned v roce 1990 japonce a jen se v něm hrabal, to mně spolehlivě odradilo od jakýchkoliv japonců. Co se v mládí naučíš, ve stáří nezměníš - takže pro mně je Jawa jedinečná a jediná. Ne investice, ne sběratelství, ale dopravní prostředek a fandovství k tomu.
I když třeba na jaře bude MG, s Jawou se to nezmění.
A končím.
Pište další.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
První motorka kterou sem řídil byla jawa-cz 150, pak fichtl, pérák a jawetta. Pak sem cca v 10 začal jezdit traktorem a když to táta viděl, začal ne mi občas půjčovat auto, kdyz to bylo někde mimo silnice.
Ale to už bych odbočil od jaw, tak končím.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pionýra jsme společnými silami a pomoci pár rad od taťky zprovoznili. Prvně jsme několik dní jezdili jen na jedničku a dvojku. Až po nějaké době jsme se odhodlali zařadit trojku. Ty vado, to byla rychlost. Pak si na to člověk rychle zvykl. Ale ten první moment. To byl fakt neskutečnej mazec.
Za nedlouho taťka domluvil s babičkou, aby mi dala svoji 555, která se už dlouhá léta válela na mlaťě. A já měl vlastního pekáča. To bylo radosti. Prakticky každej den po škole jsme se v tom s kamošem hrabali a jezdili po polňáčkách. Spíš teda hrabali, jak jezdili. Páč v 11 letech člověk nemá moc peněz na benzín. Kapesný jsem nedostával. Dokonce jsme chodili v zimě pěšky ve 20cm sněhu s rikšou s kanystrama 2km přes zoraný (s tou rikšou to byla paráda) pole na benzinku. Kde jsme kupovali cca 30 litrů Speciálu 91 na sezónu To proto, že v zimě byl litr o cca korunu levnější. No ušetřili jsme 30 Kč. A v létě jsme pak šťastní jak blechy brázdili polňačky na půl roku starej benál
Časem jsme od známých dostali nějaký další Pionýry. V sedmé třídě jsme od souseda dostali ještě Trabanta. Jednu chvílu jsme doma měli dost sbírku (viz foto). To odpolední hrabání v pekáčích a lítání po polňačkách mně vydrželo až do 19. To už jsem totiž měl řidičák a našetřený na koupi Jawy Dandy 125. Tu jsem měl jen chvilku. Asi jen tři měsíce a najezdil na ní cca 2500km. S jedinou závadou - prasklo plynový lanko. Chtěl jsem něco víc.
Dandynu jsem prodal a koupil Yamahu XJ600. Kterou jsem hlavně z finančních důvodů po dvou letech vyměnil za 350/638 předělanou na 640. Přeci jen jsem byl pořád na škole a na Yamahu stálo vše hafo peněz. To moje XJ totiž bylo docela šrot.
Oproti tomu třinda byla skvělá. Během dvou let spokojenýho užívání jsem ji dost vyladil. Byla to moc pěkná a spolehlivá motorka. Akorát já začal jezdit s batůžkem a ve společnosti velkých motorek. Přestala stačit výkonově. Kvůli tomu jsem ji prodal. K tomu ještě jednoho Mustanga. A vrátil se k XJ600. Sice jsem byl ještě ve škole, už jsem měl našetřeno na zachovalej kousek novějšího roku výroby.
Nicméně Jawař jsem byl pořád. Pořád jsem měl 555 a 21. Bez papíru.
Na 21 jsem v r. 2014 za 1200Kč (neuvěřitelný) koupil papíry a občas ji projel. Vloni a předloni jsem s ní jezdil od dubna do listopadu denně do práce.
K 555 jsem měl původní knížečku po babičce. S ní oběhal úřady a nakonec i tu dostal na bílý značky. 555 jsem dva roky zpět komplet zgenerálkoval. Kromě laku. Ten jsem nechal původní. Ale ani jsem nestihl zajet motor a ruplo mně v bedně - letos jsem oba tyto Pionýry za dost slušný peníze prodal a do garáže místo toho přikoupil to, co mám teď.
Ještě doma máme 250 kývačku a pařeza. Ale není to moje. Já už mám asi svoje Jawění po 20 letech za sebou. Na Jawu jsem nezanevřel. Mám skvělý vzpomínky a všechny mi jezdily dost dobře.
Ale po škole přišla práce. S prací peníze a s penězma vysněný motorky.
Tu ta naše tehdejší sbírka. Zůstal z ní už jen pařez a kývačka.
A moje už bývalý Jawnice
Naposledy editováno 06.12.2020 15:30:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Fascinuje mně, že prakticky každý začínal ještě ve škole, tedy základní. To takový 11letý kluk musel býti zručný. A mít pomoc rodičů ?
Já jak jsem psal....a motorku ( pionýra) jsem poprvé řídil v autoškole a auto ( Š 100 ) v 19 letech taky až v autoškole. Nikdy dřív ne. Zručný jsem moc nebyl , na ZDŠ jsem z dílen míval trojku a to z milosti...
Naposledy editováno 06.12.2020 15:50:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 06.12.2020 16:26:06
Zato po vojně jsem si to vynahradil. To jsem na pionýru jezdil celý rok a pod Popularem ležel na dvoře ve sněhu a mrazu třeba půl dne...
Naposledy editováno 06.12.2020 16:18:29
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 06.12.2020 19:37:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pak jsem přešel na 477, je lepší než všechny kejchačky i kulatice, protože to už trochu jede, kulaté lenochody a stabiláky jsem nechtěl. Ty jsem nikdy neměl rád... Dědci tvrdí jak to vyjede všechny kopce na 4, ale co je to platné, že to jede na 4, když to při tom leze rychlostí lepšího traktoru... No takže 477, ale byl to vrak... Takže renovace, Posilube, elektriky, blinkry, kotouč, nové tlumiče, kyvku taky opravit. No udělal jsem si jí po svém a byla pěkná... Měl jsem jí hodně dlouho a najezdil na ní zhruba 100 000km, ale pravda na několik pístů a několik oprav motorů, samozřejmě všechno svépomocí... No ale líbil se mi Smolík, tak jsem po pár letech začal
shánět Smolíka... Sehnat původního, protože toho jsem původního chtěl, byl trochu problém, ale nakonec se po zeptání u známého našel přes dva bývalé majitele docela pěkný, byť dlouhodobě odstavený Smolík v Sušici. Byl za pár korun, ale vidlice v prdeli, motor v prdeli, ale byl v podstatě původní, byť nebyl bez chyb... Prostě patiňák..... To byl první splněný sen.
Jenže pak jsem začal chtít Roadstera čtyřtakta... Ten se nakonec povedl tak, že zase ze známosti mi byl nabídnut člověkem, co si místo něj koupil ER5. Ten teda levný vůbec nebyl, ale Roadster je holt Roadster a byl to druhý splněný sen... Na tom, jsem pár let hodně cestoval, protože byl pohodlný a bral málo benzínu... S ním jsem si teda užil trable s elektrikou, a měl jsem i dvě závady mechanické. Povolená matka na primáru přetočený šponovák rozvoďáku, ale to se mi časem podařilo vychytat, takže nyní je bez problémů.
No a pak se číza začala vysírat a její výkon v dnešním provozu stal se nedostatečným, tak jsem vzal fíka, prodal ho, vzal jsem 477, prodal jí taky a z výtěžku si koupil CB5, což jsem měl udělat mnohem dřív, protože ta motorka je prostě o dvě galaxie jinde než cokoli českého, se stejnou spotřebou a spolehlivá je jak slunce...
Krátké etüdy s motokrosem a dalšími krámy co mi prošly rukama krátkodobě, nemá cenu zmiňovat... Motokros byl lekce k tomu, že taková věc se mi sice líbí, ale nechci jí, protože to má tolik ALE....
Autoškola na Fíka byl Simson - mrdka 50ccm jako každá jiná, na velkou potom 639 - těžký a ohavný krám co blbě dobíjel a pak samovolně chcípal při stání na volnoběh v křižovatkách.... Smolík je prostě mnohem lepší třiapůle než jakákoli Jawa... Ergonomicky i jízdně... 634-638-639 to je koza vysoká, těžká, blbá, neochotná... Prostě úplně nahovno... 640 se jim dosti podobá, ale aspoň už není ohavná, ale vypadá normálně... Asi jako jediná Jawa co vypadá normálně a líbí se mi alespoň na pohled... jenže Jawa se poní k ohavnostem vrátila... Až 650 Dakar měl nějaký výzor... Vypadal divně, ale také zajímavě a byl prostě svůj... Akorát jenom z dálky, z blízka vyšlo najeto to, že sice nebyl ohavný celkově, ale byl stále ohavně zpracován... Adenium je pokračování té myšlenky a to je dobře... Ale co s tím, když je to nespolehlivý krám a výrobce se chová hůř než řeznický pes... Vintage. pěkně vyřešené výfuky, plechové blatníky... To jo... Ale ohavná nádrž ze 634 a beztvaré kastlíky to totálně zabíjí a pořád zůstavá to, že je to prostě krám a ten barák na břehu řeky je ústav plný osob postižených prokrastinací, psychických chorob a charakterových vad....
No a nejspíš mi přibyde Jawetta.. Rotoped.... Dar nedar... Odstavená asi tak od roku 80... Netuším, jak to u těchto prskoletů je s papírama....
Naposledy editováno 06.12.2020 18:02:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: ... a ten barák na břehu řeky je ústav plný osob postižených prokrastinací, psychických chorob a charakterových vad....
....
já se vždycky musím smát, že to nikdy nezapomeneš zmínit
...ale aspoň je to k tématu. Ne jako někteří, co nechápou, že tady je to o jawě a dávají sem fotky amerických vojenských aut a pejsků.
...aby se pak vztekali, že ostatní sem nepíší o jawě
Naposledy editováno 06.12.2020 18:10:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: já se vždycky musím smát, že to nikdy nezapomeneš zmínit
...ale aspoň je to k tématu. Ne jako někteří, co nechápou, že tady je to o jawě a dávají sem fotky amerických vojenských aut a pejsků.
...aby se pak vztekali, že ostatní sem nepíší o jawě
Ono mně to podvádění a dělání blbců z lidí, co jim tam nosí prachy, totiž neskutečně sere.... A ten parazitismus bez výsledku rovněž...
Budu radši, když za ty prachy udělají v nějaké horní dolní školku, sámošku, chodník, nebo u paneláku parkoviště, protože to bude sloužit
lidem, než je nacpat těmto lemplům, kteří to prožerou a nevznikne z toho nikdy nic....
Jsem čech a mám české věci rád. Potom co mi Škodovka neuměla nabídnout auto podle představ, utekl jsem jinam...
O té 640 jsem jeden čas přemýšlel, když se mi nedařilo sehnat Roadstera... Kdyby byla s mazáním, a to ona byla... Pak jsem ale nakonec sehnal Roadstera, takže jsem jí pustil z hlavy... Roadster je totiž lepší...
Pak se mi zalíbil Dakar... Jenže jsem si přečetl o těch trablích co s tím lidi mají a o tom jak se k tomu staví Bratrstvo kočičí pracky a utekl jinam.... K Hondě... A ta je taky lepší... Diametrálně.... Ono je to spíš tak, že mezi cestovními půllitry té doby nic lepšího než ta Honda ani není a dnešní motorky jsou lepší vlastně jen o trochu, když nástupcem je NC...
Potom co vidím, jak se chová Jawa pořád, dodnes se to nezlepšilo, tak to píšu, tak jak to je... Já neumím lhát a proto nelžu... Oni lžou pořád....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |