paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

1.11.2020 v 22:25 | Nahoru | #84421

Milan1963 píše: Ráno jsem byl venku , tedy autem, ted' prší, tak jsem se dal do malého servisu pionýra. Dvacítky. Vždy po ujetí cca 100 km se motor zastavil. Přepnutí kohoutu na reservu nepomohlo. Ted' jsem zjistil, že ta reserva je neprůchozí. Takový šedý, nepoddajný šlem tam byl. Je to určitě z benzínu. Chci koupit nový kohout, staré zásoby došly. Kupoval jsem dva, v Motoústí a oba hned propouštěly, takže kvalita Proto se ptám - kde koupit lepší, kvalitní netekoucí kohout ? Díky.


Kouhoutek bych jenom vyčistil, kupovat novej je zbytečný a navíc bůhví co je tam za těsnění. To těsnění je nejlepší vyrobit z 2mm teflonu, pak máš nadosmrti klid.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.11.2020 v 23:42 | Nahoru | #84422
MILOS61-> a jede normálně? jesi jde za plynem jak má, tak to bude např to šoupě. Nebo taky větev v blatníku.
jak je na tom ten předstih, seřízenej? Trysky v karbu čistý a benzin dotejká jak má?
Dělal si s motorem něco než to začlo? Sundanej válec třeba, vyndaná svíčka...

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 06:19 | Nahoru | #84423
Akamu> válec jsem měl sundaný tam nic není ,na předstih sem se znovu nedostal ale byl ok ,karbec je čistý jenom sem ladil dobíjení než to začalo , málo to dobíjelo .mrknu ještě znovu na předstih a zkusím poladit směs zdá se mi moc bohatá .

Jawablázni

2.11.2020 v 09:05 | Nahoru | #84424
Tak vzít štětinou nebo mědí trysky, pro jistotu když budeš ladit směs.
Co těsnění pod hlavou, máš?
Jakou máš svíčku

A jak to jede. Jesi se něco děje ve válci, tak to musí bejt poznat na výkonu

Jawablázni

2.11.2020 v 09:08 | Nahoru | #84425
Co se týče kohoutu, tak buď jezdit na prémiovky jako Verva, power atd, kde není líh, ale Ethyl tert-butyl ether (ETBE),
který těsnění tolik "nežere" a nebo udělat teflonový:
https://lukasjancar....es.cz/Kohoutek_Jawa/

MILOS61: Koukni na ten předstih, pokud nejsou vůle, mohlo by to být ono, pokud to dělá na obou motorech. Šoupě spíš cinká než tluče.

Pech: Další zmrtvýchvstání.

Jawablázni

2.11.2020 v 09:14 | Nahoru | #84426
Minimálně ve 2 motorkách mám kompletní ventily z Ústí už víc jak 5 let a jsou OK i s běžným palivem, další 2 kouhoty mají místo kovové trubičky plast!, nevím jestli tam ještě vůbec je.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.11.2020 v 14:44 | Nahoru | #84427
Po víc než 20 letech služby v rodině jsem dneska odeslal auto do šmelce. Až mi skoro ukápla slza. Musím si večer dát panáka něčeho dobrýho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 14:56 | Nahoru | #84428

Sema píše: Po víc než 20 letech služby v rodině jsem dneska odeslal auto do šmelce. Až mi skoro ukápla slza. Musím si večer dát panáka něčeho dobrýho.



Moje dcera to červený obrečela.
Koupil sem jí jako kompenzaci klavír (je to yamaha, jawa to nevyrábí - naštěstí).

Co si koupíš ty?

Naposledy editováno 02.11.2020 14:58:40

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 14:59 | Nahoru | #84429
Sema> Do šmelce ? Co se dá dělat...všechno jde opravit, zrenovovat, ale potom stojí za úvahu, má-li to význam. Jiné vozítko bude ?
Já dnes poslal 120 do servisu. V pátek jsem dojel jen na baterku, nedobíjí. A ohořela bužírka od alternátorových kabelů. Přestaly svítit i kontrolky. A protože tomu nerozumím, elektrikář má práci. Stodvacítku nahrazuje Popular. Je teplo, tak proč ne.

Jawablázni

2.11.2020 v 15:41 | Nahoru | #84430


Zdravím.Tak jsem už koupil.Bylo to celkem rychlé a snad správné rozhodnutí.Sice to není něco jako starý soutěžák,ale myslím si,že nám to spolu půjde a něco se od ní naučím.
Sedlo je snížené a asi i trochu podvozek,ale to se doladí.Jinak je to na 35 let starý stroj celkem voňavka.
Wenca-Díky za tip na tu dvoustovku.

Naposledy editováno 02.11.2020 15:50:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 16:57 | Nahoru | #84431
PetrL3> Kupovat nebudu nic. Mám doma svoji starou Fabii, co jsem dal před časem mámě, protože její manžel musel ze zdravotních důvodů přestat řídit. tak teď jezdím tou. Stejně teď nikam moc nejezdím. Kamarád kytarista říkával "Yamaha-žádná námaha"

Milan>Řešil jsem to už od jara (byl problém s elektronikou kolem motoru) a nikdo tomu nepřišel na kloub. A do toho skončila technická. Bohužel se můj dvorní mechanik poslední dobou proměnil na vyměňovače dílů podle diagnostiky.. No, škoda slov a těch cest k němu.

Béďa>Super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:08 | Nahoru | #84432
Sema>
Hel, tys měl motor 2,0 85kW, že? Tohle si dal pryč?

Nedělalo ti to náhodou takový to, že to chcíplo, vyšluslo baterku, pak si ji nabil, ono to jelo... ale pak jednoho dne najednou zase z ničeho nic umřelo, po nabití baterky zase jelo...???

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:17 | Nahoru | #84433
Sema> Z mechanika vyměňovač... ono to tak je skoro obecně. Známého syn se vyučil automechanikem. Dělá v servisu Ford. Sám říká, že dělá dvě věci : 1. používá všude diagnostiku a 2. mění díly za nové. NEOPRAVUJE ! Ze srandy jsme se ho ptali, jestli by opravili Wartburga kamaráda. Sám přiznal, že to nikdy nedělal ( je mu 19 ) a neví, zda by to zvládl. Prý bez diagnostiky a počítače....kam jsme to došli.
Proto mi auto opravuje důchodce , který sám starší škodovkou jezdí - a jak sám říká - jeho znalosti končí u Felicie.

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:22 | Nahoru | #84434
PetrL3> Jojo, tenhle motor. Nene, tohle ne. Ona tam už dost dlouho svítila kontrolka motoru, měnilo se kde co (namátkou lambdy, čidlo teploty vzduchu), ale nesvícení vydrželo vždy chvíli. I když to jelo a žralo normálně. Na jaře to začalo mít strašidelnou spotřebu na volnoběh, až se to ulejvalo a šlo to jen na tři válce. A podle diagnostiky vynechávaly různě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:36 | Nahoru | #84435

Milan1963 píše: Sema> Z mechanika vyměňovač... ono to tak je skoro obecně. Známého syn se vyučil automechanikem. Dělá v servisu Ford. Sám říká, že dělá dvě věci : 1. používá všude diagnostiku a 2. mění díly za nové. NEOPRAVUJE ! Ze srandy jsme se ho ptali, jestli by opravili Wartburga kamaráda. Sám přiznal, že to nikdy nedělal ( je mu 19 ) a neví, zda by to zvládl. Prý bez diagnostiky a počítače....kam jsme to došli.
Proto mi auto opravuje důchodce , který sám starší škodovkou jezdí - a jak sám říká - jeho znalosti končí u Felicie.



A jak bys to opravoval ty?

Půl dne bys strávil montáží vadného dílu, pak bys ho opravil jak nejlépe umíš, naúčtoval zákazníkovi práci a když se oprava ukáže jako ne trvalá, tak zadarmo další půlden v rámci reklamace strávíš montáží? A ještě tě pomluví, že nedodržuješ postup danej výrobcem.

Ten mechanik musí měnit tak, aby byla 99% pravděpodobnost, že se zákazník nevrátí s reklamací. A když jo, tak může vadný díl hodit na hlavu dodavateli.

To můžeme my kutilové pájet řídící jednotky a přelisovávat uložení a až když se ukáže, že už tam nedrží, tak se vymění celý rameno za trojnásobek ceny.
Když to bude dělat takhle mechanik, kdo tu práci zaplatí?

Tvůj problém je, že se málokdy díváš na automobily a jejich problematiku v širších souvislostech.
On dnes málokdo potřebuje opravit warťase, ale skoro každej potřebuje diagnostiku. A kem sme to došli? No že už nejezdíme těma křápama, ale vozíme se v lepším.

Naposledy editováno 02.11.2020 17:39:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:37 | Nahoru | #84436

Milan1963 píše: Sema> Z mechanika vyměňovač... ono to tak je skoro obecně. Známého syn se vyučil automechanikem. Dělá v servisu Ford. Sám říká, že dělá dvě věci : 1. používá všude diagnostiku a 2. mění díly za nové. NEOPRAVUJE ! Ze srandy jsme se ho ptali, jestli by opravili Wartburga kamaráda. Sám přiznal, že to nikdy nedělal ( je mu 19 ) a neví, zda by to zvládl. Prý bez diagnostiky a počítače....kam jsme to došli.
Proto mi auto opravuje důchodce , který sám starší škodovkou jezdí - a jak sám říká - jeho znalosti končí u Felicie.



To je dnes bohužel smutná praxe hlavně v autorizovaných servisech. Servis má od importéra bonusy a slevy za množství odebraných dílů. Čím víc odebraných dílů, tím větší marže.
Další věc je ta, že některé věci se už ani opravovat nesmí, třeba serva, převodovky ap. Do dnešních převodovek se už v servisu ani nedostanou, odešlou porouchanou a místo ní dostanou repasovanou. Potřeboval jsem na autě vyměnit ložisko v ceně stokorun v zadním kole, nelze, jen celý náboj za x tisíc. Atd. atd.
Klempířům se nevyplatí klepat šroubované díly, při jejich hodinových sazbách je leckdy levnější třeba ten přední blatník vyměnit než ho xhodin klepat, tmelit atd.
Taková je holt doba, doba garážových opravářů co dokázali někdy i nemožné pomalu končí.
Zůstanou jen renovátoři veteránů, dokud nevymřou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.11.2020 v 17:37 | Nahoru | #84437
Byl jsem se projet a než jsem uklidil motorku bylo nebe v jednom ohni.

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:39 | Nahoru | #84438
kehaj> Pěkný

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:43 | Nahoru | #84439

PinkPanther píše: To je dnes bohužel smutná praxe hlavně v autorizovaných servisech. Servis má od importéra bonusy a slevy za množství odebraných dílů. Čím víc odebraných dílů, tím větší marže.
Další věc je ta, že některé věci se už ani opravovat nesmí, třeba serva, převodovky ap. Do dnešních převodovek se už v servisu ani nedostanou, odešlou porouchanou a místo ní dostanou repasovanou. Potřeboval jsem na autě vyměnit ložisko v ceně stokorun v zadním kole, nelze, jen celý náboj za x tisíc. Atd. atd.
Klempířům se nevyplatí klepat šroubované díly, při jejich hodinových sazbách je leckdy levnější třeba ten přední blatník vyměnit než ho xhodin klepat, tmelit atd.
Taková je holt doba, doba garážových opravářů co dokázali někdy i nemožné pomalu končí.
Zůstanou jen renovátoři veteránů, dokud nevymřou.



Viz můj příspěvek. Všichni víme, že když odejde spínač stahování okýnka, tak stačí jednoduše rozdělat, vyčistit, pocínovat kontakt.
Ale kdybys dělal za prachy, tak si to dovolit nemůžeš. Musíš za práci ručit. Budeš ručit zákazníkovi za starou součástku a pak se s ním dohadovat, jestli za to může tvoje nedokonalá oprava? Budeš to znova demontovat zadarmo abys dokázal, že tvoje práce byla odvedena dobře, ale chyba je zase jinde? Kdo ti ten čas zaplatí?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.11.2020 v 17:47 | Nahoru | #84440
Kehaj-Tady také.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.11.2020 v 17:47 | Nahoru | #84441
A ty naboje proste neobsahuji loziska za 100kc... coz je taky jeden z duvodu, ze vydrzi stovky tisic km...

Oni se casto hledají chyby nekde kde nejsou, klidne si clovek muze nechat vyklepat blatnik za 7k, kdyz novej stoji 5k... jen aby nezaniklo remeslo

A stara spolehliva 120ka je o par prispevku vyse, kolik ma asi tak najeto a nejede...

Naposledy editováno 02.11.2020 17:47:36

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 17:56 | Nahoru | #84442
Béďa17> Taky jsem sledoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 18:39 | Nahoru | #84443

MILOS61 píše: čus jawablázni obracím se na vás s prosbou o pomoc s moji jawou 250 - 353 . klepe mě motor jako by tloukl pist do hlavy ale jenom když jí dám více plynu ,na volnoběh jde krásně po tichu a pravidelně ,myslel jsem že je vůle na pístním čepu nebo na ojničním ložisku ,tak jsem sundal válec a nikde nic ojniční ložisko i pístní čep bez vůle , píst nemá taky žádnou nadměrnou vůli , dal jsem tam motor co mám náhradní a dělá to samé ,zapalování a karbec jsem nechal stejné a teď babo raď . může to být zapalováním nebo nějakou špatnou směsí ,

díky všem za radu Miloš.



Ahoj, bo pokud to dělá i s jinými motorem a jen za jízdy, může to být nerovnoměrně vytahaný řetěz, vymačkaný uložení kyvky, nebo i zadní náboj, nebo špatně vycentrovane kolo?
V motoru asi nehledej

Naposledy editováno 02.11.2020 18:51:39

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 19:05 | Nahoru | #84444
sharp> mě tak klepe šoupě jak už tady tuším někdo psal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 19:10 | Nahoru | #84445
PinkPanther> Ono to je taky ochotou. Vlastní zkušenost, u malého Fiata klepala zadní náprava a v jednom servisu, že se vymění celé nápravy, protože to jinak nejde a ty by stáli celkem 9 tisíc. Známí co opravoval auta doma koupil v Polsku jenom silentbloky asi cca za 500 a byl pokoj.

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 20:15 | Nahoru | #84446
.

Naposledy editováno 02.11.2020 20:16:47

Jawablázni

2.11.2020 v 20:18 | Nahoru | #84447
Něco se posr. odeslal jsem přísp. a kulové už na offtopic seru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 20:19 | Nahoru | #84448

Miraz250 píše: PinkPanther> Ono to je taky ochotou. Vlastní zkušenost, u malého Fiata klepala zadní náprava a v jednom servisu, že se vymění celé nápravy, protože to jinak nejde a ty by stáli celkem 9 tisíc. Známí co opravoval auta doma koupil v Polsku jenom silentbloky asi cca za 500 a byl pokoj.



jak dlouho to menil? je fakt, ze malokterej Mechanik je ochotnej pracovat za dekuju
profik musi na svoji praci dat zaruku, tzn kdyz se ty polsky silenty roztrhaj tak mu to tam privezes reklamovat…. kazdej dobrej skutek bude po zasluze potrestan, tohle se da najit v mnoha obdobach v ruznych profesich… takze tohle budou znat nejen mechanici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 20:23 | Nahoru | #84449
assassin> Nikdo v servisu nemůže mít na opravu tolik času a udělat ji tak poctivě jak si ji můžu udělat doma. Resp. by to nikdo nezaplatil. Druhá věc je speciální nářadí které každý doma nemá.

(reakce na) Jawablázni

2.11.2020 v 20:32 | Nahoru | #84450

Jirka4137 píše: assassin> Nikdo v servisu nemůže mít na opravu tolik času a udělat ji tak poctivě jak si ji můžu udělat doma. Resp. by to nikdo nezaplatil. Druhá věc je speciální nářadí které každý doma nemá.



No prave. Ja uz svoji praci davam jen do neceho co me bavi (nebo zivi). Abych svuj volny cas travil opravama spotrebaku - auta na bezne jezdeni… to se mi fakt nechce.

Naradi je jedna vec a zkusenosti a praxe druha. Ja mam mechanika kteremu duveruju a vim, ze spoustu veci udela lip nez ja a hlavne o dost rychleji (tzn levneji)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist