Potřebuji poradit, jestli se s tímhle někdo už setkal...?
Jedná se o skútr Suzuki Burgman 400 , pán ho koupil ojetý a přijel s tím, že mu to jede jen do 100 km/h...
Naměřili jsme malý tlak ve válci, válec šel na výbrus, nový píst, kroužky, srovnala se hlava, zabrousily se ventily...
Přijel po asi 1300 najetých kilometrech, že motor klepe...
Po rozborce zjištěn utavený píst viz foto...
Poškození je v místě sacích ventilů!
A teď proč...??? Co se stalo? Chudá směs? Má to vstřikování.
1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu
1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu
Ale jestli je majitel ignorant a jezdil s extrémně chudou směsí v kombinaci se syrovým motorem na plný plyn, pak to možné je.
Ale to by to musel tavit dost dlouho, né jenom “zkoušet” maximálku.
Co rozvody?
Tady k tomu detonačnímu spalování docházelo na straně sání, proto odpadly i ty kusy pístu na prvním kroužkem. Teplo tomu tam bylo samozřejmě taky. Mohl být špatně i předstih.
chtěli jsme vyměnit TPS senzor, ale 6500,- bylo pro pána v tu chvíli moc, odvezl si Burgmana na diagnostiku do Suzuki a prý diag. zjistila TPS...
Od té doby se odmlčel a včera přišel s pístem v ruce, že to dal rozebrat nějakému klučinovi jinde...
Takže nemám ani fotky válce, ani hlavy, ani svíčky...
Ale předpokládám, že to brzy přiveze...
No, na pístu jsou trochu vyleštěné prasátka, ale ne v místě spálení, spíš v místě, kde pístem prochází pístní čep.
Takže píst se nezadřel ve válci v místě spálení, ty ulomené části prý vypadly, až sundal válec...
Ta svíčka byla údajně světlá, ale nebyla úplně bílá, což je jasné, když s tím klepotem pán normálně dojel domů...
Tak myslíte vstřikovač...?
Kohlstein píše: Co tam bylo za svíčku, nebyla moc teplá? Jako by ta směs hořela už při nasávání do válce, od rozžhavené svíčky.
Netuším, ale má to logiku, když je to na straně sacích ventilů...
Ta svíčka by žhavila předpokládám od chudé směsi...?
Jestli ona tam nakonec nebyla žhavící svíčka...?
1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu
1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu
Pán byl myslím posedlý tím, že mu to loni jelo 160 a teď už ne, že se nemůže dostat přes stovku...
Tak jsme se domnívali že je to tím TPS, ale bez diagnostiky....
A diagnostika to prý potvrdila, ale pána jsme od té doby neviděli, až když přišel s tímhle pístem v ruce, že to dál rozebrat někomu jinému...
S tím, že už to jelo 160 a pak začal klepat....
Pro mě je spíše divné, že se spálil na straně sacích ventilů, což vyslovil kolega Kohlstein, že směs musela hořet snad už při nasávání...? Furt je mi to divné....
e: Pokud to teda budeš opravovat ty.
Naposledy editováno 15.10.2020 09:49:49
jinak samozrejme ma vliv vse, bohatost smesi, predstih … pokud bylo podezreni na spatne tps.. melo se to resit… ale kdyby….
Nemusí směs hořet při nasávání, o tom to není... Ale o tom že je tam moc kyslíku. Může to dělat i netěsný výfuk ( svod od jednoho válce), mimochodem.
Okysličení reguluje lambda, s tím že u víceválce je obvykle jen jedna a bere si celkový stav , nepozná že v každém válci mohou panovat jiné podmínky. Motory sice fungují i bez těch snímačů, měly by být postavené aby se nic nedělo když lambda nebo jiný snímač nejde. Vždycky se pracuje s poměrem zplodin a čerstvé směsi. Snímače jen hlídají , do nastavení zasahují okrajově, pokud vše funguje jak má. Ale pak není ta záchranná brzda, když selže něco dalšího.
Takových pístů jsem už viděl dost. Některé byly i moje. Vždycky to bylo u endur kde se něco stalo s karbecem, nejčastěji prasklá nebo vypadlá příruba sání.
Naposledy editováno 15.10.2020 13:15:05
1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu
Lamda není všemocná, pokud je systém bez signálu TPS, tak může v ustáleném stavu trvat i několik vteřin, než ECU tu směs podle lambdy jakž takž dorovná. Přece jenom dává signál o pouhých dvou úrovních, chudá - bohatá. A pro zničení místu od detonací taková doba stačí.
Při přidání plynu to nejspíš s automatem nějak jede, ale musí to být bez TPS pro ECU systém peklo. Díky sekundární klapce motor nezdechne, ale asi se pomalu, ale přece jen roztáčí, se zvýšením otáček se pootevře i sekundární klapka, dávka paliva je ovšem mimo jakékoliv přednastavené hodnoty a záleží jen na signálu z lambdy a schopnosti systému se rychle adaptovat. Divím se, že to nevyplo, když se to dostávalo úplně mimo mapy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu
Takže TPS jako takový může být ok, ale je to v nastavení mechaniky, že je mimo polohu.
Ono to běží i nesesynchronizované celkem normálně, nastavíš volnoběh až se udrží a nepoznáš nic, možná to jen tolik nejede a sem tam škube.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu
2 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zaseklá ruční brzda(parkovací) Suzuki AN 400 Burgman | wáca | 9 | 29.5.2024 v 23:28 chorke1 |
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... | JamesM | 0 | 4.5.2024 v 23:07 JamesM |
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman | lodo11 | 8 | 10.4.2024 v 23:08 NetPavel |
Suzuki Burgman 400 2003 nejede Suzuki AN 400 Burgman | dufus1 | 8 | 29.2.2024 v 20:51 maco |
Suzuki burgman po výmene sviečky za... Suzuki AN 400 Burgman | Marekvlk76 | 10 | 13.12.2023 v 12:22 suboglacius |