netusi nekdo, jak by se koukali policajti na tohle: https://thelashop.c...?variant=45196599306 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
mozna bych mohl zkusit nakladat 300kg za napravu a jezdit s platakem pro dodavku, ale dekuju nechci, ja fakt uz nechci aby jezdeni bylo soucasti moji prace a vystacim si s jizdou na okruh, privesy a navesy at si uzijou nejvetsi machri od nakladaku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Ta podmínka je zmíněná ve všech těch příspěvkách, furt dokola .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
MartasUS píše: assassin> Neboj. Já vim od začátku jak to Borninwilde myslí. Jen nechápu ten tvůj výkřik do tmy že dáš na vozík motorku a jedeš 200 Co je na tom divného nebo úžasného nebo snad experimentálního
jeste nedavno jsi tu psal o tom jak jsi vezl na voziku jinou dodavku, co na tom bylo uzasneho, experimentalniho? nebo to byl vykrik do tmy?
vysvetleni jsem ti napsal. mysleno tim bylo to, ze ne kazde prekroceni predepsaneho parametru (hmotnost na kouli, konstrukcni rychlost) zpusobi destrukci vozidla...
osobne bych radeji nalozil ten prives jako naves - tzn pred napravu, nez za napravu jak pises - nevim proc - ty. verim tomu, ze to tazne snese mnohem vic nez 60 kg a vetsina dnesnich aut ma mnohem tezsi predek, takze ani vetsi zatizeni zadni napravy nicemu extra vadit nebude.
Naposledy editováno 23.09.2020 22:44:51
Naposledy editováno 23.09.2020 22:47:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
E: jinak tyhle dětské váhy jsou pro holky. Na velkym člověk sedi ve 40 tunách a to je mazec
Naposledy editováno 23.09.2020 22:58:43
1 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
jinak o tom co je naves a prives se fakt hadat nechci. ja jsem se jen vyjadril ke svislemu zatizeni na kouli v pripade nosice na kola/motorky… ten zbytek vam milerad prenecham...
Naposledy editováno 23.09.2020 23:01:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
assassin píše: traktorovy navesy se taky pripojuji k traktoru a ne na nej a na voji maji zhruba podobnou cast hmotnosti jako privesy u auta. nebo koukni na Honda vari - taky tomu valnicku rikaji naves a korba je presne nad napravou a pripojuje se to "k" vari … ono neco jineho je obecna hantyrka a neco jineho je presna definice. bezne lidi rikaj prikonu vykon, proudu napeti atd atd…momentu sila….. coz neznamena, ze to je tak, jak se v hospode rika…
jinak o tom co je naves a prives se fakt hadat nechci. ja jsem se jen vyjadril ke svislemu zatizeni na kouli v pripade nosice na kola/motorky… ten zbytek vam milerad prenecham...
Traktorové návěsy rozhodně nemají na traktoru podobnou část hmotnosti jako přívěs na osobním autu. Traktor unese na svých závěsech několik tun. U traktorového návěsu se na traktoru nese podstatná část nákladu. Věř mi, dneska jsem jezdil traktorem jak s návěsem, tak s přívěsem.
U toho osobáku má ten přívěs i 3,5 tuny, ale na kouli je reálně zátěž třeba 25kg.
A vari má rozhodně návěs. Tam by přívěs nefungoval.
Naposledy editováno 23.09.2020 23:18:09
MartasUS píše: Kafoholik> A co když naložím klasickej vozík za osobák tak že je v rovnováze? Je to přivěs nebo návěs? Prostě to není pravda co říkáš. Rozdíl je v pripojeni na nebo k tažnému vozu, ale to je pořád odkola tady
To je právě to, že i když ten vozík vyvazis na tech cca 75 kilo staticky na kouli , tak za provozu se ti při brzdění ten tlak na kouli zvyšuje a naopak při akceleraci klesá.
Proto se taky uvádí to zatížení staticky.
A proto se to musí naložit před těžiště kvuli kmitání, ale v limitu tažného vozidla. Ty limity jsou různé, u osobáků 50 až 300 kilo.
I v případě že stojí tandemová souprava tak, že máš vlek do kopce a auto na rovině, zjistíš že najednou máš to auto přetížené. ( tohleto zkoušeli rádi rakušáci na Nové Bystřici , dusili dam odtahovky s autama šmejdi )
Přívěs s točnou to nedělá. Neboli, nemusíš řešit vliv hmotnosti na tažném autě v souvislosti s nákladem vleku.
Například máš dodavku na tažném může mit svisle 200 kilo. Ale plně naložená by měla s takovým zatížením už přetíženou zadní nápravu. A to tě nutí posunout náklad na vleku dozadu, což je ale nebezpečné. Nebo to nechat, ale pak posunout náklad v autě dopředu na limit přední nápravy a těch 200 cca přehodit na vlek.
Hele, Rakušáci před naším vstupem do EU člověka naučili jak s váhou. Navic dopravci z mimo EU tam mohli jen s 38 tunama celkové.
Leda na klín, tam byla velká rezerva
Diskoška měla vzadu měchy a už se nechtěla s tím XTečkem moc zvednout.
Přitom 7 metráků granulí naložených vevnitř problém nebyl. Takže nosič nic moc vychytávka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Borntobewild píše: Traktorové návěsy rozhodně nemají na traktoru podobnou část hmotnosti jako přívěs na osobním autu. Traktor unese na svých závěsech několik tun. U traktorového návěsu se na traktoru nese podstatná část nákladu. Věř mi, dneska jsem jezdil traktorem jak s návěsem, tak s přívěsem.
U toho osobáku má ten přívěs i 3,5 tuny, ale na kouli je reálně zátěž třeba 25kg.
A vari má rozhodně návěs. Tam by přívěs nefungoval.
Kdyz das do googlu traktorovy náves vypadne na tebe treba i třínápravový ktery na boji bude mit cca pětinu celkove hmotnosti - stejne jako vlek u auta, kterej ma 400kg celkovou a 60kg na kouli.
Martas tu psal o tom ze náves vs přívěs je o tom jestli je to připojené na nebo připojené za. Ta tera je myslim z hlediska sil v tom napojeni dost zajimavej pripad
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
U té tery je vlastně ten návěs vozidlo a tera je jeho sundavací hnaná náprava
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Naposledy editováno 28.09.2020 22:18:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Tera není vozidlo a bez připojeného čehokoli není schopná jet. Specifikovat to, je těžké. Výrobce tvrdí, že ten vozík je návěs, úřad, co vydal tp, tvrdí, že ta souprava je traktor s vlekem. IMHO ten motor s převodovkou sám o sobě není vozidlo. Ten vozík není ani přívěs, ani návěs, ale ve spojení s tím konkrétním strojem samostatné vozidlo. mj. proto, že na sobě má sedátko obsluhy a pedál brzdy.
2 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Naposledy editováno 28.09.2020 22:17:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
A nedá se to třeba rozlišit podle toho, jak to nazývá výrobce a podle toho, jak je to homologované? Co jsem googloval, všichni výrobci nazývají vozíky za oa jako přívěsy.
Ale každopádně, nalož si svůj přívěs až na oj, co to snese a říkej tomu návěs, pokud Tě to uspokojí. "Takhle velká žížala už musí bejt had"
Edit: nemluvím u teře.
Naposledy editováno 25.09.2020 19:23:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Naposledy editováno 28.09.2020 22:17:21
Znám jeden krásný citát od pana Wericha o pěti minutách. Já už jsem psaním těch 5 minut skoro docílil, takže končím. Nemám náladu ani ambice vyvracet Tvé demagogie. Napiš do Agadosu, Vappu, Kobrasu, prostě všem výrobcům přívěsů, že jsou blbci a Ty jsi chytřejší.
Ale ten rear bike rack by me taky zajimal. Ford Ranger ma kratkou korbu, takze tam moto nalozim jen kdyz sklopim zadni celo. Coz se da, ale pak musim dat vsechna zavazadla do kabiny... nosnost korby je tuna, takze s 200kg panigale bych zadni napravu pretizit nemel ani na primerene pace. Zvedani predku bych se taky nebal. Otazka je, co to svisle zatizeni. V USA to pouzivaji bezne, takze limitem budou spis EU homologace. Ani jsem to tu nevidel nikoho prodavat. Ale jizdne mi to na velkym aute prijde pohodlnejsi nez vozejk.