Chtěl bych ji vyměnit za takovou, která má co možná nejvíc Ah, co se podaří bez větších úprav svými rozměry stále fyzicky umístit do původního umístění pod sedlo jezdce. Ideálně AGM a nechci Lithium.
Máte prosím nějaké vlastní zkušenosti a tipy, než začnu přeměřovat všechno na trhu? Moc díky.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna baterie Suzuki C800
To s AGM jsem asi neměl psát, ať to nesvádí od mého záměru. Určitě nemám zájem se odchýlit směrem k lithiu, ale je mi v podstatě jedno, jestli AGM, nebo klasické olovo.
Tak či tak, určitě nebudu drancovat baterku až do mrtě, nehledě na typ. Nekrmím nic víc než malé věci přes USB (tel., handsfree, foto, powerbanky…). Podbití se nebojím, protože mám předřazený ochranný modul, co to za mě sleduje. Navíc i bez něj jsem z těch, co nezapomínají si to hlídat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna baterie Suzuki C800
I ty hodnoty kapacity u baterek jsou takove hodne orientacni - kdyz budes merit, Kolik Energie z te baterky dokazes odcerpat aby tam zbyla jeste Energie na nastartovani, dojdes nejspis k hodnote kolem 5Ah u te 10Ah baterie. navic se to bude baterku od baterky lisit.
u te vysoke kapacity v malem baleni je navic jeden problem - desky jsou tenke a maji komplikovanejsi konstrukci - protoze ta kapacita + start proud je danej mimo jine jejich plochou. V dusledku toho jsou baterky nachylnejsi na zachazeni - tenkejm deskam vic vadi vibrace, vadi Jim hluboke vybit, kdy maji tendenci se kroutit atd atd…
motobatt co ti doporucuje kolega jsou kvalitni baterky, ale u kamarada na dilne se jich vali dost KO, stacilo je jednou vybit do smrti…. neni to vada baterky, proste s tema extremnima parametrama prichazi to, ze nejsou blbuvzdorne jako stare baterky ktere kdyz si vyvaril, dolil jsi kyselinu a jelo se dal…. jen baterka co dala 150+A start proudu byla obrovksa a tezka (viz treba ty na starejch K-ckach od BMW)
no a pak uz je zde otazka, jestli baterku nevymenit za lithiium, kdyz jsou stejne nachylne na zachazeni… ale je fakt, ze ja nejsem uplne nestranej, mam slabost pro lithiovky
Naposledy editováno 17.09.2020 11:24:12
Nechám-li tedy aku, jakou zamýšlel výrobce, pod kolik voltů na voltmetru bych neměl chodit, chci-li nejen bez problémů pokaždé nastartovat, ale i dlouhodobě se chovat k baterce slušně?
Nabíjím zpravidla souběžně dvě powerbanky o parametrech 10 Ah každá, na vstupu podporují obě 5V/2A nebo 9V/2A. Většinou nabíjím za jízdy, ale nechci se zcela omezovat na nastartovaný stroj. Bývám ve světě i desítky dní v řadě se spaním mimo přístup k zásuvkám. Baterku po každém návratu nechávám na Bosch C3 oživit a posléze v udržovacím režimu, než zase někam vyjedu.
Speciální nabijecka ma smysl jen pro baterky co maji servisni konektor - přístup ke každému článku zvlast a o takove v soucasne dobe nevim.
Vetsina současných produkčních baterii ma integrovaný balancer, ale jsou i bez balanceru. Ja je delam uz leta bez nej, ale se servisním konektorem a jednou za cas ji vybalancuju na modelarske nabijecce.
Co se tyka napětí, kdy baterka jeste nastartuje - to se bude lišit baterka od baterky, zalezi i na stari, jak velkej ma vnitrni odpor atd. Asi bych udelal test, na nabite baterce bych nabil obe powerbanky z nuly na max a vyzkousel jestli nastartuju, pripadne je zkusit nabit dvakrat - a pak bys vedel, ze muzes nabit tohle a jeste to pojede.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800
Nabijecka s balancerem stoji par korun. Pokud potrebujes byt desitky dni ve svete a elektricky online neni nic jednodussiho nez poridit jinej zdroj nabijeni elektrickych haprcajku.
Me se velice osvedcily zasuvky 230v 50hz. Jsou velice rozsirene a strasne snadno dostupne.Vetsina penzionu, hotelu i kempu je ma. Pokud spis v lese ma je vetsina benzinek, restauraci a hospod.
To ja jen jestli nemluvis o necem jinym nez co zijes.
myslim, ze o penize tolik neslo, spis premysli co v motorce pouzit.
to ze lithiovky maji nizsi kapacitu je fakt, ikdyz ta vyuzitelna Energie muze byt podobna. pokud jezdi nekde mimo civilizaci, tak muze byt s 230V problem.
jeste takova poznamka, lithiove baterie full spectrum maji elektronickej obvod co hlida vybiti, odepne baterii, ale ma tlacitko, ktere umozni jeste nastartovat - ten obvod tam porad nechava rezervu. Americka vyroba a … trochu vyssi Cena
taky bych se lithiovky nebal a i ten nápad s nějakou solární nabíječkou není špatný -. za jízdy to není problém alternátor energii dodá, pokud jsem několik dní na místě bez energie tak by ten solár na dobíjení powerbanky byl řešením, na topcase to vzhledem k velikosti a problému s uchycením za jízdy smysl nedává ale při stání dlouho na místě to pomůže
vtipné je jak se hodně u lithia řeší balancování - u olova je akumulátor také složený z jednotlivých článků, které se časem taky liší (a chcíplé baterky většinou chícpnou na jeden článek nikoliv na všechny) a nikdo tam reálně balancování neřešil
Tak to budes nabijet bez balanceru, poznamka byla o tom, ze ta nabijecka stoji promile z toho co dal za motorku a kolik da za ty desitky dnu na cestach.
A on se hned cukal v ramci velkejch investic...
1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800
Jezdím dost osobitým stylem, těžko to zařadit do některého motoklišé. Ale nebudu se rozepisovat. Takže zkusme předpokládat, že vím, proč to chci a že to není na ten účel overkill.
assassin> Na vlákno o Li se podívám, díky za tip.
Ohledně baterek působíš fundovaně a důvěryhodně, díky za pomoc v utříbení myšlenek. Kluci z bastlířského elektrofóra měli ale taky několik dobrých pointů z úhlu pohledu elektrikářů, což by bylo na dlouho parafrázovat. I vlastní úvahou jsem lithiu hodně nakloněný. Ale není to úplně takové to: "Jo, tohle řeší beze zbytku všechno, co chci."
Samozřejmě neexistuje řešení bez negativ, ať se vyhneme slovíčkaření. Ale některé nevýhody Li zatím vnímám pro svoje potřeby jako podstatné a odrazující. Ještě se dovzdělám, zauvažuju a uvidím, co z toho jsou obavy reálné a co plané.
Kup lithium a az chcipne uvaz zda to za to stalo a vrat se k olovu.
V tescu u rohliku taky stojis tak dlouho a rozmyslis jestli bagetu se sezamen nebo radsi rohlik s makem? Stejne to vyseres :)
Osobitej styl :) to ze na tom sedis jak zenska na koni? Bokem? :)
rozhodne se neda rict, ze jsou ty liion baterie navzdy a maji i sve nevyhody, ale za ty prachy co se to dnes prodava a s tim, ze moderni AGM baterie maji podobne nevyhody tak je ta volba celkem snadna - jasne smerem k lithiu…
Spousta vyrobcu uz dava lithiovky v serii, KTM davala baterky bez elektroniky, nyni uz je ma s integrovanym balancerem, Yamaha v kroskach taky jede lithium uz dlouho, nova Afrika ji ma taky (mozna za priplatek, nevim presne) atd atd...
Naposledy editováno 18.09.2020 12:28:16
A pokud ty drobné spotřebiče budeš nabíjet jen během jízdy, tak kapacitu nemusíš řešit vůbec, protože to utáhne alternátor.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800
Jsem rád, že jsem se dozvěděl, proč Pb s více Ah není pro mě cesta, a neuvážlivě ji nekoupil. O lithiu ještě pouvažuji.
BTW ty Full Spectrumky s IPT jsou vážně něco.
1100Virago> Díky za příspěvek. V zásadě se jen snažím nastudovat limity svého stroje, abych pak někdy nemusel být překvapený, až to bude nejméně vhodné.
Jinak si myslím, že se ke své baterce chovám hodně slušně, takže reálný problém jsem nikdy neměl a ani jej neočekávám. Zdejší vlákno je spíš preventivní brainstormingová úvaha, zda pro klid v duši nejsem schopný udělat něco lépe / navíc.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna baterie Suzuki C800
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní díly Suzuki VL 800 Volusia | Bonnd | 2 | 30.5.2024 v 18:08 Bonnd |
VL 800 Volusia - vibrace Suzuki VL 800 Volusia | Fany-09 | 3 | 27.5.2024 v 13:24 Mahony111 |
Suzuki vl 800 Suzuki VL 800 Volusia | Tomo20007 | 0 | 6.4.2024 v 07:57 Tomo20007 |
jake pneu Suzuki VL 800 Volusia | Ferda001 | 13 | 21.11.2023 v 07:01 Joa |
Jaký používáte motorový olej [1, 2, 3] Suzuki VL 800 Volusia | Pítrs26 | 61 | 29.8.2023 v 21:55 Sidonius78 |