http://www.off-the-r...nen-Battery-660.html
Bude to mozne dobijat klasickou nabijackou? Mam tu automaticku z lidla.
Mam na tenerke aj alarm, tak neviem ci ist do lion baterky, alebo zobrat radsej takuto klasiku:
http://www.hamletovy...115a/d-100852/?cur=3
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS - no takze nabijeni napetim je tvuj (neslysel jsem to jinde) napetove regulace - kupodivu mam tuseni co to znamena.
To ze clanky v kulatem obalu nejsou "startovaci" a proto nevhodne pro baterie do moto - je podle me marketingovej blabol shoraie - nenasel jsem baterky ktery by v pomeru ke sve velikosti/kapacite daly vetsi proud nez ty 2300(2500)mAh clanky od A123....
Ad ekvivaletni kapacita - jde o to ze kdyz z 10Ah olovene baterky vybijes 5Ah uz neda dostatecny startovaci proud. Life daji temer stejny proud ikdyz v nich zbyva uz jen tech 20procent. Proto to srovnani life clanku s nizsi kapacitou s olovenym s vyssi...
Shorai ma servisni konektor a doporucuje pro velkou vydrz a v pripade ze se podari baterku nadmerne vybit jednou za cas ji nabit nabijeckou s balancerem - pro srovnani, ale rozhodne nepise ze se musi ty baterky nabijet jen takhle
durbahn zas nabijeni s balancerem pouziva u baterek ktere se pouzivaji u motorek bez altiku - tzn opet hlubokovybijeci cykly - to uz pisu naposled ze je zasadni rozdil pri pouziti s alternatorem a pouziti bez alternatoru...
A nevim jaka auta snizuji nabijeni pod 14V kdyz je trend spis drzet vyssi palubni napeti kvuli systemu start-stop...
Evidetne mame kazdej svoji pravdu a nepresvedcime se navzajem, ty si dal jezdi s tezkou olovenou aku a ja budu jezdit se svoji life ktera funguje - podle tebe - pouhou nahodou ...
assassin píše: A nevim jaka auta snizuji nabijeni pod 14V kdyz je trend spis drzet vyssi palubni napeti kvuli systemu start-stop...
Provozni napeti se dokonce dostava na 15V (rekuperacni systemy behem decelerace, napr. AMS2 od HMC)! Celkove se dlouhodobe rozsiruje pracovni range.
3 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
z.a.j.o.c.h píše: assassin> Rozhejbe to litrovýho Monstera? Už si to nepamatuju
jo mam to v TL, stev ve VTR... a kluci z melnika to meli v 996 tusim, ale ted mi psali ze jim asi obema ta baterka odesla... jestli duc nejak blbe dobiji? nevim, jeste jsem to s nima neresil.... ted uz ale do vsech davam balancni konektor a asi bych to jednou za rok nabil nabijeckou s balancerem....
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Jen pro info jak pekne se nafoukne liion baterie pokud odejde regulátor a na baterce je 16+V
Je videt, ze soucasne - relativne levne - liion baterie používají jednoduchy balancer pro vyrovnávání článku a nemají kovové články - pro ktere se ustálilo označeni li-ion, ale maji “pytliky” ktere se obvykle označují jako li-pol. Neni to ale stejne “lipolka” jako znají RC modelari, ale je použita jina chemie (predpokladam lifepo4) jelikoz ma mensi napětí na článek nez modelarske lipolky. Je to ctyrclanek a pri provozním napětí 14V by byl ten modelarskej temer prazdnej...
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2020/32/533333_a9f238d45d1702a317d7a6bbecf3b1bd.jpg)
Naposledy editováno 06.08.2020 14:05:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/mad.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
puffybodie píše: assassin> To jako ty drahe JMT co tady nabizi motoshopy prodavaji do motorek bez prepetove ochrany? Spolehaji na regulator, hmmm hezke. Tak to si pod sedacku davat nebudu
A jak by sis tu prepretovou ochranu představoval?
Nejsi nahodou jeden z tech co tu pisi o kurvitkach v novych strojich? Takze k regulatoru v motorce by to chtelo jeste přidat nejakou elektroniku (procesor plus mosfety?) ktera bude hlídat baterku v pripade, ze odejde regler - skoro mi to prijde jako Exemplární příklad jak z jednoduchého systemu udelat složitej, takze vlastne kurvitko.
Jsou na trhu baterky co odpojuji přívody, ale to je tak 2x tolik.
Btw lifepo4 technologie je docel bezpečná + ta krabice je z ohnivzdorneho plastu. Klidne si to pod prdel nedavej, telefon si predpokladam taky nedáš do kapsy kdyz je v nem lipol baterka a bez prepetove ochrany
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 06.08.2020 15:01:57
mito7 píše: Ono ochranu co přenese stovky ampér není tak jednoduché vyrobit, tak baterka za 2000,- to nemůže obsahovat
Presne tak, pulse batteries to maji, nejspis to spínaji mosfety, ale cena te baterie je 2x-3x vetsi nez srovnatelne JMT, xracer atd
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
puffybodie píše: assassin> Pomerne jednoduse. Tech par levnych soucastek navic k te hromade elektroniky co v soucasnych motorkach je to uz je nic. Navic kdyz vetsinou uz ty Li-Ion baterky pro moto maji v sobe integrovany merak co ukazuje jejich napeti, tak je houby problem k tomu nacpat tohle . Ty 3 USD za kus jsou fakt smrtici pro fabriku na baterky no.
Je videt, ze se vyznas
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Jen v te tvoji úvaze jaksi chybi ta součástka na schématu označena jako SW1 - a v ty je zakopanej pes. Spinat 150A neni otazka 3dolaru.
A kdybych byl jo puntickar, tak bych rekl, ze ten obvod resi odpojení baterie pri vybití a neni to ochrana proti predpeti.
A kdyz uz jsme u nápadu - odpojit baterii v pripade detekce vyššího napětí? Opravdu? Odpojit motorku v provozu od baterie? Kdyz takove odpojení baterie pri běžícím motoru muze u systemu jak se pouziva u motorek odpálit regulátor a treba ridici jednotku?
Naposledy editováno 06.08.2020 16:03:02
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
edit: Nebo kontrolka indikující takové přepětí, která ovšem bude svítit i nadále, až do jejího resetu?
Naposledy editováno 06.08.2020 16:43:59
Číkus píše: Nestačil by třeba bzučák, který by se spínal při překročení nějakého napětí?
edit: Nebo kontrolka indikující takové přepětí, která ovšem bude svítit i nadále, až do jejího resetu?
Nejspis stacil - ale kolikrát se ti stalo ze odesel regler? Baterka je spotrebak, kdyz jednou za x-let umre spolecne s reglerem tak se hovno stane.
Pridelavat kvuli tomu nejakou dalsi elektroniku do motorky? Pak skoncis jak se-se.
Na duc mam voltmetr na budikach a TL je japonsky, tam je origo regler 80tis km a porad ok. Umřelo to na italské yamaze
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
puffybodie píše: assassin> Pomerne jednoduse. Tech par levnych soucastek navic k te hromade elektroniky co v soucasnych motorkach je to uz je nic. Navic kdyz vetsinou uz ty Li-Ion baterky pro moto maji v sobe integrovany merak co ukazuje jejich napeti, tak je houby problem k tomu nacpat tohle . Ty 3 USD za kus jsou fakt smrtici pro fabriku na baterky no.
mimochodem tahle ochrana u baterek do NTB je nejcastejsi pricnou toho ze si lidi koupej novou
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
4 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2020/35/535709_13e9d1f67c981e6c83e38bbb0dc442ec.jpg)
Naposledy editováno 27.08.2020 10:14:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
E: jsem 1000 let za opicema...koukam, ze se tu tim hazi uz pekne dlouho...tak nic...:D
Naposledy editováno 27.08.2020 09:52:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
jen k diskuzi - když mi odešel regler tak mi sebou vzal baterku (klasika olovo, byla pěkně nafouklá a pískala) a jednotku - docela jsme si nadával neb malý voltmetr jsem měl už dávno na polici v garáži jen nebyli lidi na to to namontovat.
Od té doby považuji voltmetr za hodně užitečný - bylo poznat, že motorka má nějaký problém, ale pořád jela tak jsem si říkal, že se na to podívám až dojedu domů - ale až jsem cestou zpátky najel na dálnici a držel vysoké otáčky dlouho tak to chcíplo komplet - pokud by člověk viděl vyšší napětí tak se dá doskákat domů bez poškození - zastavím nechám světlama vybít baterku na půlku - pak svým dobíjením drží napětí na rozumné výši, jak začne napětí stoupat tak zase zastavím vybiju a pak budu pokračovat...
apropo co máš za bodovačku?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 27.08.2020 10:29:02
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
K-weld jsem taky viděl a vypadal pěkně
samozřejmě, že ji v podstatě nepotřebuju ale jak jsem dumal nad baterkama do elektrobicyklu tak jsem nad tím přemýšlel jestli to nějak nevytunit, jenže tam je to ještě o koncovce na usazenáí do úchytu a konektoru a případně komunikaci BMS přes CANbus
Honza-TA950 píše: taky jsem na to koukal - jak na ty MOTy z mikrovlnek s ovládací elektronikou z Ali nebo ty Shunka - ale tam mě právě odradily ty recenze lidi co to koupili a otevřeli
K-weld jsem taky viděl a vypadal pěkně
samozřejmě, že ji v podstatě nepotřebuju ale jak jsem dumal nad baterkama do elektrobicyklu tak jsem nad tím přemýšlel jestli to nějak nevytunit, jenže tam je to ještě o koncovce na usazenáí do úchytu a konektoru a případně komunikaci BMS přes CANbus
Presne jak rikas
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Ulozeni atd je prave s 3Dtiskem o dost snazsi - driv by to bylo frezovat nejake tvarove dily.. elktroniku bych chtel taky ovladnout, nejaky zaklady s jednocipama mam, ale to uz bych tomu musel venovat vic casu nez se mi chce.
Naposledy editováno 27.08.2020 10:55:29
ale jako u všeho - výrobci během pár let mění x typů casů baterek a nedá se to měnit mezi sebou ani u jednoho výrobce
pokud musíš i vyrobit nový case tak je to problém právě ideálně pro 3D tisk, to BMS závisí model od modelu - u yamahy mám na německých fórech ověřeno, že to jede i jen na tupé + a - akorát to hlásí chybu, ale motor jede. pro haibike tam jeden kutil i vyráběl nějaký terminátor na canbus, aby to chyby nehlásilo - ale tam je pitomé, že třeba na giant se to už nedá použít neb ten má svůj upravený firmware takže i jinou komunikaci