AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když si vyberu boty u Vietnamce taky se mě zeptá jaká chci aby to byla značka. Hlavně to musí mít nějakou užitnou hodnotu.
( To jsme to dopracovali že národe )
Naposledy editováno 19.08.2020 12:28:59
Třeba Bajaj tu nabízí přes dovozce Romet pár modelů, zajímavý parametry, zajímavý cenovky, ale co na kde seženeš? Na motorech (snad) bude nějaká kompatibilita s KTM alespoň na spotřebák, ale když s tím pleskneš na plasty, budou to starosti dát dohromady...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Přijel i pán z Prahy, shodou náhod viděl, že mám Jawu 660. Má ji taky, ale Vintage. Když ji objednával, ptali se ho v Týnci, zda na ní chce jezdit. Ona totiž většina zákazníků 660 Vintage si ji koupila jen do sbírky, ty motorky asi nikdy na silnici nevyjedou. Motorka bez oleje, bez benzínu. V Týnci už to věděli a tak se zákazníků raději rovnou ptali, zda mají do motorky dávat náplně. Která značka vyrobí motorku, která už jako nová je sběratelským artefaktem ? Asi jedině JAWA .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Přijel i pán z Prahy,
Milane ač sem nepíši jen čtu, tak mi to teď nedá. Díly prodáš překupníkovy za babku a nezmíníš se zde je nabídnout zdejší komunitě. To mi fakt hlava nebere, ale třeba jsem se spletl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dokud člověka všechno nebolelo po hodině jízdy, dalo se, ale pak jsem to musel začít řešit. Nejdříve jsem převařil výš sedlo o 10cm, bylo to o dost lepší, ale vypadalo to divně.
Kámoš co jsme spolu byli v Alpách (ten první pérák ) to má podobně.
Pak jsem předělal ještě stupačky, taky to bylo lepší, ale nakonec jsem to všechno vrátil a střelil.
Nejelo to, nebrzdilo a ve dvou bylo vůbec utrpení na tom jezdit.
A po poslední cestě na VSJ to vypadá, že jsme ve dvojici dojezdili i na kývačkách.
Už nemíním poslouchat, že to do kopce nejede a nebrzdí a celý se to vlní a proč jsme nejeli s V-Stromem nebo v autě.
Edit: Jinak pro ty, co si občas zavzpomínají, tady u Viléma Heckela, je materiálu až až.
https://www.vilemhec...category/35-motokros
Občas na ty stránky zabrousím. Škoda ho.
Nezůstat tenkrát v Peru pod kamením, mohl toho nafotit ještě spoustu.
Naposledy editováno 20.08.2020 07:47:44
Verdom píše: Milan: Že si skončil s pérákem se nedivím, taky jsem je pustil už kdysi do světa.
Dokud člověka všechno nebolelo po hodině jízdy, dalo se, ale pak jsem to musel začít řešit.
To já se teda divím. Dlouho tu od Milana čtu, jak je pérák nejlepší, nejpohodlnější a jezdí se mu na něm nejlíp a nikdy by ho neprodal ( a pokud, tak by za něj nevzal víc než 30). A pak řetěz, rozeta (čili spotřební věci, který stačí vyměnit) a nejednou se to začalo pomalu otáčet, že by ho pradal, až nakonec konec .
Naposledy editováno 20.08.2020 08:12:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak pánové - díly k pérákovi koupili ode mně 2 lidé , NE překupníci. Oba znám. Jeden je kamarád, známe se 40 let, má několik veteránů. To, že se ozvali na můj inzerát, byla opravdu náhoda. A popravdě - nabídnout je tady mně vůbec nenapadlo....omluva....
Péráka si nechávám, a protože na něm už nikdy jezdit nebudu ( důvody tady nechci rozvádět ) tak žádné díly potřebovat nebudu.
Jen pro info, tedy - rozprodávám i díly ke Škodě 120. Něco mám 3krát, něco i vícekrát. Nechávám si vše jednou, vše ostatní jde pryč. Důvod - místo. Stodvacítku tady asi nikdo nemá - jen Bimbam 105, ale i tak dávám na vědomí.
Naposledy editováno 20.08.2020 08:13:54
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak po 2 hodinách jízdy mně bolí zadel na každý motce .
Milan1963 píše: Verdom> Konec s kývačkou ? Myslel jsem, že i manželka na ní jezdí ráda.
Ono vzít na VSJ asi třipade místo dvěpade a nebrat PAva, mrmlala by míň.
Těch pár oslů navíc je znát, navíc máme spolu letos přes dva tisíce na V-Stromu a člověk zpohodlní rychle.
Asi mi stárne... Ale zatím slouží, tak měnit nebudu... Manželku samozřejmě...
Olda: Já na té dvěpade od roku 2015 mám 24tis. Takže taky jsme spolu pojezdili fest.
Ale na péráku si to nějak neumím představit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan - mám sice škodovku stopětku, ale už ne užovku. Hmm, vlastně v ní mám stodvacítkovej motor, takže trochu stodvácu mám Jenom nevyhoď ten uloženkovej karburátor co mám od Tebe slíbenej až se někde potkáme ( ten co mám v autě je prostě už vyšochtlanej a hlavní spřátelený mekánik z Načeradce řekl že nemá cenu ho nechat za velký peníze repasovat u nějakýho opraváře karbeců kterýho má k dispozici ).
Dane - a případně jiní - ještě k pérákovi - neprodávám ho. Když na něm už nechci jezdit neznamená, že ho chci prodat. A to, co píše Olda , potvrzuju. Pérák je pohodlná motorka, ten "zalomený" posez mi plně vyhovuje. My hubení to asi máme jinak, než "běžní"....
Jinak včera jsem díky svářečce z lidlu svařil přípravek a poskládal Vigora. Jen jsem ho ještě neprojel. Švárova nová Exide netočila dostatečně. Momentálně je v lázních u Bosche na AGM léčbě.
Flux drát zafungoval ale už mám na svářečku zájemce a doma nerozbalený vyšší level. Každospádně trubičkový drát umí taky. No a to je směroplatné.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Fotky máš
Naposledy editováno 20.08.2020 21:41:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |