globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je termostat ještě funkční (fotky)
Ahoj,

mám pocit, že mě motorka celkem topí (KLR 600 1985) víc než dřív při velmi klidné jízdě kolem 80km/h je ve 3/4 ukazatele kdy normálně bývala na 1/2 ukazatele teploty, když jsem ji trochu prohnal po dálnici asi 10 km (110-120km/h) tak teplota vylezla na cca 80/90% ukazatele. Chladič je dost teplý ruku bych na něm delší dobu určitě neudržel ale větrák nespíná, ještě minulý rok spínal.

Napadlo mě jestli to není termostatem tak jsem ho vyndal a dal povařit viz. foto nejsem žádný expert ale zdá se mě že funguje správně, ještě vyměním chladící kapalinu byla už hnusně tmavá.

ve studené vodě

po uvaření ve vroucí vodě





Naposledy editováno 13.08.2020 19:02:33

1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 18:55 | Nahoru | #1
Sám sis odpověděl, oprav větrák aby spínal

(reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 19:02 | Nahoru | #2

Ondros píše: Sám sis odpověděl, oprav větrák aby spínal



větrák přece ale za jízdy neběží ne? Respektive to nemá smysl když kolem proudí vzduch

Naposledy editováno 13.08.2020 19:03:29

1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 19:06 | Nahoru | #3
Z těch fotek není nic poznat. Jestli se ti v té vřelé vodě otevřel,tak je OK a musíš jít po čidle větráku,nebo po samotném větráku.

(reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 19:14 | Nahoru | #4
dafikk> z těch fotek je to poznat podle mě velmi dobře jsou dobře vyfocené, podívej se na horní část termostatu na první fotce je nerezová část překrytá mosaznou a dole není mosazná část vysunutá na ostatních fotkách pak mosazná část jede dolu. Nevím jak má vypadat otevřený termostat, ale hádám že takto.

I kdyby větrák vůbec nefungoval, tak je to přeci jedno když jedu ne? Chápal bych že se to bez funkčního větráku bude hřát ve městě nebo když zastavím, ale když jedu ?

Naposledy editováno 13.08.2020 19:15:36

1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 19:35 | Nahoru | #5
je otevreny 83 C,tak zkus to čidlo,ale to ma spinat až nad 103 C,tak nějak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 20:09 | Nahoru | #6

ALFA70 píše: je otevreny 83 C,tak zkus to čidlo,ale to ma spinat až nad 103 C,tak nějak...



čídlo jsem zkoušel povařit, ale ani neťuklo, problém je že se u vody při běžném tlaku nedostanu přes nějakých 99,51°C (teda alespoň podle mého teploměru), tak jsem zkusil čidlo trošku ogrilovat zapalovačem, ale opět ani ťuk, ještě teda může být špatný větrák jako takový, nicméně i kdyby špatný byl tak přeci za jízdy větrák neběží ne?

Naposledy editováno 13.08.2020 20:19:27

1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 20:35 | Nahoru | #7
Pokud je motor příliš teplý, tak mě teda větrák za jízdy běží.

Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 20:36 | Nahoru | #8
vetrak pri jizde spina naprosto bezne.
Staci tomu nekde dat couda a pak zvolnit a vetrak sepne aby to dochladil i za jizdy.

pokud mas dobrej termostat, coz vypada, ze mas, tak pak pripoj na vetrak tvrdejch 12V a pokud se toci tak vymen cidlo...neni to zadna veda.

(reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 20:38 | Nahoru | #9
dezo.lakatos> Mě taky, a nevidím důvod proč by za jízdy neměl chladit.

Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 20:55 | Nahoru | #10
OK děkuji všem za příspěvky, měl jsem za to že větrák při rychlejší jízdě neběží, ale asi jsem se spletl, vyměním tedy větrák nebo čidlo podle toho co je kaput.

Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 21:04 | Nahoru | #11
No za mě by taky byly lepší fotky z čela jakoby šikmo, aby byla vidět mezera po otevření. Z praxe od auta ta mezera není nijak velká, tj. v ose se to moc nehýbe. Tos ale asi viděl, jestli otvírá, nebo ne. Většinou tam bývá i vyražená teplota otevření. Spíš bych se přiklonil k tomu, že už moc neotvírá. Časem unikne ta látka co se uvnitř rozpíná. Pak to díky stále větší netěsnosti uteče všechno, dostane se tam kapalina a dokáže to i zatuhnout úplně, otevřený i zavřený. Větrák - elektromotor běží léto zima pouze v koloně, auta i Varan. Teda báwoauto s viskou i cxko se točí a točí furt. Zrovna předminulej tejden Varan, Polsko, kolonka na 20 minut, skoro 30...a sahara běžela po 2 minutách furt. Pak rozjezd, sahara hned vypla a do minuty teplota zpátky na normálu. Kdyby neotvíral úplně, tak by teplota za jízdy každopádně musela bejt o trošku vejš.

Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 21:22 | Nahoru | #12
jiný uhel, nevím zda je to dost ...
otevřený

uzavřený

teplota otevření tam není jen zespoda je J A 3


Naposledy editováno 13.08.2020 21:25:04

Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 21:39 | Nahoru | #13
Hmm...tak ten vypadá, jako mladík v plné síle

1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 21:53 | Nahoru | #14
Ten termostat funguje naprosto bezvadně, podle mě by mohl být problém v té kapalině. Napsal jsi, že už byla hnusná a tmavá, mohl se ti přispat chladič bordelem. Asi bych uvažoval o propláchnutím nějakým čistícím přípravkem na chladiče a pak samozřejmě novou kapalinu na hliníkové motory Když jezdím se svojí XZ, tak ve městě se teplota občas dostane do třičtvrtě ukazatele budíku a tehdy mi sepne sahara, ale jakmile se rozjedu, třeba i jen na 50 Km/h, tak teplota poslušně klesne na polovinu a při rychlejší jízdě i pod tu polovinu, kde drží. I když jedu na plnej céres třeba do kopců, tak za jízdy přes 50 Km/h se teplota přes polovinu nehne, jen ve městě na červené (třeba, nebo v koloně). Tak asi tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

13.8.2020 v 22:49 | Nahoru | #15

udinar píše: Ten termostat funguje naprosto bezvadně, podle mě by mohl být problém v té kapalině. Napsal jsi, že už byla hnusná a tmavá, mohl se ti přispat chladič bordelem. Asi bych uvažoval o propláchnutím nějakým čistícím přípravkem na chladiče a pak samozřejmě novou kapalinu na hliníkové motory Když jezdím se svojí XZ, tak ve městě se teplota občas dostane do třičtvrtě ukazatele budíku a tehdy mi sepne sahara, ale jakmile se rozjedu, třeba i jen na 50 Km/h, tak teplota poslušně klesne na polovinu a při rychlejší jízdě i pod tu polovinu, kde drží. I když jedu na plnej céres třeba do kopců, tak za jízdy přes 50 Km/h se teplota přes polovinu nehne, jen ve městě na červené (třeba, nebo v koloně). Tak asi tak



Dobrý nápad, už jsem objednal Liqui Molly čistič chladiče.

Přesně jak píšeš taky si nepamatuji že by větrák někdy běžel při jízdě 50+

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2020 v 07:53 | Nahoru | #16

Firecracker píše: Dobrý nápad, už jsem objednal Liqui Molly čistič chladiče.

Přesně jak píšeš taky si nepamatuji že by větrák někdy běžel při jízdě 50+



Akorát dáwej bacha na ten čistič,aby ti nezačal téct někde chladič. Po těch letech už to má něco za sebou. Já dával čistič 2x a vždycky mě to někde prožralo,nebo uvolnilo nějakou dírku. Takže jednou jsem ho musel nechat zaletovat a podruhé jsem to vyčistil a pak zase do toho nasypal ten bordel na utěsnění protože se vytahovat ten chladič by byla porod
Před 2 roky v Bosně klukovi prorazil chladič asi šutr,tak jsem koupil v Plužine u pumpy takovou tekutou sračku a ta tuhne až se dostaně nějakou dírkou na vzduch. Tak jestli dojde k tomu,že to vyčistíš a někde ti to poteče a nebudeš to chtít letovat,tak je lepší ta tekutá sračka,jak ta sypká. Raději přeju,ať to vyčistíš a nikde ti to neteče


Naposledy editováno 14.08.2020 10:50:58

(reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

14.8.2020 v 08:34 | Nahoru | #17

dafikk píše: Akorát dáwej bacha na ten čistič,aby ti nezačal téct někde chladič. Po těch letech už to má něco za sebou. Já dával čistič 2x a vždycky mě to někde prožralo,nebo uvolnilo nějakou dírku. Takže jednou jsem ho musel nechat zaletovat a podruhé jsem to vyčistil a pak zase do toho nasypal ten bordel na utěsnění protože se vytahovat ten chladič by byla porod
Před 2 roky v Bosně klukovi prorazil chladič asi šutr,tak jsem koupil v Plužine u pumpy takovou tekutou sračku a ta tuhne až se dostaně nějakou dírkou na vzduch. Tak jestli dojde k tomu,že to vyčistíš a někde ti to poteče a nebudeš to chtít letovat,tak je lepší ta tekutá sračka,jak ta sypká. Raději přeju,ať to vyčistíš a nikde ti to neteče



Díky za upozornění Snad to bude v pohodě, chladič je sice starý 35 let, ale protože na něj nejde bordel od kola a nebyl nikde bouraný vypadá velmi dobře, takže snad to nikde nezačně prosakovat, uvnitř je to zasyflený jako staré vodovodní trubky.

1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)

14.8.2020 v 14:10 | Nahoru | #18
jeden zakaznik aplikoval uvolnovac a ikdyz si na letacku precetl, ze po aplikaci uvolnovace je potreba aplikovat i ucpavac, tak to neudelal a jelikoz mu to uzralo kovove truby a tesnici O krouzky tak motorku zavaril, protoze mu chladici kapalina vychcala za jizdy ven a on si toho nevsiml Dokud motorka nevarila.
Praskl mu valec a mel po zizalkach.... a to se vyplati

uplne nechapu, proc mas touhy cistit chlaici okruh uvolnovaci srackou, kdyz logicky pak uvolnene usady pekne poputuji do vodni pumpy kde se pomelou a vodni pumpu mohou znicit. Navic hrozi jiz vyse zminene prusaky v mistech olsabeni trubek, chladice, tesneni atd.

Nechapu, proc prvne nevyzkousis bezne metody a snazis se vytlouat klin klinem.

Termostat mas evidentne v poradku, tak ho tam vrat zpatky s novym tesnenim, pokud nejsi schopen zmerit teplotni cidlo (coz chapu) tak vyzkousej ventilator tak, ze konektor od cidla proklemujes a ventilator by se mel rozbehnout.
Pokud se rozbehne tak je vse v poradku az na cidlo a vymenis cidlo a mas po problemu.
Pokud se nerozbehne tak muzes mit problem v kabelech, ventilatoru, relatku, takze pak ventilator pripoj natvrdo na napeti a pobezi-li, hledej chybu v kabelech nebo rele, nepobezi - li, tak mas chybu ve ventilatoru.

Toto mi prijde jako postup, ktery dava smysl, ne ukvapene cisteni okruhu, kterym si vyrobis u stare vrany akorat dalsi netesnosti a dalsi problemy.
Cistit chladici okruh je zcela zbytecne.
Jeste by se teda taky sluselo zkontrolovat vodni pumpu, jestli se toci.
Zjistis to pomerne snadno, kdyz vis ze mas funkcni termostat, tak po zahrati budou vsechny hadice horke. Pokud ne, tak tim ze je funkcni termostat, tak pak nedochazi k cirkulaci vody a bude nefunkcni vodni pumpa (poskozena vrtulka, ukroucena urezla hridelka a tak podobne).

Tak at se dari a to cisteni si nechej az jako zaverecne vysmajchlovani cele opravy, ale zacinat tim opravu je proste nesmysl.

(reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

14.8.2020 v 21:14 | Nahoru | #19
cuir> protože ten chladič a celá ta soustava je opravdu fest zasraná, ale fest, před nějakým časem se ostal olej do vody a ten typek co to opravoval se moc neobtěžoval s nějakým vyplachováním. Vodu(Motul Motocool) co jsem z toho vypustil, byla černo hnědá. Dnes jsem provedl 4 kompletní výplachy a i na potřetí byla ta voda kalná a zasviněná jako pšeničné pivo. Používám Ligui Moly což nemá být nic agresivního žádná žiravina nebo louh a má to být guma friendly.

Ventilátor i čidlo funguje dnes se mě to povedlo otestovat a následně i prověřit v praxi a po tom vyčištění chladiče zvládá větrák uchladit.

Je termostat ještě funkční (fotky)

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2020 v 21:32 | Nahoru | #20
`tady se podivej na toto video a uz se nemusis ptat

(reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)

15.8.2020 v 09:49 | Nahoru | #21


Naposledy editováno 15.08.2020 09:54:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna/vyndání tlumiče na KLR Kawasaki KLR 600 Firecracker 13 Včera v 22:23 Firecracker
duplikát, prosím smazat Kawasaki KLR 600 Firecracker 0 9.5.2024 v 18:58 Firecracker
na smazání Kawasaki KLR 600 Firecracker 0 9.5.2024 v 18:42 Firecracker
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1


TOPlist