http://www.off-the-r...nen-Battery-660.html
Bude to mozne dobijat klasickou nabijackou? Mam tu automaticku z lidla.
Mam na tenerke aj alarm, tak neviem ci ist do lion baterky, alebo zobrat radsej takuto klasiku:
http://www.hamletovy...115a/d-100852/?cur=3
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS - no takze nabijeni napetim je tvuj (neslysel jsem to jinde) napetove regulace - kupodivu mam tuseni co to znamena.
To ze clanky v kulatem obalu nejsou "startovaci" a proto nevhodne pro baterie do moto - je podle me marketingovej blabol shoraie - nenasel jsem baterky ktery by v pomeru ke sve velikosti/kapacite daly vetsi proud nez ty 2300(2500)mAh clanky od A123....
Ad ekvivaletni kapacita - jde o to ze kdyz z 10Ah olovene baterky vybijes 5Ah uz neda dostatecny startovaci proud. Life daji temer stejny proud ikdyz v nich zbyva uz jen tech 20procent. Proto to srovnani life clanku s nizsi kapacitou s olovenym s vyssi...
Shorai ma servisni konektor a doporucuje pro velkou vydrz a v pripade ze se podari baterku nadmerne vybit jednou za cas ji nabit nabijeckou s balancerem - pro srovnani, ale rozhodne nepise ze se musi ty baterky nabijet jen takhle
durbahn zas nabijeni s balancerem pouziva u baterek ktere se pouzivaji u motorek bez altiku - tzn opet hlubokovybijeci cykly - to uz pisu naposled ze je zasadni rozdil pri pouziti s alternatorem a pouziti bez alternatoru...
A nevim jaka auta snizuji nabijeni pod 14V kdyz je trend spis drzet vyssi palubni napeti kvuli systemu start-stop...
Evidetne mame kazdej svoji pravdu a nepresvedcime se navzajem, ty si dal jezdi s tezkou olovenou aku a ja budu jezdit se svoji life ktera funguje - podle tebe - pouhou nahodou ...
assassin píše: A nevim jaka auta snizuji nabijeni pod 14V kdyz je trend spis drzet vyssi palubni napeti kvuli systemu start-stop...
Provozni napeti se dokonce dostava na 15V (rekuperacni systemy behem decelerace, napr. AMS2 od HMC)! Celkove se dlouhodobe rozsiruje pracovni range.
3 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
z.a.j.o.c.h píše: assassin> Rozhejbe to litrovýho Monstera? Už si to nepamatuju
jo mam to v TL, stev ve VTR... a kluci z melnika to meli v 996 tusim, ale ted mi psali ze jim asi obema ta baterka odesla... jestli duc nejak blbe dobiji? nevim, jeste jsem to s nima neresil.... ted uz ale do vsech davam balancni konektor a asi bych to jednou za rok nabil nabijeckou s balancerem....
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Jen pro info jak pekne se nafoukne liion baterie pokud odejde regulátor a na baterce je 16+V
Je videt, ze soucasne - relativne levne - liion baterie používají jednoduchy balancer pro vyrovnávání článku a nemají kovové články - pro ktere se ustálilo označeni li-ion, ale maji “pytliky” ktere se obvykle označují jako li-pol. Neni to ale stejne “lipolka” jako znají RC modelari, ale je použita jina chemie (predpokladam lifepo4) jelikoz ma mensi napětí na článek nez modelarske lipolky. Je to ctyrclanek a pri provozním napětí 14V by byl ten modelarskej temer prazdnej...
Naposledy editováno 06.08.2020 14:05:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
puffybodie píše: assassin> To jako ty drahe JMT co tady nabizi motoshopy prodavaji do motorek bez prepetove ochrany? Spolehaji na regulator, hmmm hezke. Tak to si pod sedacku davat nebudu
A jak by sis tu prepretovou ochranu představoval?
Nejsi nahodou jeden z tech co tu pisi o kurvitkach v novych strojich? Takze k regulatoru v motorce by to chtelo jeste přidat nejakou elektroniku (procesor plus mosfety?) ktera bude hlídat baterku v pripade, ze odejde regler - skoro mi to prijde jako Exemplární příklad jak z jednoduchého systemu udelat složitej, takze vlastne kurvitko.
Jsou na trhu baterky co odpojuji přívody, ale to je tak 2x tolik.
Btw lifepo4 technologie je docel bezpečná + ta krabice je z ohnivzdorneho plastu. Klidne si to pod prdel nedavej, telefon si predpokladam taky nedáš do kapsy kdyz je v nem lipol baterka a bez prepetove ochrany
Naposledy editováno 06.08.2020 15:01:57
mito7 píše: Ono ochranu co přenese stovky ampér není tak jednoduché vyrobit, tak baterka za 2000,- to nemůže obsahovat
Presne tak, pulse batteries to maji, nejspis to spínaji mosfety, ale cena te baterie je 2x-3x vetsi nez srovnatelne JMT, xracer atd
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
puffybodie píše: assassin> Pomerne jednoduse. Tech par levnych soucastek navic k te hromade elektroniky co v soucasnych motorkach je to uz je nic. Navic kdyz vetsinou uz ty Li-Ion baterky pro moto maji v sobe integrovany merak co ukazuje jejich napeti, tak je houby problem k tomu nacpat tohle . Ty 3 USD za kus jsou fakt smrtici pro fabriku na baterky no.
Je videt, ze se vyznas
Jen v te tvoji úvaze jaksi chybi ta součástka na schématu označena jako SW1 - a v ty je zakopanej pes. Spinat 150A neni otazka 3dolaru.
A kdybych byl jo puntickar, tak bych rekl, ze ten obvod resi odpojení baterie pri vybití a neni to ochrana proti predpeti.
A kdyz uz jsme u nápadu - odpojit baterii v pripade detekce vyššího napětí? Opravdu? Odpojit motorku v provozu od baterie? Kdyz takove odpojení baterie pri běžícím motoru muze u systemu jak se pouziva u motorek odpálit regulátor a treba ridici jednotku?
Naposledy editováno 06.08.2020 16:03:02
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
edit: Nebo kontrolka indikující takové přepětí, která ovšem bude svítit i nadále, až do jejího resetu?
Naposledy editováno 06.08.2020 16:43:59
Číkus píše: Nestačil by třeba bzučák, který by se spínal při překročení nějakého napětí?
edit: Nebo kontrolka indikující takové přepětí, která ovšem bude svítit i nadále, až do jejího resetu?
Nejspis stacil - ale kolikrát se ti stalo ze odesel regler? Baterka je spotrebak, kdyz jednou za x-let umre spolecne s reglerem tak se hovno stane.
Pridelavat kvuli tomu nejakou dalsi elektroniku do motorky? Pak skoncis jak se-se.
Na duc mam voltmetr na budikach a TL je japonsky, tam je origo regler 80tis km a porad ok. Umřelo to na italské yamaze
puffybodie píše: assassin> Pomerne jednoduse. Tech par levnych soucastek navic k te hromade elektroniky co v soucasnych motorkach je to uz je nic. Navic kdyz vetsinou uz ty Li-Ion baterky pro moto maji v sobe integrovany merak co ukazuje jejich napeti, tak je houby problem k tomu nacpat tohle . Ty 3 USD za kus jsou fakt smrtici pro fabriku na baterky no.
mimochodem tahle ochrana u baterek do NTB je nejcastejsi pricnou toho ze si lidi koupej novou
4 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Naposledy editováno 27.08.2020 10:14:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
E: jsem 1000 let za opicema...koukam, ze se tu tim hazi uz pekne dlouho...tak nic...:D
Naposledy editováno 27.08.2020 09:52:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
jen k diskuzi - když mi odešel regler tak mi sebou vzal baterku (klasika olovo, byla pěkně nafouklá a pískala) a jednotku - docela jsme si nadával neb malý voltmetr jsem měl už dávno na polici v garáži jen nebyli lidi na to to namontovat.
Od té doby považuji voltmetr za hodně užitečný - bylo poznat, že motorka má nějaký problém, ale pořád jela tak jsem si říkal, že se na to podívám až dojedu domů - ale až jsem cestou zpátky najel na dálnici a držel vysoké otáčky dlouho tak to chcíplo komplet - pokud by člověk viděl vyšší napětí tak se dá doskákat domů bez poškození - zastavím nechám světlama vybít baterku na půlku - pak svým dobíjením drží napětí na rozumné výši, jak začne napětí stoupat tak zase zastavím vybiju a pak budu pokračovat...
apropo co máš za bodovačku?
Naposledy editováno 27.08.2020 10:29:02
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
K-weld jsem taky viděl a vypadal pěkně
samozřejmě, že ji v podstatě nepotřebuju ale jak jsem dumal nad baterkama do elektrobicyklu tak jsem nad tím přemýšlel jestli to nějak nevytunit, jenže tam je to ještě o koncovce na usazenáí do úchytu a konektoru a případně komunikaci BMS přes CANbus
Honza-TA950 píše: taky jsem na to koukal - jak na ty MOTy z mikrovlnek s ovládací elektronikou z Ali nebo ty Shunka - ale tam mě právě odradily ty recenze lidi co to koupili a otevřeli
K-weld jsem taky viděl a vypadal pěkně
samozřejmě, že ji v podstatě nepotřebuju ale jak jsem dumal nad baterkama do elektrobicyklu tak jsem nad tím přemýšlel jestli to nějak nevytunit, jenže tam je to ještě o koncovce na usazenáí do úchytu a konektoru a případně komunikaci BMS přes CANbus
Presne jak rikas ja bych chtel potom pripadne taky opravovat baterky do elektrokol, ono umre casto jen jedna paralelni vetev .. ale vyhodi se cela aku. A vyrobce mezitim zmeni ty kolejnice a i celej futral - rekl bych, ze je tam celkem potencial pro kutily.
Ulozeni atd je prave s 3Dtiskem o dost snazsi - driv by to bylo frezovat nejake tvarove dily.. elktroniku bych chtel taky ovladnout, nejaky zaklady s jednocipama mam, ale to uz bych tomu musel venovat vic casu nez se mi chce.
Naposledy editováno 27.08.2020 10:55:29
ale jako u všeho - výrobci během pár let mění x typů casů baterek a nedá se to měnit mezi sebou ani u jednoho výrobce
pokud musíš i vyrobit nový case tak je to problém právě ideálně pro 3D tisk, to BMS závisí model od modelu - u yamahy mám na německých fórech ověřeno, že to jede i jen na tupé + a - akorát to hlásí chybu, ale motor jede. pro haibike tam jeden kutil i vyráběl nějaký terminátor na canbus, aby to chyby nehlásilo - ale tam je pitomé, že třeba na giant se to už nedá použít neb ten má svůj upravený firmware takže i jinou komunikaci