globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

8.7.2020 v 19:10 | Nahoru | #82981
Super. Jak se vrátí banda z cest tak to navrhnu. Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.7.2020 v 20:36 | Nahoru | #82982
předloni jsem navštívil muzeu veteránů v Olomouci a nedávno jswm zjistil, že je v OL i muzeum kolejových vozidel. Jinak kdo se budete motat kolem UH tak navštivte Letecké muzeum v Kunovicích, byl jsem tam i vyhlídkový let, super.

Naposledy editováno 08.07.2020 20:39:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.7.2020 v 22:15 | Nahoru | #82983
cmiral> Ve Veteran aréně v Olomouci jsem byl asi třikrát. Naposledy v listopadu loňského roku. Jsou tam pouze auta a motorky do roku výroby 1945, takže ti opravdoví veteráni, žádná veteš ze 70. a 80 . let , kterou bych viděl ideálně v běžném provozu. Tedy - můj názor... Je to SUPER podívání, navíc exponáty se mění , takže je na co se dívat. Doporučuju vidět.
Museum kolejových vozidel je dobrý tip.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.7.2020 v 07:52 | Nahoru | #82984
Milan1963> v běžném provozu to snad nee.

Naposledy editováno 09.07.2020 07:53:04

(reakce na) Jawablázni

9.7.2020 v 07:57 | Nahoru | #82985
Dan250> Klid, to je taková Milanova póza. Všichni v embéčkách šedesátkou, v kopcích ještě míň...

Jawablázni

9.7.2020 v 08:56 | Nahoru | #82986
Milane, Milane ty tady jednou někomu způsobíš zdravotní problémy svými příspěvky. Ale sranda muší bejt

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.7.2020 v 13:55 | Nahoru | #82987
Když už se řeší kolejová muzea, mohu doporučit pokud někdo pojede Slovinsko, tak zatím nejhezčí železniční muzeum, v jakém jsem byl je jednoznačně v Ljublani Člověk se nemusí na vše jen koukat ale spoustu věcí také osahá a vyzkouší

(reakce na) Jawablázni

9.7.2020 v 14:16 | Nahoru | #82988
Milan1963> . Milane když jedu s Felinou 140 po dálnici většina lidí vidí rudě a musí mě předjet za každou cenu. Když jedu 150 na vodě předjedou mě i pětkrát aby ubrali na 120. Najet tam se Š 105 L 80 tak tě jašci v samochodech nahrnou do škarpy

Naposledy editováno 09.07.2020 14:16:50

(reakce na) Jawablázni

9.7.2020 v 14:18 | Nahoru | #82989
skodovak> Hoď sem adresu nebo souřadnice.

Už jsem ho našel.
46.0626378N, 14.5026094E

Naposledy editováno 09.07.2020 14:28:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.7.2020 v 14:21 | Nahoru | #82990
skodovak> Tak tam to bude tedˇ asi horší se dostat kvůli koronáči. Když tě mám zrovna a drátě nevíš proč u těch Varů není na trati žádný semafor a na jednokolejce se musí manšifíra řídit přesýpacím kalendářem a slunečníma hodinama?

(reakce na) Jawablázni

9.7.2020 v 15:22 | Nahoru | #82991

Jirka4137 píše: skodovak> Tak tam to bude tedˇ asi horší se dostat kvůli koronáči. Když tě mám zrovna a drátě nevíš proč u těch Varů není na trati žádný semafor a na jednokolejce se musí manšifíra řídit přesýpacím kalendářem a slunečníma hodinama?


Protože je to takhle levnější.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.7.2020 v 00:05 | Nahoru | #82992
Jirka: Hele, řeknu to takhle - koukni na server zdropravy.net, je to tam napsáno celkem srozumitelně, a pokud by nekdo chtěl zevrubněji, je to spíš ke kafi, pivu či raději pár panákům Za mě - byla to jen otázka času, loni u Čáslavi, letos tohle... Čím víc cestuji, tím víc vidím, že v tomto státě je prostě všechno špatně.
A ke Slovinsku, viz foto letošní fotka před 14 dny.

Kehaj: Jsem jen na mobilu, ale je to někde ve méstě, asi bych tam v poho ještě trefil, byli jsme tam 3x už.

(reakce na) Jawablázni

10.7.2020 v 07:34 | Nahoru | #82993

Jirka4137 píše: ... nevíš proč u těch Varů není na trati žádný semafor a na jednokolejce se musí manšifíra řídit přesýpacím kalendářem a slunečníma hodinama?



Tak pokud je potřeba, aby generální ředitel drah bral přes mego měsíčně, někde to našpérovat musejí.
Inu kapitalismus počesku a platba podle pozice a ne podle přínosu.
Vše podle hesla: "Co můžeš to urvi, co neurveš zkurvi..."

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.7.2020 v 08:13 | Nahoru | #82994

skodovak píše: Čím víc cestuji, tím víc vidím, že v tomto státě je prostě všechno špatně.



To by mě zajímalo kam jezdíš Já kus světa projel a vždycky sem si řikal, jak se máme u nás dobře. Všechny co nadávaj bych nahnal na 2 týdny do autobusu a udělal jim kolečko jen po Evropě ať vidí jak to funguje, nebo nefunguje jinde A to vůbec nemluvim o Asii a Africe

(reakce na) Jawablázni

10.7.2020 v 08:49 | Nahoru | #82995
kuba350>

(reakce na) Jawablázni

10.7.2020 v 11:53 | Nahoru | #82996
kuba350> souhlas, tolik vychvalovaný Západ. Před 5 lety jsem byl podstatnou část roku v Anglii. Máme se a žijeme si tu krásně a pitomci se najdou všude .

Jawablázni

10.7.2020 v 14:42 | Nahoru | #82997
Ono to může být taky tím, že člověk někudy cestující tu zem a její klady a zejména zápory nemá šanci během třeba týden či čtrnáct dnů krátké doby prokouknout. Vidím jakožto cestovatel převážně klady a to co se mi líbí. Bydlet tam rok, muset se tam živit, zlobit se s jiným zdravotním nebo sociálním systémem, natož s úředníky, začnu si všímat i těch horších stránek. Nejsu cestovák, projel jsem nějaký země Evropy za volantama náklaďáků a autobusů když jsem se šoférováním živil nebo si tím přivydělával a už roky mně je nejlíp tady v česko-moravo-slovensku a nikam mě nic netáhne

Jawablázni

10.7.2020 v 14:52 | Nahoru | #82998
Bimbo - včera jsem mluvil s Tvým jmenovcem z Jirkova. Taky se jmenuje Ruda a vyřezává nádherný věci ze dřeva a z paroží, dělal kupodivu v údržbě na nějaký hnědouhelný šachtě - neznáte se náhodou? Věkově budete tak nějak nastejno.

(reakce na) Jawablázni

10.7.2020 v 19:55 | Nahoru | #82999
skodovak> Ty to vidíš z pohledu železnice ? Tam to možná špatně je, ale vlakem nejezdím, tak nevím.
Jinak souhlas s Kubou , Béd'ou. Celkově se špatně nemáme. Nesmíme ale porovnávat třeba německé důchodce , trávící léto na Malorce ( nebo ve Finsku , tam opravdu jezdí ) a naše důchodce trávící léto převážně doma.
Máme koníčky, což je jakýsi nadstandard ( třeba motorky a já např. stará auta ) , máme co jíst ( možná až moc velký výběr ) , zajištěné platy ( tedy většinou ), důchody atd. Osobně na otázku jak se máš odpovídám - dobře. Bez nadsázky, díky Bohu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.7.2020 v 20:30 | Nahoru | #83000
Vidlice je dlouhá metr. Standardní pružina půl metru a k tomu 350mm rozpěra. Progresivní pružina bez rozpěry v délce celé vidlice... Zdvih je 115mm. Hustota drátu není nijak velká. Zdvih se tím zkrátka nezmění. Pouze když to původně bylo samo o sobě slehlé pod polovinou zdvihu ( 45mm zbývajícího zdvihu) tak jsem měl právě ten funkční zdvih pro zákluz malý. Předepnutím jsem docílil že se při předepnutí o 35mm zvýšila základní pozice o cca 20mm. Takže jsem v základu na polovině zdvihu při motorce s vahou sama sebe a jezdce bez propérování. Absolutní hodnota zdvihu se nezmění. Pružina se ani při maximálním stralčení nestlačí aby se opřely závity o sebe (jak již někdo výše zmínil je to silně nežádoucí a vždy musí zafungovat doraz dříve než toto nastane a ten je buď hydraulický v tlumiči a tlumič přebírá funkci dorazu (běžné náprav osobáků) a nebo musí být doraz jiný, který nedovolí propérovat více než je zdrávo. Progresivní pružina v této konkrétní vidlici je stlačitelná o zhruba 200mm, zdvih je 115mm, předepnutí 35mm. Abych omezil zdvih dotekem pružin, musel bych předepnout o 50mm více než jsem to udělal.... To už by bylo tvrdé moc... nyní jsem spokojený. bral jsem naschvál lokáče, kanály a prahy. Do dorazů to nejde ani při poměrně nehumánní nájezdové rychlosti, protože jsem výše na zdvihu.. Odezva je samozřejmě poněkud tužší, ale to byl další záměr, trochu to přistužit. Už jdem to udělal kdysi u Smolíka a do té doby se chová jízdně velmi slušně...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.7.2020 v 22:06 | Nahoru | #83001

kuba350 píše: To by mě zajímalo kam jezdíš Já kus světa projel a vždycky sem si řikal, jak se máme u nás dobře. Všechny co nadávaj bych nahnal na 2 týdny do autobusu a udělal jim kolečko jen po Evropě ať vidí jak to funguje, nebo nefunguje jinde A to vůbec nemluvim o Asii a Africe



Taky jsem kus světa projel ať už soukromě nebo služebně a máme se opravdu dobře - lidi budou nadávat pořád, Ale jsou věci které jsou jinde asi tak o 200% lepší. Např. v Dánsku - cyklostezky ne po jedné straně silnice, ale po obou, chování řidičů u nás nejde vůbec srovnat, mají tam mimo obce 80km/hod a Všichni bez rozdílu dodržují!!!, na přechodech bez problémů dají přednost. Tady když jedu na kole tak z 10 řidičů dá při předjíždění cyklisty blinkr jeden - zrovna nedávno jsem kvůli takovému jednomu hovadu málem sejmul cyklistu - na poslední chvíli hodil myšku a přede mnou cyklista a proti auto, kdyby se mi ho podařilo předjet tak jsem se ho na to zeptal, bylo to na rovině a musel ho vidět x času předtím. Už když se přijede do Německa je vidět proti Dánsku rozdíl a proti nám lepší nemluvit, u nás si spousta lidí myslí když si usadí pr..l do auta, že je pánem světa a může si dělat co chce. A dalo by se pokračovat, nejvíc mi vadí ten rozklad morálky a "právní" bordel - díky Modroz..di (ODS).
A jen tak na okraj - u našeho generálního chlebodárce v loňském roce řešili odchody do důchodu ročníků 1961, tady to mám zatím za cca 5 let a to si na zaměstnavatele vůbec nestěžuji ……….. . Jejich příspěvky na koupi auta jsou taky trošku jiné a ta stále zmiňovaná jejich vyšší produktivita práce - no asi mám horší oči když se mi zdá že ty naše linky jedou jaksi rychleji ……. . Ale na závěr znovu říkám máme se dobře jen je dobré vidět i ty další věci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.7.2020 v 22:28 | Nahoru | #83002
Jirka_S> Souhlas!
Jen dodám - v mém okolí nejsou silnice 1. třídy, ale když po "trojce " jedu na kole a těsně mně líže kamion, navíc chvátající ( kam ? ) , tak už nevím, kam uhnout. Do Rakouska jezdím na kole párkrát do roka a toto se mi nikdy nestalo.
To Dánsko - potvrzuju. Švýcarsko ( byli jsme s Jirkou předloni na motorkách ) je stejné. At' máš Fiata Uno nebo Ferrari, tak na rovné, široké a přehledné silnici 1. třídy každý jede osmdesát, tak jak se má. Nemyslím, že u nás všichni musí jezdit v embéčkách, ale dodržovat rychlost dle předpisů , at' mám Passata nebo Citigo , to by měl být základ. Těch 90 km / h. umí i to embéčko, stejně jako moje Š 120, i když je to její hranice. Myslím, že 95 % našich řidičů by ve Švýcarsku nebo Dánsku přišlo o nervy. I toto je ovšem ukázkou vyspělosti národa.

Jawablázni

10.7.2020 v 23:28 | Nahoru | #83003
Njn brusič v německu bere 70 na raní směnu brusič v česku 25 na 4 směny. Na střeše vlaku ještě nejezdíme a když na okresce roztopím pod kotlem na dvojnásobek maximálky taky mě nikdo nezavře. Tak to asi jde.No myslím že máme navíc.
Cyklisty objíždím s blinkrem a knížky vracím.

Naposledy editováno 10.07.2020 23:31:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.7.2020 v 08:05 | Nahoru | #83004
Jirka_S> K té produktivitě práce. U nás jsme brousili někdy i dva mm v toleranci 0,05 mm . Výrobek šel do mateřské firmy v dojčlandu kde na nové brusce ještě 0,01 až 0,02 na nové přesné bruce slízli. Němci si vykázali 90% práce nám šel ten zbytek. Jistě uznáš že s tak nízkou produktivitou se jim nemůžeme rovnat. .
Němci byli na produktivitu machři vždycky. Už v koncetrácích za války jednoho mrtvého neodklízeli čtyři ani dva lidé ale jeden !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.7.2020 v 16:40 | Nahoru | #83005
Jirka4137> I když tě osobně neznám,tak za tu poslední větu ti musím napsat,že jsi normální blbec!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2020 v 09:44 | Nahoru | #83006

Milan1963 píše: Jirka_S> Souhlas!
Jen dodám - v mém okolí nejsou silnice 1. třídy, ale když po "trojce " jedu na kole a těsně mně líže kamion, navíc chvátající ( kam ? ) , tak už nevím, kam uhnout. Do Rakouska jezdím na kole párkrát do roka a toto se mi nikdy nestalo.
To Dánsko - potvrzuju. Švýcarsko ( byli jsme s Jirkou předloni na motorkách ) je stejné. At' máš Fiata Uno nebo Ferrari, tak na rovné, široké a přehledné silnici 1. třídy každý jede osmdesát, tak jak se má. Nemyslím, že u nás všichni musí jezdit v embéčkách, ale dodržovat rychlost dle předpisů , at' mám Passata nebo Citigo , to by měl být základ. Těch 90 km / h. umí i to embéčko, stejně jako moje Š 120, i když je to její hranice. Myslím, že 95 % našich řidičů by ve Švýcarsku nebo Dánsku přišlo o nervy. I toto je ovšem ukázkou vyspělosti národa.



Na druhou stranu si pamatuju, když se v době noční jezdilo v obci 90 a takyy to nebylo špatný a mohlo by být třeba 60. Já rychlost překračuju a -+ nějakou toleranci. Nechápu, proč bych na přímé silnici, rovné a přehledné a prázdné musel přibít rafiku na 90. Cyklistika na silnicích s normálním provozem je dneska vlastně hazard. už z principu.

Jawablázni

12.7.2020 v 09:50 | Nahoru | #83007
Vždycky, když dojedu dva cyklisty vedle sebe, tak si říkám, jestlipak taky na těch internetech naříkají, jak jsou k nim řidiči neohleduplní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2020 v 11:28 | Nahoru | #83008
laďa-prášil> To je ono, o čem píše Jirka a já potvrzuju - nechápeš. Dánové ( Švýcaři...) to mají zažité, tam nepřemýšlejí, prostě automaticky jedou 80, i když jsou na rovné, široké, přehledné silnici 1. třídy sami. A jedou tak třeba 110 km ze Ženevy do Basileje ( s Jirkou jsme zrovna tuto trasu jeli ).
Ke kolům : pokud nejsou cyklostezky , a ty opravdu nejsou, musí se jezdit, kde se dá, tedy po silnici. Já na kole sedím denně, ročně pár tisíc kilometrů najezdím, jezdím po silnici 2. třídy , jinou tady nemáme, tedy trojky ano, ale těch aut už je celkově moc. Cyklistika se propaguje, ale podmínky - až možná na nížiny kde mají stezky - moc dobré nejsou. Tady na Vysočině to ještě jde, ale jinde ?

Jawablázni

12.7.2020 v 12:14 | Nahoru | #83009
Ve švýcarsku jezdí 80, protože ta jsou za to vysoké tresty, ne proto, že by to byli lepší, vyspělejší lidi. Stovkou ve městě= rok natvrdo.

Recept jednoduchý.

Naposledy editováno 12.07.2020 12:16:04

Jawablázni

12.7.2020 v 12:18 | Nahoru | #83010
Cyklistika v hustém provozu je skutečně hazard. Když jsem jezdil do města do práce na kole, jezdil jsem zadní cestou přes prdele a kopce, než abych byl míjen kamiony s odstupem půl metru. A ony ty kamiony tam nejezdí pro zábavu ale účelově... Cyklostezka je značená právě tou zadní cestou kterou jsem jezdil já, ale protože je asi o 300m delší a jsou tam dva (i na silničce vyšlapatelné) kopce, tak líní exhibioničtí buzeranti ve starakatých legínách jezdí po hlavní, tři vedle sebe, zdržují provoz a hazardují s vlastním životem jen pro lenost a prázdno v hlavách... Až tam někoho přežehlí, dobře mu tak, všichni to ví a nikdo kdo má rozum tam nejezdí minimálně v době kdy je provoz hustý a většina z těch rozumnějších nikdy, když jsou dvě alternativy... Jedna je zadem a druhá (spíše pro horská kola, kvůli jednomu úseku) horem... Takže není sebemenší důvod vrhat se pod kola náklaďáků...

Ta stádovost Švýcarů není automatická... Oni by jezdili taky normálně, kdyby tam neměli brutální represi . Takže ta stádovost je tou represí vynucená.

Není důvodu táhnout se jak smrad na rovné přehledné silnici mimo aglomeraci, za dobrých povětrnostních podmínek, kde vidíš na kilometr dopředu..... Prostě není....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist