AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Naposledy editováno 01.07.2020 18:28:17
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kamarád - veteránista se naučil svářet v 80. letech elektrikou a nedoporučuje to. Prý vysoká spotřeba elektrod, náročné nastavení svářečky samotné podle toho, co sváří.
Ten Powermat nemají.
Naposledy editováno 01.07.2020 16:13:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale jinak, při dnešních cenách, určitě mag do každé dílny
To píšu jako hobbík, kterej doma používá jak mma, tig i mag.
Naposledy editováno 01.07.2020 18:37:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes se dá vybrat slušně vařící strojek za pár korun (bavíme se o hobby do garáže) a pokud chce někdo vařit auto, tak jede se zatěžovatelem 100 % a nikdy nevypne kvůli chlazení. A když chce vařit půcentimetrový plocháče, tak se stejně nedostane pod 60 %, což doma v dílně úplně stačí. Nebavíme se tu o průmyslovém použití, kdy mašina jede 3 hodiny v kuse každej den, že, Ale zase se tu nebavíme o einhelech a pod.. jde o to vybrat něco, co normálně funguje.
Takže to nějakej čas vydrží a do hrobu si to nikdo brát nebude, za ty prachy si po 10 letech stehně člověk zkusí něco jinýho, až technologie zase poskočí. Za tu dobu i ten omi navštíví servis a možná vícekrát, pokud se používá hodně.
Navíc píšeš, že na levný hobby cočka by ses vysral a v zápětí doporučuješ omicron za 20, tak te´d nevím, jestli to myslíš tak, že ten omi za 20 je dle tvého názoru profi záležitost, tomu bych se docela zasmál (byť do autoservisu to naprosto stačí, ale to i ten polák za pár korun udělá stejnou službu a pěkný sváry, který se stejně zabrousí).
A poslední připomínka: Jedna věc jsou parametry a druhá věc je, kolik lidí tady má v garáži 400V a odpovídající jištění, aby mohl využít max proud a lepší zatěžovatel lepšího stroje třeba za těch 20 tisíc? Takže pro 90 % lidí, co se plácnou přes kapsu a dají za to 20 to bude znamenat, že využijou jen to, co jim dá svářečka za 1/3 ceny s maximálním skutečným proudem kolem 170A.
Naposledy editováno 02.07.2020 11:30:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 02.07.2020 12:33:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Tvoje otázka nedává smysl. Co k tomu připojíš, to je k tomu připojený. Argon (corgon) se používá na nerez a pak je potřeba aby měl MAG (MIG) čtyřkladku, jinak to nepodává spolehlivě.
Předpokládám, že se bavíme o MIG (MAG - lidově céóčko), když bude dělat kastle.
A učit se s tím dělat smysl má. Dost ušetříš peníze i čas za výfuky, panty u branky Prostě buď s tím chceš dělat nebo ne. Mně to přijde jednoduchý, pokud se nebavíme o profi pevnostních svárech a pod. Třeba vyvařit si auto je pohoda, tam, když pokazíš svár, nic se nestane. Uděláš to znovu nebo dáš víc cínu nebo glassu.
Pro kutily poměr cena/výkon vedou momentálně asi polský číny:
https://www.elektro-...MMA-MIG-MAG-d179.htm
Na auta se silnější drát než 0,6-0,8 stejně nepoužívá a při těchto proudech do 100A stačí zásuvka s 15A jističem.
Troufam si tvrdit ze ma dvoukladka v PP315 podava bezproblemove.
Ale to bude vyjimka. Jinak naprosty souhlas.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale se zatěžovatelem je to horší.
Zato moje čínský mma/tig jsem viděl vypnout tepelnou pojistkou snad jednou ze ty roky co ho mám při dlouhým vaření 160 A a je to stroj za 14 litrů. Je to o konstrukci. Má dva větráky a dobře řešenou bednu.
Naposledy editováno 02.07.2020 13:05:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.lidl-sho...GS-120-A1/p100290638
https://www.expondo....UCfN8sxoCg4MQAvD_BwE
Ani jsem to neviděl v chodu. Ne že bych to potřeboval, ale jsem zvědavej.
Trochu jsem i počítal a provozně mi to nic moc extra výhodné nepřišlo
asi jediná výhoda, není potřeba se tahat s flaškou.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na škole jsem si dělal papíry na MAG (vč státních), sice už je dnes mám peopadlé, a živit se tím ani nechci, ale COčko jsem si zamiloval a musel jsem jej mít.
Po mnoha dnech na svárfóru a probírání zkušeností jsem pořídil Iskravar ze Slovinska. Nevim zda se ještě u nás daj sehnat, ale tipuji že ano. Festová bouda s kolečkama z plechu, měděné trafo, podavač pro eurokoncovku. V roce 2015 mě vyšel asi na 14, je to sice trojfáz, ale jelikož stupňová regulace je odbočkama na primáru, tak když je nouze, umím si poradit i na jednofázu. Jištění 3x10A, max proud kolem 200A, plynule stavitelný posuv poťákem. Funkci jako dofuk jsem si dodélal dodáním kondiku na desku, kde na něj o bylo místo, neb deska je stejná i pro vyšší verze, jen nejsou u těch nižších osazeny všechny součástky.
Po čase mě štvalo, že napájení posuvu jde ze svářecího napětí, tak jsem dodal trafí 400/24V a trochu poladil zapojení. Nevaří to vůbec zle, ať už chci bodnout matku k utrženému šroubu, svařit nějaký I profil nebo cokoli doma. Včetně větších věcí.
K trubičkovému drátu, zkusil jsem jednou, a stačilo mi. Pro kutila co neumí ovládat elektrodu a nemá CO asi dobrý, ale pořádnej průvar bez zavařené strusky jsem z toho snad zatím neviděl.
Ať koupíte cokoli, doporučuji eurokonektor na hořák (snáz se pak řeší, když hořák odejde nebo podobné věci), doporučuji trafo v mědi, a na domácí použití nemusí být špatný ani CO invertor, kámoš to má, je to jak kabelka přes rameno, na malé špulky. Ale nebývá to levné. Já vsadil na jednoduchost
skodovak píše:
K trubičkovému drátu, zkusil jsem jednou, a stačilo mi. Pro kutila co neumí ovládat elektrodu a nemá CO asi dobrý, ale pořádnej průvar bez zavařené strusky jsem z toho snad zatím neviděl.
[/img]
Protože so zkoušel nějakou tu lacinou. Ona ta metoda (flux, mog) je skvělá pro průmysl, umožňuje přísun prvků do sváru použitím různý náplně drátu a mašinka za desetitisíce bude zase něco jinýho, než parkside. Jenže když chce chalupář malý přenosný COčko a sahne po alternativě flux drátu za trojku od einhellu, tak si kopupí něco, co nemůže využít výhody té metody, už tím, že nemá moc výběr drátů a má něco se zdrojem na pikaču, to by blbě vařilo i pod plynem, ale né kvůli metodě, ale tomu, co je uvnitř bedny.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To o čem píšeš ty je totiž úplně něco jiného, v průmyslu se nadále svařuje pod ochrannou atmosférou inertního či aktivního plynu, a ono plnivo nemá účel tuto atmosféru nahrazovat, nýbrž jinak chemicky působit na svár. Přirovnal bych to k aditivu a M2T. M2T se sice také leje do benzínu, avšak aditivum jako takové to není
Naposledy editováno 02.07.2020 15:15:06
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Za mě raději konvenční CO, případně pokud člověk chce od toho víc, vařit častěji a lépe, tak klidně zkusit corgon, ale plněný dráty na doma opravdu nedoporučuji. A pokud si plněný drát koupíte, a svaříte si s tím zábradlí, tak mě varujte, než se i něj opřu Nevim kolik z vás zkouší své sváry lámat a zkoumat, ale poté co jsem absolvoval školu na státní zkoušky a něco navařil, tak jsem dost přestal kutilským slepencům důvěřovat.
Tuhle jsem kamarádovi dvěma prsty ulomil jeho svár, a dostal zpuácováno, že jsem mu zničil něco, co mělo držet motor vyndanej z auta
Kdo umí, ten ví, kdo neumí, tak: použitelný stroj, dobrý průvlak, nezrezlý drát (ne fakt spotřební materiály uložené desítky let ve skladech nekupujte, neušetříte), plyn, čistej bowden, pak správné nastavení, a pak už je to dál zejména o rukách.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak co tak jsem koukal, tak použitelné COčko bych asi dnes pod 13-14 nevybral, a to je otázka, zda se to vyplatí. Na dvacet prskanců do plechu ročně bych asi 10 a víc nedal.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Každopádně i kdybys udělal s tím plněným drátem srovnatelně pevný i hezký svár, tak mám obavy, že cenově bude méně výhodný, neb naplnění flašky CO2 je pár korun, a klasický drát také
Narážim tady celou dobu na to, že pár lidí se zde vyjádřilo, že by zkusili COčko, a myslím, že pokud jim má splnit dobře ůčel, tak chtěj mašinu dobrého poměru cena/výkon, která je svou nekvalitou od vaření neodradí, a naučí se s ním dobře vařit. A z mých zkušeností si myslím, a nemusí s tím každý souhlasit, že lepší bude se učit klidně s nějakou sr**kou za ne moc peněz, aby se jim nezaplatila až po pátém vyvařeném stejšnu, která ale bude schopna pokrýt požadavky (u kamaráda jsem jednou vařil nějakou starší Güde hračkou, eurohořák, cekem poživatelný podavač v dobrém stavu, a na prskání karoserie škodovky, svaření přípravku v dílně, heftnutí šroubu.... naprosto perfektní), než experimentovat s něčím, co sice za určitých okolností výhody má, ne že ne, ale pochybuji, že jsou adekvátní pro dané použití.
Btw - když pominu absenci flašky, tak jedinou výhodou trubičky na domácí použití je "o něco lepší" podmínky při vaření ve větru. A když chci vařit venku když trochu fouka? Udělám si trošek závětří a přidam na průtoku plynu. Vařil jsem tak třeba ůchyt zadního ramene trabanta, a drží už pár let i při ostřejším stylu jízdy
Takže záleží na tom, jakej kluci uvažující nad COčkem maj rozpočet, a co od něj očekávaj. Já pořídil třífáza kvůli příležitostnému vaření poněkud robustnějších věcí. Pokud chtěj vařit max branku do zahrady a plechy na šáde, tak jednofáz bohatě stačí.
PetrL3 píše: V_i_c_i> Tak výjimky se nejdou ve všem. Třeba můj einhel má funkční plynulou regulaci podávání drátu
Ale se zatěžovatelem je to horší.
Zato moje čínský mma/tig jsem viděl vypnout tepelnou pojistkou snad jednou ze ty roky co ho mám při dlouhým vaření 160 A a je to stroj za 14 litrů. Je to o konstrukci. Má dva větráky a dobře řešenou bednu.
Podle toho frajera co mi daval dohromady to rizeni u PP315 plati ze cim starsi Einhel, tim lepsi. A nejlepsi jsou jeste s tim bilym podavacem a predelanou elektronikou. Uz tam chybi dodelat jen to syceni z rychlovarky.
Ale jeste jedna vec. Na argon bacha. Kdysi jsem mel flasku s odhodlanim ze budu varit obcas i hlinik nebo nerez (mimochodem ten ted tvuj einhell hlinik varil celkem obstojne) a kdyz jsem se k tomu po asi dvou letech co byla flaska doma dostal tak byla prazdna! Ta svine argon umi zdrhnout diky male molekule za par let i ze zavreny flasky.
skodovak píše: Mňo, čtu a čtu tak také něco písnu:
Na škole jsem si dělal papíry na MAG (vč státních), sice už je dnes mám peopadlé, a živit se tím ani nechci, ale COčko jsem si zamiloval a musel jsem jej mít.
Po mnoha dnech na svárfóru a probírání zkušeností jsem pořídil Iskravar ze Slovinska. Nevim zda se ještě u nás daj sehnat, ale tipuji že ano. Festová bouda s kolečkama z plechu, měděné trafo, podavač pro eurokoncovku. V roce 2015 mě vyšel asi na 14, je to sice trojfáz, ale jelikož stupňová regulace je odbočkama na primáru, tak když je nouze, umím si poradit i na jednofázu. Jištění 3x10A, max proud kolem 200A, plynule stavitelný posuv poťákem. Funkci jako dofuk jsem si dodélal dodáním kondiku na desku, kde na něj o bylo místo, neb deska je stejná i pro vyšší verze, jen nejsou u těch nižších osazeny všechny součástky.
Po čase mě štvalo, že napájení posuvu jde ze svářecího napětí, tak jsem dodal trafí 400/24V a trochu poladil zapojení. Nevaří to vůbec zle, ať už chci bodnout matku k utrženému šroubu, svařit nějaký I profil nebo cokoli doma. Včetně větších věcí.
K trubičkovému drátu, zkusil jsem jednou, a stačilo mi. Pro kutila co neumí ovládat elektrodu a nemá CO asi dobrý, ale pořádnej průvar bez zavařené strusky jsem z toho snad zatím neviděl.
Ať koupíte cokoli, doporučuji eurokonektor na hořák (snáz se pak řeší, když hořák odejde nebo podobné věci), doporučuji trafo v mědi, a na domácí použití nemusí být špatný ani CO invertor, kámoš to má, je to jak kabelka přes rameno, na malé špulky. Ale nebývá to levné. Já vsadil na jednoduchost
Proc trafo v medi? Ja mam v hliniku a nedam na nej dopustit. Spis je to o konstrukci.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hliník není vyloženě špatný, ale proč pít krabicové víno, když mohu mít za rozumnou cenu kvalitní moravské Navíc hliník vyžaduje údržbu, a to uživatel neví, a projeví se to až po více než dvou letech
skodovak píše: V_i_c_i: No, jakožto elektrikář mám k hliníku jistou ehm... averzi Trpím jej u kabelů nad průřez 10mm2, ale jinak ne. Hliník se používá pro tyhle aplikace jen ze dvou základních důvodů - cena a hmotnost. A jelikož má moje svářečka kolečka a trafo je to poslední, na čem bych chtěl šetřit, tak proto
Hliník není vyloženě špatný, ale proč pít krabicové víno, když mohu mít za rozumnou cenu kvalitní moravské Navíc hliník vyžaduje údržbu, a to uživatel neví, a projeví se to až po více než dvou letech
Proc chlastat kvalitni moravske, kdyz se da zajit na cepovanou Plzen. Jen nevim jakou udrzbu bych mel jako tomu trafu provadet krome toho ze ho obcas profouknu od bordelu....
https://www.svarecky...15-21-ovladani-popis
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
John Coat - no, pětka materiál je prostě trošku míň papírovej plech, ale furt plech dobrej možná tak na věšák na klíče.
Naposledy editováno 03.07.2020 00:40:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |