paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

1.7.2020 v 13:27 | Nahoru | #82891
Jirka4137> Pak nezapomeň připočítat do ceny tlakovou lahev, kuklu a pak můžeš začít. Dnes je vše ukázáno na youtube, takže když toho dost nakoukáš, není problém začít sám. Samozřejně zkušenosti to nenahradí, občas něco jen olepíš, občas propálíš...

Naposledy editováno 01.07.2020 18:28:17

Jawablázni

1.7.2020 v 13:50 | Nahoru | #82892
Taky bych řekl že má smysl si takovou věc pořídit, když to bude mít čas od času nějaké využití. Dost lidí co svařuje si práci s těmi "céóčky" nemůže vynachválit a kdo to jednou vezme do pazourů už se nerad vrací k obalené elektrodě. Párkrát jsem se k takové mašince na sváření dostal a můžu jen potvrdit že se s tím pracuje velmi dobře a člověk nemusí mít tak dobrý cit v ruce jako třeba při vaření s klasickou obalenou elektrodou a případně se zlobit s tím že mu někde zůstal kousek strusky a zlobí mu oblouk. Za mně je to dobrá investice pro domácí kutílnu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.7.2020 v 16:11 | Nahoru | #82893
Už nějaký čas přemýšlím, že se taky naučím svářet. Můj dvorní automechanik je už poněkud starší , navíc je hodně vytížen ( vzhledem k věku ) a když od něho něco chci, trvá to ...o sváření nevím nic, jen to, že se sváří autogenem. A toho se bojím. Ted' když kupuju pionýry jednoho za druhým , tak každý potřebuje svoje, i svářet. A já se vším chodím k automechanikovi a čekám, až bude mít čas....( zlomený stojan, ulomený doraz řízení, prasklá karoserie...a u auta např. výfuk ) , takže mám pocit, že to chce změnu. Autogen nechci, tak jsem sám zvědavý, co koupím, chci dát pouze na doporučení lidí, kteří mají zkušenosti.
Kamarád - veteránista se naučil svářet v 80. letech elektrikou a nedoporučuje to. Prý vysoká spotřeba elektrod, náročné nastavení svářečky samotné podle toho, co sváří.
Ten Powermat nemají.

Naposledy editováno 01.07.2020 16:13:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.7.2020 v 18:35 | Nahoru | #82894
Milan1963> Elektrika (v tvém pojetí znamená MMA - ono vše kromě acetylenu a pod je elektrika, včetně kyslíkového kopí, céóčka, tigu) je lepší, když chceš svařit traverzu, koleje a pod. Spotřeba elektrod pro domácí použití je zanedbatelná, dnes si můžeš koupit invertor, ktetej váží kilo, dáš ho přes rameno a vaříš třeba na střeše. To s céóčkem tak snadný není.

Ale jinak, při dnešních cenách, určitě mag do každé dílny

To píšu jako hobbík, kterej doma používá jak mma, tig i mag.

Naposledy editováno 01.07.2020 18:37:18

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 06:19 | Nahoru | #82895
Mám na sváření elektrodou KS350 mastodonta. Neběžel už dlouho. COčkem (wlsp 315) svářím co jde, ale je to těžká kráva, nicméně k neutahání. Tak jsem pořídil ještě Gamu od omicronu , protože jsem měl doma flašku s argonem a budíky od TIGu předtím a občas potřebuju vařit nerez. Ale stejnak to COčko jede nejvíc. Není potřeba jako u TIGu mít dokonale čistý materiál nebo drbat strusku jako u elektrody. A vařit tím zvládne asi úplně každý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 09:55 | Nahoru | #82896
Verdom> Pro omicron jsem byl před pár lety pevně rozhodnutej (stál něco kolem 20 klád), potom co jsem si nastudoval veškerou problematiku ohledně zatěžovatelů, vycházeli tyhle stroje velice dobře a všichni je chválili. Na levný hobby coočka svářečky bych se zvysoka vysral, jsou to šunty, který třeba nevypínaj proud po puštění čudlíku, akorát vypnou posuv a plyn, takže si s tim pak třeba blikneš do xichtu, takhle se šetří a navíc maj trafa z hliníku, takže se přehřejvaj a nakonec se stejně poserou, nedejbože když potřebuješ svařit něco tlustějšího, to víc chladíš, než vaříš.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 11:17 | Nahoru | #82897
petruMRD> To je stejně chytrá rada jako "nekupuj francouzský auta" nebo plastovej nábytek je na hovno".

Dnes se dá vybrat slušně vařící strojek za pár korun (bavíme se o hobby do garáže) a pokud chce někdo vařit auto, tak jede se zatěžovatelem 100 % a nikdy nevypne kvůli chlazení. A když chce vařit půcentimetrový plocháče, tak se stejně nedostane pod 60 %, což doma v dílně úplně stačí. Nebavíme se tu o průmyslovém použití, kdy mašina jede 3 hodiny v kuse každej den, že, Ale zase se tu nebavíme o einhelech a pod.. jde o to vybrat něco, co normálně funguje.

Takže to nějakej čas vydrží a do hrobu si to nikdo brát nebude, za ty prachy si po 10 letech stehně člověk zkusí něco jinýho, až technologie zase poskočí. Za tu dobu i ten omi navštíví servis a možná vícekrát, pokud se používá hodně.

Navíc píšeš, že na levný hobby cočka by ses vysral a v zápětí doporučuješ omicron za 20, tak te´d nevím, jestli to myslíš tak, že ten omi za 20 je dle tvého názoru profi záležitost, tomu bych se docela zasmál (byť do autoservisu to naprosto stačí, ale to i ten polák za pár korun udělá stejnou službu a pěkný sváry, který se stejně zabrousí).

A poslední připomínka: Jedna věc jsou parametry a druhá věc je, kolik lidí tady má v garáži 400V a odpovídající jištění, aby mohl využít max proud a lepší zatěžovatel lepšího stroje třeba za těch 20 tisíc? Takže pro 90 % lidí, co se plácnou přes kapsu a dají za to 20 to bude znamenat, že využijou jen to, co jim dá svářečka za 1/3 ceny s maximálním skutečným proudem kolem 170A.

Naposledy editováno 02.07.2020 11:30:46

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 12:17 | Nahoru | #82898
U levných coček co mám já zkušenost, je akorát někdy problém podávání drátu. Je dáno automaticky a od nás si kluci dělali nějaký bazmek, aby to šlo štelovat manuálně, protože to buď nestíhalo nebo to občas nepodávalo vůbec a rolny u toho byly jen na jeden průměr a na slabší drát nešly u výrobce koupit. Ten omicron je sice český výrobce, ale asi jako všichni tady si nechává spoustu věcí dělat venku, včetně Číny, protože to v Evropě buď nikdo nedělá a nebo bys to nezaplatil. http://eshop.omc.cz/4956/profil-firmy/ Takže pokud má někdo dobrou zkušenost s těma levnýma svářečkama, tak na naučení super a pokud nevydrží, bude člověk příště vědět co nebrat. Hlavně se nebát do něčeho na sváření jít, krom toho, že se to v garáži hodí, otevírá to až netušené možnosti seberealizace.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 12:29 | Nahoru | #82899
Verdom> To co píšeš, to odpovídá přesně těm inhelům, což jsou opravdu sračky. Ale dnes je už větší výběr v ceně kolem 5-8 tisíc, kde je toto vyřešeno od podávání s kladkama jak pro 0,6-0,8 po eurokoncovku. Např kladka je kovová a má dva žlábky vedle sebe a jen ji otočíš podle průměru použitýho drátu. Když vyměníš kabel se silnějším bovdenem, můžeš dát úplně jinou kladku jít na 1mm (ale to asi nikdo tady do garíže moc nepotřebuje).

Naposledy editováno 02.07.2020 12:33:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 12:57 | Nahoru | #82900

PetrL3 píše: Tvoje otázka nedává smysl. Co k tomu připojíš, to je k tomu připojený. Argon (corgon) se používá na nerez a pak je potřeba aby měl MAG (MIG) čtyřkladku, jinak to nepodává spolehlivě.

Předpokládám, že se bavíme o MIG (MAG - lidově céóčko), když bude dělat kastle.
A učit se s tím dělat smysl má. Dost ušetříš peníze i čas za výfuky, panty u branky Prostě buď s tím chceš dělat nebo ne. Mně to přijde jednoduchý, pokud se nebavíme o profi pevnostních svárech a pod. Třeba vyvařit si auto je pohoda, tam, když pokazíš svár, nic se nestane. Uděláš to znovu nebo dáš víc cínu nebo glassu.

Pro kutily poměr cena/výkon vedou momentálně asi polský číny:

https://www.elektro-...MMA-MIG-MAG-d179.htm

Na auta se silnější drát než 0,6-0,8 stejně nepoužívá a při těchto proudech do 100A stačí zásuvka s 15A jističem.



Troufam si tvrdit ze ma dvoukladka v PP315 podava bezproblemove.
Ale to bude vyjimka. Jinak naprosty souhlas.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 13:01 | Nahoru | #82901
V_i_c_i> Tak výjimky se nejdou ve všem. Třeba můj einhel má funkční plynulou regulaci podávání drátu
Ale se zatěžovatelem je to horší.

Zato moje čínský mma/tig jsem viděl vypnout tepelnou pojistkou snad jednou ze ty roky co ho mám při dlouhým vaření 160 A a je to stroj za 14 litrů. Je to o konstrukci. Má dva větráky a dobře řešenou bednu.

Naposledy editováno 02.07.2020 13:05:52

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 13:03 | Nahoru | #82902
Mám doma asi všechno, včetně autogenu, ale co jsem ještě nikdy v ruce neměl je ta svářečka (flux) na trubičkový drát.
https://www.lidl-sho...GS-120-A1/p100290638

https://www.expondo....UCfN8sxoCg4MQAvD_BwE

Ani jsem to neviděl v chodu. Ne že bych to potřeboval, ale jsem zvědavej.
Trochu jsem i počítal a provozně mi to nic moc extra výhodné nepřišlo
asi jediná výhoda, není potřeba se tahat s flaškou.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 13:08 | Nahoru | #82903
Verdom> Ono to ani nemá být výhodné. Je to náhrada za MMA pro chalůpáře, kteří neumí s udržet vzdálenost odtavované elektrody od materiálu. Většinou to ani není DC ale AC (právě ta z lidlu parkside)!!! Proto ty sváry vypadají tak, jak vypadají.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 13:45 | Nahoru | #82904
Mňo, čtu a čtu tak také něco písnu:
Na škole jsem si dělal papíry na MAG (vč státních), sice už je dnes mám peopadlé, a živit se tím ani nechci, ale COčko jsem si zamiloval a musel jsem jej mít.
Po mnoha dnech na svárfóru a probírání zkušeností jsem pořídil Iskravar ze Slovinska. Nevim zda se ještě u nás daj sehnat, ale tipuji že ano. Festová bouda s kolečkama z plechu, měděné trafo, podavač pro eurokoncovku. V roce 2015 mě vyšel asi na 14, je to sice trojfáz, ale jelikož stupňová regulace je odbočkama na primáru, tak když je nouze, umím si poradit i na jednofázu. Jištění 3x10A, max proud kolem 200A, plynule stavitelný posuv poťákem. Funkci jako dofuk jsem si dodélal dodáním kondiku na desku, kde na něj o bylo místo, neb deska je stejná i pro vyšší verze, jen nejsou u těch nižších osazeny všechny součástky.
Po čase mě štvalo, že napájení posuvu jde ze svářecího napětí, tak jsem dodal trafí 400/24V a trochu poladil zapojení. Nevaří to vůbec zle, ať už chci bodnout matku k utrženému šroubu, svařit nějaký I profil nebo cokoli doma. Včetně větších věcí.

K trubičkovému drátu, zkusil jsem jednou, a stačilo mi. Pro kutila co neumí ovládat elektrodu a nemá CO asi dobrý, ale pořádnej průvar bez zavařené strusky jsem z toho snad zatím neviděl.

Ať koupíte cokoli, doporučuji eurokonektor na hořák (snáz se pak řeší, když hořák odejde nebo podobné věci), doporučuji trafo v mědi, a na domácí použití nemusí být špatný ani CO invertor, kámoš to má, je to jak kabelka přes rameno, na malé špulky. Ale nebývá to levné. Já vsadil na jednoduchost

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 14:00 | Nahoru | #82905

skodovak píše:
K trubičkovému drátu, zkusil jsem jednou, a stačilo mi. Pro kutila co neumí ovládat elektrodu a nemá CO asi dobrý, ale pořádnej průvar bez zavařené strusky jsem z toho snad zatím neviděl.
[/img]



Protože so zkoušel nějakou tu lacinou. Ona ta metoda (flux, mog) je skvělá pro průmysl, umožňuje přísun prvků do sváru použitím různý náplně drátu a mašinka za desetitisíce bude zase něco jinýho, než parkside. Jenže když chce chalupář malý přenosný COčko a sahne po alternativě flux drátu za trojku od einhellu, tak si kopupí něco, co nemůže využít výhody té metody, už tím, že nemá moc výběr drátů a má něco se zdrojem na pikaču, to by blbě vařilo i pod plynem, ale né kvůli metodě, ale tomu, co je uvnitř bedny.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 14:49 | Nahoru | #82906
PetrL3: Vyplavit plnivo obsažené uvnitř trubičkového přídavného materiálu na povrch aby nenarušoval strukturu už není doménou techniky do 50 000kč, a nejde ani tak o obsah krabice jako o konkrétní plněný drát a parametry. Pojem "sprchový přenos" si v reálné praxi zkusí opravdu málokterý "kutil"
To o čem píšeš ty je totiž úplně něco jiného, v průmyslu se nadále svařuje pod ochrannou atmosférou inertního či aktivního plynu, a ono plnivo nemá účel tuto atmosféru nahrazovat, nýbrž jinak chemicky působit na svár. Přirovnal bych to k aditivu a M2T. M2T se sice také leje do benzínu, avšak aditivum jako takové to není

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 15:09 | Nahoru | #82907
skodovak> To já vím, Nemyslel jsem to tak, že tyto stroje mají být principielně stejné jako ten chalupářský flux, kde ta náplň slouží pouze k vývinu ochrané atmosféry. Ale že kdyby to mělo kvalitní zdroj DC, tak by to vařilo dobře a housenky by byly kvalitní. Ale protože každej si chce zkusit za levno, tak se kupují trafa s hořákama, který pak dělají hnusný a nekvalitní sváry, čímž ta pověst je jaká je, přestože ta metoda umožňuje vařit hezky. Ale to pak není oproti COčku rozdíl v pořizovací ceně. (to schválně někdy zkus, dát tu flux cívku do toho svého COčka bez COčka a udělej si sám obrázek, co najdeš pod struskou).

Naposledy editováno 02.07.2020 15:15:06

Jawablázni

2.7.2020 v 15:12 | Nahoru | #82908
A výber drátu není takovej, lidi jsou odkázaný na ty malý cívečky, většinou v regálu jeden výrobek a žádný, že si výbíráš z různých výrobců podle kvality pomědění a náplně a pod.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 15:36 | Nahoru | #82909
PetrL3: Zkoušel jsem to na DC, a také mne to neuchvátilo. Zavařit tu strusku do sváru je jednodušší než u elektrody, je to velmi háklivé, a jako jo, když jsem vytížil mašinu na 100%, vytvořil pořádnou lázeň, tak struska se vyplavovala krásně, ovšem už byla zjevná nedostatečná produkce ochranné atmosféry.

Za mě raději konvenční CO, případně pokud člověk chce od toho víc, vařit častěji a lépe, tak klidně zkusit corgon, ale plněný dráty na doma opravdu nedoporučuji. A pokud si plněný drát koupíte, a svaříte si s tím zábradlí, tak mě varujte, než se i něj opřu Nevim kolik z vás zkouší své sváry lámat a zkoumat, ale poté co jsem absolvoval školu na státní zkoušky a něco navařil, tak jsem dost přestal kutilským slepencům důvěřovat.
Tuhle jsem kamarádovi dvěma prsty ulomil jeho svár, a dostal zpuácováno, že jsem mu zničil něco, co mělo držet motor vyndanej z auta

Kdo umí, ten ví, kdo neumí, tak: použitelný stroj, dobrý průvlak, nezrezlý drát (ne fakt spotřební materiály uložené desítky let ve skladech nekupujte, neušetříte), plyn, čistej bowden, pak správné nastavení, a pak už je to dál zejména o rukách.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 16:00 | Nahoru | #82910
skodovak> Já teda viděl z fluxu i hezký sváry. To právě bude i o té kvalitě cívky. Jinak souhlas, oproti co2 to nemá význam pořizovat.

Naposledy editováno 02.07.2020 16:01:42

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 16:26 | Nahoru | #82911
PetrL3: Vysvětli pojem "hezký svár" Já ti udělám ukázkově vypadající svár, který ulomíš rukou :D A taky hnusnej, vošklivej poprskanej, kterej udrží bagr. Ve svárškoile jsem taky čučel, když jsem se naučil udělat hezký souměrný svár se správnou kresbou, a učitel řekl "tak estetika by byla, teď pevnost" a strčil to do lisu, a ono křup, nic moc

Jinak co tak jsem koukal, tak použitelné COčko bych asi dnes pod 13-14 nevybral, a to je otázka, zda se to vyplatí. Na dvacet prskanců do plechu ročně bych asi 10 a víc nedal.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 17:13 | Nahoru | #82912
skodovak> Myslím, že každý mimo tebe pochopil, co je hezký svár
Já ti věřím, že umíš udělat nekvalitní svár. To se stane.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 18:01 | Nahoru | #82913
PetrL3: Snažím se dělat především dobré sváry, a taky aby vypadaly Ale umím udělat i svár, co ulomím prstem a přitom bude hezkej.
Každopádně i kdybys udělal s tím plněným drátem srovnatelně pevný i hezký svár, tak mám obavy, že cenově bude méně výhodný, neb naplnění flašky CO2 je pár korun, a klasický drát také
Narážim tady celou dobu na to, že pár lidí se zde vyjádřilo, že by zkusili COčko, a myslím, že pokud jim má splnit dobře ůčel, tak chtěj mašinu dobrého poměru cena/výkon, která je svou nekvalitou od vaření neodradí, a naučí se s ním dobře vařit. A z mých zkušeností si myslím, a nemusí s tím každý souhlasit, že lepší bude se učit klidně s nějakou sr**kou za ne moc peněz, aby se jim nezaplatila až po pátém vyvařeném stejšnu, která ale bude schopna pokrýt požadavky (u kamaráda jsem jednou vařil nějakou starší Güde hračkou, eurohořák, cekem poživatelný podavač v dobrém stavu, a na prskání karoserie škodovky, svaření přípravku v dílně, heftnutí šroubu.... naprosto perfektní), než experimentovat s něčím, co sice za určitých okolností výhody má, ne že ne, ale pochybuji, že jsou adekvátní pro dané použití.
Btw - když pominu absenci flašky, tak jedinou výhodou trubičky na domácí použití je "o něco lepší" podmínky při vaření ve větru. A když chci vařit venku když trochu fouka? Udělám si trošek závětří a přidam na průtoku plynu. Vařil jsem tak třeba ůchyt zadního ramene trabanta, a drží už pár let i při ostřejším stylu jízdy

Takže záleží na tom, jakej kluci uvažující nad COčkem maj rozpočet, a co od něj očekávaj. Já pořídil třífáza kvůli příležitostnému vaření poněkud robustnějších věcí. Pokud chtěj vařit max branku do zahrady a plechy na šáde, tak jednofáz bohatě stačí.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 18:58 | Nahoru | #82914
skodovak> však já netvrdím nic jinýho. Rozhdně od začátku pdporuji nápad pořídit céóčko. Flux nedoporučuju v žádném případě.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 22:03 | Nahoru | #82915

PetrL3 píše: V_i_c_i> Tak výjimky se nejdou ve všem. Třeba můj einhel má funkční plynulou regulaci podávání drátu
Ale se zatěžovatelem je to horší.

Zato moje čínský mma/tig jsem viděl vypnout tepelnou pojistkou snad jednou ze ty roky co ho mám při dlouhým vaření 160 A a je to stroj za 14 litrů. Je to o konstrukci. Má dva větráky a dobře řešenou bednu.



Podle toho frajera co mi daval dohromady to rizeni u PP315 plati ze cim starsi Einhel, tim lepsi. A nejlepsi jsou jeste s tim bilym podavacem a predelanou elektronikou. Uz tam chybi dodelat jen to syceni z rychlovarky.
Ale jeste jedna vec. Na argon bacha. Kdysi jsem mel flasku s odhodlanim ze budu varit obcas i hlinik nebo nerez (mimochodem ten ted tvuj einhell hlinik varil celkem obstojne) a kdyz jsem se k tomu po asi dvou letech co byla flaska doma dostal tak byla prazdna! Ta svine argon umi zdrhnout diky male molekule za par let i ze zavreny flasky.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 22:06 | Nahoru | #82916

skodovak píše: Mňo, čtu a čtu tak také něco písnu:
Na škole jsem si dělal papíry na MAG (vč státních), sice už je dnes mám peopadlé, a živit se tím ani nechci, ale COčko jsem si zamiloval a musel jsem jej mít.
Po mnoha dnech na svárfóru a probírání zkušeností jsem pořídil Iskravar ze Slovinska. Nevim zda se ještě u nás daj sehnat, ale tipuji že ano. Festová bouda s kolečkama z plechu, měděné trafo, podavač pro eurokoncovku. V roce 2015 mě vyšel asi na 14, je to sice trojfáz, ale jelikož stupňová regulace je odbočkama na primáru, tak když je nouze, umím si poradit i na jednofázu. Jištění 3x10A, max proud kolem 200A, plynule stavitelný posuv poťákem. Funkci jako dofuk jsem si dodélal dodáním kondiku na desku, kde na něj o bylo místo, neb deska je stejná i pro vyšší verze, jen nejsou u těch nižších osazeny všechny součástky.
Po čase mě štvalo, že napájení posuvu jde ze svářecího napětí, tak jsem dodal trafí 400/24V a trochu poladil zapojení. Nevaří to vůbec zle, ať už chci bodnout matku k utrženému šroubu, svařit nějaký I profil nebo cokoli doma. Včetně větších věcí.

K trubičkovému drátu, zkusil jsem jednou, a stačilo mi. Pro kutila co neumí ovládat elektrodu a nemá CO asi dobrý, ale pořádnej průvar bez zavařené strusky jsem z toho snad zatím neviděl.

Ať koupíte cokoli, doporučuji eurokonektor na hořák (snáz se pak řeší, když hořák odejde nebo podobné věci), doporučuji trafo v mědi, a na domácí použití nemusí být špatný ani CO invertor, kámoš to má, je to jak kabelka přes rameno, na malé špulky. Ale nebývá to levné. Já vsadil na jednoduchost



Proc trafo v medi? Ja mam v hliniku a nedam na nej dopustit. Spis je to o konstrukci.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.7.2020 v 22:22 | Nahoru | #82917
V_i_c_i: No, jakožto elektrikář mám k hliníku jistou ehm... averzi Trpím jej u kabelů nad průřez 10mm2, ale jinak ne. Hliník se používá pro tyhle aplikace jen ze dvou základních důvodů - cena a hmotnost. A jelikož má moje svářečka kolečka a trafo je to poslední, na čem bych chtěl šetřit, tak proto
Hliník není vyloženě špatný, ale proč pít krabicové víno, když mohu mít za rozumnou cenu kvalitní moravské Navíc hliník vyžaduje údržbu, a to uživatel neví, a projeví se to až po více než dvou letech

Jawablázni

2.7.2020 v 22:48 | Nahoru | #82918
Doporučuju koupit CO inventor u Choboly, je to sice dvoukladka ale podává to bezchybně, vejde se tam normální cívka, hořák má eurokoncovku. Svaří se s tim bez problémů i pětka materiál. Jedině snad zemák je trochu chatrnější, ale zatím v pohodě. Není tomu co vytknout.

(reakce na) Jawablázni

2.7.2020 v 23:35 | Nahoru | #82919

skodovak píše: V_i_c_i: No, jakožto elektrikář mám k hliníku jistou ehm... averzi Trpím jej u kabelů nad průřez 10mm2, ale jinak ne. Hliník se používá pro tyhle aplikace jen ze dvou základních důvodů - cena a hmotnost. A jelikož má moje svářečka kolečka a trafo je to poslední, na čem bych chtěl šetřit, tak proto
Hliník není vyloženě špatný, ale proč pít krabicové víno, když mohu mít za rozumnou cenu kvalitní moravské Navíc hliník vyžaduje údržbu, a to uživatel neví, a projeví se to až po více než dvou letech



Proc chlastat kvalitni moravske, kdyz se da zajit na cepovanou Plzen. Jen nevim jakou udrzbu bych mel jako tomu trafu provadet krome toho ze ho obcas profouknu od bordelu....
https://www.svarecky...15-21-ovladani-popis

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2020 v 00:37 | Nahoru | #82920
Mňo, ... řekl kapitán Moldánek No a jak to tak vypadá, budu si na starý kolena dělat svářečák. Trochu prskat už snad umím tak mě možná hned při první hodině kursu nepošlou zpátky dudum. Kolečka opravovaejch vagonů navářím obalenou docela často a soustružník si zatím nestěžuje že by mu to žralo nebo lámalo kudly. Jeden svářeč se zkouškama v depu už vařit nemůže, klepou se mu ruce a druhej už by chtěl jít konečně definitivně na odpočinek - bude mu pětasedmdesát. Sice tam máme jednoho mladýho nadějnýho frikulína se státníma zkouškama, jenže ten když si strčí na hlavu kuklu tak se svářečka křižuje až z ní lítají blesky.

John Coat - no, pětka materiál je prostě trošku míň papírovej plech, ale furt plech dobrej možná tak na věšák na klíče.

Naposledy editováno 03.07.2020 00:40:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist