1 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu
1 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu
1 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu
PatMatbanda píše: Case> A jak ovládáš škrtící klapku. Když tedy má dvě funkce, vlastně 3 ne, sytič, volnoběh a plyn.
Lankem :) mam 4motorky se vstrikovanim, vsechny maji sytic a stelovani volnobehu sroubkem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu
gerrik píše: Jednobodovy vstrik je v podstate vylepseny karbec, kde muzes provadet synchronizaci. U vicebodovych uz je to jine. Muj nazor.
Ja asi neznam motorku ktera by mela neco jako je jednobodovy vstrik u aut. Mozna nekde v 80tych letech nejake prvni pokusy...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu
Jednobodový vstřik u aut většinou neměl žádnou manuální ragulaci ať už volnoběhu, nebo sytiče. Vícebodové nepřímé vstřikování MPI u aut rozhodně už nic takového nemá. Proč by tedy u motocyklu toto bylo. Odpoví mě někdo normálně? Děkuji.
Naposledy editováno 28.05.2020 11:31:18
PatMatbanda píše: assassin> Tak já se jen ptal, neměl by jsi nějaký obrázek, jak to vypadá v řezu?
Uz to tu bylo receno, jak sytic tak ten sroubek steluji doraz hlavni klapky, sytic je tudiz v podstate "rucni plyn" tou packou lehce otevres klapku
2 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu
Naposledy editováno 28.05.2020 11:46:03
Na TL-S to funguje přibližně takhle: řídící jednotka na základě údajů jako poloha vačky, poloha škrtící klapky, teplota, atd. používá příslušnou palivovou mapu. Dorazem klapky se nastaví volnobežné otáčky. "Sytič" je lankem ovládaná vačka, která pro studený start zatlačí na škrtící klapku - zvedne volnoběžné otáčky...
PatMatbanda píše: Tak já to napíšu méně vstřícně, vstřikovač tam blije benzín, klapkou reguluješ jak sytič tak volnoběh, lambda sondu to nemá, řízení motoru řídící jednotkou taky asi ne. Tak jak. Proč to nemůže někdo normálně popsat, kdo tomu rozumí, jak to přesně funguje.
samozrejme, ze dodavku paliva ridi ridici jednotka ktera pocita delku otevreni vstriku na zaklade udaju z cidel. kazdej valec ma svuj vstrikovac, pripadne vice vstrikovacu.
jak presne to funguje uz se tu psalo mockrat, je to pomerne dost textu. takze nejlepe si to najit, ja to znova psat nebudu. V servisnich manualech japonskych motorek - u suzuki to vim jiste - je to pomerne detailne popsane.
vyse zminene BMW bude jedna z vyjimek ktera ma jednobodvy vstrik - tzn vstrik do airboxu, odkud si nasledne saje kazdy valec zvlast. vstrikovac nebyva oteviran sekvencne ale nejaky redukcak rizeny prutokem vzduchu (klidne mechanicky) reguluje dodavku paliva. V BMW proste motorky casto stavi dost podobne jako auta.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu
PatMatbanda píše: assassin> Tak já se jen ptal, neměl by jsi nějaký obrázek, jak to vypadá v řezu?
Jednobodový vstřik u aut většinou neměl žádnou manuální ragulaci ať už volnoběhu, nebo sytiče. Vícebodové nepřímé vstřikování MPI u aut rozhodně už nic takového nemá. Proč by tedy u motocyklu toto bylo. Odpoví mě někdo normálně? Děkuji.
Nemáš pravdu. Já mám u mpi z roku 1997 šroubek na volnoběh. K tomu tam je obtokový ventil kolem klapky a je ovládán bimetalem dle teploty motoru a elektricky z řídící jednotky a ještě je tam podtlaková membrána, která zvýší otáčky když klesne podtlak, což značí pokles otáček a tendenci chcípnutí. Ten se taky šteluje šroubkem. Modernější auta pak mají doraz klapky se servomotorkem a ještě novější auta mají škrtící klapku ovládanou servomotorkem, což je na jízdu největší voser.
Borntobewild píše: Nemáš pravdu. Já mám u mpi z roku 1997 šroubek na volnoběh. K tomu tam je obtokový ventil kolem klapky a je ovládán bimetalem dle teploty motoru a elektricky z řídící jednotky a ještě je tam podtlaková membrána, která zvýší otáčky když klesne podtlak, což značí pokles otáček a tendenci chcípnutí. Ten se taky šteluje šroubkem. Modernější auta pak mají doraz klapky se servomotorkem a ještě novější auta mají škrtící klapku ovládanou servomotorkem, což je na jízdu největší voser.
Jel jsem s několika autama kde byla elektronická klapka a voseru jsem si nevsiml - naposledy jsem jel s m240i kde dokonce neni ani klapka a plyn se přidává tim ze se meni zdvih sacich ventilu - samozrejme, ze ne lankem a pocitove nejlepsi motor s jakym jsem jel