bmw_r1300gs_cartec





Téma: Sytič a seřizování volnoběhu
 
27.5.2020 v 16:45
Zdravím, dnes jsem se dozvěděl od známého, že měl na jarním servisu svůj motocykl Kawasaki Vulcan 1600, r. v. asi 2006 až 2008. Motocykl cuká, nejede. Prý má vstřikování. A má tam seřizování volnoběhu pod nádrží a sytič. Já jsem skončil se svýma motorkama u karburátorů, tam to samozřejmě je. Je možné, že vstřikování má něco podobného jako sytič a seřizování volnoběhu manuálně? Mě se to nezdá. Díky za normální odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu

27.5.2020 v 17:03 | Nahoru | #1
Neni vstrik jako vstrik, treba Varani od 2003 maji vstrik a pritom je to karbec Takze za mne ano, je to možné

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

27.5.2020 v 19:13 | Nahoru | #2
gerrik> můžeš prosím trošku rozvést?

1 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 07:18 | Nahoru | #3
Jednobodovy vstrik je v podstate vylepseny karbec, kde muzes provadet synchronizaci. U vicebodovych uz je to jine. Muj nazor.

1 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 07:46 | Nahoru | #4
Jj, TL-S má vstřikování a manuální štelování volnoběhu i "sytič". Oboje jsou jen dorazy škrtících klapek...

Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 08:22 | Nahoru | #5
Vstřikování ti vstřikuje benzín v závislosti na přísunu vzduchu. A otáčky volnoběhu závisí na přísunu vzduchu, tzn poloze škrtící klapky. Takže ty se v tomto případě obládaní tučně. Nevím jak u motorek, ale u aut jiná možnost je servomotorem ovládaná škrtící klapka, servomotorek jako doraz, obtokový ventil a na doplnění podtlaková membrána.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 10:26 | Nahoru | #6
Case> A jak ovládáš škrtící klapku. Když tedy má dvě funkce, vlastně 3 ne, sytič, volnoběh a plyn.

Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 10:31 | Nahoru | #7
Tady se zase sesli odbornici

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 10:32 | Nahoru | #8

PatMatbanda píše: Case> A jak ovládáš škrtící klapku. Když tedy má dvě funkce, vlastně 3 ne, sytič, volnoběh a plyn.



Lankem :) mam 4motorky se vstrikovanim, vsechny maji sytic a stelovani volnobehu sroubkem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 10:33 | Nahoru | #9

gerrik píše: Jednobodovy vstrik je v podstate vylepseny karbec, kde muzes provadet synchronizaci. U vicebodovych uz je to jine. Muj nazor.



Ja asi neznam motorku ktera by mela neco jako je jednobodovy vstrik u aut. Mozna nekde v 80tych letech nejake prvni pokusy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 11:16 | Nahoru | #10
assassin> Tak já se jen ptal, neměl by jsi nějaký obrázek, jak to vypadá v řezu?
Jednobodový vstřik u aut většinou neměl žádnou manuální ragulaci ať už volnoběhu, nebo sytiče. Vícebodové nepřímé vstřikování MPI u aut rozhodně už nic takového nemá. Proč by tedy u motocyklu toto bylo. Odpoví mě někdo normálně? Děkuji.

Naposledy editováno 28.05.2020 11:31:18

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 11:30 | Nahoru | #11

PatMatbanda píše: assassin> Tak já se jen ptal, neměl by jsi nějaký obrázek, jak to vypadá v řezu?



Uz to tu bylo receno, jak sytic tak ten sroubek steluji doraz hlavni klapky, sytic je tudiz v podstate "rucni plyn" tou packou lehce otevres klapku

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 11:33 | Nahoru | #12

assassin píše: Ja asi neznam motorku ktera by mela neco jako je jednobodovy vstrik u aut. Mozna nekde v 80tych letech nejake prvni pokusy...



Máš motárda, ne? To je taky jednobodovej vstřik

2 reakcí na tento příspěvek Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 11:44 | Nahoru | #13
Tak já to napíšu méně vstřícně, vstřikovač tam blije benzín, klapkou reguluješ jak sytič tak volnoběh, lambda sondu to nemá, řízení motoru řídící jednotkou taky asi ne. Tak jak. Proč to nemůže někdo normálně popsat, kdo tomu rozumí, jak to přesně funguje.

Naposledy editováno 28.05.2020 11:46:03

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 15:44 | Nahoru | #14
PatMatbanda> Tvůj dotaz zněl: "Je možné, že vstřikování má něco podobného jako sytič a seřizování volnoběhu manuálně?" - na tos dostal odpověď.
Na TL-S to funguje přibližně takhle: řídící jednotka na základě údajů jako poloha vačky, poloha škrtící klapky, teplota, atd. používá příslušnou palivovou mapu. Dorazem klapky se nastaví volnobežné otáčky. "Sytič" je lankem ovládaná vačka, která pro studený start zatlačí na škrtící klapku - zvedne volnoběžné otáčky...

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 15:46 | Nahoru | #15

assassin píše: Ja asi neznam motorku ktera by mela neco jako je jednobodovy vstrik u aut. Mozna nekde v 80tych letech nejake prvni pokusy...


BMW K100 a klony.
A má sytič.....

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

28.5.2020 v 15:56 | Nahoru | #16

PatMatbanda píše: Tak já to napíšu méně vstřícně, vstřikovač tam blije benzín, klapkou reguluješ jak sytič tak volnoběh, lambda sondu to nemá, řízení motoru řídící jednotkou taky asi ne. Tak jak. Proč to nemůže někdo normálně popsat, kdo tomu rozumí, jak to přesně funguje.



samozrejme, ze dodavku paliva ridi ridici jednotka ktera pocita delku otevreni vstriku na zaklade udaju z cidel. kazdej valec ma svuj vstrikovac, pripadne vice vstrikovacu.

jak presne to funguje uz se tu psalo mockrat, je to pomerne dost textu. takze nejlepe si to najit, ja to znova psat nebudu. V servisnich manualech japonskych motorek - u suzuki to vim jiste - je to pomerne detailne popsane.

vyse zminene BMW bude jedna z vyjimek ktera ma jednobodvy vstrik - tzn vstrik do airboxu, odkud si nasledne saje kazdy valec zvlast. vstrikovac nebyva oteviran sekvencne ale nejaky redukcak rizeny prutokem vzduchu (klidne mechanicky) reguluje dodavku paliva. V BMW proste motorky casto stavi dost podobne jako auta.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

31.5.2020 v 08:49 | Nahoru | #17

PatMatbanda píše: assassin> Tak já se jen ptal, neměl by jsi nějaký obrázek, jak to vypadá v řezu?
Jednobodový vstřik u aut většinou neměl žádnou manuální ragulaci ať už volnoběhu, nebo sytiče. Vícebodové nepřímé vstřikování MPI u aut rozhodně už nic takového nemá. Proč by tedy u motocyklu toto bylo. Odpoví mě někdo normálně? Děkuji.


Nemáš pravdu. Já mám u mpi z roku 1997 šroubek na volnoběh. K tomu tam je obtokový ventil kolem klapky a je ovládán bimetalem dle teploty motoru a elektricky z řídící jednotky a ještě je tam podtlaková membrána, která zvýší otáčky když klesne podtlak, což značí pokles otáček a tendenci chcípnutí. Ten se taky šteluje šroubkem. Modernější auta pak mají doraz klapky se servomotorkem a ještě novější auta mají škrtící klapku ovládanou servomotorkem, což je na jízdu největší voser.

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

31.5.2020 v 12:12 | Nahoru | #18
Borntobewild> o jaký vůz se jedná?

(reakce na) Sytič a seřizování volnoběhu

31.5.2020 v 12:24 | Nahoru | #19

Borntobewild píše: Nemáš pravdu. Já mám u mpi z roku 1997 šroubek na volnoběh. K tomu tam je obtokový ventil kolem klapky a je ovládán bimetalem dle teploty motoru a elektricky z řídící jednotky a ještě je tam podtlaková membrána, která zvýší otáčky když klesne podtlak, což značí pokles otáček a tendenci chcípnutí. Ten se taky šteluje šroubkem. Modernější auta pak mají doraz klapky se servomotorkem a ještě novější auta mají škrtící klapku ovládanou servomotorkem, což je na jízdu největší voser.



Jel jsem s několika autama kde byla elektronická klapka a voseru jsem si nevsiml - naposledy jsem jel s m240i kde dokonce neni ani klapka a plyn se přidává tim ze se meni zdvih sacich ventilu - samozrejme, ze ne lankem a pocitove nejlepsi motor s jakym jsem jel

Sytič a seřizování volnoběhu

19.6.2022 v 07:43 | Nahoru | #20
Nazdar, mám Kawasaki Vulcan 1500 rok 2003, má to karburátor-idú k nemu 3 káble + manuálny sýtič, šteľovanie voľnobehu ja cez lanko, ktoré ovláda škrtacu klapku, keď som potiahol sýtič, vrátil sa pomaličky naspäť a všetko išlo OK, teraz keď sytič potiahnem a pustím, hneď rýchlo sa vráti späť motorka nedrží voľnobeh-neide to doštelovať ručným plynom-lankom, buď su otáčky vysoké, alebo pri znížovaní otáčok zdochne, ako to s tým sytičom vlastne je, čo ho ovláda, aby sa vracal pomaly, mal som to rozobraté, je to obyčajné lanko, na konci v karburátoru mosadzná ihla. Karburátor prečistený, aj membrány som dal nové, tak kde je tá chyba? Keby som vedel kde kúpiť nový karburátor, hneď kúpim, alebo aspoň používaný. Karburátor som nerozšteľovaval, tam kde má byť skrutka bohatosti zmesi, je kovová záslepka. Vie niekto dobre poradiť?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist