Naposledy editováno 20.05.2020 23:14:22
Když ti klouže, tak musíš přijít na to proč. Jsou lamely přebroušené do roviny na šmirglu na rovné desce? Jinak vznikne v dosedací ploše klínová mezera a následně je z toho hydrodynamické ložisko. Osoustružením korku z vnitřního průměru (nebo jiným obrobením) se zvětší tlak, líp se vytlačí olej a zvětší se střední průměr dosedací plochy, takže spojka přenese větší moment.
Naposledy editováno 21.05.2020 08:00:02
3 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka
.na ferodo spojku musíš použiť nové pružiny (dlhé) a hrubé podložky (klasické pod M8)
..na ferodo spojku nieje vhodný olej PP, treba použiť nejaký klasický olej do motorky napr. 10w40 a podobne.
...lamely vyber, odmasti v benzíne alebo Brake cleaneri a namoč do toho oleja čo bude v prevodovke na noc.
....predpokladám že spojku si našteloval (šroubom na pravej strane) a lanko tiež (štelovákom na lanku)
.....predpokladám že si kontroloval aj vypínací mechanizmus spojky? či nieje napríklad stále vytlačený prítlačný tanier. (nieje tu tak dlho čo chalan riešil neriešiteľný problém so spojkou napokon si povolil lanko a bolo po probléme)
.....vypínacie tyčky spojky sú rôznych dĺžok. správne zostavenie je tyčka a pod ňou gulička.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka
.PP olej nemusí spĺňať špecifikáciu pre mokré spojky (od niektorého výrobcu môže byť ok od iného nie) to spĺňa každý moto olej.
.PP je vysoko viskózny olej ktorý spôsobuje kvapalinové trenie medzi lamelami (to cuknutie pri zaradení 1.) čo sa pri použití nejakého klasického moto minerálu nestane.
.studený PP má zásadne iné vlastnosti ako zohriaty (oproti normálnym moto olejom)
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka
Najdi si čísla v produktových listech, než začneš tvrdit něco o vysoké viskozitě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka
No skrátka a dobre, keby máš vedľa seba 10w40 a PP80/90 zbadáš aj sám.
Destroyer píše: O.K. ešte že si zmenil príspevok. ta viem poradiť:
.na ferodo spojku musíš použiť nové pružiny (dlhé) a hrubé podložky (klasické pod M8)
..na ferodo spojku nieje vhodný olej PP, treba použiť nejaký klasický olej do motorky napr. 10w40 a podobne.
...lamely vyber, odmasti v benzíne alebo Brake cleaneri a namoč do toho oleja čo bude v prevodovke na noc.
....predpokladám že spojku si našteloval (šroubom na pravej strane) a lanko tiež (štelovákom na lanku)
.....predpokladám že si kontroloval aj vypínací mechanizmus spojky? či nieje napríklad stále vytlačený prítlačný tanier. (nieje tu tak dlho čo chalan riešil neriešiteľný problém so spojkou napokon si povolil lanko a bolo po probléme)
.....vypínacie tyčky spojky sú rôznych dĺžok. správne zostavenie je tyčka a pod ňou gulička.
Já mám zkušenost trochu jinou... Obecně do Jawí převodovky je PP80 nebo 90. Zkoušel jsem na 350/640 dávat Motul 10w40 (myslim, že 5100) a nedařilo se mi poladit spojku tak, aby při vyšších kvaltech a otáčkách (tj. když to má asi nejvyšší krouťák) neklouzala. Dal jsem tam PP90 (nějakej 90w) a od té doby mám klid zase. Dělalo to i se starýma i s novýma lamelama typu "ferodo".
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka
Jsi si odpověděl sám,prostě to nemá přítlak.
2 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka
mám takový spojkový oříšek. Mám Yamahu R1 99, na které mi přestala vystavovat spojka. V servisu mi vyměnili lamely, plechy a na konec i spojkový koš a stále nic. výsledek je stále stejný. Už mnoho měsíců to vozíme z jednoho místa na druhé a ......nic. Mechanik je z toho už zoufalej a nikdo neví co s tím. Vše je nové ale když pro rozjezd zařadíte 1-čku motorka poskočí a chcípne. Neuměl by někdo prosím poradit?
Předem díky za jakákoliv vodítka, fakt je to už zoufalství....
Rada: nastartuj motorku na neutrál, smáčkni spojku a několikrát vrkni plynem. Vlivem setrvačnosti lamel a košů se spojka utrhne a rozlepí. Pak teprve cvakni jedničku.
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka | Jirk_K | 11 | 23.1.2023 v 06:37 cmiral |
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 | Jirk_K | 12 | 25.9.2022 v 07:45 udinar |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |