Na sytič to bylo v pohodě.
Upravil jsem teda stost směsi - okamžitě se stabilizoval volnoběh a i dušení ve středních otáčkách, ale stejně to pořád nebylo ono. Zmenšil jsem teda mezeru na svíčkách na 0,3 a je to tak na 95% ok. Jenom se mi zdá, že na volnoběh to teď běží trochu méně stabilně = zase jsem musel trochu zvýšit volnoběžné otáčky...
Jezdí vám CX plynule od volnoběhu až do nejvyšších otáček? Kolik otáček tam točíte na max?
Problém č 2 - z odvětrání skříně mi začala cákat emulze, ne olej, ale spíš olej s vodou... Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Viz můj komentář 17.9.2018 - takže si změř kolik ti dává stator a pak to další (nejlíp sehnat osciloskop se sondou do 1000V, multimetrúm se dá věřit tak leda když se provede srovnávací měření s funkční motorkou). Pokud je zapalování v pořádku tak jsou na vině karburátory. Zdravá CX se seštelovanejma karburátorama drží po zahřátí volnoběh i pod 800 ot/min, běžně i 500, aniž by to mělo tendenci chcípnout.
Pokud ti lítá emulze voda/olej z odvětrání motoru tak je diagnóza celkem jasná - těsnění pod hlavou (nebo gufero pod pumpou za předpokladu že nějakej expert ucpal odtokovej otvor pumpy). Jinudy by mohla voda jít do oleje jen v případě že by byla nějaká prasklina v bloku nebo hlavách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
Díky moc.
Blbý je, že mám otáčkoměr z číny a mám takový pocit, že ukazuje víc než je realita. Nevím přesně jak poznat, jestli nekecá :))
Takže vyměním těsnění pod hlavou, mrknu na ventily, seštěluju je, rovnou se můžu mrknout na pístní kroužky - koupím nový (nejsou nějaký lepší a horší?) Ještě něco? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
Ad kroužky - vyměnit je klidně můžeš ale pokud nemáš nějakej zalamovací forichtung na momenťák pro dotažení levý ojnice tak to znamená vykopnout motor ven , sundat dekly a vytáhnout převodovku. Jinak nevím jestli někdo vyrábí něco extra. U pumpy jsem (krom tuningovejch pístů) viděl jen origo kroužky (std, +.25 a +.5).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
Domácí kutilové obvykle zkouší zastavit úniky ucpáním kanálku pod víkem vodní pumpy. V takovém případě se pak chladicí kapalina tlačí přes gufero vačky směrem do motoru a do olejové náplně. Často je to pak diagnostikováno jako špatné těsnění pod hlavou. Výměna těsnění vodní pumpy znamená vyndat motor z rámu ale může být opraveno i s motorem na místě jako např. zde Mech Seal.
Ještě k tomu dušení, ve starších příspěvcích jsi psal o svíčkách, které jsou podle manuálu. Které používáš? Protože tam se uvádí, že pro sportovnější jízdu se ma dat jiný typ. Já tam mám standard - D8EA - ale píšou že pro extended high speed riding má být D9EA.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
Co se týče svíček tak teď tam mám DR8EIX ale nejvíc jsem najel na DR8ES-L a B12S od brisku. Jediný s čím jsem měl problém byly densa ale to spíš souviselo s dalšíma závadama. Cpát tam studenější svíčku mi přijde zbytečný, jestli má změna tepelný hodnoty na něco vliv tak možná na životnost ale i s těma ES-L (který jsou teplejší než 8EA) jsem nalítal přes 30tkm aniž by se nějak výrazně opotřebovaly (a to je předepsaný interval pro výměnu v podstatě poloviční).
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Volnoběh atd...já jsem změřil výstupní napětí na napájecích cívkách CDI za studena cca 120V a jak se ohřála tak to spadlo na 59V a nadlimitní odpor...a jen vysokootacková...
Vyměnil CDI za ignitech a vše maká...dokonce se přestala přehřívat....jestli jak to blbě pálilo nevím....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
A pořád to může být ta mizerná jiskra. Nároky na přeskokový napětí rostou s tlakem (na plný plyn) a při chudý nebo pro změnu malým množství zas rostou nároky na energii a dobu hoření jiskry.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dušení Honda CX500
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Nedalo se předjíždět, jezdil jsem jako na kiývačce-Jawě 250.
Co vše jsem postupně vyměnil:
CDI z Combustovy druhovýroby
Fajfky
Indukčky (celkem dva páry)
Čidla polohy kliky (pod víčkem) na zádech motoru dávající impulsy pro zapalování
Pokaždé to bylo o něco lepší ale při řádném zahřátí oleje to bylo ve finále stejné: dušení a za mokra jak je psáno výše.
Řešením nakonec byla výměna statoru zapalování (součástí je i druhý pár vnitřních snímačů). Cívky na statoru měly zčernalý lak, náhradní díl byl mnohem světlejší.
Dostal jsem se k náhradním statoru z motoru s malým nájezdem, který měl doma kamarád, motor měl ještě hezký lak ale byl zadřený.
To Muddry: píšeš o Ignitechu, vlastně jsi řešil stejný problém. Mohl bys mi k tomu poslat nebo sem napsat pár informací? Kdoví, kdy mi ten můj staronový stator vypoví službu.
Jinak k ignitechu žádnou extra informaci nepotřebuješ. Na CX maj vyrobený dvoukanálový DCCDI, připojíš +, kostru, indučky a čidla základního a max. předstihu, chcípák a fertig. Otravný tam je akorát že si musíš natáhnout drát od spínačky aby to makalo jen se zapnutým klíčkem (a ne natvrdo jak to dělali soudruzi v USA když před 10 lety objevili tenhle produkt a pak si na fóru překvapeně stěžovali na vybitý baterky).
Mimochodem, soudruzi v západním německu už vyrobili samodomo něco velmi podobného, celkem vtipný využití arduina . A existuje ještě jedna možnost a to je ponechat origo CDI a krmit to extra zdrojem viz. rae-san . Před lety jsem měl něco podobnýho zplácanýho na zkoušku a v plánu mít to jako zálohu pro případ selhání statoru někde na cestách ale ony ty statory odchází většinou plíživě a dá se to identifikovat poměrně snadno (převinout to taky jde) a tak mi nějak chyběla motivace to dotáhnout.
Naposledy editováno 31.07.2021 13:16:51
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 17.6.2024 v 15:49 Medved |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 5 | 17.6.2024 v 14:47 ondrais |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |